Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was.

 

Mam kilka pytań odnośnie tematu.

 

Nie grzeje mi lewa strona lusterka , wkład nie jest oryginalny(biały wkład), możliwe ,że wkład się przepalił? i jak jest to podłączone? z grzaniem szyb czy automatycznie się włącza?

Osobiście nie jestem za chinskimi czesciami,ale czy wkłady z allegro jako nowe podgrzewane,warto kupić?

I wymienia się jak reszte ? czyli jest na zaczepach?.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Nie grzeje mi lewa strona lusterka

 

Nie grzeje Ci lewa strona lusterka, czy całe lewe lusterko?

Jak Ci nie grzeje całe lewe lusterko, to możesz mieć włożony najtańszy zamiennik bez maty grzewczej, ja tak miałem i się wkurzałem.

Zamiennik z matą kosztuje 30-40PLN i daje radę..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
spokojnie kup na allegro asferyczny z mata grzewcza... ja taki kupilem rok temu i do tej pory smiga a wymiana zajmie ci za 15 minut... obu
BUNIA :)
Opublikowano

cale lusterko nie grzeje, no to skoro tak to dziekuje za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi.

Trzymajta się ;)

Opublikowano
Mam pytanie czy jest możliwość dołożenia podgrzewanych lusterek, bo w moim tego brakuje? Skąd można pociagnąć prąd, bo u mnie do lusterka dochodzą tylko przewody do sterowania położeniem lusterka.
Opublikowano
Jestem pewien że u mnie niema, wyjmowałem wklad lusterka i nie ma na nim tych wsówek do podłączenia, no i niema żadnych dodatkowych przewodów, jedynie te do silniczka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem pewien że u mnie niema, wyjmowałem wklad lusterka i nie ma na nim tych wsówek do podłączenia, no i niema żadnych dodatkowych przewodów, jedynie te do silniczka.

 

Chyba najprościej pociągnąć kabelki od sterownika lusterkami, który masz w drzwiach, bo i tak będziesz musiał drzwi rozbierać.

Też myślałem, że każde e46 ma te grzanie..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Ale jeśli zrobie tak jak ty proponujesz to lusterka beda grzały non stop. Z tego co wiem to one powinny się włączać w chwili włączenia podgrzewania tylnej szyby, mam rację? I jak to zrobic żeby działało tak jak to wymyslil producent?
Opublikowano
Ale jeśli zrobie tak jak ty proponujesz to lusterka beda grzały non stop. Z tego co wiem to one powinny się włączać w chwili włączenia podgrzewania tylnej szyby, mam rację? I jak to zrobic żeby działało tak jak to wymyslil producent?

 

z tego co się orientuje w bmw grzeje cały czas jak silnik odpalony bo był już wcześniej otym temat że komuś cały czas grzało

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czym przykleić lustro do plastikowego wkładu w lusterku?

 

Kupując lusterko, czy jak kto woli zwierciadło, to one już ma przyklejoną matę grzewczą i plastikowy uchwyt z zatrzaskami, nic kleić nie musisz.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

musze się w końcu za to zabrać i dołożyć grzanie lusterek i sprysków bo przecież masakra zimową porą :)

 

ale ja nie bede pchać tego po zapłonie tylko podepne się pod guzik od grzania tylnej szyby bo według mnie lepiej niż jak cały czas grzeją.

jakieś różnice miedzy wkładami za 30zł a za 50zł ? bo na allegro w takich cenach widziałem.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kemot, ja mam te za 30zł i działają.

Co do podłączenia pod włącznik, to pytanie po co? Mata pobiera bardzo mało prądu, świadczy o tym tylko 5A bezpiecznik.

Miałem ostatnio padnięte jedno lusterko, wjeżdżam do garażu (parking wielostanowiskowy pod blokiem) i lusterko moment zaparowane od różnicy temperatur, manewrowanie i cofanie już było na oślep... Póki włączysz i lusterko się nagrzeje, to fajkę można wyjarać, albo pójść po sąsiada żeby Cię pokierował :D

Co to komu przeszkadza, niech się grzeje, za ten prąd nie płacisz :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Kemot wg mnie jest lepiej tak jak fabryka przewidziała. Grzania tylnej szyby używasz raz na jakiś czas z reguły raz w ciągu jednej jazdy przez 5 min bo jak już odparuje to nie zaparuje więcej. A na lusterka leci cały czas woda jak jest mokro i się ładnie odparowują na bieżąco. Jak zrobisz po twojemu to będziesz miał na nich wodę non stop. Te wkłady to nie jest jakaś droga, zużywająca się rzecz żeby je oszczędzać.
Opublikowano
dobra to pójdzie po zapłonie :P tylko troche mnie to martwi czy to się nie popali ? skoro to cały czas prąd dostaje a nie ma żadnego układu który odcina prad :D to jedyna przyczyna dlaczego chciałem pod guzik. W sensie wiem że ori na pewno jakieś lepsze, ale kupując wytwór chińskich rączek za 30zł troche się obawiam czy mi czegoś nie stopi :P
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wytwór chińskich rączek za 30zł

 

Słyszałem, że w intercarsie mają maty grzewcze do samodzielnego montowania po 10zł za sztukę, sam nie sprawdzałem (lenistwo), ale jak się boisz roboty żółtych towarzyszy, to możesz coś takiego kupić i samemu się pobawić.

Układ odcinający prąd, to bezpiecznik :wink:

Bodajże 31 i 57... oba po 5A

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

nie no chodzi o to że ta mata działa tak długo dopóki ma prąd. Czyli co temperatura stale rośnie ? czy te druty oporowe dochodzą do kresu i stoi temperatura w miejscu ?

 

np. w podgrzewanych matach w siedzeniu które sam montowałem jest układ który nie pozwala macie rozgrzać się za bardzo. A przy lusterkach raczej tego nie bedzie i tylko to mnie zastanawia :D na pewno ori układ jest cały czas 12v ?

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co pamiętam, to 12V.

A co do granicy grzania, tak mi się nasunęło na chłopski rozum, jak weźmiemy np.: żarówkę, która na zasilanie 12V i moc 5W, to zaświeci się do swojego maximum i już jaśniej nie zaświeci choć ciągle dostaje prąd, podobnie jest chyba z tą matą, rozgrzeje się do pewnej wartości (stopni C), a żeby wywołać większą temperaturę, to musielibyśmy podać większy prąd i więcej VOLTÓW... coś mi tak świta z fizyki, choć to już daaaawno było :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
no tak może być :) dobra to przekonaliście mnie :) poszukam plusa po stacyjce i pożycze trochę prądu :P ale zanim się za to wezme to wiosna bedzie.
szukam
Opublikowano
Zgadza sie mata rozgrzeje sie do swojej temp i tak zostanie nawet godzine. Tylko tyle ze jak podlaczysz na stale to bedziesz co 2 miesiace wymienial mate bo beda sie przepalac sciezki od takiego czestego i dlugiego uzywania w max obciazeniu. Zwroc uwage ze podgezewanie tylnej szyby mimo ze trzeba wlaczyc je przyciskiem to i tak wiecznie nie grzeje a po czasie samo sie wylacza. Jak mata to proponuje pod wlacznik ewentualnie a nawet wygodniej jak w nowszych audi wlacza sie samo jak temp spada ponizej bodajze 5stopni;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko tyle ze jak podlaczysz na stale to bedziesz co 2 miesiace wymienial mate bo beda sie przepalac sciezki od takiego czestego i dlugiego uzywania w max obciazeniu)

 

Bzdury gadasz kolego, oryginalnie w e46 i w wielu innych BMW to podgrzewanie jest podłączone na stałe razem z silnikiem i działa przez kilkanaście lat. Jadąc w długie trasy nikt nie staje co godzinę, żeby schłodzić maty w lusterkach...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
a czym przykleić lustro do plastikowego wkładu w lusterku?

 

Kupując lusterko, czy jak kto woli zwierciadło, to one już ma przyklejoną matę grzewczą i plastikowy uchwyt z zatrzaskami, nic kleić nie musisz.

 

tak, ale ja nie mam podgrzewanych lusterek, a jak ostatnio przyszły takie wielkie mrozy to podczas "drapania" lusterka ze szronu, owe zwierciadło odpadło :) i teraz widze sam plastikowy wkład, i kurcze nie wiem czym to przykleić i juz 2 tydzien jezdze bez lewego lusterka :mad2: pod lustro musiała sie dostać woda i wypchać bo juz wczesniej zauważyłem ze lusterko drgało podczas szybszej jazdy, tak więc jest jakiś specjalny środek do klejenia lustra do plastiku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.