Skocz do zawartości

Co wybrać? Navi, audio HiFi Prof czy silnik diesla?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie wiem co to sportowy uklad kierowniczy, ale jesli piszesz o aktywnym ukladzie kierowniczym, to akurat ja nie jestem jego zwolennikiem. wole ciezej pracujaca kierownice

W trybie sport układ ciężej pracuje i jeden penły obrót i koła skrecone na maxa, w normalnym trybie tylko jest mniejsze przełożenie, bardzo pomaga w manewrowaniu.

Jeśli chodzi o navi to najnowsza Automapa nie zaproponował mi objazdu. :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To rewelacja jak na auto z konfiguracji. Gdzie takie rabaty daja?

 

Dealer w Poznaniu. Byłem w zasadzie już zdecydowany na ofertę brokera (15%), którą dealerowi wysłałem. To nie był blef. Pomogło, wybrałem 12%, ale większy spokój.

Opublikowano
System TMC- Traffic Message Channel. Sygnał radiowy, jak RDS.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

System jest stary i wymaga chyba dużych nakładów infrastrukturalnych. Myślę że przyszłością będą interaktywne systemy bazujące na danych płynących od innych aut. Namiastkę tego masz już w Automapie w postaci Live Drive.

 

...sorki że przeciągam... to znaczy seryjne navi ma ten system??? Poki co nie zaobserwowalem takich zdarzen czy moze u nas to jeszcze nie rozpowszechnione.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
System TMC- Traffic Message Channel. Sygnał radiowy, jak RDS.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

System jest stary i wymaga chyba dużych nakładów infrastrukturalnych. Myślę że przyszłością będą interaktywne systemy bazujące na danych płynących od innych aut. Namiastkę tego masz już w Automapie w postaci Live Drive.

 

...sorki że przeciągam... to znaczy seryjne navi ma ten system??? Poki co nie zaobserwowalem takich zdarzen czy moze u nas to jeszcze nie rozpowszechnione.

Pozdrawiam

W Polsce nie dziala system TMC, aprzynajmniej nic o tym nie slyszalem. Jakis rok, dwa temu pojawialy sie informacje ze bedzie budowany tez w Polsce, ale bylby to krok wstecz.

Z linka od Bono wnioskuje ze nowe navi Pro maja system RTTI, ktory jest nowoczesniejsza wersja TMC. W Polsce poki co funkcja nieaktywna.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Nie wiem jak system z technicznego punktu widzenia działa w BMW X3, ale Navi Professional jest według mnie obowiązkowym dodatkiem. W PL nie działa śledzenie korków, bo tu nic nie działa. Ale w Europie informacja o korkach i proponowanych objazdach jest znakomita. Za to użyteczność w miastach, również w Polsce nie ustępuje innym nawigacjom. Znakomite operowanie przez joystick, podwójny ekran, możliwość dowolnej zmiany wyświatleń informacji i skali na obu ekranach, a przede wszystkim brak zwisających kabli i badziewnych przyssawek do szyby albo wkrętów w kokpicie - to rzeczy których nie dostaniecie z żadną "dostawianą" nawigacją. Ja jeździłem z różnymi przenośnymi nawigacjami i za żadne skarby nie zamieniłbym na nie wbudowanej nawigacji BMW. Jedyny problem to spóźnone i drogie aktualizacje, ale brak aktualności dotyczy właściwie tylko autostrad w PL, których nikt nie może się doliczyć, bo ostatnio jest ich za dużo i wszyscy są w szoku:D.

Automat - dla mnie obowiązek ponad wszystko!

Klapa bagażnika otwierana elektrycznie - też nie żałuję że wziąłęm, bardzo użyteczny drobiazg.

Obowiązkowy jest moim zdaniem tempomat - sprawdza się kapitalnie.

Fotele z regulacją odcinka lędźwiowego - też obowiązek. Tutaj trochę żałuję, że nie wziąłem pakietu elektrycznych foteli, bo zmiany kierowcy w trasie są bez tego uciążliwe, a tak można ustawić profil i wszystko samo się przestawia dla wybranej osoby.

Pakiet oświetlenia bardzo fajny - nie żałuję że mam.

Opublikowano

...tak na dokładkę, wszystkie dodatki na pewno są na plus bo i jak inaczej ale co bym polecał to co najmniej kierownice z M-pakietu... Mam zwykłą sportową i po prostu dłonie na tej "dziwnej skórze" dziwnie leżą - jest słaba...

 

Reszta dodatków to wiadomo sprawa budgetu. Co do Navi to może i niema super pokrycia (nie mam zdania bo mi pasuje póki co) ale lubię jej używać nawet jadąc nocą na trasie. Widzę kiedy będą krzyzówki, ile będzie prostej.... pomaga planować również wyprzedzania i manewry - to tak z innej beczki

Opublikowano

I jeszcze jeden powód, dlaczego warto mieć nawigację wbudowaną:

Nie wszyscy wiedzą, że wystarczy wejść na:

https://www.bmw-routes.com/de/en/plan-routes/index.jsp

zaplanować trasę, wskazując dowolne miejsca przez które chce się jechać, zapisać trasę na pen-drive, wpiąć go do USB w schowku w desce przed pasażerem (posiadanie tego złącza jest warunkiem koniecznym), i zaimportować trasę do nawigacji.

Jedyna wada: mapy w BMW-Routes są bardziej aktualne od tych w nawigacji, a więc nawigacja "poprawi" Twoją trasę dostosowując ją do sieci dróg które ma zapisane. Ale to samo działoby się przy wpisywaniu adresów bezpośrednio w nawigacji, a tak jest o wiele wygodniej. I to jest właśnie komfort jaki daje oryginalnie wbudowana nawigacja - gorąco polecam BMW-Routes :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dla mnie jeszcze fajniesza sprawa jest wysylanie adresow z komputera (lub aplikacji iphone bmw remote), ale to chyba w polsce nie dziala, nie pamietam kiedy po raz ostatni wybieralem adres za pomoca pokretla w samochodzie

 

http://www.youtube.com/watch?v=caXlD87Umz4

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pracuja nad czyms takim

 

“The integration of Siri using the BMW voice command steering wheel controls is a logical next step. Apple’s new Eyes Free mode enables drivers to use Siri to interact with their iPhone by voice even in the car . Users can not only make a call but also tune in to their favorite music, send a text message, create reminders, set alarms or create events without ever having to look for their phone. BMW is planning to have Siri integration available by mid-2013.”

 

http://www.bmwblog.com/2012/06/12/siri-by-apple-coming-to-bmw-vehicles-eyesfree/

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
A dla mnie najlepsza opcja bylaby google'owa navi z wyszukiwaniem glosowym i synchronizacja z wlasnymi googlami.

To własnie zapewnia BMW Online. Wczytujesz trasę w Google maps i przesyłasz poprzez dostępną opcję w menu do auta. Tak to dziala w Niemczech i USA, trzeba mieć tylko założone konto BMW OnLine. Niestety, w PL chyba się nie doczekamy...

A jeśli chodzi o gogle narciarskie z mapami, to też takie już są. Mapkę trasy masz wyświetlaną na szybie gogli od wewnątrz. To już jest testowane, ale chyba nie trafiły jeszcze do sprzedaży.

Opublikowano

Bo napisałeś "własnymi googlami" to co miałem sądzić? Te na ekranie to trudno nazwać "własne". A fakt, jestem całą zimę myślami na stoku! Stok i X3 to ekstra dobrana para.

Z tak na serio: Niestety konsultanci w ASO informowali już dawno, że w PL pracują nad usługą Connected Drive i możliwością posiadania konta, ale pracują już długo i nic z tego nie wynika. Około rok temu, jak "odświerzali" stronę BMW dla X3 gdy pojawiły się nowe dostępne silniki, pojawiły się też tam informacje o dostępnych opcjach związanych z Connected Drive. Zwróciłem uwagę w ASO że piszą o czymś, czego nie ma w PL i BMW usunęło z opisów ze strony polskiej te funkcje, z których do tej pory nic nie wyszło. Niech pracują, zobaczymy, tylko jak zwykle cała Europa i USA z tego korzystają, a my czekamy w przedpokoju :mad2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Miesiąc temu zamówiłem auto, specyfikacja poniżej, mam kilka pytań :roll:

 

X3 xDrive20i

300   biel alpejska

FHCX  Poªµczenie tkaniny i skóry Pearlpoint ostrygowy

1CA     Wybór COP odpowiednich pojazdów

1CC     Funkcja Auto Start Stop

1CD     Odzysk energii hamowania

205     Automatyczna skrzynia biegów

216     Servotronic

230     Zakres wyposa¥enia specyficzny dla UE

249     Kierownica wielofunkcyjna

255     Kierownica sportowa, skórzana z łopatkami

258     Opony z funkcjµ jazdy awaryjnej

2K0     Obrêcze kóª ze stopów lekkich V-Spoke 304, 17 cali

2PA     ¡ruby zabezpieczajµce

302     System alarmowy

316     Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy baga¥nika

3AG     Kamera cofania

402     Szklany dach panoramiczny

420     Szyby przeciwsªoneczne

423     Dywaniki welurowe

428     Trójkµt ostrzegawczy

431     Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie

465     System zaªadunkowy

481     Sportowe fotele przednie

494     Ogrzewanie foteli przednich

4CG     Listwy ozdobne satynowo srebrne mat

4NE     Dodatkowe ogrzewanie

4U2     Przeªµcznik wªa«ciwo«ci jezdnych z trybem ECO PRO

502     Spryskiwacze reflektorów

508     Czujniki parkowania z tyªu i z przodu

520     ¡wiatªa przeciwmgielne

521     Czujnik deszczu z automatycznµ kontrolµ

522     Reflektory biksenonowe

534     Klimatyzacja automatyczna

544     Cruise control with braking function

548     Prêdko«ciomierz z podziaªkµ km/h

563     Pakiet dodatkowego o«wietlenia

5DA     Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu

663     Radio BMW Professional

677     Zestw hi-fi Professional

698     Kod regionalny 2 do DVD

6AA     Teleserwis BMW

6AB     Ustawienie Teleserwis BMW

6NH     Zestaw gªo«nomówiµcy z interfejsem USB

7NH     Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive 5 lat / 100 000 km

 

Mam ostatnie dni na to, aby coś ewentualnie aneksem dodać/zmienić. Pytania:

 

1. Podparcie lędźwiowe.

Czytałem wątki na ten temat, ale trudno o jednoznaczną opinię. Czy jest ktoś, kto nie posiada tego i może się wypowiedzieć? A najlepiej, kto ma porównanie? Ja miałem to w VW Passacie, ale raz ustawiłem na pozycji "maksymalnie do tyłu" i przez 4 lata nie ruszałem. A może fotele sportowe w BMW X3 mają wysunięty odcinek na stałe dość mocno i na dłuższej trasie to męczy?

 

2. EDC.

Czytałem wątki, ale wynika z nich, że albo odradzają ze względu na problemy jakie posiadają (wiele osób wymienia na zwykłe amortyzatory) albo są zadowoleni i w 90% jeżdżą na komfort. To może zamiast tego zmienić opony na zwykłe?

 

Komfort chciałbym mieć, ale ile go więcej uzyskam w porównaniu do zwykłego zawieszenia? Jeździłem odpowiednikiem EDC w Q5, ale to żadne porównanie (chyba, że ktoś zna i może się wypowiedzieć).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ad2. EDC

Moim skromnym zdaniem, sprawdza się bardzo dobrze, szczególnie na autostradzie. Zresztą w większości testów rekomendują zakup EDC i automatu.

 

warto zobaczyć http://www.whatcar.com/car-reviews/bmw/x3-4x4/video/25996-3 (drugi filmik u dołu).

 

Na zwykłych amortyzatorach nie uzyska się takiego komfortu (i wybierania nierówności) jak z EDC - jak masz okazję porównać to wtedy się przekonasz.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Na zwykłych amortyzatorach nie uzyska się takiego komfortu (i wybierania nierówności) jak z EDC - jak masz okazję porównać to wtedy się przekonasz.

 

Nie mam możliwości porównania... Dealer nie posiada EDC (DDC) w X3. A porównywanie EDC w innym modelu (np. w serii 5) chyba mija się z sensem...

Opublikowano
Ad1 ja przez jakis czas jezdzilem z mocno napompowanym odcinek ledzwiowym, a teraz mam ustawione minimalbe uwypuklenie i tez jest ok. Chyba jest tak jak piszesz, ze te fotele standardowo sa nienajgorzej wyprofilowane
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli samochód nie jest jeszcze zamówiony :

My wybraliśmy

Twin Turbo (benzyna)

Alpina White

Pakiet Technology

Premium Sound

Nevada Black

Sport Pakiet

Podwójny dach

Całość - rewelacja !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.