Skocz do zawartości

[e46] Problem z licznikiem + kontrolki DSC i ręcznego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jakieś dwa tygodnie temu miałem problem z licznikiem ponieważ nie działał mi wyświetlacz licznika oraz dwa boczne rzędy kontrolek po zdemontowaniu przeczyszczeniu płytki wszystko wróciło do normy. Dzisiaj po dwóch tygodniach sytuacja się powtórzyła, zdemontowałem licznik ponownie , lecz po ponownym zamontowaniu problem jest następujący jak na filmiku http://youtu.be/NlmvLnpT12w

 

Czy możliwe, że to czujnik ABS-u ?? dodam, że ABS działa lecz kontrola raczej nie. Nie zdążyłem dokładnie przetestować. Podczas jazdy wariuje również ekonomizer poza tym wszystko ok. Jakieś pomysły ?? dostęp do Inpy będę mimał w przyszłym tygodniu ponieważ obecnie mam spalony kabelek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co kojarzę to lewy tylny czujnik jest też odpowiedzialny za licznik, jeśli się mylę niech koledzy mnie poprawią.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Co do tylnego lewego czujnika to potwierdzam, u mnie też nie działały zegary i świecił się kontrolki, wymiana na inny i po problemie.
Opublikowano

Drodzy koledzy,

 

Czekając na kabelek który miał być u mnie w tym tygodniu niestey nie wiedzieć czemu nadal go nie ma, natknąłem się na kilka tematów z sąsiedniego forum. Objawy forumowiczów były podobne do tych u mnie czyli nie działający DSC, pomaranczowe kotrolki DSC i reczenego (dodam, ze u mnie dochodzi wariujący licznik a w ostatnich dniach rozładowane aku czyli niezidentyfikowany pobór prądu), po rozwiązaniu problemu w tematach okazało się, że problem nie dotyczyl czujnika ABS a tkwił w wadliwym działaniu samego czujnika kąta skrętu. Który w pewnych przypadkach wariował po ingerencji w remont układu zawieszenia za czym idzie rozregulowana zbiezność. W moim przypadku wszystko miałoby jakiś sens ponieważ nie tak dawno wymieniałem wahacz przedni, ale nie ustawiałem zbieżności, nie z mojego lenistwa czy niedbalstwa. Oczywiście chciałem to zrobić porą wiosenna po wymianie kompletnego zawieszenia.

 

W innym z postów gość pisze, że pomogła kalibracja czujnika kąta skrętu... operacja wykonana również po wymianie jedego z elementów układu zawiszenia. Teraz pytanie jak to zrobić w INPA nie wiem czy kabel który do mnie przyjdzie będzie na tyle kompatybilny zeby się udało. Da się również DISem ale z tym programem jeszcze nigdy nie pracowałem ba nawet nie instalowałem...

 

Wszystko sobie pukładałem, wydaje sie to być proste ale wciąż nie wiem do czego tu ma się wariujący licznik od którego tak naprawde wszystko sie zaczęło. :rozpacz:

 

Co wy na to wszysko ?? :/

 

Problem nie daje mi spokoju i spać po nocach nawet bardziej niż zbliżający sie termin obrony pracy inżynierskiej :P tak więc jutro podjadę do miejscowego Bosch Service, na podpięcie do komputera.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ustaw najpierw zbieżność, bo to podstawa i ma wpływ na działanie dsc. Ale licznik i tak by wskazywał na czujnik lewy tył.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
ale czy uszkodzony czujnik ABSu nie jest równoznaczy z niepoprawnym działaniem tego układu... ?? U mnie sytuacja przedstawia sie w taki sposób, że ABS działa jak najbardziej poprawnie w przyciwienstwie do DSC. A co do zbieżności jak wspomniałem jutro pojadę...
Opublikowano

Problem rozwiązany !!!

 

Wczoraj natknąłem sie na temat kolegi z forum u którego problem przedstawiła sie następująco: po podłączeniu wadliwego interfesju problemy z zegarami... jak się później okazało spalony bezpiecznik numer 43

 

Zainteresował mnie temat ponieważ u mnie wyglądało to podobnie, ale kto by pomyślał ze w moim przypadku wina tkwi również w spalonym bezpieczniku .Obajwy to brak zasilania w gnieździe diagnostycznym, (w celu sprawdzenia PIN 12 to + PIN 4 lub 5 to - wartość prądu wynosi 12V), przez co jak się później okazało INPA wskazywała błąd IFH-0003, i wcale nie z winy wadliwego fejsu. Oczywiście objawy opisane wyżej również nie ustępowały.

 

Tak więc w moim przypadku wystarczyło również wymienić spalony bezpicznik numer 43 wszytko wróciło do normy...

Zegary zaczeły wskazywać poprawne wartości, kontrolki zgasły, system DSC zaczął znowu działać i co najważniejsze wróciła możliwość diagnozowania Kabel okazał się być dobry, błędy pokasowane a troche ich sie nazbierało.

 

Martwi mnie troche spowolniona reakcja ekonomizera ;/ który jak wróci do pozycji 0 po zwiekszeniu obrotów potrzebuje dosłownie krótką chwile zeby ruszyć, Inpa nie odczytuje zadnych błędów z tego modułu. Moze z czasem sie ureguluje

 

Ktoś wie może jak zrobić kalibracje LWS w Inpa, ktoś pisał o wcisnieciu SHIFT+F5 w module , szukałem tych ukrytch opcji i nic takiego nie znalazłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.