Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, byłem na przeglądzie, pan sprawdził jego stan, amortyzatory są ok jednak są luzy, wiem też że do wymiany są tuleje wahaczy bo luz w osi poziomej jest na kołach. Dużo ludzi mowiże że w ori wahaczach nie można sworzni wymienić, drudzy że jak ktoś ma chęci to i w ori wymieni, więc sam nie wiem. Bunie widziałem raz tylko od spodu, zbytnio sie nie przyglądałem, więc prosiłbym o porady na co zwrócić uwagę i kiedy co klasyfikuje sie do wymiany. Dodam że wahacze nei są chyba ori bo od dołu jak się schyle to nie ma tego kołnierza pod sworzniem.
Opublikowano

Polecam wahacze MEYLE HD . Mają one wymienne sworznie.

Swoją drogą E46 ma bardzo delikatne (żeby nie powiedzieć badziewne) zawieszenie :x :x .

W toyocie nie robiłem nic przy zawieszeniu przez 170 tyś....potem sprzedałem auto. :cry:

Opublikowano

w e46 jesli masz oem badz lepszy zamiennik czyli taki z kolnierzem wokol sworznia zewnetrznego/krotkiego (blizej kola) to wymienna jest tuleja z tylu (dodam ze mozna kupic sama tuleje i wprasowac do mocowania alu badz kompletna razem z mocowaniem) oraz wymienny jest sworzen zewnetrzny/krotki po scieciu tego kolnierza. Sworzen wewnetrzny jest niewymienny w orginalach i w zamiennikach za wyjatkiem wahaczy meyle hd. Jesli bedziesz wymianial bierz wlasnie meyle hd to bedziesz mial wymienne sworznie ewentualnie lemforder badz trw bo pewnie i tak szybciej sprzedaz auto nizeli powybijasz te wahacze. Innych firm stanowczo nie polecam poniewaz ich jakosc leci 10 razy szybciej w dol niz cena..

 

Tyle zebranych informacji na temat wahaczy przeze mnie poniewaz sam niedawno bylem na etapie wymiany. Wybralem meyle hd.

Opublikowano

a co sądzicie o wahaczach FEBI ??

 

ja ogólnie jak coś wymieniam to z reguły montuje febi i jak narazie się nie zawiodłem na jakości

 

a pytam o wahacze febi bo na prawym pojawia się luz i na wiosnę wymiana się szykuje

gg5553463
Opublikowano

febi jakosc sredni cena srednia do swojego auta nie wkladam natomiast klienci zadowoleni bo i cena znosna. Wada dla febi to taka ze to jest tzw pakowacz co sie wiaze z tym ze nie koniecznie marka febi trzyma jakas tam srednia jakosc. Poprostu niektore podzespoly tej marki to to samo co tanich chinskich producentow, jednak co do zawieszenia to tak jak wyzej w skali 1-5 moim zdaniem na 3.

 

gdzies na forum bylo akurat o wahaczach do e46 febiego i bylo pare negatywnych opini ze po paru tys km do wymiany. Moze trafili na podrobki a moze jezdza po dziurawych drogach to tylko gdybanie.. kup i sprawdz badz zainwestuj w lepsze i bedziesz mial klopot glowy

Opublikowano
Chciałbym dowiedzieć się czy poszczególne firmy maj gdzieś swoje loga, nazwy czy jakieś znaki rozpoznawcz wygrawerowane czy cos? Chciałbym poprostu wiedzieć co za wahacze mam, jak je rozpoznać?
Opublikowano
tak kazda firma ma swoj znak firmowy nie koniecznie to jest nazwa firmy. Poszukaj w google bedziesz mial wszystkie zdjecia. Czasem ciezko znalezc na wahaczu tymbardziej jesli brudny.
Opublikowano
Nie chcę Cię martwić ale ostatnio wymieniłem całe przednie zawieszenie na elementy lemforder/sachs/bmwOE i łączny koszt z robotą i ustawieniem zawieszenia to 6000 złotych. W tamtym roku wymieniałem tylną całe zawieszenie. łączny koszt to prawie 10 000 zł przy użyciu części Lemforer/Sachs/OEBMW. Pewnie przy chińskich taniej.....
Opublikowano
Tak troche rozglądam sie w cenach ale 10k za tylne to gruba przesada dla mnie. Ja na dzień dzisiejszy postaram sie skołować sworznie i tuleje. Postaram sie wjechać na kanał dziś i pozaglądać co tam sie dzieje. Myśle że 400zł na sworznie i tuleje mi wystarczy, zaprasować to nie problem za przysłowiową flaszke kolega w warsztacie saprasuje. Takie pytanie jeszcze ode mnie co w tylnym zawieszeniu wpływa na właściwości jezdne co sie wymienia?
Opublikowano
Wszystko w tylnym zawieszeniu wpływa na właściwości jezdne tak samo jak i w przednim. 400 wystarczy na sworznie o ile masz wahacze meyle bo jak nie to wewnętrznych długich nie wymienisz bez ingerencji tokarza a to już duże ryzyko niebezpieczeństwa.
Opublikowano
no to kolego grubo pojechałeś :norty:

za tą kase kupisz drugie auto :cool2:

 

 

Całe zawieszenie za 10 tys. to po prostu normalna cena ( 6 tys. przód i 4 tys. tył ). Według mnie taniej, a dobrze nie da się. Lepiej się do tej myśli przyzwyczaić, bo E46 jest już starym modelem, ale wcale nie tanim w naprawach.

Opublikowano
może i racja bo za robote cie policzyli jak za części gdybys robił sam to połowa ceny w kieszeni by została ( orientacyjnie policzyłem i czesci na przód ok 2500pln oczywiscie lemf. i sachs bez hamulców)
Opublikowano
może i racja bo za robote cie policzyli jak za części gdybys robił sam to połowa ceny w kieszeni by została ( orientacyjnie policzyłem i czesci na przód ok 2500pln oczywiscie lemf. i sachs bez hamulców)

 

Tuleje i wahacze – 1300 zł

Drążki kierownicze z końcówkami i osłonami – 500 zł

Łączniki stabilizatora i gumy – 280 zł

Amortyzatory plus dodatki – 1000 zł

Piasty -700 zł

Sprężyny -350 zł

i do tego tarcze z klockami kupione jeszcze przed promocjami w BMW, w tym za głupie klocki dałem 500 zł, bo nigdzie nie było Juridów J-AS

 

 

Cena uczciwa.

Opublikowano
Jechałem "po całości". Nalatane 246 kkm z czego sam zrobiłem 130 kkm po naszych super drogach.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no to w końcu się zebrałem

wczoraj kołą zmieniałem i na tuleji już są takie luzy że całe koło lata

 

i odraz zamówiłem wahacz jednak nie FEBI gdyż ten najtaniej za 380,- tylko RUVILLE a to dlatego że kolega który ma warsztat RUVILLE za 263zł mi załatwił i nie jest to niewiadomego pochodzenia część z allegro tylko prosto z hurt. duże rabaty ma to i dobra cena wyszła

 

co sądzicie o tym niemieckim zamienniku jakim jest RUVILLE ??

gg5553463
Opublikowano
Ruville to dobra firma. Ja wymieniałem zawieszenie na Lemfordera i OE BMW. Ale na przykład tylne łączniki stabilizatora Lemfordera robi naprawdę Bogue dla Lemfordera i BMW. Są starte napisy BMW. Drążki kierownicze są z Lemfordera na oryginale z serwisu jest wytłoczony znak BMW oraz znak Lemfordera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.