Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Musze wymienic akumulatory w 2 autach.

 

BMW 650i Cabrio

 

oraz

 

BMW 750Li F01 (2008 rok)

 

Pytanie czy ktos moze poradzic baterie w rozsadnych cenach do tych aut oraz pomoze zarejestrowac nowe akumulatory w autach (mam zlacze i INPE ale wolalbym, zeby zrobil to ktos kto juz to kiedys robil )

Auta sa w Warszawie

 

Prosze o kotant

Opublikowano

Jeśli włożysz aku o tych samych parametrach to nic nie musisz robić.Inna sprawa jesli chcesz większe to już adaptację musisz zrobić.Temat opisywany w wlelu wątkach :mrgreen: :mrgreen:

Ja uzywam Boscha od wielu lat i jest ok :D :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

No wlasnie chyba nie do konca jest tak jak piszesz. Nowy akumulator nawet o tych samych parametrach fabrycznych nie ma takich samych parametrow jak ten stary - zuzyty. Wlasnie o to chodzi w rejestracji nowego akumulatora, ze resetuja sie parametry ladowania starego w ECU i zbierane sa "statystyki" nowego. Na podstawie tych statystyk dostosowywany jest prad ladowania itd.

Mowiac w skrocie, jak wloze nowy to bedzie oczywiscie dzialal ale bardzo krotko bo pewnie bedzie przeladowywany i za chwile padnie. Dlatego wolalbym zarejestrowac nowy akumulator.

 

Czy moje rozumowanie jest bledne?

Opublikowano

Tutaj ten temat był poruszany wiele razy i nie ma jednoznacznej odpowiedzi.Mozesz oczywiście zrobić tzw.reset bez adaptacji ale ta sytuacja ma tylu zwolenników co i przeciwników niestety :mrgreen: :mrgreen:

Każdy robi wg swojego mniemania :D

 

Mozesz tutaj podjechać:

 

memberlist.php?mode=viewprofile&u=60944

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wymian aku na takie same wymaga tylko rejestracji wymiany, zmiana rodzaju lub parametrów baterii wiąże się z programowaniem. obie sprawy bardzo ważne i lepiej nie przerzucać sobie akumulatorów jak w np. dużym fiacie, można zaszkodzić baterii, dynamu, IBS i paru innym podzespołom. posiadam na sprzedaż ori aku AGM 760 i 900 - dla zainteresowanych, pw
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Wracam do tematu bo slonce zmusilo mnie do wymiany aku. Kupilem aku o troszke gorszych parametrach niz oryginalny. Po wlozeniu nowego aku, auto odpala i ... po 30 sekundach gasnie. Bez wzgledu na obroty (probowalem trzymac na gazie). Tak jakby ktos odlaczyl prad. W czasie gdy silnik pracuje mozna bez problemu jechac. Probowalem odlaczac aku na 15 minut zeby zresetowac kompa. Niestety nic to nie dalo.

 

Dzwonilem do 2 serwisow BMW w Wawie (Bawaria i Inchcape). Nie maja pojecia co sie moglo stac.

 

Immobiliser dziala chyba ok bo nie "wypluwa" kluczyka.

iDrive nie pokazuje zadnych bledow.

 

Musze podlaczyc kompa, ale zanim go zdobede to moze ktos z Was wie co moze byc przyczyna?

Moze auto odpala, a po 30 sekundach "orientuje sie" ze prad nie jest taki jaki powinien byc (inne parametry aku) i wylacza zaplon?

 

Bede wdzieczny za komentarze.

Opublikowano
Tylko diagnostyka kolego ale jeśli włozyłeś mniejszy aku to pewnie adaptację trzeba zrobić.Pomijam już kwestię czy ten aku da radę np. zimą :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Moze auto odpala, a po 30 sekundach "orientuje sie" ze prad nie jest taki jaki powinien byc (inne parametry aku) i wylacza zaplon

Nie sądze bo do 645 zakładałem mały aku od jakiejś Renuweczki i nic nie gasło

Opublikowano

Dziś wymieniłem akumulator. Był jeszcze ori o parametrach 110 Ah 12 V 850 A więc czas przyszedł na wymianę.

Kupiłem Bosha z tym że 920 A za 390 zł , według katalogu prawidłowy do 645. Odpaliłem, wszystko działa.

Opublikowano

Witam,

 

Ok, znalazlem przyczynę. Po weekendzie spędzonym w garażu i diagnostyce wszystkiego co tylko możliwe stwierdziłem, że musi to być jakieś zabezpieczenie lub jego pozostałość. Po telefonie do byłego właściciela okazało się,że był system satelitarny optoscan ale został zdeaktywowany sotwarowo, sprzęt został w aucie. Podczas powolnego rozładowywania się akumulatora w trakcie zimy coś mu się stało i włączył się w tryb autoryzacji. Udało mi się znaleźć autoryzowany punkt, który zajął się sprawą i zdeinstalował cały sprzęt (podobno sprawny i mam go na sprzedaż :) )

 

Plus całego przedsięwzięcia to porządnie zdiagnozowane auto po zimie ;)

 

Pozdrawiam

 

PS. Jest może na forum temat jak zmienić NCSem i DISem pojemność akumulatora? ze 110Ah na 92Ah?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.