Skocz do zawartości

530xi [N53] - problemy z odpalaniem wibracje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzieki za pomoc Adisan82.

 

Pojechalem do serwisu servicemile.pl i chlopaki ogarneli temat. Nie byl dobrze wpiety kabel od wtryskiwacza w cyl. 5. Poprawili dziala.

Dodatkowo zauwazyli ze cewki sa poprzypalane, powiedzieli ze mozna jezdzic jeszcze, ale wymienilem wszystkie bo koszt nie taki duzy.

 

Chce kupic sobie interfejs i ten soft, zeby samemu ogarniac temat. Bo z kazda pierdola jezdzic po serwisach to nie ma sensu, jak widze ze mozna samemu temat ogarniac bo sa narzędzia diagnostyczne. mamt ten samochod od marca wiec nie mam jeszcze doswiadczenia.. wczesniej nigdy nie mialem BMW.

 

Proszę poradz mi jaki interfejs mam kupic?

Czy jak kupie to: http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-do-bmw-po-polsku-inpa-dis-i3262820445.html to mam wszystko co trzeba ?

Chodzi o softy DIS i INPA ktore sa chyba juz w komplecie. To oprogramowanie jest darmowe?? Bo nie sadze aby tak malo kosztowalo..

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

PAnowie podepnę się pod temat bo mam podobne objawy . Dzięki koledze adisan82 mam zrzuty błędów jaki się pojawiły.:

 

http://img29.imageshack.us/img29/3991/86218388.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

http://img690.imageshack.us/img690/7742/23565766.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Głównie chodzi o ten błąd z NOX i te Misfire o co z tym biega i z czym to się je. ? Byłbym wam wdzięczny za pomoc

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

Nowa sonda to prawie 1400zl ;/, przed wymiana musisz miec 100% pewnosci ze to NOX.

 

Jest jeszcze opcja uzywanej, za 200zl.

 

Zamiennikow chyba brak, orginal robi Siemens, w NGK nic nie znalazlem.

 

NOX jest tu:

 

http://bmw.workshop-manuals.com/5_Series_E60/530xi_N53_SAL/page-279003.png

 

Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które w warunkach częściowego obciążenia mogą pracować z ubogą mieszanką, wymagaja specjalnego katalizatora magazynujący NOx i sondy NOx.

 

Blad 30e9 Nitrogen-oxide catalytic converter, ageing - Low storage capacity - ja to tak rozumiem "Niska pojemność/stary katalizator tleneku azotu"

Opublikowano
Okazało się na dzień dzisiejszy ,że katalizatory są dobre ,ale Czujnik NOX do wymiany ( 1400 zł ) . Po wymianie czujnika będą przeprowadzane testy co dalej. Więc albo skończy się tylko na czujniku albo coś jeszcze ? Licze ,że wystarczy tylko wymiana tego czujnika :)

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

Jeszcze autka nie mam i narazie czekam na kolejny telefon. Być może pózno dostali czujnik i wczoraj już nie zdążyli potestować. A moc jest :) , nic się nie poradzi już i pogodziłem się z kosztami :cool2:

 

Winowajcą okazał się czujnik NOX - koszt całkowity to 2500 zł :(

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeszcze autka nie mam i narazie czekam na kolejny telefon. Być może pózno dostali czujnik i wczoraj już nie zdążyli potestować. A moc jest :) , nic się nie poradzi już i pogodziłem się z kosztami :cool2:

 

Winowajcą okazał się czujnik NOX - koszt całkowity to 2500 zł :(

 

Witam,

 

Ja u siebie tez zmieniłem Nox ale dopiero po zmianie kompletu : wtryski , cewki , świece . Dziwne jest dla mnie to ,ze sam Nox powoduje takie objawy u Ciebie ... Ja jeździłem ponad miesiąc z tym błędem ( po wymianie pow kompletu ) i nie było kompletnie żadnych problemów . Gdyby nie to , ze pokazał błąd komputer nawet bym o tym nie wiedział . Mój mechanik mówił mi , ze przez to samochod może wiecej palić ale oprócz tego nie powinno sie nic dziać . nox Sensor nowy znalazłem za £160 więc przebolałem to żeby mieć wszystko na tip top . Sama zmiana to 3 minuty przy odkreconej podłodze . Mi zrobili to przy okazji zmiany oleju w automacie za darmo . Pózniej pojechałem raz jeszcze pod komputer błąd wykasowany - nie powrócił . Wcześniej opisywalem problem drgania przy shamowaniu . Okazało sie ,ze rura wydechowa była poluzowana po dokreceniu jak ręka odjal . Nie chce tutaj podważać diagnozy ale wydaje mi sie to troche drogo 2500 jak za sam Nox :/

Ogólnie tez wydałem na ten silnik kupę pieniędzy ale wszystko zwróciło sie z nadmiarem na trasie( Londyn Katowice) . Ten motor idealnie sprawuje sie na autostradzie 260km/h i nieco ponad 5tys obrotów . Śmiało można latać z bardzo dużymi prędkościami i nie żyłowac samochodu :)

Pozdrawiam

Opublikowano
Dawno tu nie zaglądałem ale nie miałem ostatnio czasu. I niestety oprócz Nox'a trzeba wymienić 2 wtryski :( . Najdziwniejsze było to ,że po wymianie Nox'a przez jakiś czas nie było żadnych błędów i autko jezdziło dobrze nic się nie działo. I teraz znowu wydatek mnie czeka :( . A co ceny wyszło 2500 zł bo sprawdzali mi jeszcze katalizator czy jest dobry. A z drugiej strony to wiesz w PL za wszystko liczą sobie kosmiczne ceny no i sam czujnik u nas w kraju kosztuje prawie 1500 zł

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

Ten czujnik za160£ to nowka ori od BMW ? Czy znalazłeś jakiś zamiennik ? Cena rewelacyjna. Kicha 2 czy 3 :-) bo na jeden bank przypadają 3 wtryski. Mówimy oczywiście o rzedowej 6 :-). Nie sprawny nox może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora.

 

Swoją drogą widzę że problem wtryski/cewki/świece to całkiem powszechny problem w n53.

Opublikowano
2 na pewno ale dla pewności zalecali by wymiane 3 . Narazie robię tylko 2 bo są ponoć w masakrycznym stanie ( tzn widać ,że zle z nimi) . A pózniej leje ten specyfik adisan82 co mówiłeś i modlę się aby ten 3 nie nawalił :). Narazie staram się nie myśleć o tym wszystkim bo zawsze jak zaplanuje urlop to mi się auto psuje :) . I poprostu przez przypadek wyszło ,że mam jeszcze uszkodzony czujnik i to uszczupliło w znacznym stopniu mój budżet . Nic mówi się trudno i żyje dalej :D . Teraz mam nadzieję ,że będzie już tylko lepiej

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
Ten czujnik za160£ to nowka ori od BMW ? Czy znalazłeś jakiś zamiennik ? Cena rewelacyjna. Kicha 2 czy 3 :-) bo na jeden bank przypadają 3 wtryski. Mówimy oczywiście o rzedowej 6 :-). Nie sprawny nox może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora.

 

Swoją drogą widzę że problem wtryski/cewki/świece to całkiem powszechny problem w n53.

 

Witam ,

 

Czujnik nowy , 100% ori . Tylko bez gwarancji. Znalazłem go na Allegro były chyba dwa . Po czym okazało się ,ze sprzedawca mieszka w uk ... Dogadalem się i podrzucił mi go do Londynu dlatego nie zastanawiałem się ani chwili . Co do Nox nie wiem jakie może wyrządzić szkody dodatkowe jak pisałem wcześniej mój mechanik powiedział ,ze nie powinien zrobić krzywdy ale na szczęście nie musiałem tego sprawdzać . Bardzo istotne jest żeby najpierw wymienić wtryski -przynajmniej te uszkodzone - o cewkach i świecach nawet nie wspomnę (chyba powinien to każdy zrobić po 100000k bo to nieduży koszt a eliminuje ilośc ew usterek !!! ) a pózniej wykasowac błędy i sprawdzić sensory Nox i lambdy. Pamiętajcie ,ze Nox zawsze wywali błąd jeżeli któryś z wtryskow jest uszkodzony .jazda z niesprawnymi wtryskami tez może mu namieszac . nox odpowiada za odpowiednia mieszankę paliwa żeby auto spełniało normy EURO ... Osobiście wolał bym wymienić pow rzeczy na nowe a sensor zaryzykować używke z gwarancja rozruchowa gdyby trzeba było ciąć koszty ...

Pozdrawiam

Opublikowano

Swoją drogą widzę że problem wtryski/cewki/świece to całkiem powszechny problem w n53.

I pompa wysokiego ciśnienia

 

Niestety powszechny . Pisałem wcześniej w tym samym poście ,ze lepiej przy zakupie mieć od razu zapas kasy na ew wymianę tych części . Z drugiej strony u mnie ori świece cewki i wtryski wytrzymały 160000k ~ 100000tys mil . Wydaje mi się , ze jak na obecne standardy to i tak niezle . W n54 jest to samo plus 2 turbiny o dieslach nawet nie wspomnę . Myśle ,ze koszt Dpfu jest wyższy niż kpl wtryskow cewek i świec do naszych benzyn ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mi wtryski wytrzymały 70tys. Świece 30tys i wymiana. Cewki już 3 komplet ale to dlatego że była akcja. Na pompę też miałem akcję więc obeszło się bez kosztów. Generalnie widzę że auto jest czułe na jakość paliwa. Ale frajda z jazdy warta tych drobiazgów.
Opublikowano

Witam,

 

Zgadzam sie z Tobą . Jakość paliwa na pewno ma duże znaczenie .w uk paliwo pewnie lepsze niż pl :/ Po za tym powinno sie tankować 98 . Ja staram sie co 3-4 raz v power wlewac. Może to przypadek ale umie pierwsze dwa wtryski posypały sie właśnie po tym jak zatankowalem za miastem na małej niefirmowej stacji . Z reguły tankuje na shelu.

Pare tygodni temu wróciłem z pl i muszę powiedzieć ,ze na autostradzie auto spisuje sie doskonale . Fakt ,ze jest to wolnossaca jednostka i ma 3l a nie 5 czasem trzeba sie napocic z dieslami ale generalnie po 200km/h odpadają ;) u mnie licznikowe 260 zamyka przy trochę ponad 5 tys obrotów :)

Opublikowano
Podzielam twoje zdanie, mi pare razy zdarzylo sie zatankowac na wzasadzie dobrej stacji ale nie firmowej. I zawsze cos sie dzialo. Generalnie nie wiazalem tego z paliwem bo tankowalem tam popszednie auta, ale jak pojechalem na BP i walem 98Ultimate i jak "reka odjol" to chyba jednak cos w tym jest. Ja jeszcze nie sprawdzalem gdzie jest kaganiec :) ale 260 robi wrażenie. Mi osobiscie podoba sie dol, wczesniej smigalem japoncami i tam jazda byla od 4tys ;/.
Opublikowano
No ja tankuje tylko 95 V-Power ,a też 2 wtryski do wymiany były :) . Więc albo przerzucę się na Shell ale w innym miejscu albo miałem pecha i poprzedni właściciel na akcji serwisowej na wtryski nie miał tych 2 zrobionych :)

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
No ja tankuje tylko 95 V-Power ,a też 2 wtryski do wymiany były :) . Więc albo przerzucę się na Shell ale w innym miejscu albo miałem pecha i poprzedni właściciel na akcji serwisowej na wtryski nie miał tych 2 zrobionych :)

 

Wiesz paliwo nie sprawi ,ze wtryski bedą nieśmiertelne . Faktem jest jednak to ,ze paliwo dobrej jakości w jakimś stopniu przedłuży ich żywotność ... To samo tyczy sie pompy . Coś w tym musi być skoro w uk zrobiłem 160000k na org wtryskach a kolega pisał wcześniej , ze jego wytrzymały 70 ...po za tym np. 160000k po autostradzie nieco różni sie od 70000k po mieście itp itd .mozemy tak wymyślać a wtryski i tak trzeba wymienić ;)

Pozdrawiam

Opublikowano
Ale poczytałem wasze opinie o paliwie i teraz nie wiem czy lać dalej 95 V-Power czy lać 98 ? . Ta V-Power jak się kiedyś dowiadywałem ma niby te 95 oktanów , ale skoro nasze beemki są na 98 ?

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

ja mam ten sam problem - wibracje na zimnym silniku.

Wymienione 6 cewek, HPFP,NOX sensor i dalej to samo.

Barany w ASO nie potrafia zdiagnozowac, tylko wymieniaja po kolei.

Samochod do marca jest na gwarancji EURO Plus wiec Niemcy placa za naprawy.

Natomiast samochod ma 60 k km. Szczerze powiem Wam, że wiekszego zlomu jak osprzet tego silnika to ciezko znalezc.

Opublikowano
ja mam ten sam problem - wibracje na zimnym silniku.

Wymienione 6 cewek, HPFP,NOX sensor i dalej to samo.

Barany w ASO nie potrafia zdiagnozowac, tylko wymieniaja po kolei.

Samochod do marca jest na gwarancji EURO Plus wiec Niemcy placa za naprawy.

Natomiast samochod ma 60 k km. Szczerze powiem Wam, że wiekszego zlomu jak osprzet tego silnika to ciezko znalezc.

 

 

Witam kolego ,

 

Ja juz troche nie w temacie bo u mnie odpukać nie ma na razie problemów . Ale u Ciebie chyba tylko wtryski do wymiany i powinno byc ok . W sumie nie wiele już Ci zostało . Na gwarancji będą próbować od najtańszych rzeczy zacząć - może sie uda . Czasem odma sprawia problemy ale to sporadycznie . Powodzenia

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
witam! z przykroscia stwierdzam ,ze ostatnio moje auto ma podobne objawy :? rano po odpaleniu silnik wpada w wibracje. po dodaniu gazu pracuje normalnie ale na biegu jalowym szarpie silnikiem. swiece wymienilem, zamienilem miejscami cewki i wtrysk z 4 na 3 a blad dalej pokazuje na cylindrze 4. co jeszcze moge zrobic? zaczac wymieniac na pale? bo juz nie mam sil i pomyslow :( prosze was o pomoc. auto przejechalo 100000mil cyrk sie zaczyna. bylem w aso i poprosilem o historie co bylo w aucie robione. okazuje sie ,ze juz kilka razy byly zmieniane cewki i wtryski.
Opublikowano
z moich doswiadczeń - na poczatek zmień stację benzynową, tankuje tylko na sprawdzonych stacjach i mam z tym spokój. Te silniki są ekstermalnie wrażliwe na jokość paliwa.
Opublikowano
witam! z przykroscia stwierdzam ,ze ostatnio moje auto ma podobne objawy :? rano po odpaleniu silnik wpada w wibracje. po dodaniu gazu pracuje normalnie ale na biegu jalowym szarpie silnikiem. swiece wymienilem, zamienilem miejscami cewki i wtrysk z 4 na 3 a blad dalej pokazuje na cylindrze 4. co jeszcze moge zrobic? zaczac wymieniac na pale? bo juz nie mam sil i pomyslow :( prosze was o pomoc. auto przejechalo 100000mil cyrk sie zaczyna. bylem w aso i poprosilem o historie co bylo w aucie robione. okazuje sie ,ze juz kilka razy byly zmieniane cewki i wtryski.

 

U mnie było bardzo podobnie, ale na biegu jałowym nie miałem szarpania. Tylko lekkie wibracje, znikające po dłuższym przegazowaniu, lub kilkuset metrach. Wtrysków nie miałem jeszcze wymienianych (obecnie 135tys. km). Objawy ostatnio w ogóle nie występują, ale zmieniłem właśnie stacje benzynową, wcześniej Neste. Teraz tankuję tylko na Lotosie i tylko 98 i jest kompletny spokój.

 

A jak jest u was z olejem? Ile pije? Ja zauważyłem, że u mnie zaczyna żłopać z reguły przy prędkościach autostradowych nawet 0,5/1000km, ale naprawdę muszę jechać długo, szybko i równo ponad 140km/h. Przy jeździe po mieście i zwykłych drogach, oleju praktycznie nie ubywa. Zalany jest Castrol, niektórzy piszą, że po zmianie na np. MOTUL silnik przestał brać olej. Przy najbliższej wymianie oleju zmienię go więc właśnie na MOTUL i zobaczymy. Tak czy inaczej robiłem test filtra odmy, domowym sposobem i wygląda na to, że to nie filtr odmy. Na całe szczęście, bo w tym silniku podobno jest zintegrowany z pokrywą zaworów i kosztuje 1500zł ;/

Opublikowano
witam! z przykroscia stwierdzam ,ze ostatnio moje auto ma podobne objawy :? rano po odpaleniu silnik wpada w wibracje. po dodaniu gazu pracuje normalnie ale na biegu jalowym szarpie silnikiem. swiece wymienilem, zamienilem miejscami cewki i wtrysk z 4 na 3 a blad dalej pokazuje na cylindrze 4. co jeszcze moge zrobic? zaczac wymieniac na pale? bo juz nie mam sil i pomyslow :( prosze was o pomoc. auto przejechalo 100000mil cyrk sie zaczyna. bylem w aso i poprosilem o historie co bylo w aucie robione. okazuje sie ,ze juz kilka razy byly zmieniane cewki i wtryski.

 

A czy po zamianie wtryskow wykasowales bledy i zakodowales wtryski ponownie?. Bo przy kazdej zmianie wtryskow trzeba je kodowac

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.