Skocz do zawartości

e39 [528i] - problem silnika oraz chłodnica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

ostatnio borykam sie z problemem, w ostatnim czasie pojawil mi sie majonez pod korkiem, czytalem ze moze to byc problem z tym ze auto jest uzytkowane na krotkich odcinkach, w tej chwili jezdzi nim zona do pracy robiac jednorazowo okolo 10 km w dwie strony i tak codziennie , kiedy zlapalem swoje autko w swoje lapki na weekend chociaz majonez znikl, dodatkowo ubywa mi w niewielkich ilosciach plynu chlodniczego, myslalem ze to moze uszczelka glowicy ale w plynie nie ma oleju ani w oleju nie widac oznak plynu, dodatkowo spaliny tez sa czyste i nic nie dymi.

kwestia ubywania plynu to byc moze wyciek ale nie moge sprawdzic w tej chwili bardziej martwi mnie ten majonez, prosze o wasze opinie

Edytowane przez kol1390
Opublikowano
Majonezem się nie przejmuj, o tej porze roku jest normą dla aut jeżdzących na krótkich odcinkach. Gorzej jeśli wrócą wysokie mrozy, wtedy odma może zamarznąć. Bardziej skoncentrował bym się na zlokalizowaniu wycieku płynu chłodzącego. Znajdziesz go po białym nalocie.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Wycieku szukaj w okolicy podstawki od zbiorniczka wyrównawczego lub obudowy od termostatu, to 2 najczęstsze miejsca gdzie niewielkie ilości płynu mogą uchodzić
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
dzieki wielkie panowie, juz sie obawialem ze moze to byc uszczelka, jak tylko bede mial czas i mozliwosc to sprawdze i dam znac co i jak
Opublikowano

Ja jeszcze miałem wyciek z tyłu silnika na króćcu od wody ,który wchodzi do bloku !(poprzednie BMW)

Płynu ubywało,bo był spękany ,a tam to już kompletnie nic nie widać białego nalotu.

http://moto.allegro.pl/krociec-wody-bmw-e38-e39-e46-x5-e60-e65-x5-i2930212107.html

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano

sprawdz jeszcze pompe wody.

ja u siebie tak miałem myslalem ze z obudowy termostatu leci bo cały był zachlapany

uszczelniałem, wymieniłem nawet cały termostat , a okazało sie ze pompa do wymiany była.

Opublikowano
Po co pompę wody? Temp jest ok. Wystarczy zrobić kilkanaście km potem przegonić auto i majonez zniknie. Po kilku dniach znowu się pojawi jeśłi będzie użytkowane na takich dystansach
Opublikowano
mi uciekał na króćcach z tyłku silnika .. nie było tego aż tak widać.. gdy wymieniałem te króćce na nowe przy okazji wymiany termostatu poucinałem końcówki węży bo były popękane i już jest dobrze ;)
Opublikowano
Po co pompę wody? Temp jest ok. Wystarczy zrobić kilkanaście km potem przegonić auto i majonez zniknie. Po kilku dniach znowu się pojawi jeśłi będzie użytkowane na takich dystansach

nie chodzi mi o majonez bo to narmalne na krotkich dystansach.

ja u siebie jak mialem problem ze znikajacym plynem probawałem roznych rzeczy.

plyn mi znikał i miałem pochlapany gruby waz wodny idacy do terpostatu nawet obudowe filtra oleju bo wiatrak wszystko roznosil .

na poczatku ktos mi powiedzial ze prawdopodobnie obudowa termostatu rozkercialem obudowa była ok,

uszczelnilem specjalnym silikonem i nic wciaz ciekło, wiec kupiłem nowy termostat wymieniłem tez ciekło,

przymierzałem sie do uszczelnienia owego termostatu i znalazłem wyciek z pompy wody.

pompa w swojej obudowie ma taka mała dziurke (orginalna poompa wody) jezeli simeringi na pompie zaczna puszczac wode bedzie ona wylatywac tym otworem znak ze pompa do wymiany a temp. miałe tez normalna

Opublikowano

Okazało się że był mały wyciek z króćców wchodzących w parownik od gazu i z pod nich trochę ciekło, ale po wymianie o-ringów tam przestało ciec, a płyn jak uciekał tak ucieka.

Dzisiaj jednak zauważyłem podczas kolejnego przeglądania wszystkiego, że jest słychać syk z pod korka zbiorniczka wyrównawczego i że przewody są na tyle miękkie że mogę jest bez większych problemów ścisnąć.

Poszperałem też już trochę w necie i z tego co znalazłem to powinien być korek na ciśnienie 2 bara a ja mam 1,4 bara.

 

Pytanie moje czy rzeczywiście powinien być na 2 bara i czy to może być przyczyną.

 

Napiszcie jakie macie korki w swoich 528.

Opublikowano
Kolego jak najbardziej wersja benzynowa od 2.0-->2.8 korek na zbiorniczku do 2 barów, jeśli miałeś na mniejsze ciśnienie to puszczał dużo wcześniej niż powinien :nienie: Zmień na właściwy i obserwuj co będzie Się działo
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
A ja rok walczyłem z wyciekami płynu, podjeżdząm na parking a tu leci szybko do mechanika na kanał i ku....wszystko suche oprócz podłogi pod silnikiem bo ta cała w płynie. No i ustało...ale po roku znowu wycieki i....znalałem. Na dole koło zbiorniczka wyrównawczego jest czujnik który jest na oringu wciskany i poszedł właśnie oring!!!! Czujnik był ok. więc wymieniłem tylko oring i spoko :).
Opublikowano

Problem z ubywającym płynem rozwiązany, nie trzymał korek zbiorniczka wyrównawczego, płynu nie wywalało ale odparowywał przez co nie było widać żadnego wycieku.

wszystko jasne temat do zamknięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.