Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

dotyczy BMW 530d LCI 2007 rok 235KM, 85tys przebieg,

 

Na poczatku sie przywitam, stad ze jestem nowym forumowiczem. Witam!

Przepraszam z gory za brak polskich znakow, ale niestety moj komputerek nie posiada zainstalowanej PL klawiatury i mozliwosci tez takiej nie mam, tymczasowo w Belgii.

Mam spory problem z temperatura plynu chlodzacego, powoli opisze co sie dzieje:

-kupilem auto we wrzesniu 2012 po przjechaniu ok 400km wyskoczyla mi informacja ze mam niski stan plynu, otwieram maske a EGR termostatu wrecz sika plyn, jakos dojechalem do domu, pojechalem do dealera kupilem EGR thermostat zamontowalem i po problemie.

-po kilku dniach czytania o standardowych usterkach E61, wyczytalem aby monitorowac temperature plynu chlodzacego gdyz temperature ponizej 90 stopni powoduje brak regeneracj filtra DPF, co moze wiazac sie z jego zablokowaniem sadza i tym samym kosztem wymiany

-wiec odkrylem hidden menu i monitorowalem temperature kiedy moglem, auto maksymalnie osiagalo 85C a najczesciej 80-82C, co oznaczalo ze na glowny thermostat tez juz czas.

-przyjechalem do Kraju kupilem oryginalny glowny thermostat BMW wyminilem, po tym w trakcie 15km jazdy osiagnal temperature 87C, powiedzmy cos to dalo, mechanik tez wymienil plyn chlodzacy, co akurat zrozumiale. Wymienilem tez turbo bo nie bylem zadowolony z tego, ze strasznie gwizdalo. Turbo oryginalne Garrett, zadne regenerowane. Wymienione wszystkie filtry I olej aby dostac 24 miesiace gwarancji, ale mysle ze turbo nie ma z tym zwiazku

-wracam do tej nieszczesnej Belgii, wszysko ok, ale kiedy zatrzymalem sie aby zatankowac, silnik byl jakis glosniejszy, tak jakby byl zimny. Sami wiecje jak dziala wasze auto zaraz po odpaleniu, bardziej trzesie i jest glosniejszy. Zatankowalem i pojechalem dalej, zawazylem ze spalanie poszlo do goryo 15-20%. Zaczalem wiec monitorowac temperature, jak jade po miescie potrafi sie rozgrzac do 72C ale jak wjade na autostrade spada do 66C

-z tego wzgledu ze glowny thermostat czasto bywa tego przyczyna, kupilem nowy u dealera BMW, wymienilem, i nie musicie sie mocno wysilac aby zgadnac co dalej, temperature dalej taka sama na autostradzie 66C, czasami jak przygazuje wskoczy na 68C,

-zrobilem maly test, pod domem rozgrzalem auto tak na 3-4tys. obrotow i wskoczyl na 95C, zdjalem noge z gazu i po kilku minutach temeratura spadla do 90C, w zasadzie wachala sie miedzy 89-91C, przejechalem sie nim ok 5km temepratura caly czas 89-91C w cyklu miejskim

-na drugi dzien jade do pracy, glownie autostrada, monitoruje temperature i oczywiscie dobilo do 66C i koniec

-po pracy jade do domu, rozgrzewam go znow do 93-95C jade na autostrade tym razem, na poczatku ok przez pierwsze 2 kilometry 89-91C po chwili temperature zaczyna spadac i tak po 10km 70C po nastepnych kilku kilometrach powrot do 66C

-szczerze to brakuje juz mi pomyslu co to moze byc, bylem w BMW na update softa sprawdzili czy ma jakies bledy, NIC, w zasadzie tilegate switch-czyli zamek tylnej klapy/szyby, wymienili przy okazji, bo robil zwarcie

 

Auto przyspiesza normalnie, nie kopci, wiatrak nie chodzi wiec nie zchladza dodatkowo(czesty problem), jedynie jest glosniejszy i wiecej pali.

W BMW “specjalista”powiedzial mi ze to normalka w tych autach I, ze on nie widzi problemu, ma taki sam model I on zakrywa kartonem chlodnice, szczyt pomyslowosci belgijskiej! :-)

 

Moje auto to BMW 530d LCI 2007rok przebieg ok 85tys km. z pelna historia serwisowa.

 

Prosze o pomoc! Bo juz szczeze chce mi sie wymiotowac wsiadajac rano do tego auta! Z gory dziekuje.

 

 

viewtopic.php?f=73&t=117891

Edytowane przez diesel_donkey
  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czytając to co piszesz nadal upierał bym się ze to wina głównego termostatu. Jednakże dwa z rzędu nie mogą być padnięte. Efekt tak dobrego schładzania może być albo poprzez przepuszczanie płynu chłodzącego na duży obieg i schładzanie go przez chłodnicę. Albo przez brak żaluzji na wlocie nerek. Sprawdź tez jaki masz poziom płynu chłodzącego może masz ponad maxa, to wtedy odessij go trochę tak żeby było minimum. No chyba że masz padnięty czujnik temperatury ale to by pokazało błąd.
Opublikowano

“poprzez przepuszczanie płynu chłodzącego na duży obieg” masz na mysli EGR? Te zaluzje raczej sa i jak wymienialem glowny termostat to byly zamkniete, ale popatrze jeszcze raz.

Jesli bylby padniety czujnik temperatury jakie dawaloby to objawy? Czy to ma jakis wplyw na otwieranie tych zaluzji?

 

Czemu do tych aut nie mozna wsiasc i jezdzic? ahhhh

Opublikowano
Pisząc o przepuszczaniu mam na myśli niesprawny termostat albo nieszczelność na nim, brak oringa. Generalnie po zmianie termostatu zawsze ten problem mi ustępował i auto zagrzewało się do 84 stopni bo przy takiej temp powinien otwierać się termostat. Może termostat ci sie podwiesił lub został źle zamontowany ( choć tam logiki za duże niema ).
Opublikowano

Jesli chodzi o EGR to oring jest, orginalny nowy od BMW

Jesli mowimy o glownym termostacie tam zadnego oringa nie ma, no bynajmniej cos co mogloby latwo wypasc lub sie zgubic

Za drugim razem wymienialem go sam, powoli, starannie, zedne czesci mi nie zostaly po pracy i nie stwierdzilem zadnyc wyciekow, zreszta tak jak mowisz filozofii nie ma. Nie jest to najlatwiejsza praca i trzeba troche porozbierac zeby sie dostac do glownego. Tam tylko trzeba sie upewnic, ze dwie dolotowe rury sa dobrze zalozone na termostat, 4 sruby i cala filozofia.

A gdzie sa usytowane czujniki temperatury? Czy one moglyby byc przyczyna tak niskiej temperatury?

Opublikowano
ja obstawiam termostat jednak. nie ma bata ze przy sprawnym termostacie silnik nie osiaganl tych min 87'C
Opublikowano

W swojej wymieniłem w listopadzie 2012 obydwa termostaty (oryginalne). Do dzisiaj jest o.k. w trasie osiąga przeważnie 88-89C nawet przy -18C na zewnątrz. Przy wypalaniu DPF temperatura osiąga 92-93C przez kilka kilometrów.

Przed wymianą w trasie przeważnie 82-85C przy temperaturze zewnętrznej kilku stopni na plusie.

Nawet przy sprawnych termostatach auto potrzebuje na osiągnięcie 88C około 12-14 kilometrów w zależności od temperatury zewnętrznej i prędkości jazdy.

Opublikowano

Ciezko mi uwierzyc, zeby az dwa termostaty padly, jeden po kilku dniach a drugi byl poprostu zepsuty!

Szczegolnie ze pierwszy kupilem w Polsce u dealera a drugi w Belgii, wiec fakt ze pochodza z tej samej partii wykluczam

Pisalem tez wiele na forum angielskim, bo mieszkam w UK, ale tymczasowo zostalem wyslany do Belgii, tam tez pisza ze na 90% termostat glowny…

nic tym razem moze bedzie szybciej bo jak wymienialem termostat w sobote to powiem ze z malymi przerwami wyszlo mi 5h, co tez nie napawa mnie optymizmem :-) ale wtedy nie moglem odkrecic dwoch srub od EGR cooler’a i 2h zeszlo na drapanie sie po glowie jak tam sie dostac

Opublikowano
Opublikowano

Zapomnialem dopisac, ze czujniki temperatury moge wykluczyc. Dotykalem wezy/przewodow i sa gorace ale nie parza, wiec teperatury 90 nie ma.

Sam juz nie wiem, moze przejade sie do Holandii, do dealera to tylko 40km, jak dalej bedzie to samo to trzeba bedzie szukac dalej…

W sobote wymienie I dam znac czy cos sie zmienilo!

Dzieki za pomoc!

Opublikowano

witam

 

dokładnie, spróbuj zamiennika

 

naczytałem się o jakości oryginalnych termostatów i kupiłem zamiennik firmy Gates

co jakiś czas sprawdzam jak auto się nagrzewa i jaką temperaturę osiąga

na razie jest ok

 

pozdrawiam

Opublikowano
Termostat przed montażem do wody Z termometrem i patrz przy jakiej tem. się otworzy.

 

No to żeś wymyślił :-)

Pomysł niezły ale z wykonaniem może być problem bo trzeba mieć termometr co najmniej do 100 stopni i duży garnek lub wiadro które się podgrzeje.

Opublikowano

witam

po wymianie termostatunie nie wiele sie zmienilo! czyli to nie glowny, tymbardziej ze to 3 wymiana, EGR nie przepuszcza wiec raczej to nie on!

ale dodam kilka szczegolow: wczoraj pojechalem do sklepu raptem moze kilometr, zauwazylem, ze skrzynia zmienia biegi na dosc wysokich obrotach,2200-2500 tak jak w przypadku DS, tzn trybu sport, przelaczylem na DS i nie odczulem zadnej zmiany, zazwyczaj albo obroty szly w gore albo redukowal na nizszy bieg i tym samym obroty do gory....przelaczylem na manualna skrzynie, przejechalem sie kawalek, przelaczylem na tryb D i obroty spadly, przelaczam na DS do gory...ufff znow normalnie dziala

dzis rano odpalam auto i znow to samo...zrobilem dokladnie tak samo jak wyzej, ale mialem kawalek do przejechania, wiec troche poznienialem biegi recznie, caly czas monitorujac temeperature plynu, i oczom nie wierzac dobilo do 87C dosc szybko....zmienilem na trynb automatyczny i po 5km temperatura byla juz 73C, zmienilem na manual i po 4-5km znow tym razem na 89C czyli tyle ile powinno byc(mniej wiecej)

Teraz mam kilka pytan:

1. mysle, ze mam problem z chlodnica oleju od skrzyni, co myslicie?

2. czy to, ze przelacza mi sie "cos" "gdzies" i auto zachowuje sie jakby bylo w trybie sport, mowi, ze skrzynia ma swoje ostatnie dni? czy to tylko efekt chodnej skrzyni?

3.jesli mam racje to czy wymiana chlodnicy oleju jest latwa do wykonania samemu?

prosze o pomoc!! bo spac ciezko a jeszcze trudniej wsiadac do tej niespodzianki!!:)

Opublikowano
Moim zdaniem podwyższone obroty przy zmianie biegów oraz podwyższona temperatura świadczy o wypalaniu DPF-a a nie o kończącej się skrzyni.
Opublikowano

przy temperature 73C?

DPF odpala sie przy temperaturze 90+ wiec mnie to nie dotyczy.....

z reszta ja pisze o zimnym silniku, wiec o dopaleniu sadzy nie ma mowy, zreszta nie pamietam kiedy silnik byl cieplejszy jak 85C

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Opiszę ci mój przykład: Jechałem w zeszłym roku zimą i chciałem wymusić wypalenie DPF-a czyli jazda właśnie jak w twoim przypadku na wyższych obrotach i temperatura silnika też wzrosła tylko do, nie pamiętam dokładnie chyba ok. 75st. Jak obroty zmniejszyłem temp. wzrastała. Myślę sobie przepuszcza termostat . Założyłem nowy i ... i to samo .

Jest wszystko ok. Już tłumaczę na ile potrafię opisać co cie dzieje . Obieg układu chłodzenia nie jest w 100 % zablokowany nawet gdy termostat jest całkowicie zamknięty . Jest tak zwany mały obieg choćby nagrzewnica . Na wysokich obrotach zimny płyn zaczyna w większej ,szybciej dopływać do silnika co powoduje jago schłodzenie . Im zimniej tym bardziej zauważalne silnik nie jest w stanie tak szybko wygenerować tyle ciepła . Obroty maleją krążenie małego obiegu wolniejsze więcej silnik tak się nie wystudza temp. wzrasta. Sytuacja ta ma miejsce na odcinku ok.20 km na wyższych obrotach. Przy normalnych w miarę równych obrotach - to istotne ( nie jazda miejska ) silnik w zależności od mrozów po przejechanie 10 - 20 km. powinien osiągną ok.88 st. Zrobiłem takie doświadczenia - silnik rozgrzany 88st czyli ok , redukuję specjalnie na niższy bieg żeby zwiększyć znacznie obroty i co...? po chwili temperatura trochę spada nie pamiętam dokładnie do ilu. I jest to normalne w zimą bo tak jak pisałem nawet jak termostat całkowicie się zamknie to całkowity obieg płynu nie jest w 100% zablokowany . Nie wiem czy ta sytuacja ma miejsce u ciebie, sprawdź żebyś tak jak ja nie szukał czegoś co nie zgubiłeś . Opisałem trochę chaotycznie, myślę że zrozumiesz .

Pozdrawiam

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy temperature 73C?

DPF odpala sie przy temperaturze 90+ wiec mnie to nie dotyczy.....

z reszta ja pisze o zimnym silniku, wiec o dopaleniu sadzy nie ma mowy, zreszta nie pamietam kiedy silnik byl cieplejszy jak 85C

Tak na marginesie ,jeden z czynników który musi być spełniony żeby nastąpił proces wypalania DPF-a to min. 75 st.

Opublikowano

witajcie!

nie chce tutaj sie klucic ani prawic niesmaczne uwagi, ale juz tyle sie oczytalem na temat tego auta, ze moge powiedziec z pewnoscia i smialoscia,ze do odpalenia DPF musi! byc osiagnieta temperatura 89-90C inaczej proces wypalania sadzy nie rozpocznie sie

kolega pisze ze ma podobnie jak u mnie temperature w okolicy 75C, odpowiem krotko i na temat: masz problem i to nie jest normalne, zerknij na filmik:

 

mam nadzieje, ze rozwieje Twoje i inny watpliwosci. Jak system chlodzenia jest sprawny po 15km wjezdza sie na autostrade osisaga predkosc ok. 100km/h i upewnia sie, ze jest sie na 6 biegu, po chwili powinno sie miec 89-92C nawet przy -5C

 

Co do sytuacji z moim autem, ja zauwarzylem ze moja skrzynia zachowywla sie jakby byla w trybie sportowym zaraz po odpaleniu silnika czyli temperatura ok 20-40C wiec o dopalaniu DPF mowy nie ma

Opublikowano
nie chce tutaj sie klucic ani prawic niesmaczne uwagi, ale juz tyle sie oczytalem na temat tego auta, ze moge powiedziec z pewnoscia i smialoscia,ze do odpalenia DPF musi! byc osiagnieta temperatura 89-90C inaczej proces wypalania sadzy nie rozpocznie sie

Oj tam. Jeszcze trzeba czytać ze zrozumieniem :P

Proces wypalania rozpocznie się jak silnik osiągnie 75 stopni i objawi się właśnie tym że temeratura wzrośnie do ok.90 stopni (bo wzrośnie temperatura spalania w celu zwiększenia temperatury spalin). W normalnych warunkach na trasie prawie nigdy byś nie osiągnął 90 stopni i co za tym idzie nigdy nie wypalał by się DPF.

Czyli innymi słowy, wypalanie DPF odbywa się w ok 90 stopniach, ale żeby rozpoczął sie cały proces wystarczy 75 stopni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

diesel_donkey napisał:

"nie chce tutaj sie klucic ani prawic niesmaczne uwagi, ale juz tyle sie oczytalem na temat tego auta, ze moge powiedziec z pewnoscia i smialoscia,ze do odpalenia DPF musi! byc osiagnieta temperatura 89-90C inaczej proces wypalania sadzy nie rozpocznie sie"

 

Bez urazy , powinieneś jaszcze trochę więcej poczytać :wink: .

Opublikowano

Andrzeju forum ma polegać na dyskusji, wiec czym tu sie urażać. Uwaga i krytyczna się przyda Czytam więcej i więcej i nic…

Racja aby proces wypalania sadzy się rozpoczął musi być 75C tu sprostowanie, a przy 89-90C otwiera się EGR termostat żeby schładzać filtr PDF

Wracając do tematu co może być przyczyna za niskiej temperatury w moim przypadku??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.