Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, długi czas jeździłem moją BMW która nie miala mocy, jako że ostatnio miałem przypływ gotówki postanowiłem zająć się brakiem mocy. Pojechałem do jednego "fachowca" opowiedziałem co i jak, powiedział żebym otworzył maske, no to mu otwieram tą maske a w dieslach 2.0d jedna duża osłona, koleś się przyjrzał (chyba tej osłonie) i powiedział że turbina do regeneracji haha, no dobra pożegnałem się z gościem i pojechałem do najlepszego serwisu który zajmuje się tylko bmw, gościu wsiadł przejechał się i powiedział że to zawór sterujący turbiną, powiedział że zrobi na kolejny dzień. Na następny dzień dzwoni i mówi że nadal szuka usterki i że podepnie go pod mocniejszy komputer bo na jego (też profesjonalnym) nic nie pokazało, serwisant sam zwątpił. Naszczęście lepszy komputer wykrył że wtryski nie były przypisane oraz przepływomierz (znaczy to że ktoś wyciągnął kiedyś przepływomierz, założył nowy ale komputerowo tego nie wpisał i nie wykrywało tego nowego przepływomierza, wtedy wtryski nie wiedziały który ma się kiedy otworzyć(tak to mniej więcej zrozumiałem)), także jakiś czujnik był do wymiany, i jeszcze inna jakaś część (niezwiązana z brakiem mocy). Dnia dzisiejszego odebrałem samochód, chodzi jak formuła, widać że gościu ma fach do BMW, powiedziałem mu ogólnie żeby wymienił wszystko co trzeba. Ostatecznie wymienił/em:

- czujnik (znajduje się po lewej stronie silnika) 200 z groszem

- filtr powietrza 80zł

- przepływomierz nowy BMW (tylko oryginalny polecał zamienić, od razu go wpisał i chodzi wszystko jak zegarek) 480zł

- jakąś część jeszcze, nie związana ze spadkiem mocy 80zł

- wymiana oleju + nowy filtr oleju 200zł

- jeszcze musze wymienic odme

i jego robocizna to wyszła gruba czterocyfrówka, potwierdził realność przebiegu, oraz powiedział że same wtryski i turbina są w świetnym stanie i że teraz po tej całej robocie silnik jak i sama turbina pochodzą długo. Przyznam że te kilka słów mnie ucieszyło :cool2:

morał z tego taki że lepiej iść do gościa który zna się na rzeczy niż do byle mechanika który doradził regeneracje turbiny, gdybym to zrobił wybulił bym conajmniej 1000zł a usterka by nie znikła, zauważyłem że wiele osób ma problem z brakiem mocy, więc może komuś się przydadzą te informacje, pozdro

Opublikowano

Nie wiem, czy te informacje mogą pomóc:

- czujnik (znajduje się po lewej stronie silnika) 200 z groszem

- jakąś część jeszcze, nie związana ze spadkiem mocy 80zł

:wink:

 

Dużo za tą robociznę skasowali?

Opublikowano

za całą robocizne łącznie z komputerami 400zł, moim zdaniem nie dużo

 

ten czujnik mi pokazywał kawałek plastiku i kabelki do niego były podpięte z tego co pamiętam

Opublikowano

moge sie założyć że ktoś wsadził nową przepływke i nie zaktualziował oprogramowania do niej i dlatego był problem z mocą.

Pewnie przepływka była dobra a on dał i tak nową. Czy ja wiem czy ten mechanik taki świetny? Dobrze że chociaz naprawił

Opublikowano
bolek zgadza się, ktoś wcześniej nie przypisał nowego przepływomierza, przepływka nie była dobra, gdyż dokładnie to wyglądało to tak że najpierw wymienił czujnik i poprzypisywał wszystko. BMW chodziło dobrze jednak trzeba było odczekać kilka sekund aż przepływomierz (który miałem dotychczas) się ogarnął, innymisłowy mam samochód na luzie to musze chwile poczekać bo od razu po odpaleniu samochodu przepływomierz ma 100% ładowania, natomiast po tych kilku sekundach sie stabilizuje na 30%, to samo tyczyło się od czasu do czasu na obrotach, powiedzmy 2500 obr i turbo ciut szwankowalo, to przytrzymac na danym obrocie kilka sekund i wcisnac pedał i samochód zapierdala, łatwo mi to było zrozmieć gdyż po wielu miesiącach jeżdżenia wyczułem to, dlatego niezbędnym było wymienienie przepływomierza, no chyba że miał bym się nadal męczyć, skoro mam do wyboru nadal sie męczyć a dołożyć te 500zł i mieć igłe to wybieram to 2;D
Opublikowano
Rozumiem, że masz M47N?? Przepływomierz został zaadaptowany, czy przeprogramowano soft??

 

mam Silnik M47DO1, przepływomierz chyba zaadoptowano, on to nazwał przypisaniem z tego co pamiętam, w każdym razie nie usłyszałem od niego słowa soft.

Opublikowano
Hmm, ale masz auto po modyfikacji, że te 150KM jest?? czy to seria?? To jest na zasilaniu pompą VP44 czy Common Rail??

 

tak silnik 150ps cr, jest napisane w "moje BMW" :wink:

dxtr71 czujnik po lewej stronie silnika jak się otwiera maske, podchodzą do niego 2 wężyki z tego co pamiętam, vacum i jeszcze jakis jeden o ile się nie myle

Opublikowano
tak silnik 150ps cr

Szkoda, że nie próbowałeś sam naprawić usterkę. W DIS masz możliwość adaptacji przepływki i aktualizacji softu. Wyniosłoby Cię to koszt interfejsu - 60zł.

Opublikowano
Pewnie przetwornik ciśnienia sterujący turbiną.

 

Nie przetwornik, tylko elektrozaworek tubiny :). Ale wiemy o co chodzi.

 

To zaden czujnik nie jest, tylko cewka z tloczkiem, ktora podaje cisnienie na gruszke od zmiennej geometrii turbo.

Na pewno ma to duzo wplyw na dynamike jesli nie dzialal jak nalezy.

Opublikowano
Za stówę Pierburga zawsze kupowałem. Niezła podwyżka.

Na allegro są za stówe używane. Yoshimura próbowałem sam to naprawić ale nie udało mi się, ten elektrozaworek oraz przepływomierz wymagały wymiany, pozatym są też duże plusy zajechania do tego serwisu. Dowiedziałem się że przebieg nie jest kręcony, że pozostałe podzespoły mają się świetnie, oraz wymieniłem wszystko co podstawowe, czyli filtr powietrza, oleju, odme, teraz aż chce się jeździć bez celu.. z resztą wcześniej też się chciało :)

Opublikowano

slabykoxu jak to u ciebie wygląda? tak:

http://images43.fotosik.pl/328/e60f22c534f31345gen.jpg

 

czy tak:http://i668.photobucket.com/albums/vv47/maciejzal/DSC01361.jpg

Opublikowano

No juz nie rob z niego idioty. Napisal, ze ma CR-a... Chociaz wczesniej napisal, ze M47D :)

W 2001r sie trafialy pierwsze egzemplarze M47N niby.

Opublikowano
Nie chcę robić z nikogo idioty. Nie wiem kto się na ile zna na E46. Podał sprzeczne informację więc wyjaśniam, mi ta informacja nie jest do niczego potrzebna ale autor tematu pewnie wolałby wiedzieć. Już było tak że komuś sprzedający powiedział że kupuje 150 koni a miał przedlifta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przykro byłoby się tak rozczarować :roll: kojarzę chyba jak kolega szukał auta i wydaje mi się, że kupił polifta :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie chcę robić z nikogo idioty. Nie wiem kto się na ile zna na E46. Podał sprzeczne informację więc wyjaśniam, mi ta informacja nie jest do niczego potrzebna ale autor tematu pewnie wolałby wiedzieć. Już było tak że komuś sprzedający powiedział że kupuje 150 koni a miał przedlifta.

 

Spokojnie user, ja tak tylko w przenosni z tym robieniem idiotow, nie ma sie co ekscytowac :cool2: .

Apropos oznaczenia, ktore kolega podal M47D01, to dytyczy ono silinka M47N a nie M47.

Jak np tu: http://autabmw.pl/engine/M47DO1 Chociaz malo popularne to spotkalem sie juz kiedys z tym oznaczeniem.

Opublikowano

Zawsze można trafić na ten z drugiej fotki w poliftowej budzie. To by było rozczarowanie :8)

 

http://www.pifauto.com/images/74868_2145krLR0qhf9tVq.jpg

Opublikowano

Nie przetwornik, tylko elektrozaworek tubiny :). Ale wiemy o co chodzi.

 

To zaden czujnik nie jest, tylko cewka z tloczkiem, ktora podaje cisnienie na gruszke od zmiennej geometrii turbo.

Na pewno ma to duzo wplyw na dynamike jesli nie dzialal jak nalezy.

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/u/133.png

Przy sterowaniu turbiną nie ma żadnego elektrozaworu. Znajduje się natomiast przetwornik ciśnienia Nr 1 na rysunku.

Można sprawdzić tutaj: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3331&hg=11&fg=45

 

Czujnik czy nie wiem co to jest nazywane elektrozaworem występuje przy instalacji sterującej klapami kolektora i żaluzją chłodnicy:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/w/141.png

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40 Nr 11

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/r/40.png

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=17_0142&hg=17&fg=05 Nr 09

 

Nie wiem z czego wzięło się błędne nazewnictwo. Przez to właśnie błędne nazewnictwo w wielu tematach nie bardzo wiadomo co to jest ten elektrozawór. Żeby to jeszcze był jeden i ten sam, a nie jest. Elektrozawór oryginalny w BMW kosztuje około 120 zł, a przetwornik ciśnienia o ile się nie mylę około 250 zł więc różnica jest. Jednak trzeba być cwańszym i kupować samodzielnie Pierburgi, a nie poprzez BMW :) Jednak też wystąpiła pewna rozbieżność, bo w sklepie czescidobmw.pl za przetwornik ciśnienia Pierburga powiedziano mi około 200 zł, a na allegro są po 120 zł, nie wiem czemu taka rozbieżność. Może na allegro opylają jakieś reanimowane.

 

Podsumowując namawiam do trzymania się nazewnictwa zastosowanego przez BMW. Jeśli się mylę to proszę poprawić :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.