Skocz do zawartości

320d 150KM -spadek mocy, ubytek pł.chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

prosiłbym o uszanowanie mojego posta, po przeszukaniu forum nie znalazłem podobnego przypadku.

 

W moim samochodzie(E46, 320d 150KM, 2002) doszło do nagłego spadku mocy na całym zakresie obrotów. Było to nagle i towarzyszyło temu spadek temperatury w silniku. Pierwsze co się okazało to rozwalony wirnik w turbinie. Turbina poszła do regeneracji. Po zamontowaniu turbiny okazało się że objawy nadal są. (Turbo na pewno dobrze zregenerowana-sprawdzone). Po wyczerpaniu wszystkich opcji. tj. sprawdzeniu EGR, wężyków doprowadzających, katalizatora, przepływomierza (także po zaprogramowaniu na nowo), wgraniu softa,sprawdzeniu pompo-wtrysków i ich programowaniu, problem nadal pozostaje. Komputer w ASO wykazuje jedynie nie równą pracę pompo-wtrysków, ale zostały sprawdzone i wszystkie są szczelne - przyczyna musi być gdzie indziej.

Dodatkowo ostatnio zauważono spadek poziomu płynu chłodniczego i utrzyumującą się niską temperaturę silnika. Padło podejrzenie na pęknięcie głowicy lub uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Już mi brakuję sił. Co może być przyczyną??? Czy któs miał może podobne objawy, albo może się domyślać o co chodzi??? Proszę o pomoc

Opublikowano
sprawdzeniu pompo-wtrysków i ich programowaniu
Komputer w ASO wykazuje jedynie nie równą pracę pompo-wtrysków

W ASO Ci powiedzieli, że M47N posiada układ POMPOWTRYSKIWACZY?? :roll:

Opublikowano
może źle zdefiniowałem, wtryskiwacze... Ale wolałbym jakąś poradę a nie czepianie się za słówka, chyba doświadczona osoba domyśli się o co chodzi...
Opublikowano

skoro wtryski ok a turbina zregenerowana to albo oberwał jakiś czujnik albo masz silnik rozwalony !

Dożo ci tego płynu ubywa ? Nie masz wycieku ? Sprawdź czy robi ci się maź pod korkiem od oleju ?

 

Trzeba by podłączyć pod kompa sprawdzić na rozgrzanym silniku korekty wtrysków i przejechać się autem z sprawdzeniem ciśnienia doładowania i odczytów z przepływomierza.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nalezy zacząć od ubytku płynu chłodzącego i nie ufałbym zregenerowanej turbospręzarce. Generalnie podłączyć kompa i wio na testy z podglądem live. Rzetelna diagnoza podstawą znalezienia usterki. Kompresja była mierzona?

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Samochód stoi u mechanika, więc na część pytań nie jestem w stanie odpowiedzieć. Wiem że widocznego wycieku płynu chłodniczego nie ma - to mi potwierdził mechanik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.