Skocz do zawartości

Wymiana termostatu głównego 2.0D M47N2 pytanie?


macio116

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Czy stosowaliscie zamienniki czy tylko oryginal? Zamienniki sa o polowe tansze dlatego wole sprawdzic czy nie ma z nimi problemu... Jakiej firmy jest oryginal? FEBI czy BEHR czy jeszcze innej?
\

 

Oryginał to Behr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy stosowaliscie zamienniki czy tylko oryginal? Zamienniki sa o polowe tansze dlatego wole sprawdzic czy nie ma z nimi problemu... Jakiej firmy jest oryginal? FEBI czy BEHR czy jeszcze innej?
\

 

Oryginał to Behr.

 

Czy mowa tu tez o termostacie glownym. Wiem, ze ten od EGR jest firmy BEHR bo wlasnie wymienialem ale nic nie dalo wiec musze wymienic glowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy stosowaliscie zamienniki czy tylko oryginal? Zamienniki sa o polowe tansze dlatego wole sprawdzic czy nie ma z nimi problemu... Jakiej firmy jest oryginal? FEBI czy BEHR czy jeszcze innej?
\

 

Oryginał to Behr.

 

Czy mowa tu tez o termostacie glownym. Wiem, ze ten od EGR jest firmy BEHR bo wlasnie wymienialem ale nic nie dalo wiec musze wymienic glowny.

 

Nie pamiętam dokładnie ale różnica w cenie nie jest duża miedzy oryginalnym BMW a np. Febi tak ze moze lepiej dopłacić. http://czescidobmw.pl/kategorie/termostat-glowny,16763.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabrałem sie za wymianę termostatu głównego w e60 520D M47. Niestety poległem ze względu na brak narzędzi do jego odkręcenia. Nie mogłem odkręcić samego termostatu tj. 4 śrub o wyglądzie gwiazdki. nasadka 7mm sie ślizga a 6mm jest za mała. Czy potrzebna nasadkę 6,5mm żeby go odkręcić czy jakiś inny sprzęt?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dzisiaj zabrałem sie za wymianę termostatu głównego w e60 520D M47. Niestety poległem ze względu na brak narzędzi do jego odkręcenia. Nie mogłem odkręcić samego termostatu tj. 4 śrub o wyglądzie gwiazdki. nasadka 7mm sie ślizga a 6mm jest za mała. Czy potrzebna nasadkę 6,5mm żeby go odkręcić czy jakiś inny sprzęt?

 

Moze mi ktos podpowiedziec? nie wiem czego trzeba tam uzyc zeby odkrecic ten termostat.... pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ostatnio stalem w korku temp powietrza ok 17C a silnika 98 i po malu rosla czy to jest normalne?Jak stalem pod domem i temperatura wynosila 88C to wiatrak sie nie krecil dopiero jak wlaczylem klime. czy moge w inpie sprawdzic dzialanie witaraka? Jak tak to gdzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego.

jutro smigam do sklepu. pozdr.

 

Termostat wymieniony, temperatura 87-93C juz po kilku minutach! Autko jak nowe, rowniejsza i cichsza praca silnika, spalanie nizsze o jakis 1-1.5L/100km

 

Jak Ci poszła wymiana termostatu? Odkręcałeś chłodniczkę egr? Termo odkręcałeś od góry czy z dołu?

Mam do wymiany w swojej i nie wiem czy robić to samodzielnie czy zlecić mechanikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniasz i odkręcasz od góry, ale warto spuścić płyn chłodniczy a do tego przydało by się podejście od dołu i zdjęcie IC oraz odkręcenie korka w chłodnicy. Do tego odkręcasz chłodniczkę spalin i wentylator żeby mieć dobry dostęp.

Jak pierwszym razem to robiłem zajęło mi to trzy godziny, ale spokojnie można zejść do dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Poszło spoko. Nie ma sensu odkręcać wentylatora. Jak masz narzędzia to wszystko zrobisz sam od góry tak jak ja. Odkręciłem chłodniczke egr. Z tym są lekkie problemy bo słaby dostęp do srob. Jak ściągniesz dolot to będzie łatwiej. wszystko zajelo mi jakies 2 godz na spokojnie

 

dzieki kolego.

jutro smigam do sklepu. pozdr.

 

Termostat wymieniony, temperatura 87-93C juz po kilku minutach! Autko jak nowe, rowniejsza i cichsza praca silnika, spalanie nizsze o jakis 1-1.5L/100km

 

Jak Ci poszła wymiana termostatu? Odkręcałeś chłodniczkę egr? Termo odkręcałeś od góry czy z dołu?

Mam do wymiany w swojej i nie wiem czy robić to samodzielnie czy zlecić mechanikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi mechanik krzyknął za wymianę ok. 50-70 zł. Niby niewiele ale większa satysfakcja jak to się zrobi samemu :)

Płyn spuszczaliście poprzez zdjęcia węży z termostatu czy przez kranik w chłodnicy?

I jak wygląda sprawa z odpowietrzaniem, trzeba coś robić czy wystarczy tylko wszystko skręcić i dolać płynu chłodniczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn spuscilem kranikiem w chlodnicy. Zeby caly zlecial musisz odkrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego. (tego do ktorego wlewasz plyn :oops: ) Upewnij sie ze masz nakladke torx zeby odkrecic termostat chyba, ze u Ciebie sa inne sroby... Po wymianie zalewasz plyn i opdalasz auto. Ja ustawilem grzanie w kabinie na maxa przez jakies 20min. W tym czasie zostawiasz otwarty korek od zbiorniczka do ktorego wlales plyn i sie samo odpowietrzy tak jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=FH26_SGx_PM. Wiatraka nie musisz sciagac bo w 2.0 jest dosyc miejsca! Pozdro (Swoja droga to fajna cena w PL. W irlandii mechani mi zawolal od 100 do 150€)

 

Mi mechanik krzyknął za wymianę ok. 50-70 zł. Niby niewiele ale większa satysfakcja jak to się zrobi samemu :)

Płyn spuszczaliście poprzez zdjęcia węży z termostatu czy przez kranik w chłodnicy?

I jak wygląda sprawa z odpowietrzaniem, trzeba coś robić czy wystarczy tylko wszystko skręcić i dolać płynu chłodniczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Termostat wymieniony, dzięki za wszystkie uwagi, bardzo pomocny okazał się też filmik z YT :)

Niestety...robota zrobiona na darmo bo sprawcą zamieszania jest jednak termo egr, którego nie sprawdziłem wcześniej. Stary termo główny trzyma jak nówka, zrobiłem test "garnka" czyli włożyłem termo do garnka z wodą i zacząłem podgrzewać. W temperaturze wody bliskiej gotowaniu termo się ładnie otworzył ( czyli puścił układ na duży obieg przez chłodnicę ). Nic to, będzie na zapas :) Teraz kolej na termo egr ale z tego co widzę to już prosta i szybka robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie chcę zakładać nowego wątku więc zadam pytanie tutaj. Zastanawiam się czy nie mam przypadkiem początku problemu z termostatami...

Przed wczoraj od czasu zakupu auta sprawdziłem temperaturę płynu chłodzącego. Kupowałem auto w czerwcu i było ok, wiadomo temperatury zewnętrzne były wyższe. Przed odpaleniem test 7 pokazywał 12st. Temperatura zewnętrzna 9st. Samochód osiągnął 89st po jakiś 8-9km stałej jazdy w sznurze 60-70km/h od odpalenia, takie były warunki na drodze z obrotami maks 1900. Cała trasa miała jakieś 170km. Wahania temperatury od 86-90st, przeważnie 87-89. Nie wydaje się wam trochę zbyt długo uzyskanie 89st? Pamiętam że e91 318d przy chyba 12st na zewnątrz łapało 89st po ok 5-6km. Czy wahania temperatury w granicach 3st nie wróżą początku kłopotów z termostatami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chcę zakładać nowego wątku więc zadam pytanie tutaj. Zastanawiam się czy nie mam przypadkiem początku problemu z termostatami...

Przed wczoraj od czasu zakupu auta sprawdziłem temperaturę płynu chłodzącego. Kupowałem auto w czerwcu i było ok, wiadomo temperatury zewnętrzne były wyższe. Przed odpaleniem test 7 pokazywał 12st. Temperatura zewnętrzna 9st. Samochód osiągnął 89st po jakiś 8-9km stałej jazdy w sznurze 60-70km/h od odpalenia, takie były warunki na drodze z obrotami maks 1900. Cała trasa miała jakieś 170km. Wahania temperatury od 86-90st, przeważnie 87-89. Nie wydaje się wam trochę zbyt długo uzyskanie 89st? Pamiętam że e91 318d przy chyba 12st na zewnątrz łapało 89st po ok 5-6km. Czy wahania temperatury w granicach 3st nie wróżą początku kłopotów z termostatami?

 

Wg. mnie temperaturę masz dobrą, ja uzyskałem identyczną po wymianie obydwóch termostatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki guzior2 po raz kolejny :cool2:

 

Teraz temperatury troszkę niższe więc postaram się obserwować tylko nie ma czasu żeby pojeździć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

transporter0 masz wszystko w porządku z termostatami, u mnie jak był niesprawny termo egr to łapał temperaturę maksymalnie 65 stopni,a na dworze było +12. Diesel ma to do siebie , że będzie wolniej się nagrzewał niż benzyna ale przy sprawnych termo osiągnie 84-88 i będzie utrzymywał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne. Zobaczymy jak będzie teraz z rozgrzewaniem się 20d bo na dworze -3 :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przy -4 st. na dworze samochód dopiero po 20km osiągnął 86st. Jazda jak poprzednio poza miastem w sznurku 50-70km/h. Poza tymi 20km zrobiłem jeszcze 15 i 86st to była maksymalna temperatura z whaniami 83-86. To normalne w 20d, ten typ tak ma? :mrgreen: Żony Touran 1.9TDI dzisiaj trzymał pion już po 10-12km...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne :) jechałeś 50-70 a więc przy małym obciążeniu silnika, z dość niskimi obrotami, z włączonym ogrzewaniem i nawiewem, w tych warunkach 86-88 stopni jest trudno osiągnąć. Ale jak trzyma te nawet 83-84 to jest wszystko OK :) Jak będzie -25 to wtedy dopiero zobaczysz jak wolno będzie łapał temperaturę, a jeżdżąc tylko po mieście w tak duży mróz może nawet spadać poniżej 70 bo silnik nie będzie w stanie wytworzyć tyle ciepła :)

 

Żony touran w takich samych warunkach jechał? Czyli też silnik zimny po nocy? Bo ja testowałem passata 1.9tdi to po 10-12 km nie złapał pionu ( nowy termostat), to samo audi a4 1.9 tdi 1.9tdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie te same warunki bo wyjeżdżała godzinę przede mną. Różnica jest taka że Touran fabrycznie posiada dodatkową pompkę/dogrzewacz silnika. Widać sprawdza się to idealnie.

Dzięki za rozwianie wątpliwości. Fakt że obroty nie przekraczały 2000 więc jazda ślamazarna. W środku ciepło robi się bardzo szybko więc pewnie masz rację. :cool2:

 

Wie ktoś może czy idzie zakodować auto tak aby po odpaleniu sam włączał się test 7? Pozostaje jeszcze opcja kupienia ELM i programiku na Androida w telefonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.0 M47T2 tydzien temu wszedłem w ukryte menu i okazało się mam termostat uwalony na postoju nagrzewał się a podczas jazdy temperatura spada po wymianie jadąc 50kmh i przejechaniu około 8km komputer pokazywał 87 stopni przy dziśiejszej temperaturze -12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witam

 

panowie musze wymienic termostat głowny w e90 i do tej roboty sa mi potrzebne klucze typu SPLINE zeby tą obudowe odkrecic

 

Czy ktos sie orirtuje jaki rozmiar jest tych srub ??bo musze szybko kupic a nie wiem jaki rozmiar :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.