Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Olej w filtrze powietrza to będzie chyba odma. Odpowietrzenie skrzyni korbowej ma trzy dziurki w podstawie legowiska filtra powietrza.

 

Masz rację.Jednak odma jest tylko bezpiecznikiem zapobiegającym przedostanie się opar oleju do dolotu.Odma nie pracuje tak jak np.filtr oleju który trzeba wymieniać co każdą wymianę oleju.Gdy są nadmierne przedmuchy ze skrzyni korbowej lub turbina puszcza, to odma ma zadanie nie puścić tego oleju do dolotu i zatyka się bardzo szybko.

W takim przypadku w M57 można ją wymieniać nawet codziennie i nic to nie da bo za chwile się po prostu zatka.Gdy wszystko działa jak należy można ją wymienić co 3-4 wymianę oleju i jest ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak turbina puszcza olej to najpierw pojawia się on w przewodach potem IC. następnie wędruje do góry czyli kolektor dolotowy i filtr powietrza .

Że niby jak? :shock:

Przecież filtr powietrza masz przed turbiną :wink:

Opublikowano
Jak turbina puszcza olej to najpierw pojawia się on w przewodach potem IC. następnie wędruje do góry czyli kolektor dolotowy i filtr powietrza .

Że niby jak? :shock:

Przecież filtr powietrza masz przed turbiną :wink:

Nie całkiem bo za turbo w pewnym sensie też.

 

Czekałem na tą uwagę :D i to jest mylące bo olej do obudowy filtra dostaje się z kolektora ssącego.Pisałem wyżej że turbo działa w obie strony i jakie zadanie ma odma.Bardziej łopatologicznie nie potrafię tego wytłumaczyć. :)

Opublikowano
Jak turbina puszcza olej to najpierw pojawia się on w przewodach potem IC. następnie wędruje do góry czyli kolektor dolotowy i filtr powietrza .

Że niby jak? :shock:

Przecież filtr powietrza masz przed turbiną :wink:

 

Dokładnie.

A powietrze po filtrze jest ciągnięte do turbo, więc jakim cudem miałoby wracać z olejem do filtra?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=13_0799&hg=13&fg=20

Opublikowano

A Ty wiesz że turbo pompuje powietrze do kolektora ssącego i jak przepuszcza to razem z powietrzem pompuje olej , czy nie wiesz?

A wiesz ze kolektor ssący jest bezpośrednio połączony z obudową filtra powietrza i część tego oleju nie spalonego dostaje się do filtra, czy nie wiesz?

A może myślisz że powietrze do mieszanki paliwowej dostaje się tylko przez filtr który ciągnie z atmosfery(z nadkola).Tak jest w silnikach bez turbodoładowania.

Opublikowano

Napisałeś

Jak turbina puszcza olej to najpierw pojawia się on w przewodach potem IC. następnie wędruje do góry czyli kolektor dolotowy i filtr powietrza .Chyba że olej znajdzie ujście np.w dziurawym IC to nie wędruje do góry tylko kapie. Następnym ostatnim etapem przed agonią turba jest wywalanie oleju przez wydech bo jak wiadomo turbina działa w obie strony,jest napędzana gorącymi spalinami jednocześnie tłocząc powietrze do silnika.Nie wiem dlaczego to tak trudno zrozumieć.Cały proces puszczania oleju może być długotrwały i nie objawia się spadkiem mocy ,jednak gdy olej pojawia się już na górze w filtrze to jest źle.Bywa też tak że turbo raptownie wywali olej przez wydech bez wcześniejszych objawów.

 

I tu się w sporej części zgadzam. Z IC wszystko wędruje do kolektora, następnie jedynie gdzie może trafić to w pokrywę lub głowicę. Nigdzie indziej nie może. Jakim więc niby sposobem trafia do filtra powietrza, który jest początkiem łańcucha pokarmowego? Jedyne wiązanie filtra z silnikiem to właśnie odma, która przewalając może doprowadzić do zbierania się oleju w "ślepej" jego części.

Opublikowano
Widze ze troche się rozkręciliśćie :) Ostra wymiana poglądów :) Auto sprawdzone ze skutkiem jak najbardziej pozytywnym :) Rozgrzane sprawdzone i po załataniu Ic jest zupełnie inne... Nie muli tylko sunie ładnie do przodu :) I tego mi brakowało... Bo tak jak wczesniej pisałem jezdziłęm tez innymi dieslami słabszymi i zupełnie innaczej chodziły lepiej od mojego.. Żałuję tylko jednego że od początku nie sprawdziłęm tego Ic i że go niezrobiłem... Ale lepiej pózno niż wcale... Dzięki za podpowiedzi... :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano (edytowane)
A wiesz ze kolektor ssący jest bezpośrednio połączony z obudową filtra powietrza i część tego oleju nie spalonego dostaje się do filtra, czy nie wiesz?

nie do mnie chyba pytanie ale odpowiem:

może nie znam sie za bardzo na mechanice ale zdejmowałem ostatnio kolektor i nie zauważyłem, żeby było tam jakieś bezpośrednie połączenie z filtrem powietrza, więc hmmm :shock:

no chyba, że w m57 jest inny kolektor to sorry, nie poznałem organoleptycznie budowy tegoż silnika.

 

palekk, to fajnie że auto śmiga, co do wymiany poglądów - po prostu zaciekawiło mnie skąd może się wziąć olej w filtrze no i niestety nie bardzo nadal wiem... jedyna opcja to chyba taka, że turbo zamiast zasysać powietrze z filtra to zaczęłoby chodzić w drugą stronę i do niego tłoczyć :mrgreen:

 

jeśli chodzi o odmę i turbinę - jest to możliwe aby turbina puszczała ciśnienie w swój układ smarowania i tym samym do skrzyni korbowej? serio pytam bo to aż dziwne żeby w ten sposób mogła ona wogóle pracować i sie nie zatrzeć w krótkim czasie...?

Edytowane przez pedros-20
Opublikowano
No śmiga smiga dobrze :) Jestem zadowolony że temat ogarnięty i jest poprawa :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
A wiesz ze kolektor ssący jest bezpośrednio połączony z obudową filtra powietrza i część tego oleju nie spalonego dostaje się do filtra, czy nie wiesz?

 

nie do mnie chyba pytanie ale odpowiem:

może nie znam sie za bardzo na mechanice ale zdejmowałem ostatnio kolektor i nie zauważyłem, żeby było tam jakieś bezpośrednie połączenie z filtrem powietrza, :mrgreen:

 

Masz rację .Nie będę się tłumaczył dlaczego tak napisałem ,miałem co innego na myśli apotem zamiast się od razu wycofać to dalej brnąłem :mrgreen:Zostałem przyciśnięty do muru i przyznaje się do błędu .OLEJ Z TURBINY NIE MOŻE SIĘ DOSTAĆ DO FILTRA POWIETRZA,JEŚLI TAM JEST TO TYLKO PRZEZ ODMĘ. Z innych rzeczy które tu opisałem się nie wycofuję.

 

Dobrze że koledze palekkk udało się rozwiązać problem

Pozdrawiam.

Opublikowano

moze sie dostać jak turbo puści gwałtownie olej pod duzym cisnieniem to moze i wypchać w strone ssącą.

Jednak przy troche puszczającym oleju nie ma prawa zasyfić filtra powietrza.

Bogi sie troche rozpędził :D ale to obrazuje tylko jak toczą się dyskusję teoretyków :D do których i ja po części należę, przyznaję, ale przynajmniej nie wypowiadam się na tematy jesli nie mialem z nimi do czynienia :D

Opublikowano

Tylko że ja miałem z tym tematem do czynienia bo zajeździłem dwie turbiny.Ostatnio w ducato ,i w każdym przypadku miałem olej w filtrze.Olej zapewne był przez odmę i nie zmienia to faktu że w takim przypadku silnik ogólnie jest w złej kondycji, z tym się chyba zgodzimy?

Nie wypowiadam się w tematach elektroniki,kompów i innych rzeczach o których nie mam pojęcia.W tematach ogólnej mechaniki np. -dlaczego biją tarcze mogę się wypowiedzieć bo przerabiałem to dziesiątki razy w różnych autach.Inna sprawa że nie zawsze potrafię niektóre rzeczy wytłumaczyć, i tu właśnie brak mi teorii. Zawsze jednak do błędu potrafię się przyznać ,w przeciwieństwie co do niektórych kolegów :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.