Skocz do zawartości

BMW 5 GT / F 10 ?


keystone69

Rekomendowane odpowiedzi

hehe, dokupiłeś jako opcję do GT ? Gdzie tak można? :) AD jest dostępne w e70 od zawsze jak i w f15 ! Miałem w 2007 roku e70 z AD i pneumatyką z tyłu. Ale jednak uważam, że 20 cali i ROF to nie na nasze drogi chyba, że ktoś mieszka przy autostradzie.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No i człowiek uczy sie każdego dnia ,przyznaje że byłem nieuważny przeglądając specyfikacje opcjonalną X5 mojego kolegi , z tej powierzchowności urosło błędne wyobrażenie o prowadzeniu e70 choć w obecnej rzeczywistości i możliwościach konfiguracyjnych temat staje sie bardzo skomplikowany ,nie można jednoznacznie stwierdzić czy np 5er jedzie sie fajnie czy nie ,musimy dopytać dokładnie o specyfikacje ,koniec czasów kiedy Poloneza kupowało się w wersji L i LX (nie pamiętam dokładnie).GT z AD i bez to dwa różne prowadzenia ,podobnie jak i z e70 wychodzi na to ,no i innymi modelami.Nie lubie się wgłębiać w detale a widze że nie ma wyjścia.

Co do ROF i 20 cali zupełnie się zgadzam ,na słabych nawierzchniach bywa ciężko ,ale tu też jest pewien niuans.Na Goodyearkach było gorzej ,Pirelli P Zero są miększe ,o wiele bardziej komfortowe.Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ! Pozornie dwa wyglądające auto mogą jeździć inaczej. A różnice są dość drastyczne, miałem dwie e70, jedna z AD(+ pneumatyka) druga bez. Tak samo w przypadku e65 miałem bez, teraz mam z EDC i AD. To w ogóle inne auto! Jak dla mnie różnice są duże !
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ,jak to jest z tymi EDC ,Dynamic Drive itd.To jak ja to rozumiem to Adaptive Drive w GT to połączenie Dynamic Drive (kontrola przechyłów na zkrętach) i EDC (tryby zawieszenia).W e65 chyba było to dostępne osobno ,osobno Dynamic Drive i osobno EDC ,w GT te dwa systemy są połączone i nazwane Adaptive Drive.W f01 nazwane jest to chyba jeszcze inaczej.Poprawcie mnie jeśli się mylę

 

Wspomnijcie od czasu do czasu o f10 bo niezły off top malujemy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie co model to inaczej jest. Moim zdaniem powinno być to w miarę podobnie w każdym z modeli. Ktoś się przerzuci na inny model i zwariuje z tymi opcjami zawieszenia. W e65 mam na pewno EDC i AD ale nie wiem czy to występowało oddzielnie. No jak trzeba wspomnieć o f10 to trzeba, w moim jest tylko EDC bez AD więc oddzielnie na pewno występuje ale chyba na odwrót nie ma takiej opcji i pewnie tak jest w każdym innym przypadku :)
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewybm1

 

 

Nie chciałbym się wymądrzać ,ale właśnie w przypadku e65 i f01 mamy EDC (Electronic Dumper Control) i DD (Dynamic Drive) a nie jak Ty napisałeś EDC i AD . AD = EDC + DD ,więc jak masz AD musisz mieć automatycznie EDC .W 6tce coupe EDC nazywa się VDC tak samo jak w f10 (AD nie oferowane w 520d) .Zbyt skomplikowane to wszystko.Gdyby moją teściową wysłać do sklepu po samochód już boję się co by kupiła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena auta w Polsce w roczniku 2010 waha się ok 200 tys. zł ale auto sprowadzone z Europy i dodatkowo z zrobionym przeglądem jako auto ciężarowe dodatkowo jako firma mam nip europejski to koszty sprowadzenia zarejestrowania myślę że spadły by o ok 50-60 tys. Proszę o poradę w tej kwestii jaką wiedzę posiadacie na temat mojej wypowiedzi i wiedzy która została mi przekazana przez kilka osób

 

Obecnie osobiście szukam podobnego auta i przyznam szczerze, iż przecieram oczy z zdumienia jak czytam takie wpisy. Praktycznie nie wypowiadam się na forum ale w tym przypadku muszę zrobić wyjątek.

Można robić błędy z pośpiechu, niechlujstwa, zaniedbania ale już kombinacji 'jak tu wykiwać urząd i kupić taniej' nie da się usprawiedliwić. Po pierwsze nip UE nie ma zastosowania identycznego jak w przypadku innych towarów (WDT) i VAT trzeba zapłacić po sprowadzeniu - nie przy sprzedaży. Oczywiście, można wbić w dowód, że jest to np. URSUS C360 po fejSliFcie i będziesz nim obrabiał pole (sic!) ale prędzej czy później (zazwyczaj później) w zębach trzeba będzie zanieść do UC zaległy VAT + ODSETKI + MANDACIK.

 

Nie ma na tym świecie okazji ale to tak trudno pojąć wielu 'poszukiwaczom skarbów'. Jeśli auto jest dobre to musi kosztować. Jeśli dokumenty mają być po Bożemu - musi kosztować.

Reasumując! Jeśli chce się jeżdzić jak Pan trzeba wprost proporcjonalnie zapłacić za tę przyjemność. A jeśli nie ma na owies - to po co kupować Konia ?! :nienie:

 

Wracając do tematu chętnie poznam opinie kierowcy 5GT na temat awaryjności i kosztów utrzymania (jest to co by nie było spód 7er). Z BMW wyleczyli mnie (nieskutecznie) złodzieje :) Jednak po roku banicji (Mercedes) muszę wrócić do korzeni :). Żadne SUV'y nie wchodzą w grę - miałem, jeździłem, doświadczyłem - nigdy więcej :)

 

Poważnie zastanawiam się nad F10 520d w M-Pakiecie (Szybsza :)). Bardzo dobrze wspominam czasy E60 i chętnie wrócę do tego komfortu, stylu i designu. Ale ...

 

na horyzoncie pojawia się przez wielu krytykowana i ośmieszana 5GT. Lubie iść pod prąd a w szczególności w komforcie serii 7 :) Zastanawia mnie jedynie niezawodność i "poręczność" tej konstrukcji.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

japawlak

 

Gorąco polecam 5GT.Absolutnie musisz się przejechać.Po przejażdżce zrozumiesz dlaczego ten samochód jest taki fajny.Bardzo bardzo estetyczny ,wg mne zdeczka nawet bardziej komfortowy niż 7er i nie tak krowiasty.Bardzo duży ale z małym bagażnikiem ,jednak seryjnie rozkładane siedzenia z tyłu rekompensują to aż nadto.Z Adaptive Drive zawieszenie wprost wymiata.Ja mam motor w dieslu z twin turbo ,bardzo dynamiczny.Auto kupiłem nowe ,ma już 3 lata i 50000km przejechane po drogach całej europy w tym w Niemczech z prędkościami 250km/h.Nie oszczędzam ,naginam ile wlezie ,i tak jest na gwarancji ;-) a jak będzie się kończyła kupie następne...

Jeździłem też 530d (z jedną turbiną) ,niewiele wolniejsze.Nie mam za to pojęcia jak z dynamiką 520d ,może być muł ,bo auto do lekkich nie należy ,ale znajdziesz na pewno kogoś kto powie że to zupełnie wystarczy i wierze że tak może być.

Jak chcesz kupić nowe ,nie zastanawiaj się dwa razy , z używanymi nie mam doświadczenia.

A ci którzy się śmieją to albo zazdroszczą albo nie dorośli jeszcze do awangardy która może tylko rozweselić nasze ulice.Porsche Panamera też jest brzydka a założe się że nikt by się nie obraził żeby mieć taką "brzydulę" pod domem.Wg mnie identycznie jest z 5GT - to unikatowy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

japawlak

 

Gorąco polecam 5GT.Absolutnie musisz się przejechać.Po przejażdżce zrozumiesz dlaczego ten samochód jest taki fajny.Bardzo bardzo estetyczny ,wg mne zdeczka nawet bardziej komfortowy niż 7er i nie tak krowiasty.Bardzo duży ale z małym bagażnikiem ,jednak seryjnie rozkładane siedzenia z tyłu rekompensują to aż nadto.Z Adaptive Drive zawieszenie wprost wymiata.Ja mam motor w dieslu z twin turbo ,bardzo dynamiczny.Auto kupiłem nowe ,ma już 3 lata i 50000km przejechane po drogach całej europy w tym w Niemczech z prędkościami 250km/h.Nie oszczędzam ,naginam ile wlezie ,i tak jest na gwarancji ;-) a jak będzie się kończyła kupie następne...

Jeździłem też 530d (z jedną turbiną) ,niewiele wolniejsze.Nie mam za to pojęcia jak z dynamiką 520d ,może być muł ,bo auto do lekkich nie należy ,ale znajdziesz na pewno kogoś kto powie że to zupełnie wystarczy i wierze że tak może być.

Jak chcesz kupić nowe ,nie zastanawiaj się dwa razy , z używanymi nie mam doświadczenia.

A ci którzy się śmieją to albo zazdroszczą albo nie dorośli jeszcze do awangardy która może tylko rozweselić nasze ulice.Porsche Panamera też jest brzydka a założe się że nikt by się nie obraził żeby mieć taką "brzydulę" pod domem.Wg mnie identycznie jest z 5GT - to unikatowy samochód.

 

Dziękuję picel77. Właśnie takie, konkretne i rzeczowe sprawozdanie zza kierownicy miałem na myśli. Sam mam Mercedesa G500 więc zdanie ludzi średnio mnie interesuje / podobnie sąsiada, który twierdzi, że jeżdżę kioskiem Ruchu! Szukam teraz czegoś na dłuższe trasy (G500 odpada :)) i coraz bardziej przekonuje się do GT. W zasadzie zależy mi na 3.0d z jedną dmuchawą i fotelach komfortowych. Niestety na nowe mnie nie stać więc szukam czegoś od '11 roku z przelotem do 100k. Jeszcze raz dziękuję za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko japawlak

 

Służe zawsze swoja opinią ,w GT urzeka przede wszystkim odmenność ,komfort i naładniejsze wnętrze spośród wszystkich obecnie modeli BMW.Siądź ,przejedź się a przyznasz mi racje.Jeśli używane to może jakiś dealer BMW w Niemczech ,mój brat tak kupił E61 ,dają gwarancje z której albo nie rezygnuj albo wykorzystaj do negocjacji o cenę.Znam też na prawde bardzo dobrego mechanika BMW w okolicach Poznania.Mój brat mieszka w Zielonej Górze a serwisuje swoje auto właśnie tam.

Niestety od strony technicznej nie za bardzo mogę pomóc ,dolewam tylko płyn do spryskiwaczy i nigdy w zyciu nie wymieniłem koła w samochodzie.O ! Umiem też napompować koła ;-) Dopiero niedawno dowiedziałem sie że mam skrzynie ZF ...

Wczoraj rozpocząłem negocjacje z BMW w sprawie następnego nowego GT ,535d M Sport.Dają rabat ale jeszcze nie taki jaki wiem że mogą dać.Jestem cierpliwy ,poczekam :-)

 

 

a G500 to mega auto ,na dzielnicy u mnie ktoś ma takiego srebrnego w AMG ,kosmos po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym najładniejszym wnętrzem to chyba trochę przesadziłeś. Chyba 6 ma najładniejsze, a tak poza tym we wszystkich nowych BMW są podobne i ładne. :)
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

japawlak

 

Gorąco polecam 5GT.Absolutnie musisz się przejechać.Po przejażdżce zrozumiesz dlaczego ten samochód jest taki fajny.Bardzo bardzo estetyczny ,wg mne zdeczka nawet bardziej komfortowy niż 7er i nie tak krowiasty.Bardzo duży ale z małym bagażnikiem ,jednak seryjnie rozkładane siedzenia z tyłu rekompensują to aż nadto.Z Adaptive Drive zawieszenie wprost wymiata.Ja mam motor w dieslu z twin turbo ,bardzo dynamiczny.Auto kupiłem nowe ,ma już 3 lata i 50000km przejechane po drogach całej europy w tym w Niemczech z prędkościami 250km/h.Nie oszczędzam ,naginam ile wlezie ,i tak jest na gwarancji ;-) a jak będzie się kończyła kupie następne...

Jeździłem też 530d (z jedną turbiną) ,niewiele wolniejsze.Nie mam za to pojęcia jak z dynamiką 520d ,może być muł ,bo auto do lekkich nie należy ,ale znajdziesz na pewno kogoś kto powie że to zupełnie wystarczy i wierze że tak może być.

Jak chcesz kupić nowe ,nie zastanawiaj się dwa razy , z używanymi nie mam doświadczenia.

A ci którzy się śmieją to albo zazdroszczą albo nie dorośli jeszcze do awangardy która może tylko rozweselić nasze ulice.Porsche Panamera też jest brzydka a założe się że nikt by się nie obraził żeby mieć taką "brzydulę" pod domem.Wg mnie identycznie jest z 5GT - to unikatowy samochód.

 

Cześć picel77 dodam jeszcze od siebie że trzecim takim awangardowym autem po 5GT i Panamerze jest oczywiście X6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena auta w Polsce w roczniku 2010 waha się ok 200 tys. zł ale auto sprowadzone z Europy i dodatkowo z zrobionym przeglądem jako auto ciężarowe dodatkowo jako firma mam nip europejski to koszty sprowadzenia zarejestrowania myślę że spadły by o ok 50-60 tys. Proszę o poradę w tej kwestii jaką wiedzę posiadacie na temat mojej wypowiedzi i wiedzy która została mi przekazana przez kilka osób

 

Obecnie osobiście szukam podobnego auta i przyznam szczerze, iż przecieram oczy z zdumienia jak czytam takie wpisy. Praktycznie nie wypowiadam się na forum ale w tym przypadku muszę zrobić wyjątek.

Można robić błędy z pośpiechu, niechlujstwa, zaniedbania ale już kombinacji 'jak tu wykiwać urząd i kupić taniej' nie da się usprawiedliwić. Po pierwsze nip UE nie ma zastosowania identycznego jak w przypadku innych towarów (WDT) i VAT trzeba zapłacić po sprowadzeniu - nie przy sprzedaży. Oczywiście, można wbić w dowód, że jest to np. URSUS C360 po fejSliFcie i będziesz nim obrabiał pole (sic!) ale prędzej czy później (zazwyczaj później) w zębach trzeba będzie zanieść do UC zaległy VAT + ODSETKI + MANDACIK.

.

 

 

VAT trzeba zapłacić tylko wtedy gdy chcemy zarejestrować pojazd. Trzymając go jako towar jesteśmy z tego obowiązku zwolnieni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym najładniejszym wnętrzem to chyba trochę przesadziłeś. Chyba 6 ma najładniejsze, a tak poza tym we wszystkich nowych BMW są podobne i ładne. :)

Chyba nie :wink: dla mnie też GT ma najładniejsze wnętrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Jeszcze nie widziałem serii F z brzydkim wnętrzem,moim zdaniem są mega dopracowane i świetnie wyglądające niezależnie od segmentu,a jeśli chodzi o ergonomie wnętrza wszystko jest na swoim miejscu,żadnych zbędnych przycisków na konsoli prostota i funkcjonalność to co najbardziej cenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie bede powielal co juz koledzy wczesniej napisalo nt. F07 ( ew. F07 LCI).

 

Co do kosztow??

AC + pokrycie roznicy w przypadku szkody calkowitej/kradziezy do ceny zakupu = 1500EUR / 20tysrocznie.

Spalanie: 530d / 16tys km -> 8,2L/100km.

Nie oszczedzam auta, generlanie przemieszczam sie z predkoscia 160kmh, czasem >200. Brak miasta. Opony 275/255 R19

 

Bagaznik wcale taki maly nie jest. Zwolnienie klap odzielajacych i przesuniecie fotelu max do przodu, powoduje, ze jednak duuuzo sie jeszcze zmiesci. Na urlop dachbox i po sprawie :cool2:

Bagaznik na dach: 146EUR

Roczne opony zimowe (RF 255 R19 + felgi) 1100EUR

 

Wiecej nie wydalem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Po dłuższych zmaganiach w myślach co wybrać: F10, X70 czy (wcześniej przeze mnie wyśmiewane) F07, padło na F07. Widać dorosłem do tego auta. Ze względu na budżet będę poszukiwał auta używanego w cenie 120/130 tys. Ponieważ nie mam nikogo kto by mógł mi pomóc w zakupie auta za granicą zdecydowałem się na zakup w Polsce (pierwszy właściciel z salonu PL/ prywatne). Myślałem również aby auto kupić w styczniu. Czy to dobry okres na kupno auta? Jak wspomniałem ciut tylko mnie dziwi mała ilość ogłoszeń. Czy to przypadkiem nie z tego powodu, że wielu ten model się nie podoba? No i ostatnie pytanie jak się sprawy mają z utrzymaniem i awaryjnością takiego 3-4 latka?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F07 jets modelem niszowym, stad jego niewielka ilosc w salonach.

 

PS. Dlaczego nie zapukales do mnie?? Pomoglbym Ci z mila checia, a sadze, ze auto niemieckie byloby w lepszym stanie niz te jezdzace po polskich drogach, niestety. :roll:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Chcę kupić F07 35i , budżet ok 170tys pln. Oglądając ogłoszenia doszedłem do wniosku,że ceny modeli o podobnym przebiegu i wyposażeniu są mocno zróżnicowane. Wiadomix często te ceny są wywindowane i coś tam zawsze można zbić ,pytanie tylko ile?:) Raczej wolałbym pojechać do Niemiec po auto ale jak się targować i ile z niemieckim dealerem znając tylko polski i angielski:)? Jaki waszym zdaniem rocznik i przebieg mogę kupić za te pieniądze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.