Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam problem już z trzecim akumulatorem , auto stoi 5,6 dni w garażu i pali od szczała ale jak postoi 2 godz na światłach to pada mimo ze jest po dłuższej trasie lub sprzątam w aucie i świecom sie lampki w środku i auto znów nie pali. jak wymieniałem 2 akumulator to sprawdziłem ładowanie i było ok . 2 dni temu zakupiłem 3 akumulator orginalny bmw i ładowałem go jeszcze całą noc i wczoraj sie rozładował :( , dzisiaj byłem go sprawdzić ,okazało sie ze skacze ładowanie ,raz jest np:14.01......07.11......13,33..........27.10 i tak dalej ale jak odłączyłem niebieski kabelek od klemy minusowej to ładowanie ustabilizowało sie na 13.77 letko na + lub -. nie wiem co sie zepsuło czy regulator napięcia czy ta aktywna klema bo często widziałem na forum ze jest z nią problem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pojeździj jakiś czas z odpiętym IBS-em i poobserwuj ale raczej stawiał bym na regulator.
Opublikowano
skacze ładowanie ,raz jest np:14.01......07.11......13,33..........27.10
Co oznaczają 07.11 i 27.10? To Volty, Ampery, mA ? Jak i w jakich warunkach mierzyłeś ładowanie? Wygląda na to, że coś pobiera ci dość dużo prądu w czasie postoju nie wyłączonego auta. Po całkowitym wyłączeniu poszczególne moduły są stopniowo wyłączane i problem nie występuje.
letko
:cry2:
Opublikowano
prawdo podobnie były to wolty 07.11 i 27.10 , robił mi to facet co sprzedaje akumulatory swoim testerem nie zwykłym miernikiem , co do warunków to w aucie były włączone światła, dmuchawa ,radio i lampki nocne i podczas pomiaru ładowanie skakało jak by był walnięty regulator napięcia ,jak odłączyłem wtyczkę od klemy minusowej to sie uspokoiło na 13.77,,,13.79,,,,,13.65.......wiem że powinno być 14.07,,,14.09........niestety nie jestem zbyt dobrze zorientowany ze strony elektrycznej także troszkę mogę wprowadzić w błąd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz sprecyzować który to ten IBS-em ,pozdrawiam

 

IBS to Inteligentna klema minusowa, odepnij zasilanie od niej i pojeździj tak z tydzień, dwa i zobaczysz czy są jakieś zmiany na lepsze.

Opublikowano
prawdo podobnie były to wolty 07.11 i 27.10 , robił mi to facet co sprzedaje akumulatory swoim testerem nie zwykłym miernikiem
Nie wiem, czy on wiedział, co mówi, ale mnie bardzo by zaniepokoiło 27V na klemie akumulatora (!). Nie wiem, czy rejestrował tylko piki napięciowe, czy faktycznie pojawił się tam stały potencjał o takiej wartości! Co do pozostawiania auta przez 2 godziny na światłach i rozładowania akumulatora - dużo zależy od odbiorników energii w środku: jakie auto ma wyposażenie, co dokładnie było włączone (lampki w środku, radio, DVD, TV, odkurzacz podłączony do gniazda zapalniczki, laptop na przetwornicy napięcia ) itd. Czy pod koniec tych "2 godzin na światłach" było widać już zmniejszony poziom napięcia?

Fakt - były już problemy z klemą i nawet w ASO coś wymieniali (osłonę?) w ramach akcji serwisowej. Było ryzyko przyspieszonego rozładowania a nawet uszkodzenia akumulatora.

Opublikowano

witam

1 wejdz w ukryte menu i zobacz ladowanie jakie daje alternator na akumulator

2 odepnij zasilanie od ibs po 2 godzinnym oswietleniu wnerza i zakrec rozrusznikiem

Opublikowano
co do odbiorników to podczas pomiaru był zapalony silnik i włączone urządzenia pokładowe jak radio cd, lampki nocne bo otworzyłem drzwi,światła i dmuchawa na max od klima tronik,samochód był pozostawiony na światłach jest zamknięty i nie słychać nic żeby coś działało tak na słuch, jak sprzątam w aucie to odkurzacz jest zasilany z domu nie z auta a kluczyki są w kieszeni i świecom sie tylko lampki w drzwiach i u góry (nocne), po światłach nie widać oznak słabego akumulatora i jak przekręcam zapłon też nic jak by miał zapalić ale nie zapala tylko gasną lampki i słychać rozrusznik jak próbuje ruszyć , jakiś czas temu jak auto stało i grało radio, świeciła sie kontrolka o słabym akumulatorze i gasło radio ale auto paliło. auto miało przeprowadzoną akcje serwisową klemy tylko komputerowo bo brakło klem do naprawy i kazali przyjechać w innym terminie ale to było związane z ryzykiem powstania pożaru ,zapłonu.
Opublikowano

Bądź dobrym człowiekiem - popraw swój post i powstawiaj kilka kropek - ciężko się czyta tak długie zdanie :)

auto miało przeprowadzoną akcje serwisową klemy tylko komputerowo bo brakło klem do naprawy
Czyli komputerowo naprawili izolację przewodów? :cool2:
i kazali przyjechać w innym terminie ale to było związane z ryzykiem powstania pożaru ,zapłonu.
I pojechałeś ponownie, czy zapomniałeś?
Opublikowano
co do klemy akumulatora to w aso wgrali coś z wiązane z ustawieniami akumulatora poprzedniemu właścicielowi......................klemy nie wymienili.............osobiście też ją byłem wymienić po wcześniejszym umówieniu sie ale okazało sie ze brakło klem do wymiany na magazynie.......................aso twierdzą ze nowa klema ma zapobiec samo zapłonu auta i nie ma nic wspólnego z ładowaniem itp......................akumulator dziś padł :( po 1 godzinie postoju na placu mimo ze autem zrobiłem rano 50 km...........ładowanie jest 14.06 volty................akumulator trzyma 12.30 volta...............przy rozruchu spada do 11.20volta...........chyba coś pobiera prąd na postoju ,bez wizyty u elektryka sie nie obejdzie .
Opublikowano

jak wejdziesz do ukrytego menu to podczas jazdy powinno pokazywac ok 14.2-14.5V jak wylaczysz silnik 12.2-12.4V

w przypadku kiedy szwankuje elektryka, zacznij od ibs, tak jak inni pisali, tez obilo mi sie o oczy, ze woda sie zbiera pod kolem zapasowym i zalewa obwody...

napewno podlaczenie do kompa pomoze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co do klemy akumulatora to w aso wgrali coś z wiązane z ustawieniami akumulatora poprzedniemu właścicielowi......................klemy nie wymienili.............osobiście też ją byłem wymienić po wcześniejszym umówieniu sie ale okazało sie ze brakło klem do wymiany na magazynie.......................aso twierdzą ze nowa klema ma zapobiec samo zapłonu auta i nie ma nic wspólnego z ładowaniem itp.

 

W ASO mają rację, kolega Dasonen troszkę namieszał z tą klemą. W ASO jest akcja serwisowa ale na klemę plusową i nie ma to związku z rozładowanym aku, natomiast ja pisałem abyś odłączył zasilnie od inteligentnej klemy minusowej (IBS) i pojeździł tak przez jakiś czas dla sprawdzenia.

Opublikowano
Można prosić jaki kod lub skazówkę do menu ukrytego od ładowania......pod kompa mam zamiar podjechać tylko myślałem ze to bedze ta klema inteligentna
Opublikowano
dzięki guzior2 za link.........już sprawdziłem , ładowanie zgadza sie idealnie jak podawał kolega wcześniej....na zapłonie 12.2v i na zapalonym silniku 14.2-14.5v.......potestuje jeszcze jutro w czasie jazdy
Opublikowano
Kilka dni temu też przerabiałem ten temat. Niby rano akumulator naładowany, napięcie poprawne ,zero błędów, a w czasie jazdy potrafiło zabraknąć prądu. Powodem był brak szczotek w alternatorze... Nie od razu musi się psuć IBS...
Opublikowano
dziś sprawdzałem ładowanie samochodu w ukrytym menu .....14.2-14.5v w czasie jady na odłączonym ibs.........na podłączonym 14.9-15.2............... po 15 minutach włączonego radia auto nie zapala ..............na akumulatorze niby spadło z 12.20 na 9.11....po odłączeniu klemy skoczyło na 11.89.......................założyłem poprzedni który leżał 5 dni samochód pali..................nie dawno oddałem do naprawy sterownik świec żarowych nie wiem czy on nie jest przyczynom rozładowywania się akumulatora .............po samochodzie nie widać oznak słabego akumulatora
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie dawno oddałem do naprawy sterownik świec żarowych nie wiem czy on nie jest przyczynom rozładowywania się akumulatora .............po samochodzie nie widać oznak słabego akumulatora

 

No to tu kolega miał podobny problem z rozładowującym się aku i przyczyną był właśnie zepsuty sterownik świec: viewtopic.php?f=73&t=155021&p=1114714&hilit=sterownik+%C5%9Bwiec+akumulator#p1114714

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

jak sprawdzić w ukrytym menu ładowanie akumulatora ??

 

juz wiem jak wejść ale nie wiem jak tam tepm. jest 7 a ładowanie akumulatora z alretnator ??

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
czyli żeby sprawdzić tą inteligentną kleme minusową to trzeba odłaczyć ten kabelek idący z plusa ????????????????????????????????????????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.