Skocz do zawartości

530xi [N53] - problemy z odpalaniem wibracje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,mam problem z moją N53,podczas ostrej jazdy powyzej 6000 wywala mi zaplony ale dziwne to jest bo raz na dwoch cylindrach pozniej na innych i tak w kolko dzis wywalilo blad ze niskie cisnienie pAliwa ktos mial podobny problem wymienilem swiece cewki x6 czy to wtryski?
  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bez kompa i korekt nic nie poradzisz

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie kupiłem w 530i 272km silnik telepie na wyższych obrotach jest w miare ok wkręca sie ale na jałowych sie telepie i dławi. Rura wydechowa czarna. Od czego zacząć??

 

Błędy jakie pokazała ISTA to :

 

- nitrogen oxide catalytic converter

- oxygen sensor 2 before catalytic converter : Temperature

- oxygen sensor heater 2 before catalytic converter: Activaction

- oxygen sensor heater 2 before catalytic converter : Function

- combustion misfires cylinder 5

 

Ktoś pomoże? Przebieg 250tyś oryginalny.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
wskazuje na sondy lambda, trzeba zrobić diagnostykę bo pojawił się też misfire. Były robione wtryski? znasz historię serwisową?
Opublikowano
wskazuje na sondy lambda, trzeba zrobić diagnostykę bo pojawił się też misfire. Były robione wtryski? znasz historię serwisową?

 

Misfire czyli?

Robione wtryski? Je się chyba tylko wymienia...

Serwisowany był jednak nic poważnego nie było robione. Oleje pierdoły i eksploatacja...

Auto tak kupiłem jak jest i nie wiem od czego zacząć....

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Misfire czyli przerwa w zapłonie. W tym silniku wtryski są wadliwe, więc jak nigdy nie były robione, w sensie wymieniane, to pora je sprawdzić. Wadliwie wtryski mogą powodować misfire. Do sprawdzenia będą również cewki i świece.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie masz co liczyć, trzeba posprawdzać trochę więcej niż błędy, ale 3 dotyczą tej samej sondy, czyli przed katalizatorem na banku 2. Jest też błąd katalizatora, ale powinna być jeszcze informacja, że jest zapełniony, można wymusić wypalanie. Zamień cewkę nr 5 z 2 i zobacz czy błąd przejdzie na 2 cylinder.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie masz co liczyć, trzeba posprawdzać trochę więcej niż błędy, ale 3 dotyczą tej samej sondy, czyli przed katalizatorem na banku 2. Jest też błąd katalizatora, ale powinna być jeszcze informacja, że jest zapełniony, można wymusić wypalanie. Zamień cewkę nr 5 z 2 i zobacz czy błąd przejdzie na 2 cylinder.

 

Witam. Zamieniłem właśnie cewke nr 5 z nr 1 i błąd po skasowaniu nadal jest na 5 cylindrze. Czy to oznacza że cewka jest ok a jedynie świeca spalona? Czy może coś więcej...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oznacza to, że cewka jest dobra, narazie tylko tyle, zostaje jeszcze do wykluczenia świeca i wtryskiwacz. Jak nie wiesz kiedy świece były wymieniane to warto to zrobić, z drugiej strony te silniki słyną z problemów z wtryskiwaczami. Ja zacząłbym od świec.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Świece kup nowe... Jak chcesz się bawić w zamienianie miejscami wtryskiwaczy, to będziesz musiał je na nowo kodować.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Samo kodowanie jest banalne, ISTA prowadzi za rękę. Przy zmianie wtryskiwaczy musisz wymienić podkladkę metalową i uszczelniacz. Najpierw sprawdź z jakim indeksem masz wtryski, szczególnie na 5 cylindrze (jest napisane na każdym z wtryskiwaczy).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj dokładny błąd od noxa, kod z całym opisem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Podaj dokładny błąd od noxa, kod z całym opisem.

 

 

Błędy jakie pokazała ISTA to :

 

0030E9 DME: Nitrogen-oxide catalytic converter, ageing

 

0029D1 DME: Combustion misfires cylinder 5

 

Silnik nie równo pracuje, drga, wibruje. Jak chce się przejechać to po chwili pokazuje na monitorze navi że ciśnienie oleju jest zbyt niskie- grozi uszkodzeniem silnika. Raz poziom oleju pokazuje raz nie a bagnetu pod maską brak :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poziom oleju pokazuje dopiero po jakimś czasie od odpalenia silnika/przejechaniu kilku km. W instrukcji jest chyba nawet napisane, że "miarodajny" pomiar po wymianie oleju wychodzi dopiero po kilku pomiarach. To są jakieś dziwne czujniki, które niby analizują jakość oleju. Jak jest naprawdę wie chyba tylko inżynier, który to projektował i może jakiś serwis. Tak czy siak albo masz faktycznie za mało oleju albo uwalony czujnik.Chyba, że od drugiej strony, nawala pompa oleju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbowałbym na początek regeneracji (wypalenia) katalizatora przy pomocy ista. W przypadku, który miałem jak uszkodzona była sonda nox to nie było tego błędu tylko inne, można to uznać jako mały plus, bo kosztuje on niecałe 2k :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Spróbowałbym na początek regeneracji (wypalenia) katalizatora przy pomocy ista. W przypadku, który miałem jak uszkodzona była sonda nox to nie było tego błędu tylko inne, można to uznać jako mały plus, bo kosztuje on niecałe 2k :duh:

 

Narazie muszę ogarnąć żeby silnik palił na wszystkie cylindry. Póki co szukam klucza do świec bo jest nietypowy 12 kątny 14mm byłem w kilku sklepach i nie mają...

 

Czy wypalanie kata wygląda tak samo jak w silniku diesla? Mam drugie bmw E65 730d i wypalałem już za pomocą ISTY więc jeśli procedura jest taka sama to sobie poradzę...

Opublikowano

Wypalanie aktywujesz ISTA - musisz miec ponad polowe baku paliwa, jazda z minimalna predkoscia 110km/h przez przynajmniej 30 min.

Co do klucza do swiec to zaraz poszukam i wstawie linka.

Opublikowano

Jak Ci pokazuje, że ciśnienie oleju za niskie, to masz ogromne szanse, że źle pracujący vanos powoduje drgania/szarpanie/falowanie i nawet misfire.

Odpal auto z odpiętymi elektrozaworami, będzie check engine, ale możliwe że silnik będzie pracował równo.

A swoją drogą, z silnikiem może być całkiem kiepsko jeśli jeździłeś ze zbyt niskim ciśnieniem oleju.

Warto sprawdzić stan oringów elektrozaworów vanosa.

Oprócz tego stan prowadnicy łańcucha rozrządu, bo może rozpadła się na kawałki i zatyka ssak pompy oleju (niestety ale to dość częsty przypadek).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.