Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z przepalającym się bezpiecznikiem. Znajduje się on w komorze silnika pod filtrem powietrza ze strony pasażera. Przeszukałem wiele opisów na necie jednak opisy te dotyczą tylko bezpieczników znajdujących się w schowku i w bagażniku. Dwukrotnie miałem przepalony ten 30A bezpicznik (jest jednym z 4 bezpieczników 30A osadzonym w kostce). Efekt przepalenia jest taki, że większosć elektryki (zdecydowana) działa oprócz pompy CR. Czy ktoś mógłby podrzucić opis tych czterech bezpieczników ?

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Opublikowano
Ok. Może zbyt wielką zachciankę miałem, żeby oczekiwać zaraz schematu połączeń tych bezpiecznikó :D . Ale może ktoś coś wie na ich temat i podzieli się tu swoją wiedzą .... cokolwiek to już coś :D , będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Bo teraz każdy wyjazd tym autem nie jest pewny, a uzbrojenie się w zapas 30A bezpieczników nie jest rozwiązaniem idealnym. Chciałbym po prostu wiedzieć co powoduje przepalenie się tego bezpiecznika.
Memento Mori :-)
Opublikowano
Tylko ta pompa CR nie działa? Trzeba by było pomierzyć napięcie czy jest na niej jak bezpiecznik jest dobry i czy znika jak wyjmiesz go? Chyba że od razu wywala po włożeniu?
Opublikowano
Było tak : miałem problem z uruchomieniem auta 2 tygodnie temu. Wszystko ładnie się kręciło ... pompa progowa podawała paliwo na filtr ale auto nie chciało zapalić. Zabrałem je lawetą do warsztatu, tam zdjęli pompę CR i wszystko było OK więc zaczęli sprawdzać elektrykę i znaleźli właśnie ten przepalony bezpiecznik. Wymienili i auto zapaliło z dotyku. Potem szukali przyczyny i wszystkie podejrzane na zwarcia elementy zabezpieczyli ... jednak powiedzieli , że na 100% nie są pewni co było -przyczyną przepalenia (dodam że przed awarią nic nie wskazywało żeby rano nie chciał odpalić ). Więc szczęśliwy odebrałem i tak jeździłem przez tydzień i w środę kiedy wracałem z pracy .. wsiadłem do auta , a ono nie odpaliło tak jak poprzednio... rozrusznik kręcił ale nie zaskakiwało. Więc zadzwoniłem do tego warsztatu po informację , który to bezpiecznik wymienili i gdzie się znajduje. Kupiłem zestaw bezpieczników w pobliskim sklepie (był tam jeden 30A) :) .. zamontowałem i ruszyłem. I tak jeździ do teraz ale od tego wydarzenia żyję w poczuciu niepewności czy auto odpali czy znowu padnie ten bezpiecznik. Dlatego chciałbym się dowiedzieć czego te bezpieczniki w komorze silnika pod filtrem powietrza od strony pasażera chronią, co "stoi na ich linii".
Memento Mori :-)
Opublikowano
Czy naprawdę nikt na forum nie ma wiedzy o tych bezpiecznikach w komorze silnika pod filtrem od strony pasażera ?
Memento Mori :-)
Opublikowano
Kolego ja mam Turasa i specjalnie zajrzałem pod ten filter, w celu sprawdzenia tych bezpieczników, ale okazało się że ich tam po prostu nie ma. Jest miejsce na nie ,ale instalacja nie jest podpięta w nie, więc nie mam pojęcia do czego u ciebie jest ten bezpiecznik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też brak tego bezpiecznika.

Może coś było kombinowane i ktoś założył bezpiecznik?

Opublikowano

nie macie bezpieczników/przekaźników w pudełku z ecu ?

 

co do samego schematu to obawiam się, że jakieś schematy elektryczne trzeba znaleźć (sporo tego na różnych serwerach) i dojść, co jest czym.

Opublikowano

Te bezpieczniki są zainstalowane w takiej platikowej obudowie, która z kolei jast zamocowana do elementu podwozia. Wszystko jest otwieralne z zatrzaskami i wcale nie wygląda to na jakieś doróbki tylko na prawdziwą bawarską fabrykę. Poza tym znajduje się też tam kilka przekażników i wszystko jest na swoim miejscu i przymocowane tak jak każe niemiecki ornung. Mechaniory kiedy po raz pierwszy wywalił mi ten bezpiecznik nie mieli kłopotów by go namierzyć. Dlatego dziwi mnie, że w waszych beniach pod maską pod filtrem kabinowym pasażera nic się nie znajduje. Mój model beni to 530DA z 1999r ale z full M-Pakietem 2002r.

Dzięki jednak za info.

Memento Mori :-)
Opublikowano

Panowie, naprawdę nie macie tam bezpieczników? Przecież jest tak, jak kolega pisze. Trzeba zajrzeć pod obudowę filtra, a potem odkręcić białą pokrywę, gdzie jest ECU.

 

Niestety nie odpowiem na pytanie co tam dokładnie jest. Podobno znajduje się tam bezpiecznik czy też przekaźnik od świec żarowych, ale nie wiem nic więcej.

Opublikowano
No nie tak do końca pod filtrem.... pod filtrem jest pokrywa na czterech śrubach i pod tą pokrywą to właśnie się znajduje. Sorki za niedopisanie.
Memento Mori :-)
Opublikowano
kolega napisał pod filtrem a nie w obudowie tam gdzie ECU siedzi i owszem ale tam są przekaźniki

technicznie rzecz biorąc pudełko od ecu jest pod filtrem :wink:

Jakieś bezpieczniki też tam są.

 

 

Co do bezpieczników, polecam: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/e39new/index.htm - znajdziesz tu i bezpieczniki i przekaźniki i może uda Ci się ustalić ten swój nieszczęsny trafiony

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.