Skocz do zawartości

BMW e46 320d WYBILO olej korkiem wlewu auto zgaslo POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
WItam, dzis jadac na zakupy stalo sie cos dziwnego przy redukcji biegu z 4 na 2 auto szarpnelo po czym wkosyczly obroty na odcine jakies 3-4 sec nagle opadlo do normalnosci cos strzelilo zasmierdzialo i auto zgaslo nie chce odpalic kreci kreci ale nie lapie wiec otwieram maske patrze a tam pelno oleju na masec od dolu i na plastikowych pokrywach wybilo wlewm oleju, sprawdzialem stan oleju jest prawo na 0 co moze byc przyczyna takiego zachowania? gdzie szukac pomocy?
Opublikowano
tylko dlaczego auto nie chce odpalac? jest tak zapchana czy co? w ogole nie lapie tylko kreci rozrusznik i telepie calym autem
Opublikowano
:|

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
nie koniecznie wał bo znam podobny przypadek że powodem była odma i też nie można było odpalić z powodu oleju.Oby to było to bo wał to już koszta
Opublikowano

Inpa pokazala takie bledy :

8 glow device (bylo juz przed tym zajsciem i auto jezdzilo normalnie)

101 boost controll (pokazal sie blad dzis rano po calym zajsciu po skasowaniu nie wyskoczyl ponownie)

47 speed (rpm) sensor crankshaft (podobnie po calym zajsciu po skasowaniu nie pokazal sie ponownie_

46 speed (rpm) injection pump (in pumpe nich extra zu tauschen)

Opublikowano
nie bo padl aku te 2 ostatenie bledy sa dlatego ze byla redukcja z 4 na 2 auto wskoczylo na 6 tys obrtow i pewnie dlatego
Opublikowano

mateusz88 nie zostałeś pominięty :norty:

Widzę że nikt mądrzejszy nic nie radzi, to ja bym przez korek wlewu oleju sprawdził czy obraca się wałek przy prubie rozruchu. Jeśli tak to by znaczyło że wał jest cały i podejrzewałbym jakieś problemy z rozrządem np przeskoczył na którymś z wałów albo na pompie albo pompa się rozsypała

Opublikowano
mateusz88 nie zostałeś pominięty :norty:

Widzę że nikt mądrzejszy nic nie radzi, to ja bym przez korek wlewu oleju sprawdził czy obraca się wałek przy prubie rozruchu. Jeśli tak to by znaczyło że wał jest cały i podejrzewałbym jakieś problemy z rozrządem np przeskoczył na którymś z wałów albo na pompie albo pompa się rozsypała

 

Święta prawda :)

Opublikowano
Ludzie po pierwsze kto redukuje Z 4 biegu na 2 ?? Jak to terror dla silnika. Zaciągnij do dobrego mechanika to będziesz wiedział co się stało. Ciężko jest wytypować usterkę bez oględzin. Na początku sprawdź czy łańcuch nie przeskoczył. Przy takim szarpnięciu jak redukcja z 4 na 2 bieg to bardzo możliwe.
Opublikowano
tak wiem... caly czas jezdzilem turbobenzyna i przyzwyczajenie, dlatego wiem ze teraz bedzie mnie to kosztowalo a nawyki trzeba zmieniac :P
Opublikowano

Problem rozwiazany auto postalo w garazu przez weekend i odpalilo, natomiast mechanik powiedzial po diagnostycekomp ze trzeba pilnie sprawdzic wtryski oraz wentylator poniewaz moze sie przegrzac, hmm bledy mialem od dawna auto trzymalo temperature na kompie pokazywal cos ok 90 stopni +- i kreska w pionie wiec nie wiem czy brac jego slowa na powaznie czy poprostu chce zarobic? z wtryskami powiedzial ze przez ten blad trzeb je sprawdzic ale auto super sie zbiera rowno pracuje i nie wiem co o tym myslec

chodzi mu o blad 47 z tego zdjecia

http://imageshack.us/photo/my-images/856/crashi.jpg/

 

ii o blad 116 z tego zdjecia

http://imageshack.us/photo/my-images/812/crash2t.jpg/

 

 

co o tym myslicie?

Opublikowano

Masz błędy:

- układ grzania świec żarowych - zwarcie

- niedoładowanie, tj za mało powietrza - elektrozawór turbo i cały bałagan odzyskiwania mocy.

- czujnik GMP (impulsów walu korbowego) - zobacz w jakich obrotach wychwycił go sterownik.

- czujnik impulsów obrotów pompy wtryskowej - zwarcie

- przekaźnik sprężarki klimy - zwarcie, albo tryb bezpieczeństwa przed uszkodzeniem sprężarki - za mało czynnika klimy.

 

Spróbuj wykasować błędy i sprawdź czy po odpaleniu któryś z nich wróci. Wygląda na to, że jeśli auto odpaliło to musiałeś wykasować błędy GMP i VP44 bo teoretycznie nie jest możliwe uruchomienie silnika z tymi błędami.

Opublikowano
tak wykasowalem je i auto odpalilo wracaja 2 bledy 116 z wentylatorem i glow device 8 a te 2 bledy o ktorych mowisz wyskoczyly przy obrotach 5710 skasowalem i auto odpalilo, zostaly te 2 bledy i nie wiem czy to cos powaznego
Opublikowano

A czy faktycznie obroty skoczyły do takiej wartości?? Bo jeśli tak to masz przyczynę wysadzenia oleju - za wysokie ciśnienie. Pozostały świece i możesz sprawdzić czy faktycznie są zjarane ---> viewtopic.php?f=69&t=97746

 

Wentylator?? Nic tam takiego nie widziałem. Zapewne błąd "ELECTRIC FAN"?? Albo odpięta wtyczka, albo uszkodzony sterownik wentylatora. Jak będziesz wymieniał to TYLKO od diesla!!!

Opublikowano
tak zredukowalem bieg z 4 na 2 przy 130 km/h i obroty wskoczylyna 5-6 tys ten electric fan sie pojawia i mowisz ze trzeba to wymienic? wentylator chlodnicy? a ten blad 116 realy air conditioning jak sie tego pozbyc?
Opublikowano
Jak silnik bedzie mial za wysoka temperature, np w lecie jak bedziesz jezdzil dodatkowo na klimie to Ci sie wentylator nie zalaczy, i klima nie bedzie prawidlowo chodzic bez jego poprawnego dzialania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.