Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

przymierzam się do kupna we wrześniu tego roku e60, 530d.

 

Moja sytuacja jest dość nietypowa, mam 21 lat, odłożone lekko ponad 40 tysięcy, nie ukrywam, e60 jest moim marzeniem odkąd ją tylko ujrzałem i tego roku postanowiłem je ziścić.. Wiem, że i tak zrobię po swojemu, ale chciałbym się dowiedzieć czy bardzo mnie moja przyszła becia zmasakruje finansowo.. Dodam, że wiadomo, będzie to rocznik 2003, kupiony do 40 000 zapewne z Niemiec.. Dodam, że miesięczne koszty, które będę w stanie przeznaczać lub też odkładać na naprawy, modernizacje etc. to ok 800zł. miesięcznie..

 

Pozdrawiam :)

 

Tu pisz: viewtopic.php?f=73&t=153312

Opublikowano
No to pierwsze 3 miesiące ubezpieczenie, kolejne 4 jeden komplet opon, 2 miesiące przeglad, kolejne 2 tarcze i klocki, a pozostały jeden może być o 5 za mało na usterki które mogą sie pojawić w 10 letnim, dość skomplikowanym samochodzie, który w cenie do 40.000 na pewno ideałem nie będzie. To tak pół żartem, ale i pól serio. :D
Opublikowano

Nie lepiej poszukać czegoś, co już ktoś w Polsce miał? Zapewne będzie to i tak auto kiedyś tam ściągnięte z DE, B albo F, no ale już zapewne też jakoś tam doprowadzone. Handlarz, czy to polski czy krzyżacki czy jakiś tam Milan Sukić z Berlina i tak Ci sprzeda auto gdzie będziesz miał wszystko do zrobienia - płyny, oleje, klocki, tarcze, opony, zawias - i co z tego, że będzie z Niemiec? Raczej bym szukał już jakiejś z Polski. 520, czy to śmierdziel czy nopb, powinno się udać. Może i nawet 530D, nie wiem. A potem na raty można to jakoś doprowadzać. No chyba, że sam wiesz jak i gdzie niezłe auto urwać w DE to wtedy tak.

Jest tu potężny wątek o kupnie E60, ale z tych 200 stron to może 1/3 (góra!) jest jakoś tam merytoryczna, reszta to yazzgoth. Ale i tak moszna poczytać, przynajmniej coś tam teoretycznie się dowiesz.

Opublikowano

Ja swoją nabyłem w listopadzie 2012

Moje inwestycje:

 

- rejestracja w PL - 750zł

- DPF out - 1200zł

- Chip tuning - 700zł / tego nie musiałem robić :twisted: /

- opony zima 1000zł / używki od znajomego 17 cali /

- płyny, filtry, oleje - 500zł

- oring przekładni kierowniczej -3zł :roll:

- płyn wspomagania kierownicy - 40zł / CHF/

- ostatnio uszczelki intercoolera i inne - około 150zł

- wizyta w ASO / regulacja panoramy/ 100zł - ale nie udana :mad2:

 

chyba wszystko, dodam tylko że sam wymieniałem co się dało ,bo lubię takie prace. Dałem zrobić tylko DPF i CHIPA.

Klapki wyciągałem ostatnio też sam .

Opublikowano
No to nie licząc rejestracji i chipsa już wydałes 1000zl na miesiąc, pomimo ze większość rzeczy jak mówisz robiłeś sam, czyli odpadł koszt robocizny, a opony kupiles uzywane..... :roll: E60 to nie jest model z grupy tych, które jak maja już 10 lat to znaczy że bedą tanie w utrzymaniu. Zamiennikow wcale nie ma dużo, wiele części tylko w ASO, zostaje tez allegro, ale to często loteria, bo wiele elementów jest na prawdę skomplikowanych. Wielu problemów nie da sie rozwiązać jedynie z pomocą śwagra i forum - to nie 126p.
Opublikowano
witam i szczerze PRZESTRZEGAM kupno e60 w tej cenie to zakup skarbonki auta z poczatku produkcji swoje najlepsze lata maja juz dawno i bezpowrotnie za soba sa to auta piekne prestizowe ale drogie w eksploatacji o naprawach nie wspomne niezawsze zastapienie orginalnych podzespolow zamiennikami daje pozadany efekt. Wielu bylo w podobnej sytuacji co Ty bardzo chcieli posiadac to auto wiele pytan zadali wiele odpowiedzi dostali ale i tak zrobili po swojemu.Teraz sa stalymi bywalcami w warsztatach i po kolei wymieniaja na potege co sie tylko da. Cala mamone zamiast przepuscic z kumplami i fajnymi laskami zostawiaja w warsztatach. Posiadanie tego auta to raj dla oczu ale pieklo dla portfela chyba ze poczekasz dozbierasz i przy 80-90 tys wrocisz do tematu. Wtedy jest szansa ze bedziesz czerpal radosc z jazdy .Polecam poszukac zadbanej e 39 najlepiej w benzynie auto nie ma takiego wygladu ale jest tansze w i nie posiada tyle awaryjnej elektroniki. Z tego co napisales i tak zrobisz po swojemu wiec moge ci tylko zyczyc powodzenia i obym sie mylil :liar:
Opublikowano
Tez przestrzegam. Jeśli podchodzisz do 10 letniego E60 z nastawieniem "uzbieralem 40 tys i ...." to moim zdaniem powinienes odpuścić, a zrobisz jak uważasz. Ewentualnie wybrać benzynę w manualu bez specjalnych wodotryskow. Ja wiem ze auto kusi wyglądem, robi wrażenie i jest na prawdę kozak, ale jest tez druga strona tego medalu.
Opublikowano
No to nie licząc rejestracji i chipsa już wydałes 1000zl na miesiąc, pomimo ze większość rzeczy jak mówisz robiłeś sam, czyli odpadł koszt robocizny, a opony kupiles uzywane..... :roll: E60 to nie jest model z grupy tych, które jak maja już 10 lat to znaczy że bedą tanie w utrzymaniu. Zamiennikow wcale nie ma dużo, wiele części tylko w ASO, zostaje tez allegro, ale to często loteria, bo wiele elementów jest na prawdę skomplikowanych. Wielu problemów nie da sie rozwiązać jedynie z pomocą śwagra i forum - to nie 126p.

 

Tak tylko na tym etapie jestem już po wszystkich wymianach i mogę cieszyć się jazdą.

Opony używane kupiłem bo autami jeżdżę max 2 lata i kupuję następne więc jak trafiła się okazja to kupiłem.

Opublikowano
Wszystko zależy ile km rocznie się robi. Olej, klocki itd. co około 25k wymiana. Jak ktoś robi 10k rocznie to koszty utrzymania są o połowę mniejsze niż ten co robi 20k albo więcej i wymienia olej, filtry i klocki co roku. Nie ma co straszyć na zapas. Ceny poza ASO nie są aż tak wygórowane. Gorzej jak się trafi na "szrota" to wtedy studnia bez dna i wszystkie usterki opisane na tym forum.
Opublikowano

przyznam, chodzi mi o wyglad, do dzisiejszych dni jestem tym samochodem zachwycony :) no, ale coz.. trzeba jednak myslec rozsadnie i dojrzale tym bardziej, ze we wrzesniu zostane mlodym tata.. zalezy mi nie tylko na wygladzie, ale takze na komfortowej i wygodniej jezdzie.. co zatem Panowie powiedziecie na e46 coupe z 04' ?

 

dziekuje za wszystkie odpowiedzi, rady i przestrogi :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.