Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam nie dawno w moim aucie zaczeły dziać sie dziwne rzeczy. Latem było wszystko ok przyszła zima i same awarie.

Problem leży w kręcącym sie wiatraku na chłodnicy, startuje odrazu po odpaleniu silnika nawet jak jest -15 na początku wydaje dziwne dzwięki typu zgrzytanie ale to chwilkę pożniej tylko gwizdze coś przy jezdzie . dopiero jak sie rozgrzeje to troszkę mniej lub wcale.

Proszę o pomoc bo auto chyba będzie potrzebowało mechanika...

Opublikowano
wiatrak będzie się kręcić cały czas. Tylko jest zasprzęgnięty przy wysokich temp a przy niskich kręci się powoli ale nigdy się nie zatrzyma. Jeśli wydobywa się z niego dziwny dźwięk to prawdopodobnie kończy się pompa wody
Opublikowano
Napisz czy chodzi o wentylator elektryczny klimy - ten z przodu, cz chodzi o wentylator silnika na visco - pomiędzy chłodnicą a silnikiem.
Opublikowano

bmw 520i 150km

Byłem ostatnio u mechanika który stwierdził że nie powinien sie właczać odrazu na starcie tylko poźniej. slychać gwizd przy dodawaniu gazu, przy jezdzie 80km/h wogóle tego nie słychać. Może jakiś pasek albo coś?. I z tego co to wszystko powoduje to wiatrak raczej na moje oko

 

 

1. o tej wiatrak chodzi

2. dziwne zgrzytanie przez 10sekund może przy mrozie.

http://fotoo.pl//out.php?i=487922_540x405-bmw-e-z-najlepszym-s-29639.jpg&id=5182362d46288afe343134323734

Opublikowano

Link nie dziala, wiec napisz czy chodzi o ten od strony silnika, czy od strony zderzaka? Od "chlodzenia silnika" jest visco, czyli ten od strony silnika. Nie jest elektryczny tylko na sprzegle wiskotycznym. Po starcie olej zwykle zgestnial, wiec przez chwile kreci sie szybko, potem zwalnia a gdy silnik jest goracy kreci sie z taka sila, ze reka bym go nie radzil zatrzymywac.

 

Jesli mowa o wentylatorze klimy (wspomagajacym), to powinien on pracowac gdy dziala klima lub silnik nagrzewa sie, tak ze visco nie daje rady. Przy normalnej jezdzie i sprawnym visco raczej nie do zrobienia w obecnych temperaturach. Jesli startuje razem z silnikiem, to pewnie masz cos zmostkowane na wiazkach. Zajrzyj na www.oporniki-bmw.pl, tam masz duzo wyjasnione.

Opublikowano

Link działa, tylko trzeba przerobić. Koledze chodzi o wentylator na visco. W sprzęgle jest łożysko, jak będzie zatarte, to będzie chodzić cały czas.

 

Generalnie temat z d..

Do sprawdzenia cały napęd pasowy włącznie z visco i pompą wody. Do rozebrania i przejrzenia. Przez forum nikt nic nie wykombinuje. Tyle.

Opublikowano

pytamy o jaki wiatrak chodzi a ty piszesz ze o tej wiatrk :duh:

 

Masz prawdopodobnie do wymiany pompe wody i wisko jeśli się zasprzęgliło. Zmień mechanika jeśli mówi, że nie powinno się kręcić cały czas

Opublikowano
[...]Byłem ostatnio u mechanika który stwierdził że nie powinien sie właczać odrazu na starcie tylko poźniej [...]

 

A której stodole ma warsztat ten "mechanik"? Wiatrak napędzany sprzęgłem wiskotycznym mocowanym na pompie wody kręci się zawsze, tyle, że jak silnik zimny to "poślizg" jest większy (kręci się znacznie wolniej niż pompa), a jak gorący, to "poślizg" jest mniejszy (prędkość obrotowa zrównuje się z prędkością obrotową pompy) i właśnie taka jest idea tego patentu...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.