Skocz do zawartości

Problem z ogrzewaniem. cz2 320d 136km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Moj temat został zamknięty viewtopic.php?f=69&t=208136 a problem nierozwiązany. Wymienione oba termostaty, dalej silnik nie łapie temperatury. Podczas postoju w garażu, na wyłączonych nawiewach i delikatnym gazowaniu do 2000obrotów silnik nagrzał się do odpowiedniej temperatury. a kreska osiągneła pion. Następny dzień do pracy, 17km i kreska ledwo co wyszła za niebieskie pole, nawet karton przy chłodnicy nie pomógł. Przy -20*C twierdziłem, że to diesel, że dłużej sie grzeje, ale mamy -1*C i dalej jest to samo, a trasa 17km jest według mnie wystarczająca do nagrzania się silnika. Po ponad 6 miesiącach użytkowania zauważyłem, ze nie mam filtra kabinowego, czy jego brak mógł wpłynąc na zabrudzenie/uszkodzenie nagrzewnicy? Koszt nowej + robocizna wyniesie dużo więcej niż wymiana termostatów, a obecnie nie stac mnie na inwestowanie i gdybanie. Będę wdzięczny, jeżeli ktoś mi pomoże rozwiązac mój problem, pozdrawiam Edytowane przez ke88
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten też zaraz będzie zamknięty, bo nie jest zatytułowany zgodnie z regulaminem (dodaj 320d i będzie po sprawie).

Jakiej firmy kupiłeś termostaty? Układ odpowietrzony prawidłowo? Sam to robiłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ja stawiam na wywalony termostat główny bo był już taki przypadek na forum. Ktoś kupił bóg wie co z allegro i było do chrzanu.

Dlatego ludziom polecam zawsze ori bo nie są droższe.

Opublikowano
Zawet niewiadomo jak zapaskudzona nagrzewnica nie spowoduje tego, że auto się nie chce nagrzać... ja bym poszukał też przy czujniku temp. lub zrób odczyt temp silnika przez inpe/dis'a. - może ten czujnik jest uwalony lub kabelek od niego i dlatego tak leniwie pokazuje na zegarach
Opublikowano

Pawel, w zla strone idziesz. Jesli bedzie zapowietrzony uklad albo zapaskudzony to bedzie sie przegrzewal a nie niedogrzewal :).

Tutaj sprawa moze byc tylko zbyt duzy obieg wody do warunkow zewnetrznych.

 

Tylko i wylacznie termostat kolego! Zdejmij EGR i dmuchnij. On puszcza tylko minimalnie, tak, ze jak dmuchniesz to sie zrobisz czerwony az oczy wychodza.

Jak on nie puszcza, to wiadomo, glowy na reklamacje. Jeszcze bym do dupy nakopal mechanikom za zalozenie bubla o ile ktos Ci to robil.

 

Co do czujnikow, INPA podaje dwie wartosci. Temp silnika i temp plynu (coolant temp). Jesli sie obie zgadzaja, to nie czepiamy sie czujnikow.

Opublikowano
O czujniku napisałem bo kupel w Signum miał podobny cyrk, ale właśnie mu czujnik przekłamywał ;) jeszcze jest kwestia czy w ogóle ciepłym dmucha do środka wtedy ;)
Opublikowano
Więc tak, zakupione oba oryginalne, wymieniał mi szwagier tak więc sądzę, że lipy nie narobił. Termostat EGR przeciekał, wymieniony płyn do chłodnicy, układ odpowietrzony. Specjalistą nie jestem, ale skoro samochód nagrzał mi się do pionu stojąc w garażu po dłuższym gazowaniu termostaty nie powinny byc w porządku? To była jedyna sytuacja kiedy przez całą zimę, temperatura samochodu osiągnęła pion. Pod kompa prędzej czy później jechac będę musiał bo mam problem ze skasowaniem oil service. Podejrzewam, że u Breczki syfu by mi nie sprzedali tak więc obstawiam nagrzewnicę, co średnio mi się uśmiecha jeżeli chodzi o koszta.
Opublikowano
Jeżeli wskazówka wychyla Ci ledwo poza niebieskie pole, a wskażnik działa dobrze to uważam że na 99% coś jest nie tak z termostatem głównym. Może podczas wkładania został uszkodzony. Ja na Twoim miejscu bym go wymontował i dokładnie sprawdził.
Opublikowano
nagrzewnica nie będzie miała z tym nic wspólnego, a nawet by powodowała że auto szybciej by osiągało temp. Sprawdź jeszcze podgrzewacz płynu chłodzącego - może nie hasa
Opublikowano
kolego wymontuj sobie wentylator i sprawdz czy dolny waz robi sie cieply, chodzi mi o ten za termostatem, i bedziesz juz wiedzial czy termostat glowny ma wine, gdybys mial termostat egr walniety to temperatura i tak osiagnie pion, ale za to troche dluzej,
Opublikowano
Dobra, tak więc jutro jak znajdę chwilę zerknę ten termostat, może rzeczywiście coś się uszkodziło podczas montażu. Dzięki wielkie za pomoc każdemu kto się wpisał i w jakikolwiek sposób próbował mi pomóc, jak będę wiedział co było przyczyną mojego problemu napiszę o tym tutaj. Co do oil service: sposób z przytrzymywaniem przycisków nie działa, znika mi test 1 zamiast wyświetlic reset. Czytałem, że można pin 7 z 19 złączyc, czy też samą siódemkę i masę, ale z moim szczęściem wolałbym nie dotykac się do elektryki :)
Opublikowano
ke88 czy po uruchomieniu silnika od razu włączasz +32'C na klimatroniku?? I dmuchawa na max?? Czy po uruchomieniu zamyka żaluzje chłodnicy??
Opublikowano
ke88 - mam nadzieje,ze nawiew masz przkeręcony na czerwony kolor a ni niebieski :mrgreen: , to był joke. Tak ode mnie to karton nic nie daje,sam testowałem. Ja mam 14 km do pracy i nawet jak jest teraz 3 na plusie ,to na maxa go nie dogrzeje. Nie czarujmy sie. Ale ewidentnie cos masz nie tak. Spróbuj jeszcze dobrze odpowietrzyć układ,ponieważ po drodze jest dośc sporo odpowietrznikow a to istotne. Dobrze ,ze płyn chlodzący wymieniłes :D
Opublikowano
ke88 czy po uruchomieniu silnika od razu włączasz +32'C na klimatroniku?? I dmuchawa na max?? Czy po uruchomieniu zamyka żaluzje chłodnicy??

 

32 mam włączone ciągle, ale dmuchawy nigdy nie mam na max, ponieważ przy -15*C wali po ryju lodowatym powietrzem ;) zazwyczaj dmuchawa delikatnie włączona dmucha letnim powietrzem. O żaluzji chłodnicy nawet nie pomyślałem, dobrze będzie sprawdzic i to, dzięki za uwagę. Spisałem wasze wszystkie uwagi, w weekend będę u mechanika to będziemy wszystko po kolei sprawdzac. Oby w końcu udało się rozwiązac problem i trzeba brac sie za nastepne niestety :)

Opublikowano
32 mam włączone ciągle

Masz odpowiedź. Przy pełnym otwarciu zaworu wody (bo 32'C właśnie tak działa) układ nigdy przy niskiej temperaturze się nie dogrzeje. Zrób tak, żeby dać 16'C i dodatkowo włączyć ogrzewanie tylnej szyby. Jak masz grzanie foteli też uruchom na max. Silnik bardzo szybko złapie temperaturę. Twoim problemem jest to, że chcesz za szybko natychmiastowego efektu :wink: tak w BMW nie ma... przynajmniej tych starszych.

Opublikowano

Oj Luk, to nie prawda. 32 nie otworzy Ci obiegu na chlodnice chocbys sie skakal, tylko na nagrzewnice.

Dodatkowo od tego zalezne jest dzialanie ogrzewacza, na 32 dziala mocniej niz na 16, bo na 16 wcale a to z kolei przyspiesza nagrzewanie.

 

Moje auto ma pion jak w mrozy jechalem na 32 stopniach na climatronicku, przez 5-6km. To bylo kolo 80 stopni, no nie 90 ale wciaz.

 

Nagrzewnica nie wychlodzi tego silnika tak, zeby sie NIGDY nie nagrzal. A tu jest problem, ze co by nie bylo to sie nie nagrzewa.

Na 100% lezy mu termostat...

Opublikowano
Dex czy ja gdzieś napisałem, że chodzi mi o chłodnicę silnika?? nie :wink: Dokładnie chodzi o nagrzewnicę... ZIMNĄ nagrzewnicę, która bardzo utrudnia szybkie dogrzanie silnika. Przy 16'C zawór wody nawet bywa zamknięty dzięki czemu silnik w małym obiegu szybciej złapie tem. Przy 16,5'C już jest minimalnie otwarty, no ale przy 32'C to są drzwi od stodoły :wink: Spróbujcie wykonać test jak wyżej opisałem. Zaobserwujecie ciekawe i szybkie zjawisko :D
Opublikowano

Luk przeczytaj pierwszego posta. Po 16km ledwo za niebieskie pole mu wyszlo z kartonem na chlodnicy zasialniajacym dolot zimna na silnik!

Z nawiewem na maxa i 32 na clima mam srodek po kurna 5-6km.

 

Jak to nie bedzie termostat to padne Ci do stop.

Opublikowano
kolego wymontuj sobie wentylator i sprawdz czy dolny waz robi sie cieply, chodzi mi o ten za termostatem, i bedziesz juz wiedzial czy termostat glowny ma wine, gdybys mial termostat egr walniety to temperatura i tak osiagnie pion, ale za to troche dluzej,

 

Waz mozna sprawdzic po lewej stronie tuz za wzmocnieniem czolowym. Tam wychodzi z bloku bodazje. Nie trzeba nic demontowac, wystarczy lape wsunac.

Po lewej stojac od przodu auta, pochylonym nad silnikiem :).

Opublikowano
Na 100% lezy mu termostat...
problem nierozwiązany. Wymienione oba termostaty, dalej silnik nie łapie temperatury.

 

Kilka kwestii do rozstrzygnięcia:

1. Sprawność podgrzewacza wody.

2. Wyłączenie elektrozaworu wody - 16'C klimatronika.

3. Prawidłowe odpowietrzenie układu.

4. * opcjonalnie - uruchomienie "pożeraczy" prądu - czyli najlepiej podgrzewania szyby tylnej i foteli. Większe zapotrzebowanie na prąd daje większe obciążenie silnika, konsekwentnie więcej paliwa. Im więcej mieszanki tym szybciej osiągana wyższa temperatura - proste :wink:

Opublikowano

Luk, juz byl gosc na forum, ktoremu nowy termostat nie chodzil jak trzeba. Po wymianie jak reka odjal.

Ale niech kolega sprawdza.

 

Tylko naprawde wystarczy dostknac weza idacego do chlodnicy zeby miec pewnosc czy to termostat czy nie. Jak sie zacznie robic szybko cieply, to na pewno on.

Dopiero jak wskazowka jest na sztorc temperatury powinien sie otworzyc termostat glowny. Sprawdzalem tak organoleptycznie wiele razy.

Opublikowano
32 mam włączone ciągle

Masz odpowiedź. Przy pełnym otwarciu zaworu wody (bo 32'C właśnie tak działa) układ nigdy przy niskiej temperaturze się nie dogrzeje. Zrób tak, żeby dać 16'C i dodatkowo włączyć ogrzewanie tylnej szyby. Jak masz grzanie foteli też uruchom na max. Silnik bardzo szybko złapie temperaturę. Twoim problemem jest to, że chcesz za szybko natychmiastowego efektu :wink: tak w BMW nie ma... przynajmniej tych starszych.

 

efekt taki sam, niby temperatura wyższa wskoczyła ale do pierwszej kreski mimo wszystko nie doszło. Przejechane 12,5km na najmniejszym ciepłym nawiewie 16*C przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby, niestety podgrzewanych foteli nie mam, jest to skromna wersja z końcówki 98r. Dziś zamówiłem nowy termostat główny, jak dobrze pójdzie w piątek powinienem go miec i weekend spotkam się z mechanikiem na wymianę, jeżeli problem się rozwiąże, poinformuje tutaj o tym.

 

tak poza tematem, czy silnik w związku z tym że jest niedogrzany, może pracowac głośniej? Ja rozumiem ze to nie benzyniak ani diesel na pompowtryskach ale praca jest wyjątkowo głośna. Może zaśmiecam temat, w takim razie poproszę o odpowiedź na PW, a swój post po odpowiedzi edytuje.

Opublikowano

Tak, moze i bedzie. Ma bogatsza mieszanke wtedy i nie pracuje w swoim optymalnym punkcie pracy.

 

Oddaj stary na gware. Sprawdz dmuchem EGR przy okazji wymiany glownego.

Opublikowano
Termostat zwrócony i wymieniony na nowy, auto nagrzewa się przy średniej temperaturze 0*c po przejechaniu 8km, kreska osiąga pion, silnik pracuje ciszej tak więc zadowolony jestem w 100% :) dzięki wszystkim za pomoc, temat do zamknięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.