Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Już znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Tak jak przypuszczałem, wine za nadmierne wychładzanie silnika ponosi schladzacz oleju. Znalazłem post gdzie jest wyjaśnione:, jeśli po odpaleniu silnika zaczyna nagrzewać się górna część nagrzewnicy, a jej dol pozostaje zimny oznacza usterke chłodnicy oleju. Teraz tylko wymienić i mam nadzieje jeździć w końcu, tym autem…a nie stresować się i drapać po d….z bezsilności!

Proponowałbym dodać to do typowych usterek e60/e61, która to ciężko zdiagnozować, przy tej usterce widoczne jest zwiększone zużycie paliwa ok. 20%, gdzie przy usterce termostatu 5-10% silnik jest znacznie chłodniejszy niż w przypadku przepuszczającego termostatu.

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ale mowa o chłodnicy oleju ktora znajduje sie tylko w automacie? czy w manualu rownież? mi po wymianie termostatu głównego równiez niełapie więcej jak 65-70:/ do wymiany mam jeszcze termostat egr-u ale tak czy siak do tych 90 powinien sie nagrzac, dluzej ale chyba powinien?
Opublikowano

no ja mam automat, az takim specem nie jestem aby powiedzieć Ci czy manualna skrzynia ta chlodnice ma, dzis wieczorem zrobie zdjecie to porównasz sobie, widoczne po otworzeniu klapy/maski

problem w tym, ze jak masz któryś z termostatow padnięty to temperatury 90C nie osiągnie nawet po 5h jazdy

wiem, ze sa podzielone opinie, ale proces wypalania sadzy w tych modelach może rozpoczac się kiedy temperatura silnika osiągnie 75C, z praktyki wygląda to tak, ze dopiero po osiągnięciu 90, większość forumowiczow w Anglii pisze ze EGR otwiera się dopiero przy 89+ i stad komputer odpala sadze przy 90C

EGR możesz wymienic sam! a koszt jest znikomy, ach i tylko oryginał! Jak potrzeba Ci to napisze instrukcje tak prosta ze zrozumiesz wszystko, pierwszy raz zejdzie Ci ok. 30-60minut każdy nastepny to kwestia 15-20minut

Opublikowano
diesel_donkey podziekował ślicznie:-) to jest chlodnica oleju- tego glównego w silniku i tez to mam- więc sprawdze jak sie nagrzewa u mnie, poki co gratki jeszcze raz za foto podgladowe:-)
Opublikowano

Coś mi się nie wydaje, że to chłodnica oleju jest u Ciebie problemem. U mnie w identycznej konfiguracji auta również nagrzewał sie tylko do ok. 75st. Przy mocnym bucie udawało sie dogrzać do 90st., ale po chwili spadała temepratura ponownie do 75 stopni. Olej i tak nagrzewa się mocniej więc to raczej powinno podnosić temperaturę cieczy niż ją obiżać. Są specjalne szczypce do zaciskania przewodów (np. do cieczy chłodzącej, lub hamulcowych) więc załóż na ten wychodzący z "termostatu EGR" i będziesz widział co się dzieje z temperaturą. Jeśli wtedy osiagnie temperaturę 90st po 15-20 km to bingo. :lol:

U mnie właśnie ten był uszkodzony, chociaż wymieniłem za jednych zamachem dwa. Teraz jest ok :D

Opublikowano

tez mi sie wydaje, ze to chlodnica oleju...

tym bardziej ze u mnie nie osiaga nawet 70C, jedynie jak pogazuje kiedy stoi ale tez zajmuje mu to sporo

przwaznie jak jade na autostradzie 66C-70C, kiedy przyspieszam 68-70C, zdejmuje noge z gazu spada do magicznej granicy 66C

i pali jak smok...a kupilem go tylko po to zeby zaoszczedzic na paliwie....:) bo troche sie bujam hehe:)

Opublikowano

witajcie!

wlasnie wrocilem od dealera po wymianie chlodnicy oleju. Wszystko wrocilo do normy! Wsiadlem do auta mialo temperature plynu 42C, po okolo 1,5km 77C, po 2,5km 85C, po 5-6km 90C.

na zewnatrz byla temperatura -0.5C

konkluzja taka, ze jak wymiana dwoch termostatow nie pomogla czas pomyslec o wymianie chlodnicy:-) oczywiscie jesli ma objawy taj jak wyzej pisalem!

jeszcze raz dzieki za pomoc!

Opublikowano
U mnie szybko dobija temperatura do 70-75 stopni po 8-9 km a dalej się wlecze :cry: , ale jak włocze nawiew na przednią szybę ,obojętnie jak mocno czy słabo to w aucie robi sie łażnia :P a temperatura dobija do 95-96 stopni po 4 km..... dziwne ....termostaty wymieniłem.......erg x 2........... :?: bmw e 60 3.0 d rok 2004
Opublikowano

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60N/Sedan/India/530d-M57N2/RHD/N/2008/june/browse/radiator/heat_exch_transmission_oil_cooler_line/

czesc nr 1

ztegoz wzgeldu, ze robilem to w Belgii to ciezko bedzie to odniesc do roboczogodziny w Polsce, tak czy siak same czesci(chlodnica i dwa o-ring'i) ok 235euro, tutaj roznicy w cenie nie bedzie, a calosc z robocizna wyszla 475euro, nie za tanio ale szczerze mialem juz dosc znachorow, ktorzy tak naprawde i tak kosztuja wiecej niz dealer

Opublikowano
U mnie szybko dobija temperatura do 70-75 stopni po 8-9 km a dalej się wlecze :cry: , ale jak włocze nawiew na przednią szybę ,obojętnie jak mocno czy słabo to w aucie robi sie łażnia :P a temperatura dobija do 95-96 stopni po 4 km..... dziwne ....termostaty wymieniłem.......erg x 2........... :?: bmw e 60 3.0 d rok 2004

 

ekspertem nie jestem wiec ciezko bedzie mi pomoc,ale 95-96C to troche duzo, jak DPF sie regeneruje to temperatura idzie do gory 92-94C, glowny termostat tez wymieniales?

no ale to nie sa objawy jak przy walnietym termostacie...

sprawdzalws czy wiatra Ci sie kreci? on powinien sie wlaczyac dopiero jak temperatura przekroczy 90C+

czujnik (termometr) temeratury?

Opublikowano
Oczywiście ze wentylator sie włącza przy 97 stopniach ..................termostaty wymieniłem obydwa na nowe z aso............po pewnym czasie zauważyłem ze auto dużo pali :?: i okazało sie ze nie dogrzewa silnika :idea: .....na forum chłopaki kazali wymienić erg...........to kupiłem nowy............poprawa jest tylko że auto potrzebuje przy temperaturze na zewnątrz -3-4 stopnie 20-25km a to 2/3 mojego dystansu dzienego......... wiem ze to troszkę dziwne co napisałem o włączeniu ogrzewania szyby przedniej ale dystans z 20km skraca sie do 10-12 km :o
Opublikowano

diesel_donkey czy masz tak, że rano jak samochód jest zimny do momentu kiedy silnik nie osiągnie temperatury około 48-50C jadąc w trybie "D" skrzynia nie jest spięta na sztywno tzn jak doda się gazu to obroty rosną nie proporcionalnie do prędkości (nie jest to redukcja) coś jakby ślizgające się sprzęgło. Po osiągnięciu 48-50C skrzynia zaskakuje już na sztywno i nie ma tego jakby ślizgającego się sprzęgła.

Ps. nie masz zdjęcia tego wymiennika po wymontowaniu z auta ? Sporo z tym pracy aby to wymienić ? Zapewne trzeba spuszczać płyn chłodniczy, a co z olejem ASB ?

Opublikowano

powiem Ci - bogdan201, ze przyspieszal normalnie nie czulem nic co mogloby mnie niepokoic, jedynie duzo palil, duzo za duzo, i caly czas byl dosc glosny tak jak przy zimnym silniku

wiem, ze jak ma sie problemy ze skrzynia to trzeba zaczac od update oprogramowania, robilem ok 4-5tygodni temu, przy okazji wymiany zamka od tylnej klapy

roznice zauwazylem, wczesniej na trybie DS troszke szarpalo przy biegach 1-3 teraz chodzi jak w masle:-)

nie wiem jak wymiennik ciepla wygladal po wyciagnieciu, to bylo robione u dealera(w Anglii mowia stealer - zlodziej) wiec nie wiem, plyn chlodniczy uzupelnili 3l i olej tez dolali ok 1l.

tyle wiem

Opublikowano
Oczywiście ze wentylator sie włącza przy 97 stopniach

bywa, ze wentylator pada i dmucha caly czas, badz dmucha jak mu sie podoba....wiec nie zawsze takie oczywiste

ale jak szukalem rozwiazania swojego problemu to obil mi sie o oczy jakis tekst, ktory wiazal dwa fakty nadmuchu i temperatury plynu...

Opublikowano
Jakiś czas temu wymieniłem termostat główny i auto nadal nie łapało odpowiedniej temp, dziś wymieniłem termostat EGR i temperatura wzrasta dość szybko i oscyluje w granichach 89-90'C macając chłodnice oleju u mnie nagrzewa sie cała równomiernie więc problem z niedogrzanym silnikiem mam juz za soba, Pozdrawiam:-)
Opublikowano
diesel_donkey czy masz tak, że rano jak samochód jest zimny do momentu kiedy silnik nie osiągnie temperatury około 48-50C jadąc w trybie "D" skrzynia nie jest spięta na sztywno tzn jak doda się gazu to obroty rosną nie proporcionalnie do prędkości (nie jest to redukcja) coś jakby ślizgające się sprzęgło. Po osiągnięciu 48-50C skrzynia zaskakuje już na sztywno i nie ma tego jakby ślizgającego się sprzęgła.

Ps. nie masz zdjęcia tego wymiennika po wymontowaniu z auta ? Sporo z tym pracy aby to wymienić ? Zapewne trzeba spuszczać płyn chłodniczy, a co z olejem ASB ?

 

To o co pytasz to normalna rzecz w każdym automacie, tylko w jednych jest bardziej odczuwalne a w drugich mniej. Do tego jak masz chipa zrobionego to odczuwalne jest bardziej.

Chodzi o to aby zimnej skrzyni nie katować. Skrzynia automatyczna działa na zasadzie ciśnień oleju w niej zgromadzonego więc zimny olej inaczej pracuje jak rozgrzany.

Opublikowano
na bank któryś termostat, nie ma reguły ile kupisz, ważne aby któryś był dobry ja swego czasu wymieniałem 3x i ostatni służy do tej pory, jak wąż który idzie do chłodnicy od góry robi się ciepły przed osiągnięciem temperatury to któryś termostat nie trzyma, logicznie nie ma innego wytłumaczenia, jet to jak zawór albo zamknięty albo otwarty, albo nie domyka do końca
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No to i mnie dopadło. Termostaty wymieniałem obydwa na nowe i oryginalne w listopadzie 2012 roku, minęło 5 miesięcy, do tej pory temperatura w ukrytym menu książkowa 88-90C. Ostatnio zauważyłem, że samochód jakby więce zaczął palić, dziwnie głośniej - twardziej pracować, przyczyna to temperatura silnika w przedziale 74-78C. Pierwsze typowanie padło na termostat EGR - sprawdziłem, jest sprawny nie przepuszcza powietrza, następny typ to termostat główny, już miałem go zamawiać ale coś mnie tchnęło i przypomniałem sobie ten wątek o wymienniku ASB. Po sprawdzeniu cienkiego przewodu z lewej strony chłodnicy (od strony psasażera) był on ciepły, chłodnica od góry gorąca. Wpadłem na pomysł aby klamrą zcisnąć ten przewód i się przejechać. Po przejechaniu kilku kiliometrów temperatura znów 89-90C - mamy winowajcę !. Chłodniczka tania nie jest bo kosztuje około 800zł, ma w sobie dwa małe termostaty, których budowa jest podobna do termostatu EGR. Wyciągnąłem z niej kruciec przyłączeniowy do węża i okazało się, że są tam jakby takie dwa aluminiowe grzybki dociskane sprężynami, które blokują przepływ płynu kiedy jest zimny. U mnie jeden z tych grzybków zeskosował się i zablokował w pozycji niedomkniętej. Efektem był przepływ płynu do chłodnicy od najniższych temperatur i niedogrzanie silnika. Po prawidłowym złożeniu, zalaniu płynem i odpowietrzeniu temperatura wróciła do normy 88-90C. Morał taki z tego, że mamy nie dwa a praktycznie cztery termostaty (w przypadku ASB) i jeżeli stwierdzimy że winę za niedogrzanie silnika ponosi wymiennik ASB to nie trzeba go od razu kupować.
  • 1 rok później...
Opublikowano
mógł by ktoś opisać o tych chłodniczkach ASB gdzie się znajduje jak to wymontować sprawdzić patrzałem pod maską i widzę jak by 2 chłodniczki podobne jedna pod filtrem oleju a druga na dole jak by pod termostatem egr i którą sprawdzić? bo wymieniłem 2 termostaty główny i EGR i temp dalej waha się w okolicy 80 stopni po przejechaniu 15km miasto-trasa,ost jechałem 50 km i jakoś doszło ledwo do 90,ale strasznie długo to trwa :(,dziś auto mnie zaskoczyło pojeździłem po mieście trochę może z 10km,i mówię a sprawdzę temp przed zgaszeniem i było 92:D,zgasiłem na 20-30 min włączyłem i było 75,jak odpaliłem to spadło do 70 po przejechaniu 2-3 km temp 90? i co tym sądzicie? pomóżcie ,Skrzynia Automat
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mógł by ktoś opisać o tych chłodniczkach ASB gdzie się znajduje jak to wymontować sprawdzić patrzałem pod maską i widzę jak by 2 chłodniczki podobne jedna pod filtrem oleju a druga na dole jak by pod termostatem egr i którą sprawdzić? bo wymieniłem 2 termostaty główny i EGR i temp dalej waha się w okolicy 80 stopni po przejechaniu 15km miasto-trasa,ost jechałem 50 km i jakoś doszło ledwo do 90,ale strasznie długo to trwa :(,dziś auto mnie zaskoczyło pojeździłem po mieście trochę może z 10km,i mówię a sprawdzę temp przed zgaszeniem i było 92:D,zgasiłem na 20-30 min włączyłem i było 75,jak odpaliłem to spadło do 70 po przejechaniu 2-3 km temp 90? i co tym sądzicie? pomóżcie ,Skrzynia Automat

Pomoże ktoś >? :)

Opublikowano

Stary z twoim autem jest wszystko OK. Nie rozczulaj się za bardzo.

Proces narastania temperatury trwa raz dłużej a raz krócej w zależności od warunków zewnętrznych.

Jeśli odpalisz auto i przejedziesz 10 km to powinno być nagrzane ale to nie gwarantuje że osiągnie 90 stopni.

Najważniejsze jest to żeby w czasie jazdy temperatura rosła a po nagrzaniu nie spadała poniżej 80 stopni.

Warto też poczytać jak działa termostat i dlaczego w jego środku jest bimetal i co robi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.