Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zacznę od tego, iż nie do końca wiem czy umieszczam temat w odpowiednim dziale, jeśli nie prosze o przeniesienie.

 

Kilka dni temu miałem pierwsza w zyciu stluczke. Jechalem dosc mocno zasniezona droga +/- 60km/h. Droga sie konczyla z mozliwoscia skretu w lewo lub prawo. Ja chcialem skrcic w lewo. odpowiednio wczesniej zaczalem hamowac i tu pojawil sie problem. Bo o ile na calej trasie byl snieg to pod koniec przy zakretach bylo bardzo mocno wyslizgane i na asfalcie byl sam lod (chodzac pieszo po tym kawalku ciezko bylo utrzymac rownowage). Nacisnalem hamulec, auto nic, krece kierownica, nic. Zadnej kontroli. I tak sie slizgajac przejechalem przez droge i z predkoscia +/- 20 km/h uderzylem w drzewo.

 

Na drugi dzien sciagnalem do siebie mechanika, on obejzal i stwierdzil ze do wymiany jest maska oraz przedni zderzak razem z belka mocowania zderzaka i to wszystko. Chłodnica cała, wzmocnienie czolowe/ pas przedni cale, nie ruszone.

 

I tutaj pojawia się moje pytanie gdyż rzucił mi cene 2000zl za calosc. Ogladajac czesci na allegro i dzwoniac po roznych szrotach jestem przekonany, iz moge skompletowac wszystkie potrzebne czesci w cenie ponizej 1000zł. Problemem jest ich zamontowanie. Czy jestem w stanie samemu zamontowac wspomniane czesci i dobrze je spasowac (glownie chodzi mi o maske, przelozenie zamka, silownikow). Czy jest to raczej trudna czynnosc i powinienem polegac na doswiadczonym mechaniku.

 

Mam jeszcze jedno pytanie, ale o nim pozniej.

z gory dziekuje za odpowiedz

Opublikowano
Bez najmniejszego problemu sobie poradzisz sam. Ściągnij sobie książkę SAM NAPRAWIAM E46 i będziesz miał wszystko z momentami dokręcania śrub :cool2:
Opublikowano
Ogólnie to mechanicy nieźle kroją np: 250 zł za przełożenie drzwi, gdzie jest to z 2 godziny roboty, więc nie dziwne, że chce 1000 za maskę i zderzak. Wydaje mi się, że nie trzeba specjalnego sprzętu do zamontowania tych części, ale zajmie ci to sporo czasu.
Opublikowano
cena mechanika z lakierowaniem elementow. Sam w sumie mozesz dorwac w takim kolorze jakie masz auto. Daj maske od poliftowej :d
Opublikowano
Bez najmniejszego problemu sobie poradzisz sam. Ściągnij sobie książkę SAM NAPRAWIAM E46 i będziesz miał wszystko z momentami dokręcania śrub :cool2:

 

dzieki za szybka odp

 

no wlasnie wczoraj ja sciagnalem, znalazlem to czego potrzebuje i postanowilem sie zapytac tutaj. W takim razie chyba mnie przekonaliscie i zrobie to sam. Jak cos bede sie pytal.

 

A teraz druga czesc pytania, a mianowicie chodzi o kolor. Wedlug vinu jest to SCHWARTZ II (668). I tutaj chcialbym sie dowiedziec czy znajde gdzies ten kod na masce czy lepiej jakbym odkrecil jakas mala czesc z auta (np. klapka od wlewu paliwa) i pod kolor szukac czesci?

 

pozdr

Opublikowano
Ogólnie to mechanicy nieźle kroją np: 250 zł za przełożenie drzwi, gdzie jest to z 2 godziny roboty, więc nie dziwne, że chce 1000 za maskę i zderzak. Wydaje mi się, że nie trzeba specjalnego sprzętu do zamontowania tych części, ale zajmie ci to sporo czasu.

 

generalnie chce 1400 za czesci i 600 za robote ale znajac naszych fachowcow na czesciach tez by sobie zarobil

Opublikowano
Jak otworzysz maskę to po prawej stronie przy podstawie kielicha amortyzatora masz tabliczkę znamionową z nazwą koloru. Tutaj możesz potwierdzić zgodność z VIN auta.
Opublikowano

A niby dlaczego żart?? Widziałeś kiedyś jak wygląda taki swap, że od razu podświadomie negujesz pomysł?? Jeśli nie, to spójrz... jeśli tak to też spójrz :D Wygląda to naprawdę fajnie! Maska od FLa jest zdecydowanie lepsza pod kątem designu, ponieważ jest bardziej dopracowana, proporcje, linie, zwieńczenia dają super efekt. Maska przed FL jest nudna, statyczna, monotonna, bez wdzięku i dynamiki. Macha od FL pasuje P&P. Zobacz sam:

http://images44.fotosik.pl/357/4999d51f411825bam.jpg http://images42.fotosik.pl/529/c5deafbc6e502e24m.jpg http://images44.fotosik.pl/357/ef445f31a2aa360em.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakbym miał przedlifta i znalazłbym chociaż jedną ryskę na masce to nawet bym się nie zastanawiał nad tym modem :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
a ja się czepne- co ma mechanik do blacharki :?: podjedz do blacharza

auto ogladal blacharz

moj blad nazywajac blacharza mechanikiem mimo iz mialem go na mysli i chyba kazdy to zrozumial :)

Opublikowano (edytowane)
jak będziesz kupował zderzak to lepiej używany oryginalny jak nowy podróbka , zawieź do lakierowania sam zderzak a założenie jest dziecinnie proste z maską radzę to samo tylko ori bo na allegro jest sporo zamienników , ja sam się połakomiłem kiedyś na zamiennik i tylko straciłem kase nie potrzebnie Edytowane przez maniura318i
Opublikowano
a ja się czepne- co ma mechanik do blacharki :?: podjedz do blacharza

auto ogladal blacharz

moj blad nazywajac blacharza mechanikiem mimo iz mialem go na mysli i chyba kazdy to zrozumial :)

 

 

 

prawie robi wielką różnice :norty:

 

a co do pytania to mysle że sama przekładka nie pomoże trza robic jakies pasowanie

zapodaj jakies foty

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

I tutaj pojawia się moje pytanie gdyż rzucił mi cene 2000zl za calosc. Ogladajac czesci na allegro i dzwoniac po roznych szrotach jestem przekonany, iz moge skompletowac wszystkie potrzebne czesci w cenie ponizej 1000zł.

 

 

Za całość znaczy za co? Częsci + złożenie i malowanie? To powodzenia w takim razie za poskładanie tego do kupy za 1000zł. Chcesz ściągnąć części kurierem w kolorze w takim stanie żeby nadawało się to do założenia na auto bez poprawek? :lol: Chyba nigdy nie byłeś na żadnym szrocie i nie wiesz jak te części wyglądają i w jakim są faktycznym stanie. No ale wszystko jak kto lubi. Jak rozbierzesz ten przód to się pewnie dowiesz, że masz połamane plastiki, nadkola itd, oby uchwyty lamp były całe i pas przedni prosty bo w życiu tego nie poskładasz do kupy.

W/g mie jak już tak bardzo chcesz to najpierw rozbierz ten przód i zobacz co tak naprawdę musisz kupić żeby się potem nie okazało że połowę Ci brakuje.

Opublikowano
Za całość znaczy za co? Częsci + złożenie i malowanie? To powodzenia w takim razie za poskładanie tego do kupy za 1000zł. Chcesz ściągnąć części kurierem w kolorze w takim stanie żeby nadawało się to do założenia na auto bez poprawek? :lol: Chyba nigdy nie byłeś na żadnym szrocie i nie wiesz jak te części wyglądają i w jakim są faktycznym stanie. No ale wszystko jak kto lubi. Jak rozbierzesz ten przód to się pewnie dowiesz, że masz połamane plastiki, nadkola itd, oby uchwyty lamp były całe i pas przedni prosty bo w życiu tego nie poskładasz do kupy.

 

tak, 2000 za calosc (czesci, zlozenie i malowanie)

 

co do czesci to najwazniejsze juz mam, sa w tym samym kolorze i nie wymagaja zadnych poprawek, tak wiec twoje wizje co do czesci sa nic nie warte (macha, zderzak z belka i nadkole), a co najwazniejsze zaplacilem za nie prawie polowe tego co chcial mechanik.

 

Zdjalem zderzak i problem pojawil sie przy masce gdyz zamek sie zakleszczył i nie idzie podniesc jej do gory. Co moge zrobic w tej sytuacji? odkrecic zamek? jakos go wylamac? prosze o pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dostała maska to na 100% pociągnęła pas, sam widzisz inaczej nie powinno być problemu z otwarciem, pas jest aluminiowy więc pewnie będzie krzywy. Co z tym zrobisz Twoja sprawa, możesz prostować, możesz wymienić.

 

Chętnie bym zobaczył te idealne części w kolorze do założenia /pomijam już tak oczywistą sprawę jak różne zmatowienie tego samego koloru na różnych autach/ , ja jeszcze takich nie widziałem, a trochę ich widziałem, zderzaki w 99% mają obtarte krawędzie od krawężników, no ale jak mówię każdy co kto lubi.

Opublikowano

Wiadomo ze kolor nie bedzie idelnie pasowal, chociaz na czarnym moze tak tego nie widac, w koncu to kilkunastoletnie samochody. Jednemu mala ryska bedzie przeszkadzac a drugiemu nawet odstajacy zderzak bedzie bez znaczenia - widze takie samochody codziennie.

 

Sprobuj nacisnac mocno maske z przodu a druga osoba niech w tym czasie ciagnie za raczke do otwierania - u mnie puscilo po zlej regulacji maski.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie zdziwię się jak zamówisz części w necie i dostaniesz maskę w innym kolorze a zderzak w innym i żaden nie będzie w kolorze Twojego auta ,a w tedy to samo malowanie po 3 stówki za element .

dam Ci taki przykład ,ostatnio miałem kolizję (przy wyprzedzaniu koleś zaczepił moje lusterko w volkswagenie t4 ) i za samo wymianę lusterka z pomalowaniem kosztowało prawie 1500zł ,więc ja na Twoim miejscu stargował bym pare groszy i się nie bawił w takie oszczędności .

Opublikowano

ponawiam pytanie

 

Zdjalem zderzak i problem pojawil sie przy masce gdyz zamek sie zakleszczył i nie idzie podniesc jej do gory. Co moge zrobic w tej sytuacji? odkrecic zamek? jakos go wylamac? czy moze bardziej radykalne metody - ostroznie uzyc szlifierki?

 

prosze o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.