Skocz do zawartości

[e83] Praca wspomagania ukl kierowniczzego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam takie pytanko, w jaki sposob u was zachowuje sie wspomaganie kierownicy?

U mnie jak przekrece do oporu i trzymam to wyje wtedy pompa - tez tak macie?

Do tej pory w zadnym aucie tak nie mialem.

Dodam ze slychac pompe tylko jak trzymam do konca kola sprecone, poza tym cisza przy manewrowaniu na postoju czy tez przy jezdzie.

Tylko jesli kola sa skrecone do oporu.

 

Ale jest jeszcze jeden problem.

Mianowicie jak wlasnie przytrzymam tak kierwnice do konca skrecona to czasami zdarza sie ze jak by wylaczy sie wspomaganie.

Nie ma cisnienia hydrauliki tak to wyglada i kierownica nie idze obrocic.

Jesli wtedy przygazuje auto tak okolo 5s na 2-3 tys obr to wspomaganie wlancza sie spowrotem i wszystko jest ok.

 

Dzieje sie to tylko jak przekrece kierwnice do oporu i przytrzymam chwilke - 3-4s

 

Co to moze byc?

 

Darek

Opublikowano
tez dzis sprawdzalem ale nic takiego jak napisales sie nie dzieje.Mysle ze zauwazylbym to wczesniej.Sprawdz szczelnosc calego ukladu.
  • 3 lata później...
Opublikowano

awitam jak rozpiąć przewód olejowy od maglownicy chodzi mi tu przy wałku nie w tulei cylindra. jest tam korek na nim napis open w przeciwną stronę kierunku zegara przekręcam ten korek o jakieś 0.5cm i nie idzie wyciągnąć tego przewodu. jak to zdjąć chcem płyn zmienić bo cos brudnawy.

http://www.nanodatex.pl/uklad-kierowniczy/bmw/x3/page-1.html

2-3 zdjecie chodzi mi jak to odpiąć od magla.ciągnąłem do siebie dość mocno i podważałem -nie wyszło.

Opublikowano
jak masz skreconą na maxa kierownice to "włacza się" układ bypass czyli przelewanie oleju żeby nie rozwaliło układu i to jest rzecz normalna, czasami słychac czasami nie i nie jest usterka ..........tak to działa i nie ma co tego za bardzo rozkminiac, właśnie dlatego że olej przepływa przez zawór bypassu ( zawór ze spręzynką i kulką - reguluje się się śrubą punkt otwarcia ) przez chwilę jest uczucie że nie ma wspomagania
Opublikowano
jak masz skreconą na maxa kierownice to "włacza się" układ bypass czyli przelewanie oleju żeby nie rozwaliło układu i to jest rzecz normalna, czasami słychac czasami nie i nie jest to usterka ..........tak to działa i nie ma co tego za bardzo rozkminiac, właśnie dlatego że olej przepływa przez zawór bypassu ( zawór ze spręzynką i kulką - reguluje się się śrubą punkt otwarcia ) przez chwilę jest uczucie że nie ma wspomagania
Opublikowano
nie wiem o czym piszesz jacek chodziło mi jak odpiąć ten przewód od magla. taki zawór nie jestes czasem przy pompie. olej już zmieniony -jest różnica.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

BMW X3 2008 r. E83,proszę o pomoc a mianowicie jak technicznie wyciągnąć te 2 przewody z maglownicy które są po lewej stronie patrząc od tyłu samochodu. Fizycznie wchodzą w maglownicę i są obwiedzione plastikowym kapturkiem, chciałbym wymienić płyn w wspomaganiu bo coś kolor jest nie tęgi :shock: No chyba, że to nie te przewody. Idą od zbiornika, początkowo gumowe przechodzą w aluminiowe (chyba) i takie wchodzą w maglownicę.

Dzięki.

Opublikowano

Jak ja u siebie wymieniałem pompę i płyn to nie odkrecalem tych przewodów. Zamiast tego odkrecilem przewód powrotny przy pompie. Wyjąłem kostkę od czujnika ciśnienia paliwa i kręciłem silnikiem aż z powrotu poleci świeży olej.

Trzeba bardzo pilnować zbiorniczka żeby nie opróżnić całkiem bo sie zapowietrzy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jak ja u siebie wymieniałem pompę i płyn to nie odkrecalem tych przewodów. Zamiast tego odkrecilem przewód powrotny przy pompie. Wyjąłem kostkę od czujnika ciśnienia paliwa i kręciłem silnikiem aż z powrotu poleci świeży olej.

Trzeba bardzo pilnować zbiorniczka żeby nie opróżnić całkiem bo sie zapowietrzy.

 

 

zabieram się za wymianę płynu bo powinienem to zrobić :)

mówisz że tylko przewodem powrotnym spuszczać płyn?

ile go wejdzie do układu ?

Opublikowano
ze zbiornika strzykawką wybierz ile dasz rade -> zalej nowy olej no i kręć silnikiem. W układzie nie ma dużo oleju - chyba wchodzi 1 litr łącznie ze zbiorniczkiem ale już nie pamiętam bo dawno to było
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu,

 

Zacząłem wyczuwać problem ze wspomaganiem, przy skręcaniu kierownica jakby co 30 stopni przerywała na 1 sekundę. Pewnie to wina pompy niestety znając życie będę musiał ją wymienić, może ktoś miał coś takiego w x3. Niby wspomaganie cały czas jest ale jednak jak pompa się zawiesi to nie działa płynnie. Dziwnie się prowadzi jak kierownica nagle zacznie chodzić ciężej niż zawsze. Przy skręcaniu na maxa kierownica pompa wyje no i jak jest z nią problem to słychać ja jak auto jest uruchomione. raz na tydzień zdarzy się, że są takie objawy. nie wiem czy wystarczy wymienić płyn?

 

Może ma ktoś pompę wspomagania x3 3.0i 2004. nowa kosztuje 1200zł. trochę za dużo używki po 400 nawet, regeneracja nie wchodzi w grę, pytanie czy z x3 ale inne wersje silnikowe pompy wspomagania pasują do 3.0i? a może to jakaś pierdoła.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś wymieniłem płyn u siebie myślę że od 2006 nikt go nie wymieniał. Kiedyś kiera chodziła dość twardo twardniała wraz ze wzrostem prędkości. Od dłuższego czasu kierownica znacznie lżej chodziła zaczeło coś pukać podczas kręcenia i wyć. Pukanie przypisałem łącznikowi krzyżakowemu. Przy wymianie pierwszy wylatujący płyn był mocno brudny i o konsystencji wody. Po wymianie kiera się utwardziła jak dawniej zniknęło wycie i w dużej mierze pukanie przy energicznych ruchach. Polecam zabieg wymiany bo może dużo zmienić. Wlewałem zwykłego Lotosa ATF .

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Płyn wymieniony ale poprawy nie ma, dalej przy skręcaniu kierownicy jest opór po 30 stopniach skrętu. jakieś pomysły czy wymieniać pompę ? :D może kolumna kier? albo filtr albo chłodniczka oleju??? ChGW... o tu robic.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
gdyby kiedyś ktoś trafił na podobny problem warto sprawdzić krzyżak przy łączeniu z maglownicą :) to jest problem całego zamieszania. nowy tylko serwis 527 PLN ale łatwo można go regenerować i przywrócić do stanu nowości :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.