Skocz do zawartości

BMW E46 320d 136KM pęknięty wał.


kris82

Rekomendowane odpowiedzi

i dlatego ja kupilem najprostsza benzyne, bez zadnych vanosow i innych udziwnien. nie porownujac do diesla. tak wiem ze to nie jest demon predkosci ale ja jestem zadowolony i wycieczki ze 316 nie jedzie prosze zostawic dla siebie.

 

chociaz ponoc w tym silniku sie panewki obracaja, ale poki co pekniety wal wystepuje na forum czesciej niz obrocona panewka :D

 

A w skutkach jaką widzisz różnicę w między pękniętym wałem a obróconą panewką? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze raczej chodziło o częstotliwość występowania tej usterki w M43B19 TU.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zaliczam się do grona ludzi, którzy trochę psioczyli na BMW, bo dotknęło mnie finansowo parę usterek. Jednak obracając się w świecie akademickim, w którym spotykam się z obliczeniami wytrzymałościowymi, analizą stanów naprężeń zdaję sobie sprawę z tego jakie kosmiczne obliczenia muszą być prowadzone na etapie projektowania silnika czy całego układu napędowego. Ja mam na razie do czynienia głównie ze statyką (budownictwo) i niektóre obliczenia to są naprawdę kosmos. Dynamika to już jest w ogóle magia dla zwykłego śmiertelnika. Pewnie dużo części takiego układu napędowego opracowane jest na wzorach empirycznych, wystosowanych na podstawie doświadczeń z silnikami starszymi. W konstrukcji silnika nie ma miejsca na takie pomyłki jak w budownictwie, że 1cm czy 2cm to nie błąd. Tam wszystko musi być co do milimetrów.

 

Nie da się na 50 lat zaprojektować bezawaryjnego układu, na który działa tyle sił... Mamy do czynienia z siłami powstającymi w skutek pracy samego układu, jednak działają też siły inne m.in. jazda po wybojach, przyspieszanie, hamowanie. Wydaje się, że to jest bzdura. Miałem raz wykład z profesorem od fizyki. Uświadamiał nam w ramach ciekawostki jak siły przyspieszania i hamowania działają na same tłoki w silniku. Mikro przemieszczenia, jednak w aspekcie prędkości poruszania się tych elementów i lat ile to pracuje można sobie wyobrazić co się tam dzieje.

 

Usprawiedliwiam trochę wszystkich producentów samochodów. Wiadomo biorą za to pieniądze, jednak trzeba zrozumieć że jesteśmy wszyscy ludźmi i pomyłki są wpisane w naszą naturę. Co innego jak koncern w ramach oszczędności wsadza jakiś bubel, bo zarobi później na częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piot5rek polalbym Ci chetnie ;). Dobrze gadasz.

 

W kazdym aucie cos w koncu padnie, bo nic nie jest niezniszczalne.

W 2.0TDI tez wychodza korbowody bokiem i to podobno na duzo wieksza skale niz w 2.0d.

 

nie bardzo, w 2.0tdi znika smarowanie (wytarty imbus napędu pompy oleju) i wtedy różne ciekawe rzeczy się dzieją

a nie że korby idą na spacer bo słabe lub się zużyły,

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie wał się zużywa, tylko imbus. Czy to dla właściciela takiego kwiatka jest jakaś różnica? Pytam, bo na tdi się nie znam.

I czy ten imbus to to samo, co zębatka łańcuszka napędu pompy, czy mówimy o dwóch różnych rzeczach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie wał się zużywa, tylko imbus. Czy to dla właściciela takiego kwiatka jest jakaś różnica? Pytam, bo na tdi się nie znam.

I czy ten imbus to to samo, co zębatka łańcuszka napędu pompy, czy mówimy o dwóch różnych rzeczach?

Jest taki problem ze to koło zebate jest zintegrowane z wałem i kiedy sie wyciera trzeba zmienić cały wał ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego pytam. Bo co to za argument, że wał jest dobry, a tylko zębatka siada, skoro całosć zintegrowana w jeden element.

Chyba, że rozwiązanie to zmieniono, poprawiono, dopracowano?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ponoć ktoś sprawdził i ma te same numery co w Wigry 3 :lol:

Znajomy właśnie przekonał się dobitnie w tym roku jak wydał na dwie awarie w 2.0TDI 8 tyś na naprawy :).

Żeby nie było samochód kupiony kilka miesięcy temu u nas w kraju od pierwszego właściciela z 2006r z pełną historią z ASO i przebiegiem 210tyś :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie wał się zużywa, tylko imbus. Czy to dla właściciela takiego kwiatka jest jakaś różnica? Pytam, bo na tdi się nie znam.

I czy ten imbus to to samo, co zębatka łańcuszka napędu pompy, czy mówimy o dwóch różnych rzeczach?

Jest taki problem ze to koło zebate jest zintegrowane z wałem i kiedy sie wyciera trzeba zmienić cały wał ...

 

VW i Bmw ma mozliwosc wymiany kola napedu pompy oleju jak sie wie jak to zrobic(kolo jest nakladane po uprzednim rozgrzaniu go na plycie grzewczej lub palnikiem). W VW da rade to zrobic i to na samochodzie bez wymiany walu.No chyba ze juz tak wal wytarlo ze kolo wchodzi na piechote. Oczywiscie VW zmienial kilka razy sposob napedu pompy raz to zrobil poprzez lancuch innym razem poprzez kola zebate.Niestety jedno poprawili a inne zepsuli a mowie o napedzie imbusowym ktory przenosi prace z walkow wyr. do kola w pompie olejowej.Obciazenia cisnieniowe jak i rozne czestotliwosci pracy walkow powoduja uszkodzenie tegoz delikatnego napedu.Po jego obroceniu wszystko chodzi oprocz samej pompy olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.