Skocz do zawartości

Kontrolka automatycznej skrzyni biegow.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych kolegów.

 

W moim e83 - 3.0d - 204 km z automatem wystąpił pewien problem. Wczoraj podczas postoju na światłach zapaliła się kontrolka z trybikiem, chciałem ruszyć ale auto stało w miejscu a obroty rosły. Zgasiłem auto, chwile odczekałem ponownie zapaliłem i udało się zjechać ze skrzyżowania, tym razem kontrolka skrzyni się nie zapaliła jednak wystąpił ten sam objaw, który opisałem wcześniej.

 

Po samochód przyjechała laweta, został odholowany do zaprzyjaźnionego warsztatu. Komputer nie pokazał żadnych błędów. Mój mechanik nie zajmuje się automatami. Jedynie co zostaje w jego możliwościach to wymiana oleju. Jak doradzacie? Wymienić czy od razu auto/skrzynia do speców od automatów?

 

Samochód ma 150 tyś przebiegu (oryginalnego, auto mam od nowości) o samochód dbałem, nigdy go nie katowałem - jest to pierwsza usterka w tym samochodzie od 9 lat.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Nie wierze że nie było żadnego błędu, po prostu mechanik nie miał odpowiedniego sprzętu do odczytania błędów skrzyni. Pierwsze to odczyt błędów z skrzyni a dopiero potem jakaś robota. Od razu możesz szukać dobrego zakładu (polecanego) który robi automatyczne skrzynie. Warto mieć w razie co jakiś kontakt. Oleju na razie nie wymieniaj najpierw dobra diagnoza.

 

Podejrzewam converter no ale bez błędów nie jestem pewien, sprawdź tez czy na wstecznym auto rusza czy tez tylko obroty rosną ?

Opublikowano

To samo powiedział mój mechanik, że jego komputer może być nie wystarczający i może nie wskazać błędu.

 

Z tego co napisaliście wnioskuję, że każda sygnalizacja kontrolki jest zapisywana w pamięci komputera?

 

A tak swoją drogą, nie dziwi Was awaria przy tak niskim przebiegu? Gdzie auto jest wychuchane i zadbane niemalże do granic możliwości?

 

p.s. wsteczny też nie działał, jedynie wkręcał się silnik na obroty.

Opublikowano

Nie dziwi :mrgreen: Tak jak kolega napisał to moze być konwerter ale też i sam soft skrzyni moze wystarczy zaktualizować

Każdy bład jest zapisany :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Dzięki, w takim razie trzeba poszukać ogarniętego speca od automatów w małopolsce. Jak byście mieli jakiś pod ręką to poproszę o namiar, a jak nie to biorę się za przekopywanie forum :)
Opublikowano
Nie, w polecanych w sumie nić nie znalazłem, może wynika to z mojego małego obeznania z tym forum. Liptaka poleca mój mechanik, ale zawsze warto skosultować to na forum. Chcę żeby auto było zrobione jak trzeba i to za pierwszym razem, a nie ju jakiegoś papraka :)
Opublikowano
Odezwij się do naszego oddziału z Krakowa jeśli nie masz nikogo znajomego od diagnostyki BMW.
Opublikowano
witam miałem podobną sytuację w moim automacie przy dość dużym mrozie po zapaleniu auta zaświeciła się kontrolka skrzyni na kolor żółty może to będzie dla kolegi przydatna informacja dodam że po wyłączeniu samochodu i ponownym uruchomieniu zgasła
Opublikowano
No właśnie...nie ma jak to wpaść na forum,napisać dziwny tekst i bądź tu mądry o co chodzi :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
odnośnie mojej wypowiedzi;nie jestem mechanikiem więc nie udzielam fachowych rad wypowiedziałem się jak każdy z was na tym forum że w moim aucie przy ujemnej temp.miałem podobną sytuację ze skrzynią,ta inf.może być niektórym pomocna żeby nie lecieć do mechaniora i wpychać mu za darmo kasę do kieszeni bo podłączył kompa i z diagnozował że przy minusowej temp.w/g machera olej zgęstniał i auto musi się nagrzać lub że olej w skrzyni jest do wymiany lub coś w tym rodzaju a kasę i tak wezmie.
Opublikowano

Ale kolego..jaka to rada?? Odpalić auto jeszcze raz ???? No proszę cię .... :mrgreen: :mrgreen:

No a Tobie pomogło ??? To ponowne odpalenie ??? I jest ok ?? Tego już nie napisałeś ............

 

Tu na forum malo kto jest mechanikiem zawodowo i trzeba jasno pisac o co chodzi w danej wypowiedzi bo to co napisałeś nic nie wnosi do temtu :D :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Hehe...w koncu mam odpowiedź :cool2: :cool2: i to jest jasne :mrgreen: :mrgreen:

I zeby była jasność: nie jestem uciążliwy tylko lubię jak coś jest jasno opisane bo jasnowidzem nie jestem :D

Tak jak napisał kolega: nie ma się co napisać a problem autora jest bardziej złożony i jak wpadnie jeszcze na forum to moze napisze co i jak :cool2: :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Auto zrobione, wszystko hula jak trzeba. Portfel lżejszy o 6 tysięcy :) Za parę dni dostanę szczegółową fakturę to podzielę się co było nie tak. Może komuś w przyszłości takie informacje się przydadzą.
Opublikowano
Auto zrobione, wszystko hula jak trzeba. Portfel lżejszy o 6 tysięcy :) Za parę dni dostanę szczegółową fakturę to podzielę się co było nie tak. Może komuś w przyszłości takie informacje się przydadzą.

 

Obstawiam albo silniczek w skrzyni rozdzielczej albo sama skrzynke rozdzielcza + gruba Fv za robocizne warsztatu :P

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

W moim aucie zapaliła sie żołta kontrolka podczas jazdy.Nie bardzo wiedziałem co to za kontrolka bo książki z sobą nie miałem :mad2: .Jest niedziela rano 800km do celu i żadnego pomysłu co dalej z tym fantem zrobić.Zjechałem na parking,odczekałem pare minut i zapaliłem samochód ponownie.Kontrolka zgasła.

Bylo to rok temu i od tego momentu przejechałem okolo 20 tys. km.

Miesiąc temu wymieniłem olej w skrzyni biegow(przeplukałem caly system) i rozdzielaczu. Wymontowałem skrzynke rozdzielacza napędu,sprawdziłem zębatke(wygląda jak nowa).Przejechałem od tego momentu okolo 1500km.

Parę dni temu to samo co rok temu.Niedziela rano 1200km do domu i zero pomysłu co dalej.Przerwa na papierosa.Odpaliłem samochód ponownie i kontrolka zgasła.Jedyny problem teraz jak i rok temu było to ze samochód jechał na 4 biegu i nie wrzucal 5 biegu(automat).Myśle o wizycie w ASO.Tylko po co.Samochód nie szarpie,oleje wymienione,zębatka w porządku,biegi wrzuca bez problemu.

A może moje auto nie lubi jazdy w niedziele i wie ze nie bylem w kościele?

Opublikowano
W moim aucie zapaliła sie żołta kontrolka podczas jazdy.Nie bardzo wiedziałem co to za kontrolka bo książki z sobą nie miałem :mad2: .Jest niedziela rano 800km do celu i żadnego pomysłu co dalej z tym fantem zrobić.Zjechałem na parking,odczekałem pare minut i zapaliłem samochód ponownie.Kontrolka zgasła.

Bylo to rok temu i od tego momentu przejechałem okolo 20 tys. km.

Miesiąc temu wymieniłem olej w skrzyni biegow(przeplukałem caly system) i rozdzielaczu. Wymontowałem skrzynke rozdzielacza napędu,sprawdziłem zębatke(wygląda jak nowa).Przejechałem od tego momentu okolo 1500km.

Parę dni temu to samo co rok temu.Niedziela rano 1200km do domu i zero pomysłu co dalej.Przerwa na papierosa.Odpaliłem samochód ponownie i kontrolka zgasła.Jedyny problem teraz jak i rok temu było to ze samochód jechał na 4 biegu i nie wrzucal 5 biegu(automat).Myśle o wizycie w ASO.Tylko po co.Samochód nie szarpie,oleje wymienione,zębatka w porządku,biegi wrzuca bez problemu.

A może moje auto nie lubi jazdy w niedziele i wie ze nie bylem w kościele?

 

Mysle podobnie, przed odpaleniem idz do kosciola, zmodl kilka zdrowasiek i odpalaj :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.