Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Testuje Carly for BMW pro jakieś 3 miechy i jestem mega zadowolony. Mam E90 z 14.12.2007r. 330D. Co do interfejsu BT mogę polecić iCar3 PL INTERFEJS OBD2 ELM327 BLUETOOTH. Przykładowy Link:

 

http://allegro.pl/icar3-pl-interfejs-obd2-elm327-bluetooth-gratis-cd-i6202127820.html

 

Działa kodowanie i reszta diagnostyki ( Fakt nie łączy się modułami i-drive i jakiś moduł od pasów - później sprawdzę to uzupełnie... tzn. łączy tylko pisze że łącze jest niestabilne ). Nie wyszukuje automatycznie rodzaju silnika, ale ręcznie można dać że wszystkie typy. Z mojej obserwacji (godziny i nocki spędzone na różnych forach) interfejs BT ponoć działa w modelach diesel od roku 2007 i niektórzy piszą że raczej druga połowa roku 2007- więc u mnie działa. Raz próbowałem X3 z 2006r 2.0D 150KM i łączyło się, błędy czytało i kasowało, ale kodowanie lipa.. nawet nie czytało co gdzie i jaki moduł jest. W okolicach Krosna mogę komuś pomóc sprawdzić czy będzie taka konfiguracja działać w jego BMW.

Edytowane przez sami.p.335
  • Odpowiedzi 838
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam,

Nie wiem czy koś się podjął obserwacji DPF poprzez Carly for BMW ale może jednak :D

 

Posiadam oryginalny moduł Carly for bmw drugiej generacji.

Samochód ma oryginalny przebieg 66k km.

 

I tak po wypaleniu DPF poziom SOOT Mass-y spada do około 2gram jednak jeśli samochód jeździ po mieście (mam około 20km do roboty) to proces uruchamia się bardzo często bo co około 200km przy poziomie Soot mass 29gram(na początku sadzy przybywa bardzo szybko tak do około 15gram a potem zwalnia)

Natomiast jeśli jadę w dłuższą trasę taką 300km(przy średniej prędkości około 100km/h) plus trochę jazdy po mieście tak około 30km to proces wypalania DPF uruchamia się dopiero po około 400km-500km?

 

Czy może ktoś zauważył taką prawidłowość?

 

Witam.

 

Ja mam 5km do pracy i raczej kolego jest w miare ok u ciebie. Trasy robię rzadko, Może raz na miecha. Zmieniałem u siebie dpf z autka ponoć z przebiegiem 25tyś. i czujnik ciśnienia Dpf. Pasywne wypalanie miałem ostatnio przy 300KM - właściwie dzisiaj w drodze do pracy. Parę razy przy starym dpf-ie zdarzyło mi się że wypalało przy 200km. MAX jaki osiągnąłem narazie na "nowym" na trasie z Krosna do Siedlec (brak autostrad) to prawie 800KM. Na starym DPF max. na trasie to było 670KM (autostrada)- i dalej bym go używał, ale poprzedni właściciel czyścił go chemicznie (tak zakładam) i zaczął popuszczać (tak jak kobiety na serialach brazylijskich) troszke sadzy w wydech... nie wiele tego było na końcówce wydechu ale mnie nerwa brała więc zmieniłem.

 

Average regeneration interval czyli szacunkowy przebieg między wypalaniem dpf w Carly pokazu mi 630km(chyba jest jeszcze ze starego dpf-a oblicza). Ja SOOT Massem raczej bym się nie sugerował (pic na wode - komp jakoś to oblicza z ciśnienia przed dpf i analizuje warunki jazdy i użytkowania, i jak progam w nim sobie policzy zgodnie ze wzorcem że trzeba wypalać to wypala - tak rozumuje -bo każde autko tej sadzy produkuje inaczej - więc jest jakiś margines błędu ). SOOT Mass mocno rośnie jak wóz chodzi na wolnych obrotach - ponoć wtedy silnik sporo sadzy produkuje.

Patrze na Differential pressure across particulate filter i na wolnych obrotach po wypaleniu mam między 5-10 mmbar, a przed wypaleniem między 20-30 mmabr. Nigdy jeszcze nie robiłem wypalania aktywnego (wymuszonego) bo wszystko narazie działa jak należy... brak błędów, warunki spełnione, a jak włącza mi się proces wypalania to wiem kiedy ( w automacie trzyma jak głupi dłużej biegi tak do 2000 obr.) to po prostu jade dalej autkiem i włączam carly i widze kiedy kończy wypalanie.

 

Aha mam nalatane 242tys. - 7 tys. w Polsce, a reszta km we Włoszech.

Opublikowano

Czyli jednak częstotliwość wypalania DPF zależy od rodzaju trasy.

Jeśli chodzi o info czy proces wypalnia sie rozpoczął czy nie to u mnie w automacie nic sie nie zmienia a jedynym objawem jest wzrost temperatury do około 500-600 stopni przed DPF.

Opublikowano
Czyli jednak częstotliwość wypalania DPF zależy od rodzaju trasy.

Jeśli chodzi o info czy proces wypalnia sie rozpoczął czy nie to u mnie w automacie nic sie nie zmienia a jedynym objawem jest wzrost temperatury do około 500-600 stopni przed DPF.

 

Zgadza się. U mnie temperatury podobne. Raz miałem 680°. Jesli chodzi o zachowanie automatycznej skrzyni podczas wypalania to przeciąga biegi tak troszkę ponad 2000 obr. Normalnie zmienia tak między 1600 a 1700 obr. 6 bieg np. wrzuca dopiero powyżej 100 km/h. Wyglada tak jakby program wypalania chciał żeby silnik miał obroty powyżej 1500 obr/min.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Używam także carly for BMW.

Łącze się po kablu na USB d-can z przełącznikiem.

Kodowalem już w e46, e39, e90, e81, x3, e60, f10.

Wszytko chodzi, kodowac można.

Koduje się rewelacyjnie:)

Opublikowano
Chciałem ostatnio zainstalować nowsza wersję i nie mogę aktywować full, wcześniejsze wersję były ok, nawet tych wcześniejszych nie mogę aktywować.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie ma ktoś z Was może wersję carly 19 z witaminką? Mam problemy z połączeniem bluetooth a na 19... nigdy nie rozłączało. Jak bY ktoś miał na dysku to chętnie przygarnę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki jest najlepszy i najmniej problemowy interfejs współpracujący z iphonem który polecacie kupić? Oryginał Carly? :)

 

Jeśli nie chcesz mieć żadnych problemów to Oryginał Carly.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś próbował tym programem Carly for BMW zrobić wypalanie filtra DPF w E60?

 

Nie wiem czy ktoś z forum już próbował ale na pewno robili to ludzie którzy zgłosili się do testowania aplikacji. Ja skorzystałem z rejestracji nowego akumulatora.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Czy aplikacja posiada funkcję adaptacji np. przepustnicy?

 

Na oficjalnej stronie jest informacja że już pracują nad adaptacjami i resetem ECU, tak że będzie za jakiś czas.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy przez carly jestem w stanie przekodować czułość czujnika zmierzchu? W dzień jeżdżąc na auto wiecznie mi świecą xenony zamiast same ringi. Ktoś pomoże? Auto to e91 lci 2011r

 

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mylisz się kolego właśnie to ustawiłem w coding-kombi zakodowałem możliwość zmiany czułości czujnika z poziomu licznika i teraz w dowolnej chwili mogę ją zmienić na liczniku. Sa trzy poziomy czułości. Zakodowałem też sobie przy okazji pamięć start stop i corner led więc parę złotych zostało w kieszeni :)

 

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Można zakodować od wersji chyba 22.06 lub wyższej.

Czujnik deszczu światłoczułość 1/2 • aktywne • Nie activeDisplay menu do zmiany czułości czujnika deszczu światła w iDrive. W menu można znaleźć w tym samym menu jak inne ustawienia światła iDrive. (Codable w CCC) czułość czujnika deszczu światła 2/2 • aktywne • Nie activeOnly zmienić tę funkcję z "deszczu czułość czujnika światła 1/2". (Codable w CCC)

 

Masz oryginalny adapter carly II generacji? Próbowałem kabelkiem ale sie nie da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.