Skocz do zawartości

TARCZA hamulcowa e46 widzieliście coś takiego?????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

widział ktoś kiedykolwiek takie zjawisko :shock:

 

http://naforum.zapodaj.net/b860374c25eb.jpg.html

 

na przeglądzie stwierdzono, że lewe koło nie posiada ręcznego hamulca...w celu diagnostyki koło zdjęte, tarcz....i tu zdziwko :shock: praktycznie NÓWKA tarcz, i taki psikus?? jak widać na zdjęciu posiada 4 pęknięcia...;/ jeśli chodzi o hamulec ręczny....szczęki do wymiany! ale wiecie może co mogło spowodować takie uszkodzenia????? miał ktoś coś podobnego??

 

od razu możecie polecić producenta tarcz i szczęk co bym mógł odpowiednie zakupić.... :roll:

 

pozdrawiam

Edytowane przez gumanns

e87 118d 2008r. MONACOBLAU Met. -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=325656

e46 compact 320td 2002r. FLEMENCOROT -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=221546

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mógł to spowodować młot mechanika.

tarcze są z żeliwa i nie naparza się żeby je zdjąć jak przyrdzewieją bo struktura pęka.

widać w tych miejscach że były zaklinowane.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
przy zmianie koła bardzo mało możliwe o ile wogóle. Zapewne zapieczona tarcza była to i młota użył majster, nic nie poradzisz nowe trzeba kupić (2, po jednej na stronę, bo będziesz miał meksyk przy hamowaniu jak jedną wymienisz). Może i też nie wina mechanika, wkońcu tarcze dość mocno się nagrzewają podczas hamowania, ważne że nie strzeliła ci tarcza podczas jazdy, wież mi nie jest to fajne zwłaszcza na prowadzącej osi.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
kurczę, trochę mimo wszystko mnie to nie przekonuje...co prawda autko ściągnięte zza granicy, mogło jakiś okres czasu stać, ale praktycznie od początku przy hamowaniu było wyczuwalne minimalne bicie...tarcz jest praktycznie nowa :roll: łatwiej by mi było przyjąć taki stan rzeczy gdyby była jakoś zużyta...no ale cóż trzeba zamawiać i robić :evil:

e87 118d 2008r. MONACOBLAU Met. -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=325656

e46 compact 320td 2002r. FLEMENCOROT -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=221546

Opublikowano
Praktycznie nowa, ale popękana to tak samo jakbyś powiedział, że gumka jest praktycznie nowa, ale pęknięta i szkoda by było nową użyć :duh: . Dlaczego piszecie, że to stało się podczas zdejmowania? Przecież wyraźnie widać przy pęknięciach ślady tarcia szczęk, czyli popękała jeszcze przed zdjęciem ich z piasty :mad2:
Opublikowano (edytowane)

zły przykład.... :nienie: w moim mniemaniu gumka jest jednorazowa, tarcz raczej nie :8)

i nie jest mi żal założyć nowej tarczy :mad2: jedynie chciałbym wiedzieć co mogło być bezpośrednią przyczyną takiego stanu rzeczy :)

ale wracając do sedna sprawy...szczęki zrobiły by taki bałagan? czy masz jakieś inne sugestie??

Edytowane przez gumanns

e87 118d 2008r. MONACOBLAU Met. -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=325656

e46 compact 320td 2002r. FLEMENCOROT -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=221546

Opublikowano
Praktycznie nowa, ale popękana to tak samo jakbyś powiedział, że gumka jest praktycznie nowa, ale pęknięta i szkoda by było nową użyć :duh: .

 

zły przykład.... :nienie: w moim mniemaniu gumka jest jednorazowa, tarcz raczej nie :8)

i nie jest mi żal założyć nowej tarczy :mad2: jedynie chciałbym wiedzieć co mogło być bezpośrednią przyczyną takiego stanu rzeczy :)

ale wracając do sedna sprawy...szczęki zrobiły by taki bałagan? czy masz jakieś inne sugestie??

e87 118d 2008r. MONACOBLAU Met. -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=325656

e46 compact 320td 2002r. FLEMENCOROT -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=221546

Opublikowano
może przyblokowało linkę ręcznego albo ktoś za mocno podkręcił samoregulator ręcznego,a może linkę na tunelu za bardzo skręcił i zagrzało tarczę na maxa przy okazji niszcząc szczęki , a potem to np. kałuża nagłe chłodzenie i bumm...
Opublikowano
Ja myślę, że dobry przykład, bo na obu jeżeli są pęknięte daleko nie pojedziesz :D Jest wiele czynników, które mogłyby spowodować takie pęknięcie, może wada fabryczna, zmęczenie materiału, walenie młotem podczas zmiany kół, zblokowanie szczęk, przegrzanie i wjazd w kałużę tak jak kolega powyżej napisał.
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam to samo. W prawym tylnym kole czuć "bicie" podczas mocniejszego hamowania. Po rozebraniu okazało się, że tarcza jest pęknięta przy piaście w 3 miejscach. Tarcza bez żadnego rantu, praktycznie nowa. Jak wyciągnę całą tarczę to spróbuję znaleźć nazwę firmy.

 

Update: firma TRW... :shock:

http://i62.tinypic.com/28km5io.jpg

http://i60.tinypic.com/bfl1dg.jpg

http://i60.tinypic.com/15fnjbm.jpg

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
To już wiemy jakich tarcz unikać.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Brudna piasta to jedna kwestia, druga to taka, że chętnie zobaczyłbym tarcze od drugiej strony czy aby nie ma śladów przypalenia bo wydaje mi się, że te pęknięcia to z powodu źle wyregulowanych szczęk.

Spotkałem się kiedyś z tarczami z Cayenne Turbo S pękniętymi w ten sam sposób i były aż fioletowe.

Opublikowano
Po zmianie tarcz na ATE problem zniknął to raczej szczęki nie miały nic do tego.

 

Zmieniłeś tarcze i przy okazji zostały prawidłowo założone szczęki. Być może wcześniej ręczny delikatnie "trzymał" i ugotował tarczę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po zmianie tarcz na ATE problem zniknął to raczej szczęki nie miały nic do tego.

 

Zmieniłeś tarcze i przy okazji zostały prawidłowo założone szczęki. Być może wcześniej ręczny delikatnie "trzymał" i ugotował tarczę

 

Mi sie wydaje ze to była wada fabryczna bo gdyby trzymały szczeki to szybciej by sie one starły niż by pękła tarcza

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Po zmianie tarcz na ATE problem zniknął to raczej szczęki nie miały nic do tego.

 

Zmieniłeś tarcze i przy okazji zostały prawidłowo założone szczęki. Być może wcześniej ręczny delikatnie "trzymał" i ugotował tarczę

 

Mi sie wydaje ze to była wada fabryczna bo gdyby trzymały szczeki to szybciej by sie one starły niż by pękła tarcza

 

Nie masz racji ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.