Skocz do zawartości

E34 525i Wymieniony silnik niby na taki sam, ale......


zibiolot

Rekomendowane odpowiedzi

1.auto nie jedzie jak wcześniej

2.niby silnik był taki sam,ale różnił się osprzętem

Przy podmianie silnika okazało się, że przepustnica przy dawcy jest mniejsza. Mechanik zostawił wiec cały kolektor dolotowy ze starego silnika. Świece, kopułka, przewody WN też zostały stare, bo były względnie nowe :mrgreen: Rozrząd też został przełożony ze starego bo miał dopiero kilka tys. km. Silnik chodzi ciszej, nie kopci, nie szarpie, ale brakuje mu mocy i jest wyraźnie słabszy. Wcześniej jak dochodziło pod 4500 to zaczynało się przyśpieszenie, a teraz niby przyśpiesza, ale bez odczuwalnego kopa, równomiernie do odcinki. Sprężanie zaraz po podmianie było ponad 12 na 5 cylindrach, a na jednym cieniutko koło 6, ale silnik pochodził trochę i wzrosło do 12.

Sprawdzałem przyśpieszenie co prawda na mokrym, ale około 13s wyszło :duh:

I tu pytanie "Co poszło nie tak?", silnik trup, ta inna przepustnica ma znaczenie, były różne m20 b25, jakieś pomysły. Pierwsze tankowanie na "nowym" silniku wyszło normalne 11,5 litra/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz niskie ciśnienie na jednym garze a to już swoje robi

 

Pierwszy pomiar (tylko nie pamiętam, czy po założeniu i uruchomieniu, czy przed) dał koło 6, później silnik pochodził i się"rozruszał" i było ponoć koło 12. Chyba na hamownie podjadę :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica mniejsza bo dawca to pewnie 2,0

 

Też się tego boję, bo osiągi auta są na poziomie 2.0 129km, ale z tydzień temu wziąłem czujnik położenia przepustnicy i po numerach seryjnych wyszło, że jest od 525i. Gdzie sprawdzić jaki to silnik, numery seryjne od przepustnicy dadzą odpowiedź?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po czujniku przepustnicy nie dojdziesz.Podejrzewam że tak jak w m50 oznaczenie będzie na głowicy(2,0 2,5) oraz średnica na bloku.,80 to 2,0 a 84 to 2,5.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czujniku przepustnicy nie dojdziesz.Podejrzewam że tak jak w m50 oznaczenie będzie na głowicy(2,0 2,5) oraz średnica na bloku.,80 to 2,0 a 84 to 2,5.

 

Coś czuję, że mam 2.0 :mad2: :mad2: :mad2: W poniedziałek sprawdzę w najprostszy sposób, zadzwonię do znajomego od którego brałem silnik( jeśli jeszcze buda stoi u niego na szrocie) i poproszę o VIN auta. Można obstawiać co mam :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na telefon z nr VIN-u, rano przed wyjściem do pracy zrobiłem tylko fotkę z numerem dolotowego i jest 1289211 oraz 28.0372.** , dwie * to niewyraźne na zdjęciu cyfry. W googlu wyskakuje, że może być od 2.0 jak i od 2.5. Fotkę jak nie dostanę VIN-u zapodam po pracy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czujniku przepustnicy nie dojdziesz.Podejrzewam że tak jak w m50 oznaczenie będzie na głowicy(2,0 2,5) oraz średnica na bloku.,80 to 2,0 a 84 to 2,5.

podepne sie do tematu a w ktorym miejscu na glowicy i bloku szukac tych oznaczen pojemnosci :?: pytam bo na dniach chce nabyc taka bumke z silnikiem M20B25 heh podobno :lol: tak ze bym to sobie odrazu oblukal :shock: czy czasem nie jest jakis M20B20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.