Skocz do zawartości

523i M52B25 - poci się przez korek oleju


chmura

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

szukałem podobnego problemu na forum i w googlach, i nie wygląda to na częsty problem w tym silniku (znalazłem tematy tego typu tylko w dieslach).

 

zdjęcie z założonym korkiem:

http://imgur.com/ccupbxC

 

oraz ze zdjętym:

http://imgur.com/KJ4bJU8

 

Dodam, że jakiś miesiąc temu auto przegrzało się (w sumie to przegrzewało się od momentu kupna w korkach ulicznych i pomagało dodanie gazu do 2000rpm na kilkanaście sekund), i okazało się ze auto kupione było bez termostatu (pewnie by wymusić duży obieg, by się nie grzał - przez co niedogrzewał się w trasie) z dziurawą chłodnicą :mad2:

 

Chłodnica i termostat wymienione, auto przestało sie grzać oraz niedogrzewać w trasie. Wtedy jeszcze pod korkiem było sucho.

 

Pod korkiem nie widać żadnego "masła", tylko olej.

 

Chciałbym zapytać, czy lecieć z tym do mechanika, czy po prostu wymienić korek/uszczelkę korka? Dzięki wielkie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pomagało przygazowanie to visco pewnie też do wymiany. Odma jeśli nie była wymieniana to profilaktycznie i tak ją wymień bo co 3 wymianę oleju i tak trzeba. Właściciel jeździł drutując to bądź pewien, że nie była wymieniana. Masz uszczelkę między plastikową obudową silnika a korkiem?

 

Na 2 zdjęciu wydaje się, że w środku masz ogromne nagary, ale to słabo doświetlone zdjęcie W dodatku te blaszki co zostały powinny znajdować się na korku

 

EDIT. Sorry pomyliłem dziurki :mrgreen: :norty: Jednak z blaszką jest ok. Zmyliły mnie ciemności i nie patrzyłem na to co trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytrzyj dobrze korek oraz pokrywę { czyli przylgnie korka } i będzie gitara! i pamiętaj że po każdym odkręceniu korka trzeba wytrzeć uszczelkę oraz pokrywę, zakręcić i nie zaglądać bez powodu i nic nie będzie się pociło :D

PS; bo za chwile będziesz musiał zrobić remont silnika. hi hi hi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martino nic nie trzeba wycierać. Tylko uszczelka ma ładnie dolegać i tyle. Ja nie raz odkręcałem korek, ale nigdy ani razu nie wycierałem i jest pokrywa sucha jak pieprz. Przytkana odma właśnie szuka sobie najłatwiejszego ujścia i często olej ucieka bagnetem lub korkiem w skrajnych przypadkach ucieka on przez pokrywę zaworów uszkadzając uszczelkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile oliwki bierze ten silnik?

 

ciężko powiedzieć bo jeszcze krótko go mam, poniżej litra na 1000km na pewno, noga czasem ciężka a silnik nie pierwszej nowości więc raczej mnie to nie dziwiło.

 

w takim razie odma idzie na pierwszy ogień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.