Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dopatrzylem sie że moj intercooler puszcza olej nie ma jakiejś tragedi ze kapie z nad kola ale widać ze się poci.. Podejrzałem ze ma nieszczelność pomiedzy tymi rzęskami metalowymi ( niewiem jak to sie nazywa ) jest mała dziurka.. Jaki ma to wpływ na auto ?? Jak to najlepiej załatać. Może ktoś coś podpowie

Pozdrawiam

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Tam nie powinno być tyle oleju że aż wycieka.Musisz znaleźć przyczynę dlaczego olej dostaje się do intercolera bo sama eliminaca wycieku nic nie da.Przyjrzyj się turbawce .
Opublikowano

Turbo ciagnie że aż miło powyzej 2 tys auto zyje tylko żę jest wyciek nie jest to jakis duzy wyciek ale jest.. W lato podejrzałem ze jest tammała dziurka i przez nia sie wydobywa... Poniżej foto

Tak to wygląda

http://images39.fotosik.pl/1917/95d0b002f70000fbmed.jpg

 

http://images39.fotosik.pl/1917/1df2ca56b7d09371med.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

nie zgodze się z bogim, bo w dolocie zawsze jest olej, chocby pary oleju z odmy.

Jak bedzie nawet mini niezsczelnosc w IC, to już bedzie sie tam pocić. Najprostsza naprawa- zakup kolejnego intercoolera i po sprawie.

 

Jesli tego oleju jest naprawde duzo, to albo turbo puszcza olej (kontrolować stan oleju), albo odmą przedmuchuje za bardzo, wtedy ratuje Oil Catch Tank.

Masz niebieskiego bączka z rana przy 1-szym uruchomieniu?

Opublikowano
Nie własnie nie ma niebieskiego bączka a w tłumiku końcowym jest tylko sadza czarna nie ma oleju bo to też juz sprawdzałem... A co powoduje taki dziurawy ic ?? Ma wpływ na dynamike ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziurawy IC upuszcza ciśnienie z dolotu, więc turbina musi to nadrobić, to przekłada się na jej żywotność, w dodatku przepływomierz będzie mierzył więcej niż rzeczywiście trafia na silnik (po drodze ucieka dziurą).

Nie ma co jeździć na dziurawym icku, lepiej wymienić, lub tymczasowo czymś załatać dziurę.

Opublikowano
No własnie jutro u mnie pogodę przewidują na plusie 2 stopnie wiec moze bym się za to wzioł bo chyba z tym duzo roboty nie ma trzeba zwalić nadkole potem odkrecać sruby i ic wyjmujesz... Planuje go tymczasowo czymś załatać póki nie kupię drugiego.. Czyli rozumiem że silnik z dziurawym ic nie jest tak dynamiczny jak ze sprawnym ic i robi sie bardziej mułowaty ospały..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
ale według mnie auto na swoją moc jest słabsze bo jezdzilem jakis czas temu siostry vectra b 2.0 dti 97 rok 101 km az sprawdzilem dokładnie 205 Nm i zrywała sie elegancko tak samo jak braciaka passat kombi 98 rok 1,9 110 km przy masie zrywny jest elegancko a u mnie tak nie ma niby te 143 km 280nm... Wiec przypuszczam że to przez ten Ic dziurawy...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Jak masz nieszczelny układ IC, to auto jest słabsze i jeżeli jest większa nieszczelność, to z wydechu wali na czarno,silnik wtedy dostaje za mało powietrza, a za dużo paliwa.
Opublikowano
Co do nieszczelnosci to napewno ona jest bo wycieka z niej olej dziura jest napewno nie jakas tragicznie duża ale jest napewno jest większa od średnicy zapałki.. Kiedys jak pogoniłem swoja bmw troche i kolerzka za mna jechał to powiedział ze kopciła ładnie ale pózniej wyczysciłem egr i kolektor ssący ale dymienia nie sprawdzałem podczas przyspieszania nie widzę go w lusterku... Więc uznałem że jest dobrze... Myśle ze silnik 143 konny powinien dobrze sie zrywać bo tak jak mówie jezdziłem vectra 2.0 dti 97 rok 101 km i passatem kombi 1.9 tdi i one lepiej szły od mojego :(

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano (edytowane)
I tak powiem że wydaję mi się że jak auto jest zimne nie tak dosłownie zimne bo teraz w zime to ide zapalam go na jakies 10 min jak temp wyjdzie za niebieskie pole to ruszam.. I dzis jak wyjechałem to jak byla zimna to wydaje mi sie że lepiej szła niz taka rozgrzana... Czytałem gdzieś ze to też od intercoolera... Ale tylko mi się wydaję.. Czy tak powinno być przy dziurawym Ic?? Edytowane przez palekkk

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Nikt nic nie podpowie ?? Tyle osób obserwuje a nikt nic nienapiszę

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Zeberka masz widze w niezlym stanie, oddaj IC do pospawania, koszt pewnie w granicach ~50zl i zapominasz o sprawie.

Przyczyna? Pewnie jakis kamyczek w niego uderzyl, nie ma sie czym przejmowac.

 

Co do mula na zimnym - w TDSie moze to byc sporo rzeczy, najpierw zalataj IC.

Opublikowano
No ale z tym zamulaniem napisałem ze mi sie wydaje... I napisałem że wydaje mi sie że zimny lepiej idzie jak ciepły :) Nie odwrotnie Bo czytałem że takie objawy miedzy innymi wykazuje Ic :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Zaraz zabieram sie za wyjęcie i mycie intercoolera potem bedziemy go spawać :) Dam znąc jak wyszło bo dzis całą nocke bedzie schnąć pod kaloryferem bo musi być dobrze wysuszony

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
nie zgodze się z bogim, bo w dolocie zawsze jest olej, chocby pary oleju z odmy.

Jak bedzie nawet mini niezsczelnosc w IC, to już bedzie sie tam pocić. Najprostsza naprawa- zakup kolejnego intercoolera i po sprawie.

 

Jesli tego oleju jest naprawde duzo, to albo turbo puszcza olej (kontrolować stan oleju), albo odmą przedmuchuje za bardzo, wtedy ratuje Oil Catch Tank.

Masz niebieskiego bączka z rana przy 1-szym uruchomieniu?

 

Pary oleju i nalot to tak ale popatrz na zdjęcia wyżej jaki zasyfiony olejem jest IC.

 

Każda nie szczelność w dolocie będzie objawiać się słabszą mocą i to obojętnie czy nieszczelny IC. czy któryś przewód,czy kolektor.

Nadmierna ilość oleju w dolocie to puszczające turbo które może jeszcze całkiem dobrze ciągnąć.

 

Mogę się założyć że jak kolega palekkk zdejmie obudowę filtra powietrza to będzie tam olej.A może uważasz że tam tez może być?

IC i tak musi wymienić żeby nie łapało lewego powietrza, spawanie tego i klejenie jest bez sensu. Z olejem w dolocie można jeszcze sporo jeździć,tylko jak któregoś razu dostanie ostro po garach to turbo może si rozlecieć i zassać ole z silnika ,czego nie życzę oczywiście.

Opublikowano

To wyglada troche inaczej niz opisujesz.

Nawet całkiem sprawne turbo puszcza troche oleju, ktory osadza sie na ściankach rur dolotowych, co nie znaczy, ze silnik pije ten olej, bo na bagnecie nawet nie zauwazysz ubytku, moze szklanke lub góra dwie od wymiany do wymiany oleju.

Teraz zatrzymujesz sie, całość jest rozgrzana, więc rzadka, olej sobie z wszystkich mozliwych scianek spływa na samo dno ukladu, a na tym dnie jest przeciez IC, wiec zgromadzi sie jakaś część, nawet niewielka.

A że olej nie wyparowywuje, wiec zostawia slad i coraz to z biegiem czasu się ten ślad powiększa stąd efekt jak na zdjęciu wyżej.

 

Ide o zaklad ze filtr powietrza ma suchy. Ja tez mam gdzieś dziurkę w IC i też się tam poci, ale wiem, że turbo ma sie jeszcze dobrze.

Opublikowano
A wiec tak :) Ic pospawany dziury juz nie ma umyty idealnie że wygląda jak nowy.. Dziś załozyłem i odrazu auto ozyło :) Jak załacza sie turbina to odrazu jest inny ciag sporo mocniejszy :) I może coś z dołu sie poprawił ale jeszcze nie wiem bo niezdarzył mi sie dzis dobrze nagrzać bo tylko kawałek wyjechałem... Ale co do obudowy filtra to tam jest sucho bo ostatnio odkrecałem i filtr powietrza również suchy wiec kolego bogi przegrał byś zakład :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
A wiec tak :) Ic pospawany dziury juz nie ma umyty idealnie że wygląda jak nowy.. Dziś załozyłem i odrazu auto ozyło :) Jak załacza sie turbina to odrazu jest inny ciag sporo mocniejszy :) I może coś z dołu sie poprawił ale jeszcze nie wiem bo niezdarzył mi sie dzis dobrze nagrzać bo tylko kawałek wyjechałem... Ale co do obudowy filtra to tam jest sucho bo ostatnio odkrecałem i filtr powietrza również suchy wiec kolego bogi przegrał byś zakład :)

 

Cieszę się razem z tobą :D

Opublikowano
Bo żeby sprawdzić tak dokładnie czy sie sporo poprawiło to musi sie nagrzać dobrze nie ?/ Najlepiej jak gdzies rusze w trasę to wsprawdzić ?? Bo wiadomo że taki w pół nagrzany to nie bedzie tak samo chodził jak przy tem 88 czy 90 stopni

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Bo żeby sprawdzić tak dokładnie czy sie sporo poprawiło to musi sie nagrzać dobrze nie ?/ Najlepiej jak gdzies rusze w trasę to wsprawdzić ?? Bo wiadomo że taki w pół nagrzany to nie bedzie tak samo chodził jak przy tem 88 czy 90 stopni

 

Z całym szacunkiem, ale zadałeś pytania rodem rasowej blondynki.

TAAK silnik ma być rozgrzany, ale nie dlatego ze bedzie lepiej chodził, bo akurat zimny silnik jest ciut żwawszy

Opublikowano

Z ta blondynką to dobre :)

Nie no spytałęm tylko jak najlepiej sprawdzić czy po załątaniu ic jest róznica proste pytanie :) Jestes bardziej obcykany niż ja więc ciebie pytam :) Jak juz o pewnych rzeczach będe miec wiedzę to będe mógł z innymi się nią dzielić i pomagac :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
a tak z ciekawości zapytam skoro o tym mówicie: a co by oznaczało gdyby w filtrze powietrza był olej? i jak on mógłby sie tam znaleźć?
Opublikowano
a tak z ciekawości zapytam skoro o tym mówicie: a co by oznaczało gdyby w filtrze powietrza był olej? i jak on mógłby sie tam znaleźć?

 

-a jak dostaje się do IC.?

Gorące powietrze tłoczone przez turbo schładza się w IC.i przewodami leci do kolektora ssącego.

Jak turbina puszcza olej to najpierw pojawia się on w przewodach potem IC. następnie wędruje do góry czyli kolektor dolotowy i filtr powietrza .Chyba że olej znajdzie ujście np.w dziurawym IC to nie wędruje do góry tylko kapie. Następnym ostatnim etapem przed agonią turba jest wywalanie oleju przez wydech bo jak wiadomo turbina działa w obie strony,jest napędzana gorącymi spalinami jednocześnie tłocząc powietrze do silnika.Nie wiem dlaczego to tak trudno zrozumieć.Cały proces puszczania oleju może być długotrwały i nie objawia się spadkiem mocy ,jednak gdy olej pojawia się już na górze w filtrze to jest źle.Bywa też tak że turbo raptownie wywali olej przez wydech bez wcześniejszych objawów.

Wszystko co napisałem chaotycznie trochę :? nie przeczytałem w google (jak nie którzy :mrgreen: ),tylko doświadczyłem sam z kilkoma dieslami jakie w życiu miałem .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.