Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

hmm przedmuchy to dla nich co to znaczy?

mogles pojezdzic nim nawet bez tablic ,jeszce jak bardzo chcesz to do aso oi ja bym na hamownie jechal jezli bedzie dalo sie polaczyc z kompem...

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
hmm przedmuchy to dla nich co to znaczy?

mogles pojezdzic nim nawet bez tablic ,jeszce jak bardzo chcesz to do aso oi ja bym na hamownie jechal jezli bedzie dalo sie polaczyc z kompem...

Nie za bardzo potrafię wyjaśnić o co chodzi z tymi przedmuchami, ale wiem, ze gość odkręcał co jakiś czas korek wlewu oleju i przyglądał się co się dzieje.

edt. przypomniało mi się że mechanik mówił coś na temat przekręcania się pierścieni w silniku, że to one pewnie powodują owe przedmuchy. Mówił również, że często się tak dzieje kiedy auto ma przebieg autostradowy (a ja się cieszyłem, że to dobrze). Dla mnie to ogólnie było dziwne, powiedziano mi, że poza przedmuchami auto jest OK. Gdy się zapytałem jak duże jest ryzyko awarii, usłyszałem, że w tym silniku jest ono zawsze - ich zdaniem niedopracowana jednostka i tyle.

Edytowane przez ray1243

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano (edytowane)
Kompa nie da się podłączyć :norty: coś nie halo ,moim zdaniem coś było kombinowane,żeby jakąś rzecz utajnić :evil: moim zdaniem to loteria ... Edytowane przez skrab
Opublikowano
Mam pytanie - czy przebieg auta jest autostradowy i to jest powodem tych "przedmuchów" ? Myslalem ze przebiegi autostradowe sa najlepsze.... Kupujesz to auto czy oddali Tobie zaliczke? Pozdrawiam
Opublikowano
Co jest powodem przedmuchów nie da się jednoznacznie powiedzieć. Wiem tylko, iż mechanicy mówili mi, że przebiegi autostradowe wcale nie są takie dobre dla kondycji auta (też myślałem inaczej). Jeżeli jednoznacznie powiadomię Automeriutm, że rezygnuję to oczywiście zwrócą zaliczkę, na razie czekam co mi powiedzą w sprawie braku możliwości diagnozy komputerowej.

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

Witam,

 

Rozumiem, a diagnoza komputerowa ustali cos na tema tych przedmuchów? Jeszcze jedno pytanie - rozrzad jest w dobej kondycji w tym autku ? Ja tez planuje kupic Bmw e90, ale w tej chwili troche przerazil mnie temat rozrządu w silnikach N47.... A Ty nie myslales nad kupnem auta z silnikiem M47 ? Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie obrazajac tych mechanikow ,ale to kiedys tak sie disla sprawdzalo :mad2:

np niech sprawdza audi 80 b4 20letenie auto i co bedzie im chlapac?nie poniewaz jest dekiel na pokrywie zaworow!

a np bmw z silnikiem m47 ,raczej chlapnie bo tam jest odrazu lancuch!

Powiem tak przedmuchy chodzilo im to ze silnik jest zajechany(kompresja),nie ma pojecia jka oni stwierdzi to tak ale stwierdzili,jak ma przedmuchy to tam jest nalatane grubo ,lub jednostka pechowa,tak jak skrab pisze cos bylo motane ze sie nie da podlaczyc kompa :mad2:

Ja bym odpuscil temat i wogole na Twoimmiejscu szukal albo M47 albo N47 ale tak od 2010r.

Decyzja nalezy do Ciebie :cool2:

Opublikowano

Ciezko jest cos powiedziec nie widzac auta, ale jak dla mnie wyglada to tak ze OE-mowy komp byl uwalony, chlopaki zrobili klona na ktorym auto odpala i jezdzi, mozliwe ze jezdzi nawet bardzo dobrze, tylko ze komunikacji brak.

Postawienie komunikacji to:

- albo kupno nowego kompa w ASO z programowaniem, co bedzie bardzo kosztowne

- albo mniej kosztowne to kupno innego kompa z CASem i kluczykiem, a pozniej podmiana i dopasowanie innych sterownikow aby wszystko razem wspolgralo.

Tak czy inaczej minimum 2tys w gore.

Przedmuchy pewnie sprawdzali przez odkrecenie korka i pewnie moglo walic spalinami.

Jezeli pierscienie sie zapiekly to zalej wlasciwy olej co ci odpusci pierscienie i po temacie.

 

PS

Daj znac jak sie zakonczy temat.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

skrab no fakt zapomnielem ze n47 jest genialny jedynie lancuszek moze peknac tylko 6kola,ale co to jest :norty:

a ty i ja wymieniamy wtryski raz w roku nie mowiac o turbinach i o panewkach :mrgreen:

sory za ot

daj znac jaka decyzje podjeles

Opublikowano
Jezeli to prawda o tych zapieczonych pierscieniach to zapiekaja sie one z tego samego powodu, co ukrecaja sie panewki.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Może ja wtrącę swoje 3 groszę do tematu, jako, że cały dzień spędziłem z Tomkiem i to w serwisie i w Pimie. Przedmuchy rzeczywiście były i to w dwóch miejscach, ale to raczej tak jak zdaniem mechaników raczej nic poważnego na daną chwilę, a uwierzcie n47 to oni tam trochę zrobili. Generalnie silnik pracował moim zdaniem bardzo ładnie jak na n47 bez wibracji, nie słyszałem nic a nic łańcucha. Bardziej tak jak z Tomkiem rozmawialiśmy bałbym się braku komunikacji z komputerem, nie udało się mechanikom podłączyć z ecu, a normalnie idzie im to, bo sam jeżdżę do nich z 520d lci n47 i nie ma problemu z komunikacją tak samo w 320d lci. Próbowałem ze swoim kompem INPA, DIS i nic nie da się połączyć, nawet poszczególnego sterownika odczytać - może to jest jakaś wskazówka? Sam problem z komunikacją generuje niemożność sprawdzenia wtrysków, turbiny czy DPFa :mad2:
Opublikowano
Witam,

 

Rozumiem, a diagnoza komputerowa ustali cos na tema tych przedmuchów? Jeszcze jedno pytanie - rozrzad jest w dobej kondycji w tym autku ? Ja tez planuje kupic Bmw e90, ale w tej chwili troche przerazil mnie temat rozrządu w silnikach N47.... A Ty nie myslales nad kupnem auta z silnikiem M47 ? Pozdrawiam.

 

Z tego co wiem to diagnoza komputerowa nie ustali nic na temat przedmuchów, ustalić da się natomiast korekty wtrysków, dpf, turbo (ale to chyba podczas jazdy?). Co do rozrządu, panowie mechanicy powiedzieli, że oni nie słyszą łańcucha. Co do M47, jak znajdziesz auto z tym silnikiem poniżej 150 tys. to daj znać, chętnie obejrzę, przy czym mam konkretne wymagania co do wyposażenia. Taka sprawa jeszcze, podczas oględzin w warsztacie, mechanicy ściągnęli osłonę silnika-motor sobie pracował żeby się rozgrzać. Przysłuchiwałem się dokładnie i jak dla mnie w tle było słychać jakiś 2 dźwięk-ponoć to nie był łańcuch. Po ok 20 min gdy silnik się rozgrzał doszedł 3 dźwięk, od razu zapytałem czy ktoś to jeszcze słyszy, mechanik powiedział mi, że ciśnienie oleju zaczyna się regulować stąd ten dźwięk. Od razu mówię, że to nie są byle jacy mechanicy tylko panowie z potężnym doświadczeniem jeśli chodzi o te jednostki - zajmują się głównie BMW.

Cały czas mi chodzi po głowie sprawa przedmuchów, nikomu nie ujmując, naprawdę odkręcając korek wlewu oleju, można wysunąć takie wnioski? Będę musiał zadecydować czy odpuszczam to auto czy nie..

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

Zamiast na lancuchu to proponuje skupic sie na komunikacji po CAN, bo bez niej nic nie zdiagnozujesz i odsprzedaz auta niemozliwa, bo kazdy chce jechac na diagnoze.

Jak komunikacja nie idzie to komp DDE uwalony wg. mnie oczywiscie, ale nie widzac auta moge sie mylic.

Jezeli auto ladne i podoba Ci sie to niech gdzies znajda caly zestaw czyli DDE, CAS i kluczyk, a pozniej podmianka i jazda.

Najwyzej niech Ci jeszcze z ceny zejda, za to ze pozbawiles ich problemu.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
@ray1243

A co dokladnie tak czesto ci mechanicy robia w n47?

 

Wiem na pewno, że było kilka rozrządów ostatnimi czasy. Wspominali coś, że wymieniali cały układ paliwowy, nie wiem czy coś nie przekręciłem - była o tym mowa apropo przedmuchów w sprawdzanym BMW. Przypomina mi się również coś o przekręcanych pierścieniach w silniku i popychaczach, nie jestem obeznany za bardzo w tych tematach.

edt. kolega Marcin pewnie powie coś więcej - zna osobiście panów z serwisu.

Pozdrawiam,

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co to są przedmuchy????? Przecież odkręcając korek wlewu oleju w większości różnych silników dmucha, klepie i hałasuje! Nie popadajmy w skrajności, przecież nowy fabrycznie nowy silnik również może pożyć 10km, albo 500 000km.

Co do problemów w podpięciem pod kompa, to akurat w tym temacie proponuję pojechać do ASO, bo tam wiedzą jak się komunikować z danym autem. Ja w swojej LCI też miałem problem w podpięciem się do kompa poza ASO, 4 macherów rozkładało ręce i pisało czarne scenariusze, aż w końcu znajomy wykumał, że do KTS'ów DIS'ów i innych INP trzeba zewrzeć czy rozewrzeć jakieś piny we wtyczce i bangla. Jak pojechałem do ASO to diagnozę miałem od razu bez żadnych problemów. Pamiętajcie, że każdy następny model będzie konstruowany w taki sposób, żeby maksymalnie wykluczyć udział warsztatów nieautoryzowanych wykrawało swój kawałek tortu.

 

Poza tym taka rada dla kolegi kupującego: pamiętaj, że kupujesz auto używane i zawsze coś będzie nie tak, jeśli chcesz pojechać na sprawdzenie w ASO BMW, które ma 150kkm i spodziewasz się, że wszystko będzie cacy to nie ma szans.

 

Jeśli w N47 nie słychać rozrządu, nie wali koło pasowe, nie leci ciurkiem z turbiny, silnik mam moc, równo pracuje to będzie ok. :cool2:

Opublikowano
Byłby ktoś tak miły i sprawdził dla mnie, w swoim silniku, czy po odkręceniu korka wlewu oleju, również wieje? Coś jak tutaj
, przy czym jak mechanik sprawdzał "moje" 320d to korka nie puszczał, widziałem jedynie jak lekko się kopci. W sieci znalazłem podobne wątki i tak jak podałem wcześniej wiąże to się niby z wymianą pierścieni silnika.

Pozdrawiam,

Tomek

  • Zarejestrowani
Opublikowano
W mojej 318d n47 jak sie odkrecilo to troche dmuchalo i dudnilo i moim zdaniem to jest nirma

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Link co podlinkowales to jakas bzdura, tam nie ma przedmuchow.

Komunikacje CAN masz juz postawiona? CAN to jest twoj problem wg mnie, ale jak wolisz skupiac sie na filmikach z youtube to twoj wybor.

CO do przedmuchow to niech Ci Twoi mechanicy zmierza stopien sprezania i bedzie wiadomo. Krotko zwiezle i na temat, a nie takie branzlowanie sie przedmuchy/nie przedmuchy, podniosl korek/nie podnosl korka, wala w ciulki/nie wala w ciulki.

Konkretnie niech zmierza stopien sprezania na cylindach i bedzie wiadomo, czy sa czy nie ma.

Pozniej DIS w reke i polaczyc sie z kompem, brak komunikacji to maja ja naprawic i koniec jakichs opowiesci ze jest/ze nie ma, ze nie wiedza/czy wiedza.

W zyciu trzeba twardym byc a nie mietkim :mad2: Rybki albo akwarium, konkretnie.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.