Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, stanalem ostatnio przed dylematem, mam kompletnie wyremontowana Betti na silniku M62 (V8, 4,4L)

Bede musial nia wiecej jezdzic niedlugo i zastanawiam sie na ile problematyczne i klopototworcze jest zgazowanie potwora?

Jestem zagorzalym przeciwnikiem gazu, ale albo to albo na sprzedaz :-(

Czy ktos juz taki silnik zagazowal i nie mial w zwiazku z tym nieoczekiwanych problemow? Jaki jest koszt montazu mniej wiecej do takiego silnika?

Opublikowano

Znam osobiście 2 osoby powożące E39 540i, obie instalki nieco inne, obie b dobrze działają, obaj kierownicy zadowoleni. Jeden z nich to w sumie gaziarz z Poznania (firma Pitec), często udziela się na lpg-forum. W sumie autko jest niejako wizytówką firmy ;) Wcześniej miał 530, a oprócz tego ma jeszcze 328 i bodajże chyba 318 miał jeszcze. Mogę go jeszcze pozachwalać w sumie, ale po co ;) wbij w gugla "Pitec", mają na stronie cennik, pogadaj z Piotrem, jak jesteś z okolic to podskocz, zobacz jak toto działa. Możesz też do "słynnego" Nikodema uderzyć, powozi serię 7, też z 4,4, więc na pewno chętnie i Twoją zrobi.

 

edit: gratulacje dla mnie za piekielny, 666 post :twisted:

Opublikowano

Siemka , ja bym Ci polecał instalkę STAG-a , Prins-a lub Landi Renzo Omegas, koszt takiej instalki z tego co się orientuje waha się miedzy 4.5 - 6 tyś złotych (chyba , ze coś podrożało :D ).

Kolega posiada e38 M60B40 na instalacji STAG 300 PLUS i powiem , że jest rewelacyjnie , spalanie od 12-20l gazu , jeździ już 3 lata , serwisuje i problemów żadnych :)

Różnica w osiągach jest nieodczuwalna , nie czuć zmiany z PB na LPG :)

Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Opublikowano
Ja polecam Polskie KME. Jezdze juz 3 lata, zrobilem prawie 80k km i nic, jezszcze zadnego serwisu oprocz regulacji co jakis czas. Takze z czystym sercem moge polecic :) A do tego jest duzo tansza niz tamte firmy.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

jak miałem stag-a 300 i też bardzo polecam zero problemu w użytkowaniu duża pojemność mało odczuwalna różnica na mocy a spalanie to średnie 17l na 100

tylko ja montowałem systemem gospodarczym wyszła mnie gdzieś taka instalka 2500kafla

Opublikowano
Witam, stanalem ostatnio przed dylematem, mam kompletnie wyremontowana Betti na silniku M62 (V8, 4,4L)

Bede musial nia wiecej jezdzic niedlugo i zastanawiam sie na ile problematyczne i klopototworcze jest zgazowanie potwora?

Jestem zagorzalym przeciwnikiem gazu, ale albo to albo na sprzedaz :-(

Czy ktos juz taki silnik zagazowal i nie mial w zwiazku z tym nieoczekiwanych problemow? Jaki jest koszt montazu mniej wiecej do takiego silnika?

 

 

skoro masz wyremontowane auto, wiec pewno i silnik, i chcesz je sobie zostawic to nie baw sie w stagi, brc i inne tylko montuj prinsa. Zaplacisz odpowiednio do tego silnika (chyba ze sam bedziesz montowal) ale bedziesz mial zrobione porzadnie

Opublikowano

Dzięki chłopaki,

mam spory dylemat - wsadziłem już ponad 60K w renowację i tuning tego samochodu i przeżyłem szok jak spojrzałem ile mogę za niego dostać na otomoto ;-(

Teraz kwestia czy do samochodu który można sprzedać za ok 20K opłaca się montować instalację za 5-6K...

Opublikowano

jesli rzeczwiscie tyle wlozyles to ja bym zakladal gaz i smigal, i auto juz sobie zostawil byc moze ever

 

bo sprzedac i dostac grosz to bez sens moim zdaniem

Opublikowano

Nie mozna sie nie zgodzic :)

Mi jest szkoda swojej sprzedawac, mimo ze juz porzyszedl czas, a wsadzilem w nia ulamek twoich kosztow :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

ja tak samo

 

dalem co prawda grosze za moje 2.8, ale co sie narobilem przy nim, o kosztach nie wspomne (chociaz i tak 10x mniejsze niz autora tematu) :D to nikt mi nie odda wiec klocek ma u mnie dożywocie :cool2:

jak stoi jeść nie woła, jako drugie auto sobie e36 sprawiłem, i jest fajnie :cool2:

Opublikowano
Dzięki chłopaki,

mam spory dylemat - wsadziłem już ponad 60K w renowację i tuning tego samochodu i przeżyłem szok jak spojrzałem ile mogę za niego dostać na otomoto ;-(

Teraz kwestia czy do samochodu który można sprzedać za ok 20K opłaca się montować instalację za 5-6K...

Hmm, jest to trudne pytanie, ale odpowiem na nie przekornie: czy dla kogoś, kto kupił takie auto jako nowe za 400 tys zł gaz bedzie interesujący? Pewnie nie będzie, natomiast dla kogoś, kto kupił to autko jako używane, doinwestował je i chce nim dłużej pojeździć instalacja gazowa jest jak najbardziej celowa. Chociaż sam jestem przeciwnikiem gazu rozumiem motywy tych, którzy gaz instalują. Jeżeli będziesz robił 15-20 tys km rocznie, to napewno warto...

Pomyśl o polskiej istalacji, o której wspominał kolega Darth, bo ja też słyszałem o niej same dobre opinie...

Pozdrawiam

  • 4 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżdżę E38 4.4 już jedenasty rok na LPG, i tych którzy boją się gazować lub są przeciwnikami mogę uspokoić, nic kompletnie się nie dzieje, jest to konstrukcja z dobrych lat, gdzie jakościowo elementy silnikowe (gniazda, zawory itd) są z takich materiałów gdzie nie ma dla nich znaczenia, co jest aktualnie spalane. Czy to będzie Prins, Stag, KME czy inny (mówię o sterowniku) też nie ma większego znaczenia, wszystkie te centralki są na tyle plastyczne że można je ładnie wystroić, zwrócić uwagę na listwy wtryskowe, aby były jakościowo dobre, i reduktor, to jest element który może sprawiać problem, silnik przy obciążeniu, trochę tego gazu potrzebuje, jak wydajnościowo będzie źle dobrany, będą problemy. Dobrze ustawiony samochód na gazie, pracuje lepiej niż benzynie, sterownika benzynowego raczej nikt w tym samochodzie nie modyfikuje, LPG jest plastyczny i można z nim robić co się chce
Opublikowano

Zrobiłem niecałe 5k kilometrów na LPG i ekonomia to zależy od stylu jazdy - od 12l w tarasie 90-110 na spokojnie, zabawa w wyprzedzanie daje 15l do 18-20 miasto przy normalnej jeździe

 

Instalacja na dwóch parownikach LPG tech, autko chodzi wyraźnie lepiej niż na 20 letnich wtryskach paliwa. Bonus to ekologia :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 w mieście, to trochę sporo, powinno być mniej, M60 tyle palą, ale tam jest kilka różnic w motorze i ciężko zejść w dół
Opublikowano
20 w mieście, to trochę sporo, powinno być mniej, M60 tyle palą, ale tam jest kilka różnic w motorze i ciężko zejść w dół

Podwójny parownik + termostat 80C + kolektor z e53 + wyciete katy i spalanie idzie lekko w gorę. Na dawce +35% było więcej, teraz mam 25% a i tak idzie odczuwalnie lepiej niż na benzynie (spadło 2 litry). Coś za coś :)

 

Jak latałem w nocy to schodziłem niżej ale to nie jest realistyczne spalanie. Sporo zależy też w jakim mieście autko jeździ, co dla kogo to "normalna jazda" etc. Trafiam na sporo korków w godzinach w jakich się poruszam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak ładną, to najlepiej sobie przywieźć z Niemiec/Szwajacarii, to akurat model który w Niemczech czasami kosztuje mniej niż zadbana E38
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
poszukać egz. z defektem silnikowym lub lekko trąconą, ale żeby nie miała nachlastane 400, cena zakupu będzie dużo niższa, i przywracając auto do życia, nie będzie spracowane kilometrami, trafiają się takie auta-jeżdżę po te samochody. Instalację można kupić nową i wydać 5, ale można też kupić używaną za 1000zł i też założyć
Opublikowano
A jestk ktos w polsce naj lepiej w woj lubuskim lub dolnośląskim co by mi taka e65/66 ogarna? Znaczy sie chodzi o kogos co sie zna w temacie i jest w stanie mi sciagnac auto i naprawic. Ja to jestem w temacie zielony jak czterokistna koniczyna ......
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
decydując się na zakup konkretnego auta, trzeba sobie najlepiej zakreślić z 3/5 sztuk gdzieś w niedalekiej odległości od siebie i jechać (wcześniej rezerwując te auta) Z kupowaniem takich aut, zawsze odpowiedź jest na miejscu, jak się stoi koło samochodu, szukać prywatnych ogłoszeń, Niemieckie place są już opanowane przez Turasów, a tam jest wolna amerykanka jak u nas, są tak samo kręcone, jak nie lepiej. Z doświadczenia wiem, że ciekawe samochody są sporo dalej od granicy z PL
Opublikowano
hehe jak ktoś mi da 100% pewności ze dana 7 będzie dobra i będzie miała wszystkie kwity itp itd to uwierz mi że z Zielonej Góry do Ostrowa Mazowieckiego pojadę chodź by autostopem. Ale słyszałem nie jedną opinie żę w PL nie ma zadbanych e65/66 a jak są to nikt nie chce sprzedawać bo długą szukał :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7ka to krążownik zbudowany do pokonywania sporych odległości, i Niemcy kupując takie auto, faktycznie sporo latają po tych swoich autostradach, E65 to nie E38, dobrze poukładana E38 zrobi 500/600 tyś km, w E65 już tak wesoło nie jest, nie jest takim długodystansowcem, i zakup egzemplarza który nie nakręcił dużo jest b.ważna, dobrze kupisz-będziesz zadowolony z użytkowania, kupisz oszukaną będziesz się cieszył 3 dni po kupnie a później wykupisz karnet rabatowy w zaprzyjaźnionym warsztacie i będziesz ją reanimował. W Polsce ciężko kupić uczciwe auto, jeszcze czasami coś się trafi przy granicy, jak pokazują się ogłoszenia po wschodniej stronie Polski, to nawet nie ma sensu jechać. To tylko samochód, nikt Ci nie da 100% pewności że nic się nie zepsuje, nawet ten nie oszukany też może coś zatrzymać, ale już prawdopodobieństwo jest duuuużo miejsze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.