Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Klapa wygaszająca nie działa podczas wyłączania samochodu, przekręcania stacyjki, dlatego trzęsie autem troszkę.

Może ktoś pomóc w jaki sposób to naprawić? Da się rozebrać ją do mechanizmu ?

Czy są jakieś przekaźniki, bezpieczniki odpowiedzialne za jej działanie?

Opublikowano
Skąd jesteś pewien ze to klapa wygaszająca ? Ona ma wspomóc wygaszanie tylko. Masz automat czy manual ? Po pierwsze rozkręć ja i sprawdź czy nie jest zafajdana.
Opublikowano

Mam manuala. Po pierwsze nie zamyka się bo nagrałem filmik i widać, że jest w pozycji nieruchomej. Ręcznie przekręciłem przepustnicę na pozycję zamkniętą podczas pracy silnika i silnik delikatnie się wygasił z dużą różnicą niż normalnie na plus.

Czyściłem ją nie tak dawno przy czyszczeniu EGR-u delikatnie chodzi. A czy tą pokrywę od mechanizmu da się ściągnąć bez problemów ?

Co jeszcze można sprawdzić co jest bezpośrednio powiązane z klapą wygaszającą?

Opublikowano

Jeśli możesz swobodnie ruszać tą klapą na odpalonym silniku to do naprawy bo nie powinna ani drgnąć. Takie usługi wykonuje profesionalnie np. ROGER-NYSA. Oczywiście jeśli jesteś dobry w te klocki możesz sam spróbowac to naprawić :)

Pozdro

Opublikowano
A jakieś wskazówki jak naprawić usterkę? Czy wina leży tutaj po stronie mechanizmu czy elektroniki sterującej pracą?Skoro nie powinno się nią ruszyć na odpalonym silniku to rozumiem, że mechanizm powinien blokować ustawienie owej przepustnicy a tak nie jest. Więc wnioskuję, że należy otworzyć pokrywę na przepustnicy. Czy ktoś już to robił?
Opublikowano (edytowane)

Jutro będę próbował to naprawić, a jak nie podołam to do jakiegoś elektronika zawiozę żeby rzucił okiem.

Nie ma sensu kupować używki jak w tej tylko trzeba polutować ścieżki.

BTW. myślałem, że klapa służy tylko do wygaszania silnika a tutaj podobno nawet do wypalania DPFu...

Edytowane przez pablo364
Opublikowano

Byłem u elektromechanika dzisiaj i podpiął na krótko przepustnicę pod napięcie i chodzi, więc nie wiem co jest :/ Mówił, że diagnozę trzeba robić auta, ale DISa nie ma :) więc i tak nic nie znajdzie ;) a INPA mi błędów nie znajduje :)

Znalazłem natomiast trochę info na temat wtyczki do przepustnicy:

Pin 1 - nie ma(pusty)

Pin 2 - brązowy/szary - control (PWM) from DDE

Pin 3 - czerwony/biały - voltage from F1 in e-box

Pin 4 - brązowy/pomarańczowy - ground

 

Żadnych dodatkowych przekaźników nie znajduje się pomiędzy przepustnicą a DDE.

Opublikowano
Problem rozwiązany! Jednak przepustnica okazała się zepsuta, chociaż żadnego błędu nie pokazywała. Po podłączeniu innej chodzi elegancko. Silnik gaśnie bez porównania lepiej, nawet nie zatrzęsie nim :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.