Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie odnosnie oleju w srzyni manualnej i moscie pewnie nie byly wymieniane od nososci przebieg 182tys i czy wymiana nie pogorszy sytucji jak tyle nie byl wymieniany olej nic sie nie rozuszczelni tam? jakie sa koszta wymiany oleju w skrzyni i moscie? noi jakiej firmy?

 

ps. zeby nie zakladac nowego tematu w e60 530d w automanie przebieg 202tys tez pewnie nie byl wmieniany od nososci namawiam ojca nawymiane i co ile sie powinno wymieniac?#

 

jedni mowia ze w manualu sie nie wymienia oleju jaka jest prawda? a w moscie co ile?

bo jak to koniecznie to na wiosne wymienie w skrzyni i moscie bo chce pojedzic kilka lat ta 320d :mrgreen:

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ogólnie wg zaleceń nie wymienia się w żadnym z wymienionych elementów :wink: :wink:

 

Olej przekładniowy Castrol 75W90 :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
no wlasnie dlatego pytam. bo nie chcialem sie naciagnac na koszta. a w automacie tez sie nie wymiienia pytam bo przebieg ponad 200. a nowy automat 20tys kosztuje masakra, moj mechanik zmienial ostatnio w starej x5 to do e60 penie tyle samo albo i wiecej. moge wymienic jesli sie powinno wymieniac a jak nie ma potrzeby to po co
Opublikowano

viewtopic.php?f=69&t=110746

 

Ja wymieniłem olej w skrzyni i dyferencjale jakieś max 5 tys. km temu. Nie zauważyłem pogorszenia ani jakiejś rewolucji na "+". Jedynie co to przy pierwszym odpale bieg lżej wchodzi. Wlewałem te oleje:

http://czescidobmw.pl/Oleje-przekladniowe/Olej-do-przekladni-tylnej-osi-Fuchs-Sintopoid,2154.html

http://czescidobmw.pl/Oleje-przekladniowe/Olej-przekladniowy-Fuchs-Sintofluid,2689.html

 

Oleje ze specyfikacjami odpowiadającymi oryginalnym olejom lanym w fabryce. Do automatu pewnie jest trochę bardziej skomplikowane i bardziej ważne jest to jaki olej się zaleje.

Opublikowano (edytowane)
U mnie po wymianie oleju w dyfrze pojawił się stuk przy ruszaniu i podczas odpuszczania i dodawania gazu podczas jazdy na 1 i 2 biegu, na 3 już nie słyszę (tak mi się wydaje), ewidentnie to z dyfra;/ Trochę to irytujące, chyba nowy olej zrobił za dużo luzu w przełożeniach i teraz stuka. Kiedyś chyba będę musiał poszukać dyfra w lepszym stanie. Edytowane przez migcool
Opublikowano

Nadgorliwość gorsza od ....... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jak się nic nie dzieje z elementami to nie ruszać :D :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Co do skrzyni u mnie po wymianie oliwy biegi przyjemnie wskakują, jak się wszystko już rozgrzeje to wskakują bez żadnego użycia siły, tylko ja mam manuala, ale ten dyfer to kiszka niestety po wymianie. wrrr :|
Opublikowano

kolego ja wymieniałem olej w skrzyni i dyfrze miesiąc temu.polecam firmę BCS skrzynie z Sosnowca. Sprzedają ori olej Pentosin do skrzyni na butelki litrowe i 100 ml zależy ile potrzeba, także olej Fuchs do dyfra. Zamówiłem ok 14 godziny telefonicznie, na drugi dzień koło południa był już kurier. koszt oleju u nich: Pentosin MTF2 55,97zł za litr + 3x100 ml 32,91zł, olej do dyfra Fuchs Titan 51,97 zł za litr

 

http://img600.imageshack.us/img600/1387/20130103184927.jpg

Opublikowano
kolego ja wymieniałem olej w skrzyni i dyfrze miesiąc temu.polecam firmę BCS skrzynie z Sosnowca. Sprzedają ori olej Pentosin do skrzyni na butelki litrowe i 100 ml zależy ile potrzeba, także olej Fuchs do dyfra...

 

Witaj.

 

Zauważyłeś jakaś poprawę w w/w elementach do których był wlewany świeży olej ?

Opublikowano
nie, ani na plus ani na minus. no może poza jednym, miałem wyciek ze skrzyni z uszczelniacza, przez co było za mało oleju, dlatego wymieniałem go przy robocie. przed wymianą z racji że było za mało oleju, nie cały litr, ze skrzyni dochodził dziwny szum. po wymianie i nalaniu odpowiedniego stanu znikł, jednak biegi wchodzą tak samo jak wchodziły
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie wiem skąd luzy macie i jaki shit laliście do bebechów.

pewnie było z 5 motodoktorków wcześniej :mrgreen:

w E46 po lifcie musi być:

do skrzyni 6 biegów musi być MTF LT 2 np taki:

http://sklep.ravenol.pl/oleje-do-przekladni-manualnych/166-ravenol-mtf-2-sae-75w-80.html

a do mostu musi być Castrol SAF-XO taki:

http://allegro.pl/castrol-syntrax-longlife-75w-90-1l-saf-xo-75w90-i2959340310.html

w moim przy 170tkm ze skrzyni szóstki sam czarny szlam wyleciał.

w moście był idealnie czysty ale i tak zalałem nowy.

do tego profilaktycznie zaaplikowałem:

http://allegro.pl/getriebel-additiv-dodatek-do-skrzyni-biegow-mos2-i2932745838.html

i jest miodzio :8)

to że producenci nie zalecają wymiany oleju w dyfrach/skrzyni a w silniku co 20 tysi wynika z tego że części zamienne też chcą sprzedawać :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
polecam firmę BCS skrzynie z Sosnowca

Również polecam. Też tam kupowałem oleje. Szybko, oryginalne butelki.

 

U mnie po wymianie oleju w dyfrze pojawił się stuk przy ruszaniu i podczas odpuszczania i dodawania gazu podczas jazdy na 1 i 2 biegu, na 3 już nie słyszę (tak mi się wydaje), ewidentnie to z dyfra;/ Trochę to irytujące, chyba nowy olej zrobił za dużo luzu w przełożeniach i teraz stuka. Kiedyś chyba będę musiał poszukać dyfra w lepszym stanie.

 

U mnie było to przed jak i po wymianie. Olej w dyferencjale wymieniałem, bo był ubytek. Liczyłem, że po wymianie oleju poprawi się. Na warsztat jednak chyba musi iść tuleja nr 9 (oby na tym poprzestało)

 

nie wiem skąd luzy macie i jaki shit laliście do bebechów.

pewnie było z 5 motodoktorków wcześniej :mrgreen:

w E46 po lifcie musi być:

do skrzyni 6 biegów musi być MTF LT 2 np taki:

 

Z tymi MTF LT "X" różnie bywa. Najlepiej sprawdzić u siebie indywidualnie naklejkę. Jeśli nie ma naklejki albo nie chce się sprawdzać to można zalać olej spełniający normy wszystkich LT. Z resztą zamieściłem temat ogarniający problem wymiany olejów w skrzyni i dyferencjale.

No chyba u Ciebie jakiś doktorek był, skoro zmuszony byłeś zalać jakiś specyfik rodem z TV Marketu :P

Opublikowano

 

U mnie było to przed jak i po wymianie. Olej w dyferencjale wymieniałem, bo był ubytek. Liczyłem, że po wymianie oleju poprawi się. Na warsztat jednak chyba musi iść tuleja nr 9 (oby na tym poprzestało)

 

 

Ja mam kompletne nowe sanki dyfra i wszystkie nowe tuleje po wyprawie na krawężnik, więc mam wylatany dyfer :|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tymi MTF LT "X" różnie bywa.

No chyba u Ciebie jakiś doktorek był, skoro zmuszony byłeś zalać jakiś specyfik rodem z TV Marketu :P

sam jesteś z TV Marketu ale Jasnogórskiego raczej.

MTF LT 1 już wycofali więc zostaje LT2 który zastępuje również 1.

a ten dodatek Liqui Moly stosuje się profilaktycznie do skrzyni bo zmniejsza tarcie, jakbyś nie doczytał.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
motodoktora też ludzie wlewają profilaktycznie i inne syfne dodatki do paliwa z pięknymi etykietami obiecującymi cuda. Myślę że tacy producenci jak motul czy castrol potrafią zrobić olej tak żeby nic do niego nie trzeba było dolewać zmieniając tym jego skład i co za tym idzie precyzyjnie dobrane właściwości.
Opublikowano

sam jesteś z TV Marketu ale Jasnogórskiego raczej.

MTF LT 1 już wycofali więc zostaje LT2 który zastępuje również 1.

a ten dodatek Liqui Moly stosuje się profilaktycznie do skrzyni bo zmniejsza tarcie, jakbyś nie doczytał.

 

Kolego tylko bez wyzwisk. Chcesz się powyzywać to możemy się umówić na krótka wymianę zdań. Masz problem z przerostem ambicji i z niespożytą energią to zamknij się w kojcu i gryź miskę to Ci może pomoże. Jak się ogarniesz to możesz wrócić na forum z umiejętnością kulturalnej wymiany zdań. Zresztą szkoda nerwów bo widzę tutaj syndrom Polaczka obserwując kilka twoich postów.

A co do tych Twoich super dodatków to zainteresuje Cię pewnie gwizdek na wydech i chipbox doda Ci to z 200KM.

 

Sorry za OT no ale nie będzie mnie jakiś wielki mieszczanin obrażał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
umówić to się możesz z kolegami przy śmietniku.

sam zacząłeś dowcipne tematy to odpisałem podobnie jedno zdanie w temacie.

a dalsze wycieczki emocjonalne i syndromy to sobie zostaw jak wyżej.

 

Po pierwsze to sam zacząłeś się mądrzyć, że Twoje auto jest miód malina, a wszystkie pozostałe mają gary zalane motodoktorem. Po drugie nie obrażałem Ciebie (tak jak ty mnie) tylko oceniłem specyfik który tam sobie zaaplikowałeś w kontekście tego co napisałeś o motodoktorze. Po trzecie to nie będziemy Ci hałasować z kolegami przy śmietniku, w którym mieszkasz i pozostaniemy przy spotkaniach w miejscach do tego przeznaczonych.

I taką mam małą prośbę jakbyś był kiedyś w okolicach Częstochowy to daj znać, chętnie z kolegami posłuchamy co mamy wspólnego z tym śmietnikiem.

 

PS. Od kiedy to Mazda 6 należy do BMW?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam Panowie, podepnę się do tematu.

Dzisiaj wlazłem pod auto i zobaczyłem wyciek w tylnym moście. Ewidentnie z lewej strony. Foto poniżej. Mam kilka pytań:

 

1. Wymienić tylko ten uszczelniacz z lewej strony, czy dodatkowo też z prawej "w razie czego" ?

2. Jak ten uszczelniacz się fachowo nazywa, abym mógł zamówić odpowiednią część?

3. Są tam jakieś papierowe/gumowe uszczelki, które również warto wymienić jeśli już będę coś robił przy tym moście?

4. Ile taka wymiana uszczelniacza może kosztować u mechanika? Razem z wymianą oleju

5. Rozumiem ze olej = 1 litr castrol 75w90. Ale czy słyszeliscie przypadki, żeby dyfer się zatarł po tym oleju? :)

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Moje BMW: E46 - 320d - M47 - 136KM - 1999r

 

 

 

http://pics.tinypic.pl/i/00557/bm7d36g3wxkl.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00557/ek40qnb6nyuo.jpg

Opublikowano
w skrzyni można wymienić.Co do mostu to bym się poważnie zastanowił.Już był przypadek,że profilaktycznie komuś zachciało się wymienić olej w moście i zaczeły się stuki
Opublikowano

ja juz wymienialem ten olej po zakupie auta jakies 2 lata temu :)

tylko ze teraz zaczął cieknąć, wiec przeciez muszę wymienic ten uszczelniacz i olej.

a lałem castrola 75w90

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.