Skocz do zawartości

e23 i swap


Zun

Rekomendowane odpowiedzi

No wlasnie - chce swapowac , bo po pierwsze silnik juz stary a po drugie ani on nie ekonomiczny ani nie jest mocny ani tym bardziej nie grzeszy kultura pracy ... skrzynia biegow automat. Zastanaawiam sie nad tym czy ktos moze na forum juz przeprowadzal taka operacje - zastanwiam sie nad jakims silnikiem z 5'ki z okolic 90 roku , moze cos mlodszego ..... co wy na to ?? Aha w gre wchodzi tylko benzyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my sie chyba znamy o ile dobrze kojarze :)

tak wiec, z tego o sam sie dowiadywalem, bo zamierzam takieg cos zrobic to koszt to ok 5k, a w gre wchodza silniki do 4litrow od siodemek.. 5.0 sie nie oplaca bo nie ta generacja i koszty przerobek nieoplacalne, glownie ze wzgledu na komputer/elektronike.. zreszta wyjmowac silnik zeby wymienic swieczki i olej to sie nikomu chyba nie chce.. czy od 5ek jakies to sie nie dowiadywalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swapować proponuję na 3,5 R6 12v. Mój kolega wymieniał silnik w E30 z 2.0 na 3.5 i jest to chyba najlepsze wyjście w stosunku cena/jakość. Ewentualnie coś z silników V8, ale to już droga impreza. Jest jeszcze 2,5 24v, ale to także drożej wyjdzie niż 3,5 (kupno silnika), poza tym może być troche za mały do e23( bo to chyba jest seria 7 ).

 

Ja proponuje silnik 3,5, jak chcesz coś droższego to 2,5 24v. Podejżewam, że zmieścisz się w 3000 zł (bez gazu).

 

Pozdrawiam Piotr

 

Ps. Jak zrobisz swap'a w swoim aucie opisz to w jakimś odrębnym temacie bo napewno się to przyda innym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki od sodemek e32 rozumiem ?? hmmm dobry pomysl - jak konstrukcyjnie sa one wykonane ?? do juz sa 24 zaworowki ?? czy to jest plastikowy kolektor czy nie ??.

 

Co do 3,5 to wlasnie teraz jest pod maska u mnie (wczesniej byl2,8 , taki maly swap). Jesli chodzi o wsadzenie tego silnika to bylo u mnie bezinwazyjne , zadnych przerobek (no oprocz czujnikow na skrzyni biegowe badajacych polozenie walu korbowego) , tyle ze silnik jest nie wiele lepszy od tego 2,8 - owsze,m jest troche silniejszy ale to tez stary rzech no i wsusa duuuzo paliwa (jak go zagazuje to bedzie bral na oko ok. 18 l gazu) i poprostu nie oplaca mi sie go gazowac :( - ja bym chetnie zmaontowal silnik ktory po zagazowaniu nie wezmie wiecej niz 15 l gazu :|

A V8 to dosc droga sprawa prawda ?? pewnie V12 z serii 8 to juz wogole kosmos ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sobie wsadzić tam takie V12 lub V8,ale będzie to droga inwestycja (używany automat do V12 kosztował rok temu ok. 3000zł :shock: ). Jednak te silniki będą ci paliły od 18 do 22, albo więcej gazu. 5l V12 i R6 3,5l to są silniki dwuzaworowe, więc stara konstrukcja (ale jedna z lepszych) Możesz jeszcze spróbować wsadzić 2,5 R6 jest to nowy silnik czterozaworowy, ale może okazać się za mały do tej masy i będzie także dużo palił. Ty masz 7 jak się nie myle, więc wydaje mi się że to auto zawsze będzie paliło min.17 gazu. Powiedz teraz masz silnik 3,5 litra (z E32 i E34) ten 211 konny :?: (jak się nie myle). Jeżeli tak to jest to jeden z lepszych silników pod względem spalania/mocy. Chyba, że jest to starszy silnik wtedy możesz zastanowić się nad swapem. Ewentualnie zostaje diesel 2,5, ale tylko Tds (do tej masy). Powiedz co tam siedzi u ciebie teraz pod maską (pojemność i rok produkcji silnika), wtedy będzie można więcej coś doradzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8) Cześć,

Twierdzisz że silnik M30 ( ten montowany w E23; E24; E28; E32; E34) 3,5l zmocą od 184 do 218 km ( w zależności od wersji motronika i tego czy jest kat.) i momentem 310 Nm. ma kiepską kultire pracy, jest nie ekomomiczny, i słaby?

 

To chyba jedna z slolidniejszy konstukcj? :evil:

 

U mnie tem motorek chodzi równiutko, nie ziewa kiedy wchodzi na obr, i pali 12-13 :shock: litrów przy normalnej jeździe.

Pzdr

titto E28 535i 85r :wink:

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

titto mam nadzieję że to nie do mnie ostatni post był kierowany (nie powiedziałeś do kogo). Ja oczywiście słyszałem (osobiście nigdy nie miałem), że silniki 3,5 to jedna z najlepszych konstrukcji silników R6. Ale tyle na temat konstrukcji. Możliwe, że Zun masz starszy silnik (184km) i trochę zajeżdżony, dlatego masz taką opinię o tm silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze zajezdzony - auto na razie stoi u elektronika - zobaczymy jak wyjedzie - silnik pochodzi z e23. 2 zawory. Na razie tak tylko glosno mysle - jeszcze nawet go nie zdazylkem przelitrazowac - ale w starych niemeickich katalogach jest napisane spalanie rzedu 17 - 19 litrow na 100 km . Nie zapominajcie ze to jest kawal ciezkiego samochodu :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob tak najpierw dowiedz sie dokladnie co jest z silniczkiem. pozniej dowiedz sie ile kosztowaloby reanimowanie go (oczywiscie jesli chcesz) czesci plus oczywiscie robocizna i ewentualnie wal do szlifowania glowica etc. Ja uwazam ze wpakowywanie jakiegos innego silnika nie jest zawsze rozsadna decyzja. Po pierwsze napewno bedziesz musial dokonac paru "przerobek" aby go tam wpasowac po drugie nie zawsze mozna dobrze trafic na urzywany silnik moze byc tak ze po pol roku i ten padnie bo nie wiadomo jakie patenty poprzeni wlasciciel w nim stosowal. Napisz jeszcze jaki masz silniczek. :arrow: Pozdrawiam 8)
Jesli kogos urazilem czy cos podobnego swoja wypowiedzia przepraszam staram sie pisac szczeze!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.