Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Wiem że temat był, sam w niego zerkałem ale nie było dla mnie tam wszystko jasne..., dzisiaj sam przeprowadziłem taką operację i zrobiłem trzy zdjęcia obrazujące co i gdzie trzeba wstrzyknąć...:)

 

Tu widać dziurę po zdemontowanym, wyciągniętym czujniku dzięki której mamy dobry dostęp do parownika od strony kabiny:

http://imageshack.us/a/img10/9327/20130129194743.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img26/1882/20130129194716.th.jpg

 

A tu kanał który znajdziemy po zdemontowaniu wentylatora, dzięki któremu popsikamy parownik od strony silnika:

http://imageshack.us/a/img692/9114/20130129194837.th.jpg

 

mam nadzieję że pomogłem.

 

t.

Edytowane przez TomaszM
Opublikowano

Myślę że jak połączysz informacje z postu:

viewtopic.php?f=15&t=160396

 

z moimi zdjęciami to wszystko stanie się jasne.

 

Robiłem to pierwszy raz, mam wersję z cup-holderami więc:

- musiałem je zdemontować (najpierw listwa i 4 śruby) zanim wyjąłem schowek

- schowek jest przykręcony na 6 śrubek, łatwo się go demontuje. Widać wszystkie jak na dłoni

- potem trzeba zdemontować plastik, ten w którym jest lampka oświetlająca nogi (2 śrubki)

- dalej, trzeba zdjąć kawałek kanału nawiewu, wychodzi łatwo nie ma śrub, tylko jeden zatrzask

- no i czas na opuszczenie wentylatora. Tu jest troszkę gimnastyki. Trzyma go co prawda jeden zatrzask (jest on z tyłu od strony silnika), który podważamy/odciągamy jednocześnie przekręcając wentylator w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara i mamy już dostęp do zaznaczonego kanału. Jak wcześniej wyjmiesz filtr pp to będzie dziura na wylot.

- czujnik, który zaznaczyłem wychodzi pociągając go, wcześniej odłączywszy małą kosteczkę.

 

Sam demontaż ok. pół godziny. W sumie to dość łatwe, choć może wyglądać na skomplikowane.

Powodzenia.

Opublikowano

Nie, nie. Aby wyjąć cupholdery trzeba:

 

- powarzyć i wyjąć listwę, która je okala. Najłatwiej z prawej strony. Wychodzi łatwo. Trzymają ja dwie metalowe spinki (na skrajnych końcach) i dwa aluminiowe trzpienie (w środku, między cupholderami)

http://imageshack.us/a/img43/1388/57529721.th.jpg

 

- pod nią ukażą się 4 śrubki, po wykręceniu których, wyciągasz uchwyty na napoje.

http://imageshack.us/a/img405/5541/getraenkehalter46023821.th.jpg

 

- Gdy wyjmiesz uchwyty dopiero wtedy dasz radę opuścić/wyjąć schowek.

Opublikowano

we wloty moim zdaniem nie ma sensu nic psikać. Ewentualny smród i grzyby są tylko i wyłącznie na parowniku (no i w filtrze, który też radzę wymienić), i na nim trzeba się skoncentrować. Ja zrobiłem tak że:

- 1/4 puszki popsikałem na parownik od strony silnika przez kanał wentylatora

- tyle samo przez otwór po czujniku

- zaczekałem 20 minut aż piana opadnie i powtórzyłem operację ale tym razem nie czekając jak piana opadnie zacząłem składać auto. Zajmuje to znacznie mniej czasu niż demontaż. Jak tylko wszystko złożyłem to odpaliłem klimę (min temp i wiatrak na max) i ręcznie włączyłem nadmuch przez wszystkie nawiewy jednocześnie. Dzięki temu środek przechodzi przez parownik i dezynfekujemy również wszystkie kanały, w które chciałeś psikać. Trzeba poczekać parę minut aż się przewietrzy i już.

 

Sposób ten praktykuję od lat w rożnych autach, które miałem i zawsze byłem zadowolony z efektów. Polecam pianę CRC. Dobrze się ją aplikuje i ma miły konwaliowy zapach..., no i najważniejsze działa.

 

tomek

Opublikowano
A da się jakoś może wyjąć ten parownik i go dokładnie wyczyścić albo wymienić na nowy? Bo trochę mi się nie widzi wstrzykiwanie tam czegokolwiek, ponieważ syf który tam jest i tak zostanie, tylko że w jakiejś innej formie po spotkaniu z tą pianą.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Wyjęcie parownika jest możliwe ale to tak jakbyś chciał wyjąć jakiś element ze środka silnika..., trzeba rozebrać całą deskę więc sam oceń czy warto. Moim zdaniem regularne czyszczenie dobrą pianą bezpośrednio na parownik załatwia sprawę definitywnie na 99% lub nawet na 100%. Zapach stęchlizny znika, dodatkowo dezynfekując parownik. Z mojego doświadczenia wynika, że taka operacja przeprowadzona raz do roku, bez względu na to czy czuć nieprzyjemny zapach czy nie (z wymianą filtra pp) wystarczy.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

 

Zdjęcie zrobiłeś od strony kierowcy czy pasażera?

Na moje oko zdjęcie jest zrobione od strony angielskiego pasażera. Wydaje mi się że będziesz go miał po drugiej stronie...:)

 

t.

Opublikowano
Tak to jest od strony pasażera ale rozbierałem od strony kierowcy i tam nic też nie był,o tam był tylko chyba mechanizm przełączania nawiewu na różne kanały. Ale wsunąłem sondę do wylotu powietrza do tego kanału na nogi jest on zamknięty ale końcówki zamknięcia są gumowe i sonda wchodzi. Myślę że tam też jest przód parownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.