Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
na allegro nie widzialem pinizej 80, ale patrzylem w dziale czesci i tam byla na sprzedaz grzana skora wiec zapytalem o ten panel :) choc w ogloszeniu. nie bylo o nim mowy i Tobie tez tak radze, moze sie trafi ;) Edytowane przez eSoeSo
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

http://img685.imageshack.us/img685/6816/dsc00306pf.jpg

 

Wymieniałem fotele u siebie w samochodzie i zauważyłem takie dwie wiązki wychodzące z podłogi po stronie pasażera. Ta mniejsza podejrzewam jest od pasów bezpieczeństwa a ta druga? Wie ktoś do czego słuzy i dlaczego nie ma jej po stronie kierowcy?

Opublikowano

no to nie wiesz od czego odpinałeś te wtyczki ?

 

nie wiem czy duża nie jest od napinacza. A ta mała nie wiem czy nie jest czasem od maty chociaż u mnie to inaczej wyglada.

szukam
Opublikowano

duża jest od wszystkiego co jest pod fotelem ta mała to jakas samoróba ;)

jesli jest cos dodatkowego typu grzanie lub pompowanie itp to dokładane są piny do duzej kostki ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Nie ma takiej opcji aby ta mała to była jakaś samoróba. Jest ona od pasów bezpieczeństwa. Chce sie dowiedziec od czego jest ta duża. Była wpięta w moje stare fotele które były gołe( zwykłe fotele) , opcji podgrzewania tez nie mam. Możliwe ze stare fotele miały w sobie maty grzewcze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma takiej opcji aby ta mała to była jakaś samoróba. Jest ona od pasów bezpieczeństwa. Chce sie dowiedziec od czego jest ta duża. Była wpięta w moje stare fotele które były gołe( zwykłe fotele) , opcji podgrzewania tez nie mam. Możliwe ze stare fotele miały w sobie maty grzewcze?

 

Pewnie jak nie były elektryczne to przynajmniej miały maty zajętości dla poduszek pow.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, a ja mam problem tego typu. mam fotele podgrzewane w oryginale. pasażer działa bdb a kierowca już nie. tzn. gdy załacze guzikiem fotel, obojętnie czy na 1 czy na 3 to po kilku sekundach się rozłaczy... i nici z grzania. a zima się zbliża..i na skórze to zimno w tyłek.. co ma winę, przycisk, fotel, czy jakiś przekaźnik? :(
Opublikowano
Diagnostyka prawde powie ... skoro masz 3 stopnie grzania to juz mam zintegrowany panel ktory ma mozliwosc diagnozy poniewaz jest podlaczony do linii diagnostycznej w aucie

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Zaraziłem się tym tematem grzania siedzeń, mam obecnie elektryczne skóry ale nie grzane i tak myślę nad zmianą na elektryka + grzanie, mam problem dostać panel sterujący, potrzebuję z HK, dsc, i zjazdem górskim no i + grzane siedzenia, jak by ktoś o takim słyszał czy posiadał to proszę o info :) w planie mam kupić całe siedzenia najlepiej czarna skóra + elektryka + grzanie i w całość to zmontować,

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Zaraziłem się tym tematem grzania siedzeń, mam obecnie elektryczne skóry ale nie grzane i tak myślę nad zmianą na elektryka + grzanie, mam problem dostać panel sterujący, potrzebuję z HK, dsc, i zjazdem górskim no i + grzane siedzenia, jak by ktoś o takim słyszał czy posiadał to proszę o info :) w planie mam kupić całe siedzenia najlepiej czarna skóra + elektryka + grzanie i w całość to zmontować,

 

Rzeczywiście, dostanie takich siedzeń graniczy z cudem o panelu już nawet nie wspomnę. Ja jakimś cudem trafiłem na taki panel z rozbitego sedana 330xd i dodatkowo mam przycisk od rolety ale akurat u mnie jest on zbędny. Szukałem go naprawdę dłuuuuugo, każdego dnia allegro itp.

 

http://img194.imageshack.us/img194/1139/10022011154.jpg

 

Jeśli chodzi o elektrykę siedzeń, to zrobiłem to inaczej. Kupiłem siedzenia Sportsize z anglika z pompowaniem i przełożyłem swoją skórę na tamte stelaże :) Teraz muszę dokupić jeszcze panel z pamięcią dla fotela kierowcy, a u pasażera zostawiam, tak jak jest, czyli również z pamięcią. Efekt końcowy super :8)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy odgrzewam kotleta :)

Można powiedzieć że jestem na etapie dokładania grzanych foteli w e46

Więc tak:

 

Panel mam taki, ktory jest już zamontowany..

http://img20.imageshack.us/img20/677/9rrv.jpg

 

Wiązka jest zrobiona na wzór oryginalnej, podpięta pod bezpieczniki, a przewody które wychodzą z panelu (2x zasilanie i sygnał) wypuszczone pod fotele..

 

Brakuje mi jedynie mat grzewczych i tutaj kilka pytań:

 

Skłaniam się raczej do mat grzewczych uniwersalnych, tylko zastanawiam sie które kupić..

http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12-v-duza-i3887037272.html

pierwsze to głe maty z mocą 20 Watt

czy tez te

http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12-v-komplet-i3886988253.html

te mają 36 Watt i jakieś sterownik.. Czy mi to jest potrzebne, skoro chce to zrobić jak w oryginale.. ??

i kolejne pytanie jak to podpiąć żeby była pełna regulacja, trzeba tam wlutowywać jakieś rezystory, termistory żeby działała pełna regulacja grzania ?? wiadomo o co chodzi.. świeci się 1 zielona kontrolka temp 20* 2 kontrolka 30* 3 kontrolka 45* (temp która podałem jest przykładowa) :)

 

Gdzieś kiedyś czytałem na forum że żeby takie maty zadziałały trzeba właśnie wlutować jakieś termistory (chyba 2 o różnych parametrach) ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie to było..

czekam na jakąś odpowiedz

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! Podłacze się do tematu, posiadam E46 coupe z 2004r z normalnymi siedzeniami( bez elektryki i grzania) i chciałbym wrzucic elektryczne przednie fotele od m sporta. Co musiał bym zrobić żeby wszystko działało ?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
zadajcie konkretne pytanie to postaram się odpowiedziec rozbierałem fotele seryjne i m-sport w drobny mak przekładałem maty grzewcze wszywalem tak ze temat znam. wpinalem się tez pod oryginalną instalacje w schowku.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, wie ktoś jak podłączyć przewód zasilający pod bezpieczniki?instalacja jest już poskładana, podpinałem ją w celu sprawdzenia pod aku i fwzystko działa jak nalezy :D zostało tylko podłączyć zasilanie pod skrzynkę ale nigdy tego nie robiłem więc proszę o wsparcie.Jak dobrać się do skrzynki??
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
zostało tylko podłączyć zasilanie pod skrzynkę ale nigdy tego nie robiłem więc proszę o wsparcie.Jak dobrać się do skrzynki??

Demontując schowek masz dość dobre dojscie do skrzynki z bezpiecznikami. "magistrala bezpieczników" składa się z 2 oddzielnych częsci, która jest skręcona 4 albo 5 śrubami typu torx. Do tego przyczepiony jest do niej tzw "ground moduł"

Najpierw odczepiasz ground moduł od magistrali bezpieczników.

Odkręcasz wszystkie śrubki, po tym magistrala powinna się rozdzielić na 2 części

Każda z częsci magistrali ma zabezpieczenie (niebieski i biały; długie, cienkie, plastikowe paski które blokują piny bezpieczników przed "wypadnięciem"

Wyciągasz to zabezpieczenie- pasek, do którego chcesz podcignąć przewód-bezpiecznik. (Nic na siłe, delikatnie bo te paski łatwo się łamią)

przewód z pinem wpychasz od tyłu (trzeba być ostrożnym żeby pin włożyć w odpowiednią dziurke-okienko, bo jak się zatrzaśnie to cholernie ciężko jest go z powrotem wyciągnąć)

składasz wszystko do kupy

Do dołożonego pinu dokładasz ospowiedni bezpiecznik...

Musi działać... :)

 

BTW. Ja jeszcze nie dołożyłem do siebie mat, ale na pewno zabiorę się za to do pierwszych przymrozków ;)

Na 95% zdecyduję się na maty grzewcze JAFRA o mocy 30 watt, z tym najprostszym przyciskiem (W moim przypadku i tak jest do wyrzucenia)

 

ogólnie podpinamy to tak:

Z wiązki sterownika idą na 1 fotel po 3 przewody. 2 grubsze jeden cieki .

Grubsze to + zasilanie, i masa

Cienki to sygnał z czujnika temperatury siedziska.

 

Cienki przewód podłączasz przez rezystor termiczny (robi za czujnik temperatury) podklejasz go do maty na jedną z żył grzejnych. Będzie mierzył temperaturę siedziska.

 

czyli podłączasz między cienkim a masa podająca zasilanie na fotel.

Maty górna i dolną podłączasz równolegle

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sprawa podłączenia podgrzewanych foteli w E46 wygląda następująco:

 

1) Jeśli nie mamy panelu z przyciskami, tylko zaślepki do wyłamywania (najczęściej jest jeden przycisk, np. ASC), to musimy kupić dwa przyciski podgrzewania.

 

Pin 1 przycisku ---> (+ 12V 2,5mm) ---> Pin 25 pod siedzeniem

Pin 2 przycisku ---> (sterowanie 0,35mm) ---> Pin 23 pod siedzeniem

Pin 3 przycisku ---> (masa 2,5mm) najbliższa masa

Pin 4 przycisku ---> (podświetlanie 0,75mm) kabel od przyciemniania deski

Pin 5 przycisku ---> (wzbudzenie po zapłonie 2,5mm) skrzynka z bezpiecznikami F22

Dodatkowo Pin 24 pod siedzeniem (masa 2,5mm) podłączamy do masy przy prawym lub lewym progu w zależności od tego o którym siedzeniu mowa

 

Mam auto z 2002 i przycisk ASC, dokupilem 2 przyciski, poprowadzilem juz kable do foteli, ale zostaly mi zasilajace przycisk czyli pozycja pin 5. Nie mam u siebie na pinie F22 w bezpiecznikach wyprowadzenia (puste miejsce), czy nie powinienem zamontowac oba kable foteli pod bezpecznik 42 tj. 30A ?

 

Edit: Zrobionem dzięki za pomoc ;)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc i powiedzieć czy na ten kabelek sterowania 0,35mm2 (pin 2 w oryg. pojedynczym przycisku grzania) powinienem podać masę symulując jakąś określoną rezystancję? Bo po podaniu bezpośrednio "-" przycisk nie działa. Wiem że w oryg. grzaniu jest to sygnał przez bezpiecznik termiczny umieszczony w macie grzejnej więc wg mnie wystarczyłby podanie minusa na ten przewód (zgodnie ze schematem serwisowym BMW) ale w ten sposób nie działa. Czy nie jest to może jednak termistor i elektronika w przycisku oczekuje pewnej wartości rezystancji którą chce przełożyć na temp?

 

Uprzedzając ewentualne pytania na tą chwilę sprawdzam działanie wszystkiego na stole, a w aucie mam zamiar zrobić to porządnie uwzględniając te zabezpieczenie.

 

Dziękuję z góry

 

Dla zainteresowanych link do schematu:

http://www.ow.no/archive/eba/88.PDF

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej!

Sprawa wygląda tak. W mojej e46 mam oryginalną instalację pod grzane fotele. Niestety nowe fotele nie mają grzania. Chcę pod oryginalną instalację podłączyć uniwersalny pokrowiec z podgrzewaniem. Ktoś wie czy da się to zrobić?

  • 5 lat później...
Opublikowano
Sprawa podłączenia podgrzewanych foteli w E46 wygląda następująco:


1) Jeśli nie mamy panelu z przyciskami, tylko zaślepki do wyłamywania (najczęściej jest jeden przycisk, np. ASC), to musimy kupić dwa przyciski podgrzewania.


Pin 1 przycisku ---> (+ 12V 2,5mm) ---> Pin 25 pod siedzeniem

Pin 2 przycisku ---> (sterowanie 0,35mm) ---> Pin 23 pod siedzeniem

Pin 3 przycisku ---> (masa 2,5mm) najbliższa masa

Pin 4 przycisku ---> (podświetlanie 0,75mm) kabel od przyciemniania deski

Pin 5 przycisku ---> (wzbudzenie po zapłonie 2,5mm) skrzynka z bezpiecznikami F22

Dodatkowo Pin 24 pod siedzeniem (masa 2,5mm) podłączamy do masy przy prawym lub lewym progu w zależności od tego o którym siedzeniu mowa



/quote]

Panowie odgrzeję troszkę temat mógłby mi ktoś rozwinąć myśl Pin 5 chodzi mi o ten bezpiecznik F22 wpisuję jego nazwę w google i nic nie potrafię znaleźć. Ponadto mam zdjęcia dawcy i z tego co widziałem przewód pinu 5 wchodzi w kostkę stacyjki a nie idzie do skrzynki bezpieczników chyba, że jakoś od stacyjki jest kontynuacja wiązki do bezpieczników tylko gdzie znajduję się ten bezpiecznik :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.