Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wzielo sie stad, ze jest to elektrozawor.

Ma cewke i tloczek w srodku. BMW ma tak w tlumaczeniu, bo ma i tyle.

 

Jak mi wytlumaczysz jak taki zawor, ktory tylko daje cisnienie na aktuator albo nie, je przetwarza, to sie zgodze na nazwe przetwornik.

 

PS: Zasada dzialania wszystkich pokazanych przez Ciebie zaworkow jest prawie taka sama :).

Zapomniales jeszcze pokazac tego od EGRa.

Edytowane przez dxtr71
Opublikowano
A jeszcze profesjonalniej to zawór elektromagnetyczny - SELENOID :8)

 

A solenoid to jest akurat okreslenie samej cewki yoshi ;).

To tak z elektroniki. Ale zawor solenoidowy to juz chyba by pasowalo ;).

Opublikowano

Ok, nie wiem jak to działa, bo nie jestem elektrykiem, elektronikiem czy mechanikiem. Chodziło mi głównie o to aby trzymać się tego nazewnictwa BMW. Ty masz na myśli przetwornik ciśnienia, mówisz elektrozawór, ktoś chce to kupić, bo jest w podejrzanym stanie wchodzi na realoem i klapa elektrozaworu przy sterowania turbiną nie ma.

 

Nie pokazałem tego od sterowania AGR, bo kolega mówił o czymś po lewej stronie komory silnika patrząc od czoła samochodu, a przetwornik ciśnienia sterujący układem AGR znajduje się po prawej. Elektrozawory nie znajdują się po lewej ale pokazałem je tylko w celu zobrazowania różnic.

 

Przykład podam wyjaśniający. Komuś szwankuje EGR/AGR. Poleci mu ktoś z forum wymień elektrozawór. Wejdzie na realoem, czy zapyta w sklepie o elektrozawór i lipa wymieni sobie elektrozawór sterujący klapami kolektora, których może już nie ma albo sterujący żaluzją chłodnicy. Oczywiście pewnie się kapnie przy wymianie do czego to jest jednak kupił zły produkt, a sklepy wiadomo jak uznają zwroty. I EGR dalej szwankuje. Sam błędnie, próbując usunąć usterkę wymieniłem elektrozawór przy kolektorze, który steruje klapami a klap nie mam :D Jednak usterka usunięta, bo wymienione zostały również wszystkie uszczelki pod kolektorem, chyba że ten elektrozawór ma również wpływ na coś innego niż tylko sterowanie klapami kolektora.

Opublikowano

To ja Ci dam inny przyklad.

Teraz wpisz przetwornik w allegro i sproboj kupic takie zawor pierburga :).

 

Chyba zgodzisz sie, ze jest cala masa conajmniej dziwnych tlumaczen na realOEM? Odkad korzystam to sie czasem nadziwic nie moge jakie pokretne nazwy sa tam stosowane.

Opublikowano
slabykoxu jak to u ciebie wygląda? tak:

http://images43.fotosik.pl/328/e60f22c534f31345gen.jpg

 

czy tak:http://i668.photobucket.com/albums/vv47/maciejzal/DSC01361.jpg

 

Nie podałem sprzecznych informacji, mam common raila nr 1 na zdj. a silnik m47DO1, taki mam w vinie

Opublikowano
Kolego, zgadza sie. Wszystko gra. Mi sie pieprznelo. Jak rozkodujesz VIN to faktycznie podaje oznaczenie, ktorego nikt prawie nie uzywa M47D01 czyli to co BMW nawet oznacza jako M47N albo M47TU.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Do kolegi " słabykoxu" założyciela tematu :D Zapłaciłeś 400 zł za wymianę przepływki,filtra powietrza,oleju,,filtra oleju i czujnika doładowania turbiny ? Za 180 zł bym wymienił ci to wszystko bez komputera,bo niemam :D
Opublikowano

Panowie , wyczytuję wszystko na forum od 3 dni , szukam odpowiedzi i jakoś nie potrafię namierzyć niczego pomocnego . Możliwe że źle szukam , proszę o wyrozumiałość i nakierowanie ewentualnie na temat .

 

Mój problemator :

kupiłem E 46 ( sam przywiozłem z Niemiec kilka dni temu ) 2001 , 320 d touring 136KM , przebieg 280 000 i tyle raczej ma . Auciczko jedzie przeważnie bez problemowo , moc jest , wszystko OK . Zrobiłem nim ok 2000 km na razie . Problem jest taki że kilka razy samochód zaczął szarpać . Dzieje się tak tylko jak się jedzie bardzo emerycko , dodając delikatnie „gaz” . Jak wcisnę „do dechy” to idzie jak perszing ,jak delikatnie to tak jakby co 200 obr była przerwa ale przyśpiesza . Przepływka chyba nie ,bo jak „butuję” to ekonomizer idzie do końca i na 3 i na 4 biegu .

 

Czasami świecą mi trzy kontrolki ( ABS , chyba z kontroli trakcji i wykrzyknik na czerwono ) . Ale szarpanie nie jest chyba związane z tym bo czasami świeci i nie szarpie a czasami nie świeci a szarpie .

 

Doradzcie coś proszę , bo to moja pierwsza Basia na czterech kołach , dotyczczas miałem kilka ale na dwóch .Z motocyklami sobie radzę ,naprawiam Beemki sobie i kumplom, ale z auciczkiem na razie bidnie . Może jakiegoś szpeca polecicie w okolicach Bielska , Katowic ( Śląska w ogóle )

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie , wyczytuję wszystko na forum od 3 dni , szukam odpowiedzi i jakoś nie potrafię namierzyć niczego pomocnego . Możliwe że źle szukam , proszę o wyrozumiałość i nakierowanie ewentualnie na temat .

 

Mój problemator :

kupiłem E 46 ( sam przywiozłem z Niemiec kilka dni temu ) 2001 , 320 d touring 136KM , przebieg 280 000 i tyle raczej ma . Auciczko jedzie przeważnie bez problemowo , moc jest , wszystko OK . Zrobiłem nim ok 2000 km na razie . Problem jest taki że kilka razy samochód zaczął szarpać . Dzieje się tak tylko jak się jedzie bardzo emerycko , dodając delikatnie „gaz” . Jak wcisnę „do dechy” to idzie jak perszing ,jak delikatnie to tak jakby co 200 obr była przerwa ale przyśpiesza . Przepływka chyba nie ,bo jak „butuję” to ekonomizer idzie do końca i na 3 i na 4 biegu .

 

Czasami świecą mi trzy kontrolki ( ABS , chyba z kontroli trakcji i wykrzyknik na czerwono ) . Ale szarpanie nie jest chyba związane z tym bo czasami świeci i nie szarpie a czasami nie świeci a szarpie .

 

Doradzcie coś proszę , bo to moja pierwsza Basia na czterech kołach , dotyczczas miałem kilka ale na dwóch .Z motocyklami sobie radzę ,naprawiam Beemki sobie i kumplom, ale z auciczkiem na razie bidnie . Może jakiegoś szpeca polecicie w okolicach Bielska , Katowic ( Śląska w ogóle )

 

 

 

powiem ze mam ten sam problem i zauważyłem ze silnik dobrze pracuję jak się nie świecą a jak się zapalą te trzy kontrolki to od razu słychać zmianę pracy silnika i szarpanie przy dodawaniu gazu delikatnie, brak mocy chwilami.

Opublikowano

Witaj Pawcio46 !

Napisz dokładnie jaki model twojej BMW.

Twoj poprzednik pisał że ma

to moja pierwsza Basia na czterech kołach , dotyczczas miałem kilka ale na dwóch

Czy ty też masz X bo jak tak to należałoby zwrócić uwagę na ogumienie ,: muszą być identyczne oraz na skrzynkę rozdzielczą a w niej słynną zębatkę. Jak masz tą skrzynkę rozdzielczą ATC-400 to na próbę możesz ją odłączyć.

Zresztą może piszę po nic bo nie wiemy jakie masz auto.

Zobacz inny temat

viewtopic.php?f=69&t=242950

I napisz dokładnie jakie te kontrolki Ci sie świecą .

Tak czy tak to pod kompa z dobrym programem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Witaj Pawcio46 !

Napisz dokładnie jaki model twojej BMW.

Twoj poprzednik pisał że ma

to moja pierwsza Basia na czterech kołach , dotyczczas miałem kilka ale na dwóch

Czy ty też masz X bo jak tak to należałoby zwrócić uwagę na ogumienie ,: muszą być identyczne oraz na skrzynkę rozdzielczą a w niej słynną zębatkę. Jak masz tą skrzynkę rozdzielczą ATC-400 to na próbę możesz ją odłączyć.

Zresztą może piszę po nic bo nie wiemy jakie masz auto.

Zobacz inny temat

viewtopic.php?f=69&t=242950

I napisz dokładnie jakie te kontrolki Ci sie świecą .

Tak czy tak to pod kompa z dobrym programem.

 

 

cztery koła - samochód, dwa - motor ja tak rozumiem jego wypowiedź.

Swoją drogą nie widziałem 136 konnej w X

Opublikowano

Asotek , witaj !

Słuszna uwaga , dlatego prosiłem o uściślenia jaki to jest model.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Zaszkodzic nie zaszkodzi... to sądzimy

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie , wyczytuję wszystko na forum od 3 dni , szukam odpowiedzi i jakoś nie potrafię namierzyć niczego pomocnego . Możliwe że źle szukam , proszę o wyrozumiałość i nakierowanie ewentualnie na temat .

 

Mój problemator :

kupiłem E 46 ( sam przywiozłem z Niemiec kilka dni temu ) 2001 , 320 d touring 136KM , przebieg 280 000 i tyle raczej ma . Auciczko jedzie przeważnie bez problemowo , moc jest , wszystko OK . Zrobiłem nim ok 2000 km na razie . Problem jest taki że kilka razy samochód zaczął szarpać . Dzieje się tak tylko jak się jedzie bardzo emerycko , dodając delikatnie „gaz” . Jak wcisnę „do dechy” to idzie jak perszing ,jak delikatnie to tak jakby co 200 obr była przerwa ale przyśpiesza . Przepływka chyba nie ,bo jak „butuję” to ekonomizer idzie do końca i na 3 i na 4 biegu .

 

Czasami świecą mi trzy kontrolki ( ABS , chyba z kontroli trakcji i wykrzyknik na czerwono ) . Ale szarpanie nie jest chyba związane z tym bo czasami świeci i nie szarpie a czasami nie świeci a szarpie .

 

Doradzcie coś proszę , bo to moja pierwsza Basia na czterech kołach , dotyczczas miałem kilka ale na dwóch .Z motocyklami sobie radzę ,naprawiam Beemki sobie i kumplom, ale z auciczkiem na razie bidnie . Może jakiegoś szpeca polecicie w okolicach Bielska , Katowic ( Śląska w ogóle )

 

 

 

Miałem właśnie taki sam problem i poradziłem sobie z nim w ten sposób ze Musisz podłączyć ją pod kompa, Te trzy kontrolki co Tobie świecą to oznacza ze czujnik ABS któryś z tyłu jest walnięty i złe wartości szczytuję dlatego szpie czasami silnikiem ponieważ uszkodzony czujnik ABS wysyła do modułu ASC ze auto jest w poślizgu i odcina Tobie zapłon bo komputer otrzymuje ze koła tylne się ślizgają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.