Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam takie pytanko, mianowicie zaczyna mi się odzywać sprzęgło, autko to E39 528i 99r. M52B28TU i chodzi mi o wyrzucenie dwumasy, czy w ogóle jest taka możliwość? Jeżeli tak to czym ją zastąpić i co dokładnie kupić? Wcześniej jeździłem Golfem IV i tam wymieniało się dwumasę na zwykłe sprzęgło z silnika G60. Proszę o pomoc ludzi którzy przerabiali ten temat już u siebie i posiadają jakąś wiedzę, czy są jakieś efekty uboczne takiej modyfikacji? Jeżeli oczywiście jest taka możliwość?

Dzięki z góry za pomoc!

Pzdr!

Opublikowano
Z tego co wiem można również w BMW dwumasę zastąpić sztywnym kołem bez jakiś większych kombinacji, tu na forum był kiedyś taki temat. Użyj wyszukiwarki powinna znaleźć temat
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Podobno po takim zabiegu bardzo mocno dostaje po tyłku wał. W skrajnych przypadkach może pęknąć. Ale kpl sprzęgło z łożyskiem i kołem 2 masowym kosztuje 2200zł więc nie wiem czy jest sens przerabiać i psuć sobie komfort jazdy
Opublikowano
Co do objawów jak jest zimne auto jest ok, jak się trochę nagrzeje, tzn trochę pojeżdżę to odpalone na luzie bez wciśniętego sprzęgła zaczyna troszkę stukać, jak wcisnę sprzęgło stukanie ustaje, znów puszczę, czasem stuka czasem nie, do tego przy normalnej jeździe czasem ciężko wchodzi jedynka, a wystarczy że puszczę i jeszcze raz wcisnę sprzęgło jest OK, a czasem podczas jazdy jak chcę zmienić np. z 3 na 4 to tak jak jakby brakowało mi jeszcze troszkę sprzęgła i czasem muszę "wyszarpnąć" dźwignię z 3 na luz. Rozmawiałem z kilkoma osobami i to podobno dwumasa, chociaż nie stuka przy gaszeniu nic i nie trzęsie autem. A ostatnio poruszyliśmy ten temat z kolegą, który jeździ e36 2.8 i podobno jest taki sam blok, skrzynia na pewno jest identyczna więc zastanawialiśmy się czy da się to tak rozwiązać. Do tego różnica w cenie z wymianą to ok. 1 500,00 zł, to też nie jest mało. Dodam jeszcze, że nie jeżdżę agresywnie, auta używam co codziennej jazdy.
Opublikowano
no to kolego masz objawy raczej padnietego sprzegla niż dwumasy...
Opublikowano
no to kolego masz objawy raczej padnietego sprzegla niż dwumasy...

No właśnie nie trzeba od razu wymieniać dwumasy wystarczy samo sprzęgło, 350zł plus wymiana i śmigasz dalej.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

, 350zł plus wymiana i śmigasz dalej.

Nie no jasne, chyba że piszesz o samej tarczy, choć i w to wątpię bo komplet to wydatek od 700zł w górę

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie do końca są to objawy sprzęgła a już dwumasy to chyba wcale.

Mi to wyglada na luz w skrzyni ale i na sprzęgło. Może najpierw zmień płyn hamulcowy w obwodzie sprzęgła?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

, 350zł plus wymiana i śmigasz dalej.

Nie no jasne, chyba że piszesz o samej tarczy, choć i w to wątpię bo komplet to wydatek od 700zł w górę

Bez koła dwumasowego takie ceny są, może jakość niska ale wszystko zależy o kupującego. Jest tego trochę na alledrogo.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Owszem za 360zł można kupić komplet(na dwu mas) i to Sachs ale do 2.0 i 2.5, niestety ceny sprzętu do 2.8 są prawie x2 przynajmniej do tego rocznika co posiada założyciel tematu,
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Cena 350 PLN jest nierealna do silnika 2.8.

Dobry komplet kosztuje w granicach 700 - 800 PLN.

Przecież nie będziesz tam szitu wkładał...

Z dwumasą kosztuje 2 tysiące.

Jak chcesz zastąpić sztywnym kołem, to możesz założyć zestaw VALEO dedykowany do tego auta. Tylko jeżeli różnica w cenie jest niewielka http://www.sprzegla.webshop.pl/ProductDetails/Show.rails?s=,,Wybierz,,,,&n=,835038&a=VALEO-Zestaw-sprzegla-VALEO-835038-835038&i=-1,-1,-1,P,-1,-1,129

to jaki to ma sens...

Opublikowano
Dokładnie, do 2.0 sachs tarcza,docisk, łożysko w sklepie 350 dałem.Wymieniłem sam z czyjąś pomocą

To jaką firmę kupiłeś?

 

Ja prócz luk i sasch nie toleruje praktycznie żadnej firmy

Opublikowano
Dokładnie, do 2.0 sachs tarcza,docisk, łożysko w sklepie 350 dałem.Wymieniłem sam z czyjąś pomocą

To jaką firmę kupiłeś?

 

Ja prócz luk i sasch nie toleruje praktycznie żadnej firmy

 

Podejrzewam że Sachs, bo ja brałem również do siebie taki komplet za 360 zeta

Cena 350 PLN jest nierealna do silnika 2.8.

Dobry komplet kosztuje w granicach 700 - 800 PLN.

Przecież nie będziesz tam szitu wkładał...

 

silnik 2.8 bodajże do daty 08-1997 komplet od 550-600zł kupi zarówno LUKa jak i Sachsa, natomiast od 08-1997 w górę ceny zaczynają Się od 700 LUK i ponad 800 sachs

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

dyzio255, jak ugryźć wymianę płynu w obwodzie sprzęgła? kompletny hamulcowy wymienić? czy są jakieś 2 obwody? nie chcę narobić szkód :) jeżeli chodzi o sprzęgło to cały czas się zastanawiam czy nie da się założyć kompletu od np wspomnianej E36 2.8 skoro skrzynia i niby blok jest taki sam? a kompletne sprzęgło to tylko LUK lub SACHS, nic innego nie wchodzi w grę, czyli chyba najpierw zacznę od płynu, jeżeli to nic nie da, szykować tysiączka na sprzęgło z wymianą?

dyzio255, jakie są objawy luzu na skrzyni? chodzi Ci o ten luz na wałku co idzie wzdłuż od silnika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.