Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

HEH!!!

 

Kilka dni temu zapalił mi się błąd jak w tytule. Po podpięciu pod kompa okazało się, że filtr jest zasyfiony i padnięte są termostaty - normalka.

 

Oczywiście oba termostaty wymienione. Oczywiście błąd nadal się wyświetla, jednak lada moment zrobię trasę i wg mnie powinien się wypalić.

 

Jednak "szpec" Krystian z serwisu BMW przy Warszawskiej w Katowicach twierdzi, że sam się nie wypali i należy to zrobić na programie serwisowym (podobno podpinają kompa i jeździ się z tym programem przez godzinę z odpowiednią prędkością). Jakoś sceptycznie do tego podchodzę, bo o takiej metodzie nie słyszałem.

 

Czy ktoś mądrzejszy się wypowie czy wypalę ten filtr w trasie, czy rzeczywiście konieczne jest wypalenie z kompem?

 

Komunikat mówi: "Pojedź do serwisu. Możesz mieć ograniczoną moc." - oczywiście tego nie stwierdziłem.

 

Pozostałe parametry wtrysków, turbiny etc. w wartościach fabrycznych.

Opublikowano

Jeśli termostaty wymieniłeś i zostaną spełnione warunki potrzebne do wypalania filtra to wypalanie powinno się włączyć. Natomiast jeśli masz jeszcze inny problem to dopalanie się nie włączy.

Dopalanie serwisowe wymusza zrobienie dopalania w chwili zażądanej przez inicjatora, mając podłączonego kompa jesteś w stanie na bieżąco sprawdzać status i sprawdzać parametry potrzebne do dopalania. Więc jest to wygodniejsze i napewno sprawniejsze. Jedź w trasę i sprawdź po fakcie czy się dopalił czy też nie, może sie nie dopalić w przypadku gdy jest tak zasyfiony że tylko wymiana wchodzi w grę. Sprawdź w idrivie ile masz km do wymiany filtra w statusie serwisowym.

Opublikowano

Po trasie sprawdzę czy się dopalił.

 

Jeszcze jedno pytanie mam: czy jak się filtr dopali to czy błąd, który mi się teraz wyświetla przestanie się wyświetlać? Bo to, że w kompie będzie zapisany to jasne.

Opublikowano

jak się wypali to przestanie wyświetlać się na ekranie, gdy zgasisz samochód odczekasz kilka - kilkanaście minut i dopiero ponownie odpalisz auto. Jak się nie wypali to po kilku minutach jazdy błąd wyświetli się ponownie.

2 lata temu w zimę wyskoczył mi błąd DPF gdy akurat ruszałem w trasę z Kielc do Warszawy. Po dojechaniu do Warszawy błąd nadal się pojawiał po kilku minutach od odpalenia auta i już myślałem ,że zapchał się na amen ale ok godzina po Warszawie i później od razu trasa powrotna - przy wyjeździe z Warszawy przełączyłem skrzynie w tryb DS żeby trzymał mi wyższe obroty dojechałem do Radomia i tam zatrzymałem się coś przekąsić po jedzeniu odpaliłem auto i ruszyłem w dalszą drogę - błąd się już nie pojawił.

Opublikowano

O to mi chodzilo!!!

 

Madra bestia!!! Jutro pewnie bedzie po temacie!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.