Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem otóż na ciepłym silniku pojawia się dziwne zachowanie auta 318i 143ps obroty wzrastają powoli do 1500 i spadają do 1000 i tak cały czas. pierwszym obiawem było spadanie obrotów (szatkowanie) przez jakieś kilka minut a następnie cały czas teraz rosną i spadają. podpięcie pod kompa nic nie wykazało wszystko ok tylko praca na 3 i 4 cylindrze pokazała nierówności ale to dziwne że nie na 2i4 albo 1i3. mechanik powiedział że może to być jakieś lewe powietrze ale nic nie widziałem

miał ktoś może takie zachowanie auta?

co to może być?

Edytowane przez mlody00406
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no teraz juz cos wiemy.jesli moge cos podpowiedziec to dopisz do opisu swojego, jaki model silnika masz, ewentualnie z jakiego roku.318i nic nie mowi niestety.zobacz po podlaczeniu pod kompa jak zachowuje sie przeplywka na wolnych obrotach.na wykresie widac czy wartosci sa poza granicami.od tego bym zaczynal.moze nalezaloby zrobic adaptacje, nauczyc na nowo valvetronic.on ustala polozenie dolotu po pierwszym etapie nagrzewania.
Opublikowano (edytowane)

to jest 318i 2001r 1995cm3 podpinałem pod kompa i wszystko ponoć ok

Ważne może też być że to jest auto z lpg.

będę próbował jeszcze raz go podpiąć i tak jak piszesz zrobić adaptację valvetronica

Edytowane przez mlody00406
Opublikowano

Miałem podobny efekt pod koniec 2011 roku.

Różnica polegała na tym że u mnie obroty pulsowały w zakresie od 1500 do 2000. Efekt pojawiał się jak silnik nabrał delikatnie temperatury, niestety jeździć się z tym nie dało, było uczucie jakby silnik nagle tracił moc a potem dostawał kopa. Wystarczyło żeby sinik jeszcze bardziej się nagrzał i usterka znikała, trzeba było tylko silnik zgasić i odpalić ponownie inaczej obroty cały czas skakały. Cały problem trwał chyba 3 czy 4 dni, w ostatnim dniu zaświeciła się kontrolka eml ale silnik pracował już normalnie, po kolejnym zgaszeniu i odpaleniu było wszystko ok i do dziś ten problem się nie pojawił.

Nie doszedłem co było przyczyną, inpa pokazała jakiś chwilowy błąd przepustnicy i to wszystko...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.