Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak jak w temacie. Czy ktoś już to robił ? Jego budowa w porównaniu do M47 znacznie się różni. Opłaca się w ogóle ?
Sprzedam:
Opublikowano
Opłacać na pewno się opłaca tym bardziej że auto ma parę lat i nikt tam nie zaglądał. Nawet dla własnego zaspokojenia pewności że wszystko jest ok to bym rozkręcił i sprawdził czy niema tam sadzy połączonej z olejem.
Opublikowano (edytowane)

Tydzień temu czyściłem (w 318d N47). Nie wiem jaki ma przebieg ;), ale stan licznika to 208kkm (z czego ja zrobiłem ~25kkm).

Czy coś było wcześniej czyszczone to nie wiem, ale wg mnie zawór był ok:

https://www.dropbox.com/s/q05avkuwo4n2wyr/2013-01-18%2015-55-12.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/jsksamoliyol2rf/2013-01-18%2017-44-48.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/jz8mu1hr69u1boq/2013-01-18%2017-45-04.jpg?dl=0

Nie wiem czy wyczyściłem tak jak trzeba, bo tylko czyściłem to co widać na tym trzecim zdjęciu, a tutaj podnosili jeszcze tą osłone/blaszke:

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.bmwfaq.com%2Ff151%2Flimpieza-valvula-egr-320d-n47-brico-puesto-589413%2F&act=url

 

M47 nie znam, z tego co wiem, to EGR w N47 sterowany jest elektrycznie.

 

Podczas czyszczenia warto przy okazji zaglądnąć na turbo, czy łopatki są całe, w szczególności jeżeli turbo gwizda (u mnie 'cisza', ale łopatki są już lekko obite):

https://www.dropbox.com/s/xdeadlka4bq3u5y/2013-01-18%2015-56-28.jpg?dl=0

 

[OT]

Za czyszczenie zabrałem się tylko dlatego, że u brata w A4(2004) zawór AGR wyglądał tak:

https://www.dropbox.com/s/ge4dfuibh6x3u75/2012-12-29%2015-38-00.jpg?dl=0 :shock:

https://www.dropbox.com/s/cug88013d6s6n79/2012-12-29%2015-40-36.jpg?dl=0 (przyczyna gwizdania turbo, a wg poprzedniego właściciela ma gwizdać, bo to turbo i wtedy wiadomo że działa. Wg papierów turbina była wymieniana na nową w 2009 w DE, ale juz np. filtr powietrza był z 2006 "made in Germany" :mad2: )

Edytowane przez Kibab
Opublikowano (edytowane)

Dobranie się do EGRa było raczej łatwe, mi dość długo zeszło z tą grubą rurą od powietrza (głównie w celu sprawdzenia łopatek turba), która jest przykręcona nietypową śrubką do obudowy turbiny:

https://www.dropbox.com/s/p7cd3ctczjotaqr/2013-01-18%2016-16-28.jpg?dl=0 - próbowałem ją naciąć piłką do metalu, ale i tak nie poszła. Zacząłem robić zdjęcia i odchylałem rurę i w końcu wyłamałem ten plastikowy uchwyt :mad2:

Wygląda, że do tego potrzebny jest jakiś "klucz nasadowy torx" ?

Edytowane przez Kibab
Opublikowano

Się toto nazywa E TORX -> External TORX, może być nasadka,

http://www.wihatools.com/images/sockets/77391_e_pix500.jpg

 

Może być klucz płaski oczkowy:

http://www.virtualtoolvan.com/shop/images/S32161.jpg

 

Czasem kombo nasadki z kluczem płaskim:

http://bhpinarzedzia.pl/gfx/uploadedimages/09-117.jpg

 

Przydatne klucze gdy coś tam sobie w Beemach kręcimy - jakieś ulubione w Monachium :twisted:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Dokładnie ten EGR nie był zasyfiony co tylko świadczy o fakcie że lepiej jest przemyślane jego usytuowanie. Ja bym zwrócił uwagę na miejsce łączenia się kolektora dolotowego z miejscem gdzie wpadają gorące spaliny tam może się gromadzić maź i zmniejszać przepływ powietrza.
Opublikowano
Dobranie się do EGRa było raczej łatwe, mi dość długo zeszło z tą grubą rurą od powietrza (głównie w celu sprawdzenia łopatek turba), która jest przykręcona nietypową śrubką do obudowy turbiny:

https://www.dropbox.com/s/acf9ni1qq8qdwii/2013-01-18%2017.16.27.jpg - próbowałem ją naciąć piłką do metalu, ale i tak nie poszła. Zacząłem robić zdjęcia i odchylałem rurę i w końcu wyłamałem ten plastikowy uchwyt :mad2:

Wygląda, że do tego potrzebny jest jakiś "klucz nasadowy torx" ?

 

Zrobiłeś błąd ten nasadowy torx można odkręcić zwykłą nasadową "ósemką", wiem bo odkręcałem. Generalnie zwykłymi nasadowymi kluczami się je bez problemow odkręca. Sprawdź.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za info o kluczach, na pewno się przyda (szkoda że wcześniej nie wiedziałem o tym, lub nawet nie spróbowałem :mad2: ). Ale chyba i tak kupie zestaw, aby nie obrabiać śrubek.

 

Ze zdjęć wynika, ze nie było za dużo syfu. Czy to sie pokrywa z tym co faktycznie wydobyles ? Mam wręcz wrażenie ze taki stan wróci juz po kilku tys km.

Zdjęcie zostało zrobione po wyciągnięciu (nic nie czyszczone). Możliwe że podczas wymiany rozrządu przez (pra)poprzedniego właściciela w (w ASO) coś czyścili (jakieś 50-60kkm temu), ale to tylko domysły.

Mi też się wydaje, że EGR był czysty (tzn. nie wymagał czyszczenia), szczególnie w porównaniu z tym co było w A4 ;).

 

Ja bym zwrócił uwagę na miejsce łączenia się kolektora dolotowego z miejscem gdzie wpadają gorące spaliny tam może się gromadzić maź i zmniejszać przepływ powietrza.

Czy może chodzi o to: https://www.dropbox.com/s/jlqjk0u4es41nei/2013-01-18%2017-02-58.jpg?dl=0 (zapomniałem o tym zdjęciu :duh:) ? Jak rozumiem to jest klapa gasząca (współpracuje z EGR'em?), a z nią wlot spalin z EGR ze sporą 'naroślą' ?

Tutaj już mam trochę tego syfu. Czy żeby do tego się dobrać, trzeba sciągać kolektor dolotowy, czy może da się jakoś inaczej? (Klapek podobno nie ma w 318d, więc nie sprawdzę przy okazji ich stanu)

Edytowane przez Kibab
Opublikowano

Dostaniesz się do tego po ściągnięciu tej przepustnicy ( 3 torx'y ), ale żeby zdemontować całkowicie tą rurkę to musisz zwalić kolektor ssący. Odkręcenie dokładnie tej rurki od kolektora w celu jego ściągnięcia a następnie tej rurki to IMHO nikt nie przemyślał. A później to jeszcze skręcić... Bez jakiegoś kombinowanego torx'a t20 bym nie podchodził do tego tematu.

 

Przy okazji, bo może się przyda, w N47 idzie wymienić świece żarowe bez ściągania kolektora dolotowego. A sterownik od świec jest pod tą przepustnicą przy wlocie do k. ssącego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja profilaktycznie zajrzałem do EGR coś przy 140 000 km i też było wszystko ok. tylko normalny niewielki osad a właściwie okopcenie i to w miejscach które nie mają wpływu na jago pracę ( szczelność ) . Wygląda że w N-47 nie ma problemów i potrzeby do niego zaglądać .

 

 

Przy okazji, bo może się przyda, w N47 idzie wymienić świece żarowe bez ściągania kolektora dolotowego. A sterownik od świec jest pod tą przepustnicą przy wlocie do k. ssącego.

Ja wykręcałem świece w celu sprawdzenia kompresji,trzeba się trochę na gimnastykować ,ale idzie bez ściągania kolektora .

Tak ,sterownik jest pod rurą łączącą intercooler z przepustnicą , dojście dobre jak nie bardzo dobre viewtopic.php?f=15&t=201598 .

  • 1 rok później...
Opublikowano

Drodzy koledzy ( i kolezanki),

 

Od tygodnia moja x3 trapi pewien problem.

Na desce wyskoczyl mi blad DDE. Samochod zaczal tracic moc. Ciagnal do 3000 obrotow i potem nic wiecej. Zeby jechac szybciej musialem sam zmieniac biegi na wyzsze ( automat).

Silnik zaczal "kaslac" i slychac jakis taki dziwny swist powietrza pod maska.

Po inspekcji wizualnej okazalo sie rurka od odmy jest nieszczelna. Rozsypaly sie uszczelki. Pod maska ( i w kabinie troche tez) smierdzialo spalinami.

Rurka zostala kupiona i wymieniona. NIestety podczas wymiany ulamalem kawalek zatrzasku ( na wejsciu do czarnej duzej rury dajacej powietrze na turbo). Mimo to wydaje mi sie ze wszystko dobrze sie trzyma.

Pojechal na jazde probna. Auto ciagnelo normalnie przez jakies 10-15 min. po kickdownie niestety blad dde wyskoczyl ponownie. :(

pojechalem do mechanika ktory po podpieciu kompa stwierdzil ze EGR do wymiany. Z braku czasu nie zdecydowalem sie na natychmiastowa akcje.

Stwierdzilem ze sam go rozbiore i zobacze czy nie ma tam nagaru i innych syfow.

Zawor zdjalem, duzych zanieczyszczen nie bylo. Sladowa korozje zeskrobalem, oczyscilem , rozruszalem , przemylem benzyna. Profilaktycznie sprawdzilem tez zaworek i filterek o ktorym byla mowa w innym watku. Wszystko wygladalo ladnie i czysto.

Przewody wygladaja ze sa ok.

Po zmontowaniu wszystkiego do kupy - test run. Auto odpalilo przez 3-5 sekund obroty lekko pofalowaly ale potem sie unormowaly.

Jazda probna. podobnie jak wyzej.... 5-10 min ok a potem niestety znowu DDE.

Ten blad DDE znika po wylaczeniu/wlaczeniu silnika i nie pojawia sie za kazdym razem podczas jazdy.

Prosze o rade co moge jeszcze samemu zrobic ze spraw mechanicznych? Moze cos przeoczylem?

zalaczam fotki. Moze na nich cos dostrzeżecie.

czy te lopatki od turbo sa ok?

https://www.dropbox.com/s/zdilhdnb4uirjpk/DSC_0042.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/gvz47nvad931t9v/DSC_0024.jpg?dl=0 bledy przed wymiana rurki

https://www.dropbox.com/s/vy0culp8d8rm1u2/DSC_0033.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/acegfnsm3v7qgsz/DSC_0021.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/acegfnsm3v7qgsz/DSC_0021.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/u77ymraq22vucs5/DSC_0036.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/y0sdt6owqjkjm5j/DSC_0027.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/zdilhdnb4uirjpk/DSC_0042.jpg?dl=0

Bede wdzieczny za sugestie.

Pozdrawiam

Bartek

Opublikowano

czolem

okazalo sie ze padniety byl sterownik zmiennej geometrii turbo :(

niestety nie mozna kupic osobno nowej czesci. Jest zintegrowana z turbo.

Musialem kupic uzywke - niestety bez gwarancji. :(

 

Po wymianie auto - poki co - smiga jak rakieta. Zupelnie inna reakcja na pedal gazu. wczesniej bylo lekkie zamulenie i dopiero po sekundzie lapal....teraz samochod reaguje blyskawicznie:)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. W związku z tym, że na dniach będę bawił się w czyszczenie kolektora ssącego i EGR, znajomy mechanik polecił mi taki środek https://www.motointegrator.pl/produkty/217559-srodek-do-kolektorow-dolotowych-liqui-moly-pro-line-400-ml lub inny podobny dobrych marek. Czy te środki działają? Stosował ktoś z Was je? Cena z linku jest wyższa niż w hurtowniach, chodzą po ok 50zł, ale to nie ważne. Pytam się bo taki środek, jeśli działa, ułatwił by mi życie, mniej roboty i brudzenia się. Bo jak nie pozostanie mi rozkręcenie całego dolotu i mozolne czyszczenie ręczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.