Skocz do zawartości

Prostownik / ładowarka do akumulatorów - co kupić?


BruceLee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ponieważ jest okres zimowy i różnie to w życiu bywa chciałbym zakupić sobie prostownik / ładowarkę do akumulatorów jednak jest tego tyle na rynku, że nie wiem co wybrać :cry2: Proszę zatem o podpowiedz co wybrać, najlepiej napiszcie proszę co Wy używacie i czy jesteście z tego zadowoleni. Ja osobiście zastanawiam się nad takimi opcjami:

 

1. BOSCH C3:

http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-impulsowa-bosch-c3-6v-12v-i2959553348.html

 

2. CTEK MXS 5.0

http://allegro.pl/prostownik-akumulatorowy-ladowarka-ctek-mxs-5-0-i2937847855.html

 

3. Polski PROSTOWNIK:

http://allegro.pl/prostownik-6v-12v-15a-30-180ah-plynna-regulacja-i2958462762.html

 

4. Polski PROSTOWNIK ROZRUCHOWY:

http://allegro.pl/ladowarka-akumulatorow-prostownik-rozruchowy-300a-i2958451963.html

 

Czy ktoś z Was używa któregoś z wymienionych jak tak to czy warto kupić to urządzenie?

Edytowane przez BruceLee :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie większość prostowników nie różni się specjalnie od siebie , większość ma podobną maksymalną moc ładowania. Ja posiadam akurat osobiście ten zwykły polski co w tym przypadku na allegro jest za 119 zł , a mam go już naprawdę długo,lecz nigdy nie ładowałem aku w e87 , tylko we wczesniejszym autku golfie 4 i byłem zadowolony. Brat używa Bosha , ale nie ten model , który przedstawiłeś i nie widze żadnej różnicy między jego , a moim oprócz ceny oczywiście. Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Ten prostownik Boscha to to samo co teraz pojawiło się w biedronce za 59 zł - tylko trochę inna obudowa i nazwa a bebechy w środku te same rodem z dalekiego wschodu. Mam coś takiego i daje radę - przed wymianą aku musiałem od czasu do czasu podładować (miałem do tej pory fabryczny aku z 2005r.) Wiadomo - mały prąd ładowania 3,8 A dlatego trzeba trochę poczekać jak aku był wydojony żeby zapalić. Teraz mam nowy aku i problemy z zapaleniem znikneły - ładowarka leży sobie w bagażniku:) Wogóle wymiana aku w tym aucie nie jest taka prosta - trzeba dokodować komputer. Dowiedziałem sie przy okazji że miałem wystrzeloną klemę pirotechniczną - normalnie cuda...:)

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi i Wasze opinie. W między czasie znalazłem jeszcze test ładowarek samochodowych w Auto Świat dla zainteresowanych link poniżej:

http://www.auto-swiat.pl/1-test-ladowarek-do-akumulatorow

oraz kilka innych opinii na tym forum o różnych ładowarkach i postanowiłem kupić sobie tego Bosch'a C3 bo jednak nauczony doświadczeniem życiowym wiem, że "prawie to samo" robi wielką różnicę ;) z resztą przeczytajcie sami ten artykuł bo warto.

 

Wogóle wymiana aku w tym aucie nie jest taka prosta - trzeba dokodować komputer. Dowiedziałem sie przy okazji że miałem wystrzeloną klemę pirotechniczną - normalnie cuda...:)

Pozdrawiam!

 

Z tego co wiem to tylko przy zmianie pojemności akumulatora lub rodzaju (np. zwykły, AGM) trzeba programowo zakodować nowy akumulator a tak to nic nie trzeba modzić, warto o tym pamiętać by nie dać się naciągnąć na dodatkowe koszty przy wymianie akumulatora.

Edytowane przez BruceLee :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Miałem fabryczny 46 Ah a wymienilem na 54 Ah - to chyba dlatego trzeba było kodowac.

Pozdrawiam!

 

Tak w takim przypadku trzeba wprowadzić nowa wartość pojemności akumulatora do komputera w aucie, jakbyś kupił identyczny jak miałeś to by nie trzeba było.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniasz na nowy ale o takich samych parametrach to również trzeba podłączyć do komputera i zarejestrować wymianę akumulatora.

 

A dokładniej co trzeba zrobić i po co? Skoro nie zmieni się pojemność ani rodzaj akumulatora to co trzeba wprowadzić i jak to komputer rozpozna, że został podłączony nowy a nie stary? Pytam z czystej ciekawości bo to że jak się dokonuje zmian to ok rozumiem ale w przeciwnym razie jest to trochę to dla mnie nie logiczne...

 

P.S. Właśnie przyszedł mi prostownik a w zasadzie ładowarka :norty: idę ją wypróbować...

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano po to, że w naszych autach występuje IBS (inteligentna klema minusowa), która steruje procesem ładowania akumulatora (nie tylko IBS ma wpływ, ale w tym wypadku to nie ważne). Jak masz stary, dogorywający akumulator to jest on przeładowywany aby trochę zwiększyć jego wydajność. Domyślasz się chyba co się będzie działo jak zacznie przeładowywać nowy aku? - pięknie skróci się jego żywotność zanim IBS zmieni ustawienia ładowania (nauczy się nowych).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano po to, że w naszych autach występuje IBS (inteligentna klema minusowa), która steruje procesem ładowania akumulatora (nie tylko IBS ma wpływ, ale w tym wypadku to nie ważne). Jak masz stary, dogorywający akumulator to jest on przeładowywany aby trochę zwiększyć jego wydajność. Domyślasz się chyba co się będzie działo jak zacznie przeładowywać nowy aku? - pięknie skróci się jego żywotność zanim IBS zmieni ustawienia ładowania (nauczy się nowych).

 

Yhym... tego nie wiedziałem, zatem może i tak jest jak mówisz... a powiesz skąd masz takie informacje, w instrukcji tego raczej się nie wyczyta :| A co mądrego powiesz o samym ładowaniu akumulatora na postoju przy pomocy prostownika/ładowarki są jakieś wytyczne jeżeli tak to proszę podziel się swoją wiedzą w tej kwestii? Ja dziś kupiłem ładowarkę BOSCH C3 i po 2 godzinach miałem akumulator w pełni naładowany (według ładowarki). Podpiąłem ją pod maską do wyprowadzonego plusa i minusa na karoserii (taka długa śruba koło kielicha). Aha dodam tylko jeszcze, że przed ładowaniem na akumulatorze napięcie wynosiło U=12,2V a po naładowaniu (dwie godziny) U=12,87V czy to dobrze? Po tym naładowaniu robiłem próbę odpalenia auta i wydaje mi się że trochę lepiej (szybciej) odpaliło niż kilka dni temu przed ładowaniem (temperatura na zewnątrz podobna -6 stopni).

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje na temat IBS'u i rejestracji nowego akumulatora można znaleźć w TIS'ie, ktoś chyba to kiedyś nawet na forum wrzucał. Przy ładowaniu akumulatora ładowarką/prostownikiem należy postępować w sposób, który opisałeś - przez wyprowadzenie plusa pod maską, w żadnym wypadku nie wyjmuje się akumulatora z auta ani nie podłącza bezpośrednio do niego. Okresowe podładowywanie jest wskazane raz na miesiąc-dwa, jeśli jeździsz po mieście na krótkich odcinkach - wtedy aku nie ma szans na naładowanie się do pełna i warto podłączyć go na noc do ładowarki. Jeżeli napięcie spoczynkowe jest większe niż 12,5V to wszystko gra :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za informację, mam jeszcze jedno pytanie a w zasadzie prośbę... możesz dać mi namiary na tego TIS'a bo znalazłem tylko coś takiego: http://tis.spaghetticoder.org/ ale to za bardzo nie działa, jest może jakaś aplikacja zamiast tych wersji online? Z góry wielkie dzięki :cool2:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

OK dzięki... co prawda liczyłem na coś bynajmniej w wersji anglojęzycznej ale ta rosyjska też ujdzie... google jakoś sobie poradziło :D

 

http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://tis.bmwcats.com/&sl=ru&tl=pl

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Informacje na temat IBS'u i rejestracji nowego akumulatora można znaleźć w TIS'ie, ktoś chyba to kiedyś nawet na forum wrzucał. Przy ładowaniu akumulatora ładowarką/prostownikiem należy postępować w sposób, który opisałeś - przez wyprowadzenie plusa pod maską, w żadnym wypadku nie wyjmuje się akumulatora z auta ani nie podłącza bezpośrednio do niego. Okresowe podładowywanie jest wskazane raz na miesiąc-dwa, jeśli jeździsz po mieście na krótkich odcinkach - wtedy aku nie ma szans na naładowanie się do pełna i warto podłączyć go na noc do ładowarki. Jeżeli napięcie spoczynkowe jest większe niż 12,5V to wszystko gra :)

Nic dodać nic ująć , kolega zna się na rzeczy :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano po to, że w naszych autach występuje IBS (inteligentna klema minusowa), która steruje procesem ładowania akumulatora (nie tylko IBS ma wpływ, ale w tym wypadku to nie ważne). Jak masz stary, dogorywający akumulator to jest on przeładowywany aby trochę zwiększyć jego wydajność. Domyślasz się chyba co się będzie działo jak zacznie przeładowywać nowy aku? - pięknie skróci się jego żywotność zanim IBS zmieni ustawienia ładowania (nauczy się nowych).

 

Nie każde E87 posiada IBS. To, czy taka klema była montowana czy też nie, zależało od wersji prądożerczego wyposażenia. Takie wnioski można wysnuć z wpisów na różnych forach dot. E87 oraz z lektury katalogu części BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega PTE powiedział,znaczenie ma jakie dodatkowe prądożercze funkcje posiada samochód np. system Start/Stop.Jeżeli występuje taka funkcja w samochodzie to jest już zastosowany akumulator AGM(żelowy) i wtedy jest też IBS,w związku z czym przy każdej wymianie akumulatora trzeba zakodować go na nowo,ponieważ zostają zapamiętane dane z poprzedniego akumulatora.

Ja tak miałem,akumulator był już taki słaby że musiałem zakupić nowy żelowy AGM i musiałem zakodować na nowo sterownik ponieważ były w nim zapisane dane ze starego akumulatora co mogło powodować niepoprawne działanie niektórych funkcji w samochodzie takich jak: podgrzewanie tylnej szyby,ciągłe resetowanie się zegarka-licznika kilometrów,nie pełne działanie nawiewu.

 

Inaczej jest w przypadku kiedy w samochodzie jest zwykły akumulator kwasowy i nie ma IBS,wtedy nie trzeba przy wymianie akumulatora niczego kodować.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać nic ująć , kolega zna się na rzeczy :cool2: .

 

Spoko, ja może niebawem też będę wiedział więcej jak posiedze na forum i poczytam info w TIS'ie :8)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nic dodać nic ująć , kolega zna się na rzeczy :cool2: .

 

Spoko, ja może niebawem też będę wiedział więcej jak posiedze na forum i poczytam info w TIS'ie :8)

Nic dodać nic ująć :wink: , oczywiście :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam wøasnie mam dziwny problem nie moge odpalic 118d dziala elektryka a auto nie odpala auto po puknieciu ale wczesniej odpalaøo bez problemu ladowalem aku tak jak zalecaja pod maska i nie moge go naladowac aku orginal prostownik do zelowki przy prubach na kable zakrecil ale nie odpalil przekladalem aku z innego auta tez cisza czy moglo sie zablokowac przy przekladaniu aku co zrobic moze ktos cos poradzi pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wøasnie mam dziwny problem nie moge odpalic 118d dziala elektryka a auto nie odpala auto po puknieciu ale wczesniej odpalaøo bez problemu ladowalem aku tak jak zalecaja pod maska i nie moge go naladowac aku orginal prostownik do zelowki przy prubach na kable zakrecil ale nie odpalil przekladalem aku z innego auta tez cisza czy moglo sie zablokowac przy przekladaniu aku co zrobic moze ktos cos poradzi pozdro

 

Możesz dokładniej opisać co się stało, że auto przestało odpalać i jak teraz się zachowuje, było podpinane pod komputer może? Jeżeli auto kręci a nie odpala to mógł Ci się rozsynchronizować moduł CAS inaczej immobilizer, mój szwagier miał tak w tą zimę ze swoim E90, auto z dnia na dzień przestało odpalać po tym jak mu padł akumulator... zaczął kombinować przekładać inne aku, ładować je i nic nie pomagała. Dopiero jak podpoiłem kompa, zresetowałem i zsynchronizowałem moduł CAS INPĄ (program diagnostyczny) to auto odpaliło. Żebyśmy Ci mogli pomóc musisz szerzej opisać swój problem a przede wszystkim napisać co się stało, że auto nie chce teraz odpalić. Inną opcją jest też, że coś z paliwem masz nie tak, zamarzło albo nie dochodzi... tak czy siak zacznij od podpięcia kompa i napisz jakie masz błędy ;)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.