Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Proszę o zweryfikowanie wartości odczytanych w programie INPA z cylindrów w mojej E46. Auto zagazowane, sekwencja. Gdy przełączę auto na gaz, słychać dziwne odgłosy, tak jakby z jednego z cylindrów. Na benzynie nie ma tego problemu. Dodam również że sondy głupieją po przełączeniu na gaz. Bardzo bym prosił o pomoc, pozdrawiam, Maxim_309.

 

http://www.lux-bud.com/bmw/1.pdf

odczyt na gazie

http://www.lux-bud.com/bmw/2.pdf

odczyt na banzynie

http://www.lux-bud.com/bmw/b.pdf

błędy

Opublikowano

Podczas przeglądu gazu, mechanik powiedział mi że można wymienić wąż idący do odmy, ponieważ jest zagięty i nie ma pełnego przepływu ;> Czy to może być tym spowodowane? Zaworu DISA nie sprawdziłem jeszcze, ale zrobię to jutro z rana ;>

A tak z innej beczki. Czy dławienie silnika podczas ruszania np. na światłach może być tym spowodowane? Na gazie, po rozgrzaniu silnika gdy stoję na światłach i chcę ruszyć to mi go dławi. Muszę go przegazować i wtedy jest ok ;>

Opublikowano

Generalnie chodzi o precyzyjnie wyregulowany skład mieszanki. W benzynach BMW zazwyczaj przyczyną jest układ ODMY - była to wada fabryczna, którą naprawili po wniesieniu setek reklamacji itp. Chodziło o nieodporne na produkty spalania i gazy przedmuchowe materiały, z których są wykonane węże układu odpowietrzania.

 

Kolejną przyczyną jest pełna sprawność i szczelność zaworu DISA, który reguluje dostarczanie powietrza w różnych partiach obrotów. Jeśli działa nieprawidłowo lub jest nieszczelny to sonda ZAWSZE wykryje sfałszowaną wartość składu mieszanki.

 

VANOS - czy to pojedynczy czy podwójny. Dzięki niemu sprawność silnika wzrasta ponieważ przy pełnej sprawności zapewnia większą ilość powietrza do komór spalania, wywołując wzrost stopnia sprężania mieszanki, a tym samym większą moc. Jeśli układ jest niesprawny, np w wyniku uszkodzenia elektrozaworu, lub nieszczelności układu hydraulicznego - o'ringi, tłoki VANOSa nie będą w stanie precyzyjnie wysterować wałków tak, aby dawały fabryczną sprawność silnika. Tym samym będą żyły własnym życiem, a skład mieszanki będzie tak zachwiany, że sondy znowu to wykryją i przełączą silnik w tryb awaryjny.

 

Dziurawy układ wydechowy tj pęknięcia kolektorów, wypalenie podkładek uszczelniających itp powoduje zassanie "lewego" powietrza tym samym fałszując pomiar sond.

 

Sondy lambda - nie muszę tłumaczyć :wink: Wypalenie spowodowane nieprawidłową mieszanką, uszkodzenie grzałek, zwarcie itp.

 

Przepływomierz - oczywista sprawa... miernik masy powietrza odnoszący pomiar do obliczenia precyzyjnej dawki paliwa.

 

Chodzi o to, aby powietrze zasysane przez silnik miało szczelną i drożną drogę do komór spalania. Jeśli pojawi się "lewe" powietrze, czyli nie zmierzone przez przepływkę to sondy wykryją zbyt wysoką zawartość jonów tlenu w strudze spalin i wywołają reakcję obcięcia dawki tak by dążyła do składu o charakterze stechiometrycznym, czyli równym 1. Jeżeli do ECU docierają informacje o stale zmieniających się warunkach pracy to silnik będzie falował z uwagi na jak najszybsze wyregulowanie pracy do wartości fabrycznej. To tak jakby ktoś Ci kazał w jednej sekundzie biec sprintem, a w kolejnej stanąć w miejscu... i tak ciągle! Dostałbyś arytmii serca i to samo dzieje się z silnikiem gdy niedomaga z powodu jakiegoś uszkodzenia.

 

Musisz koniecznie posprawdzać to wszystko o czym napisałem powyżej. Pomiary wyglądają w ten sposób (są porozjeżdżane), ponieważ ECU koryguje dawką wyrównoważenie biegu jałowego. Wszystko się ustabilizuje jak znajdziesz przyczynę rozjazdu składu mieszanki. Pozdrawiam.

Opublikowano

Jest to pojedyńczy VANOS.

Od jutro zacznę sprawdzać wszystko co opisałeś.

Ogromnie dzięki za tak fachową pomoc! O efektach będę powiadamiał na bieżąco.

Opublikowano

Zacząłem szperać w internecie i wyczytałem że w E46 były montowane tylko double VANOS. Czy to prawda? ;>

Cały czas byłem przekonany że mam pojedyńczego VANOS'a, dlatego też tak napisałem w poprzednim poście.

Z tego wynika że mam podwójnego VANOS'a.

Jeżeli się mylę - przepraszam, oraz niech wypowie się ktoś, kto zna dobrze ten temat.

Pozdrawiam!

Opublikowano
M52 ma podwójny VANOS
m52 pojedynczy, m54 podwojny

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

m52 mial pojedynczy vanos

 

jakos pod koniec produkcji zrobili m52bxxTU ktory mial vanos podwójny

 

wiec albo piszemy m52 albo m52tu

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Z tego co znalazłem w sieci, to w E46 były montowane silnik M52TU. M52 były w wersjach E36, a te miały pojedyńczego VANOS'a ;> Czy dobrze piszę? ;>

 

 

Sprawdziłem zawór DISA. Po odpięciu kostki od zaworu, nic nie zmienia się w kulturze pracy silnika. Przepływomierz również bym odrzucił, ponieważ po odpięciu kostki następuje zachwianie obrotów silnika.

Nieszczelność za przepływomierzem również bym odrzucił, ponieważ jakiś miesiąc temu wymieniłem gumę za przepływomierzem bo była pęknięta.

Jeśli chodzi o odmę, to postaram się ją w najbliższym czasie wymienić, zobaczymy jakie będą efekty.

A mam jeszcze jedno pytanie. Czy problem z dławieniem silnika podczas nagłego wciśnięcia pedału gazu, które objawia się tylko podczas jazdy na LPG, może być spowodowane padniętym wtryskiem gazu? ;> Być może przez to tak muli silnik.

Opublikowano
Może być padnięty wtrysk, ale raczej jest to kwestia dostrojenia instalacji gazowej. Na lpg-forum jest szeroko rozwinięty częsty problem przydławienia m54 ale pewnie też i m52 to samo dotyczy
Opublikowano

Zauważyłem że jakiś młokos założył tam parownik do 140 KM bodajże :mad2:

Czy to może mieć jakiś wpływ na powyższe objawy?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

PROBLEM ROZWIĄZANY :D

Przyczyną szarpania na gazie po rozgrzaniu silnika w mojej BMW były złe/padnięte/nieodpowiednie świece ;)

Czytałem długi temat o cewkach, będąc przekonany że to jest przyczyną, lecz podmiana ich z innego auta nic nie dała. Załamany, pomyślałem że wymienię świecę, bo nie jest to drogi interes, a studiując temat cewek, natknąłem się na informację, że do gazu powinny być założone świece jednoelektrodowe z przerwą między biegunami ok 1 mm, a w BMW seryjnie montują świece 4 elektrodowe. Idąc tym tropem, znalazłem w Intercarsie świece Denso K20TT (jednoelektrodowe z przerwą ok 0,85 mm).

Świece kupiłem po 10,17 zł za sztukę.

Czas dostawy - 2 godziny.

Czas wymiany - 30 minut bez pośpiechu.

Po jeździe próbnej wróciłem do domu z bananem na twarzy, ponieważ wszelkie objawy zniknęły jak ręką odjął :)

Rozwiązanie zamieszczam dla potomnych u których również występują takie objawy, a przyczyna nie leży po stronie cewek, jak to często bywa.

Temat do zamknięcia.

Pozdrawiam, Krzysiek! ;)

Opublikowano

Witam

jeźdzac na reduktorze do 140km zabijesz szybko głowice sondy i tyle sie nacieszysz. chyba ze na tym gazie będziesz jeździł do max 4tys rmp to wtedy powiedzmy może wyrobi ze składem mieszanki. radze go wymienic bo to kwestia 350zł

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.