Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

musisz kupić panel świateł z włącznikiem świateł przeciwmgielnych tylnych. Teraz masz tylko halogeny. Panel na alledrogo powinieneś kupić do 200zł. Następnie udaj się na kodowanie, jeśli jesteś z okolic Śląska - w BM Cars zrobią to od ręki. Powodzenia!

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Nic nie musi kodować po wymianie panelu.

Musi za to poprowadzić przewód od włącznika w nowym panelu do sterownika, bo go fizycznie nie ma.

Opublikowano
Kabel do wlacznika oraz od modulu lma do halogena tyl trzeba pocagnac, oraz potem to zakodowac ;)

 

Nie opowiadaj bajek.

Wiązka cała jest. Nie ma tylko przewodu między lma a włącznikiem odpowiadającego za włączanie halogenu tył.

Osobiście robiłem u siebie, nowy włącznik, dwie złączki, przewód ... i to wszystko. 30 minut roboty z poskręcaniem wszystkiego i poskładaniem.

Kodować nic nie trzeba.

Opublikowano
Potwierdzam wypowiedz kolegi "miyake" dlatego że sam to przerabiałem w zeszłym tygodniu , trzeba pociągnąć przewód z pod wyłącznika świateł do modułu świateł bo go fizycznie nie ma i zakupić odpowiedni włącznik albo w serwisie albo na allegro, nic nie trzeba kodować.Światła po zamianie wyłączników świecą od razu , co do wyłącznika to tu trzeba uważać na te z allegro dlatego że te wyłączniki są to różnych modeli tzn. w zależności czy samochód ma ksenony czy nie czy ma wyświetlacz na szybę czy ksenony skrętne.Musisz sam sprawdzić na realoem jaki odpowiada twojemu autu tzn musisz odnaleść(przełożyć ) co Ty masz na samochód EU i wtedy prosić sprzedawcę z allegro o odczytanie numeru u niego i porównanie czy może być dla twojego auta w realoem, pozostaje jeszcze sprawa koloru maskownicy na włącznik ,bo twoja maskownica nie ma otworu na włącznik przeciwmgielnych i musisz albo kupić w serwisie pod kolor lub może się uda kupić na allegro w tym samym kolorze.
Opublikowano
A jeszcze co do ceny sama maskownica w serwisie 160 zł, włącznik kpl.w serwisie jeśli występuje do twego auta to jakieś 420 zł , jeśli składany z poszczególnych części w serwisie to około 700 zł a na allegro jak się uda.
Opublikowano

Witam

Panowie podczepie się pod temat, zostały mi lampy tylnie od e60 po lifcie wersja USA, czy można je jeszcze do czegoś wykorzystać np. wymiana ledów czy tylko do kosza.

Opublikowano

Wyrzucać trochę szkoda, choć fakt, nie miałem pomysłu na te lampy. Amerykańskie za parę złotych oddałem koledze boss22, co kupił auto w USA i potrzebował prawej lampy. A że te moje jak nowe, to zdecydował się na obie.

 

Np. w Mercedesie W204 udało się wypruć te czerwone diody i przelutować na pomarańczowe bez wielkiej szkody dla samej lampy. W E60 ten manewr nie wyszedł.

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano
Nie próbowałem, bo próbować nie miało sensu. Ta lampa jest tak zbudowana, że próba wyprucia modułu diodowego skazana jest na zniszczenie lampy, więc dałem sobie spokój. Kupiłem za 1.300 zł wówczas komplet europejskich na allegro.

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano

Mam taki sam problem. Jeżdżę takim autem (E60 USA 2004 r.) już 7-my rok ale w końcu trafię na diagnostę, który zechce sprawdzić te światła i zupa się wyleje.

Napiszcie ludzkim językiem. Nie wiem co to jest panel świateł i moduł lma.

Zastanawiam się nad tanią przeróbką.

W tym aucie są aż trzy żarówki pozycyjne:

1. Żarówka zasilana napięcem ok. 2 V - najbardziej wewnętrzna, w formie reflektorka

2. Żarówka zasilana napięcem ok, 3,5 V - środkowa

3. Żarówka zasilana napięcem ok, 3,5 V - zewnętrzna, pełniąca jednocześnie rolę stopu, po podaniu jej wyższego napięcia 12 V.

Gdyby tak zasilić jedną z dwóch pierwszych napięciem 12 V przez dodatkowy wyłącznik ? Najbardziej do tego nadawałyby się ta z reflektorkiem, zasilana napięciem 2 V.

Nie wiem co by się w takiej sytuacji działo w zasilaczu ? Wtedy na jego wyjściu pojawiłoby się napięcie 12 V, co mogłoby powodować awarie.

Gdybym miał schemat instalacji elektrycznej tego auta, mógłbym sprawdzić.

 

Miałem zagrychę już z tym autem przy zasilaniu gniazda przyczepy, gdy zamontowałem hak holowniczy.

Po podłączeniu równoległym, pojawiły się komunikaty o przepaleniu żarówek. Poradziłem sobie zasilając kierunki i stop przez 3 dodatkowe przekaźniki, zamontowane pod tapicerką jednej z wnęk bagażnika a pozycyjne zasiliłem bezpośrednio od gniazda lampy przenośnej, znajdującego się w bagażniku. Minusem takiego rozwiązanie jest brak świateł postojowych. Napiecie w gnieździe pojawia się po przekręceniu kluczyka. Ale taki minius można przeżyć !

Opublikowano
Panowie, a co z sama lampa? Trzeba wkladac nowa, czy jak sprawa sie ma do orginalnych amerykanskich lamp? Podkreslam, ze jestem laikiem w tej kwestii, a tez bede musial sie zajac sprawa przeciwmglowych. A skoro juz mowa o panelu sterowania, to jak sie to ma do regulacji wysokosci swiatel przednich? W orginale, amerykanin jej nie ma, rozumiem, ze po wymianie takiego panelu, regulacja bedzie kompletnie bezuzyteczna?
Opublikowano
Witam, nie bardzo rozumiem kolego „Matik48” co chcesz zrobić z tym zasilaczem i dodatkowym włącznikiem ta Twoja tania przeróbka skończy się zakupem modułu świateł za 2000 zł jak podasz tam napięcia z tył jakiegoś innego źródła (wywali błąd a póżnie może moduł polecieć) , lampy z tył sterowane napięciowo ,więc masz różne napięcia (choć powinny być wszędzie jednakowe) i dopiero podanie innego sygnału powoduje zmianę napięcia (np. stop) i żarówki zapalą się mocniej. Najprostszym rozwiązaniem jest kupienie na allegro jeśli nie masz wyszukanego rodzaju tapicerki za kwotę od 40 zł do 200 zł panelu świateł (czyli włącznik świateł, włącznik halogenów i przeciwmgielnych z tył) z wersji EU odpowiadającemu Twojemu wyposażeniu auta i po kłopocie. Nie kombinujcie z dodatkowymi wyłącznikiem bo podanie minusa na ten dodatkowy kabel który trzeba podać do sterownika świateł nic nie da. Lampy z tył USA i EU są takie same przynajmniej do lift, lampy z przodu też mają homologację „E” , jeśli chodzi o regulację wysokości świateł z przodu masz zwykłe światła nie ksenony i też możesz kupić taki włącznik świateł na allegro lub w serwisie w zależności kogo na co stać , co do haka to też są moduły które trzeba kupić do haka i zaprogramować i po kłopocie.
Opublikowano
Panowie, a co z sama lampa? Trzeba wkladac nowa, czy jak sprawa sie ma do orginalnych amerykanskich lamp

No właśnie ! Z tego co piszą wyżej, lampy nie trzeba wymieniać tylko zespół wyłączników. Już kupiłem taki na Allegro za 65,- zł.

Jak przyjdzie, to go podłączę i zobaczę co z kablem. Podejrzewam, że kabelek jest w wiązce, tylko trzeba mieć wyłącznik. Światełka tylne też chyba są przystosowane, bo porównywałem z innym egzeplarzem w wersji europejskiem i ma takie same lampy.

 

jak sie to ma do regulacji wysokosci swiatel przednich? W orginale, amerykanin jej nie ma

U mnie jest regulacja wysokości, chociaż jest to wersja USA. Musiałem tylko wymienić lampy przednie, bo nie miały asymetrii.

Po tych paru latach mam problem właśnie z czujnikiem wysokości na tylnej osi. Muszę go wymienić, bo daje fałszywy sygnał i mam komunikat błędu w systemie świateł - miga zielona dioda przy wyłaczniku świateł.

 

Jak podłączę nowy zespół wyłącznika, to napiszę jak wygląda sprawa dalszych koniecznych przeróbek dla uruchomienia tylnego światła przeciwmgielnego.

Opublikowano
Dzieki za pomoc. Kolego, jak zamontujesz ten przelacznik, daj znac jak Ci poszlo i ile jest z tym zabawy. Co do asymetrii, to ja sie raczej nie wglebialem, bo moja bmka byla lekko pukana z przodu, wiec podjerzewam, ze koles, ktory ja robil, wymienil na europejskie :P Jak cos, to okaze sie podczas przegladu :8) No a tak w ogole czytalem posta na forum (nie jestem pewien czy na tym), ze nawet na stany szly e60 z asymetria, ale oczywiscie moge sie mylic. Takze jak cos, napisz jak Ci poszlo.
Opublikowano

No więc wszystko jasne ! Panel świateł zmieniłem na europejski (z wyłącznikiem świateł przeciwmgielnych na tyle) i po robocie.

Okazało się, że wiązka kablowa jest kompletna. Po wymianie wyłącznika (panelu) po prostu pojawiły się światła.

Najprostszym rozwiązaniem jest kupienie na allegro jeśli nie masz wyszukanego rodzaju tapicerki za kwotę od 40 zł do 200 zł panelu świateł (czyli włącznik świateł, włącznik halogenów i przeciwmgielnych z tył) z wersji EU odpowiadającemu Twojemu wyposażeniu auta i po kłopocie. Nie kombinujcie z dodatkowymi wyłącznikiem bo podanie minusa na ten dodatkowy kabel który trzeba podać do sterownika świateł nic nie da.

Tak, tylko z poprzednich postów wynikało, że może być różnie:

... trzeba pociągnąć przewód z pod wyłącznika świateł do modułu świateł bo go fizycznie nie ma i zakupić odpowiedni włącznik albo w serwisie albo na allegro, nic nie trzeba kodować.

i jeszcze:

Kabel do wlacznika oraz od modulu lma do halogena tyl trzeba pocagnac, oraz potem to zakodowac ;)

 

Nie opowiadaj bajek.

Wiązka cała jest. Nie ma tylko przewodu między lma a włącznikiem odpowiadającego za włączanie halogenu tył.

Osobiście robiłem u siebie, nowy włącznik, dwie złączki, przewód ... i to wszystko. 30 minut roboty z poskręcaniem wszystkiego i poskładaniem.

Kodować nic nie trzeba.

Miałem więc wątpliwości, czy nie będzie taniej i prościej pokombinować.

 

Jeśli chodzi o kabel, to trzeba sprawdzić po wyjęciu panelu wyłączników i odpięciu wtyczki, czy jest kabel w styku nr 9. Jest to kabelek sterujący zespołem zasilania tylnych świateł przeciwmgielnych w module świateł (A13). U mnie był, więc nie było kłopotu.

Opublikowano
jeśli chodzi o regulację wysokości świateł z przodu masz zwykłe światła nie ksenony i też możesz kupić taki włącznik świateł na allegro lub w serwisie w zależności kogo na co stać , co do haka to też są moduły które trzeba kupić do haka i zaprogramować i po kłopocie.

Nie bardzo się mogę zgodzić z tym tekstem.

Po pierwsze mam ksenony z automatyką regulacji wysokości. Tak przynajmniej informował mnie mój mechanik. Świadczy o tym obecność czujników połozenia osi kół. Mam właśnie kłopot z jednym z nich. Jest skopany i pojawiła się sygnalizacja uszkodzenia w układzie świateł - miga dioda na panelu wyłączników.

Już kiedyś migała, gdy był zesputy silniczek świateł adaptacyjnych. Myślałem, że tym razem znowu któryś kopnął w kalendarz ale przy diagnozie okazało się, że adaptacja działa. Zepsuty jest czunik położenia osi.

 

Jeśli chodzi o zasilenie gniazda przyczepy, to pewnie masz rację. Teraz jestem już mądrzejszy. Gdy sprowadziłem to auto w 2005 r. (model 2004), to nie mogłem nic znaleźć na ten temat na forum. Do najbliższego serwisu wtedy było prawie 200 km a musiałem za dwa dni zaholować przyczepę na Hel. Musiałem więc kombinować.

Opublikowano
Masz reczna regulacje i czujnik wysokosci??

 

Co do chaka, nie lepiej bylo kupic modul za 200 pln i zalozycz to jak niemcy kazali??

Nie ręczną, tylko automatyczną z czujnikami położeń osi.

Opublikowano
Dzieki kolego za podzielenie sie informacjami. W niedlugim czasie tez wymienie sam przelacznik. Teraz przynajmniej wiem, o ktory kabel chodzi i ze tak na prawde moze nie bede musial bawic sie w jego prowadzenie :) Pozdr.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Ja swoje lampy z USA rozciełem, przelutowałem diody na zółte i pospawałem. Koszt : 12zł. 12zł kontra ok 1000zł za lampy EU... nie ma co komentować. Trzeba troche umiejętności manualnych bo to drobne diody SMD no ale jak ktoś ogarnięty to da rade. Jak nie to zapraszam na priv moge pomóc lub przerobić w dobrej cenie. Na OLX gośc ogłasza się za 450zł.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

W wersji LCI na 100% nie trzeba nic kodować. Wystarczy zakupić odpowiedni przełącznik świateł (taki jak mamy zależnie od wersji wyposaż. plus tylne p-mgielne) oraz 2 sztuki kabelka z serwisu o nr 61130006663. Mała instrukcja z obrazkami (niekompletne bo wykasowały mi się własne zdjęcia):

 

1. Z prawej strony fotela kierowcy przesuwamy w stronę prawą ten wąski boczek i mamy na widoku śrubkę, trzeba też odkręcić cały plastik/panel nad nogami kierowcy ale to już bez problemu idzie

http://5series.net/forums/attachments/diy-do-yourself-14/128616d1322629476-rear-foglight-activation-trimremoval.jpg

2. Demontujemy stary włącznik świateł http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=186280 zaczynamy od lewej strony podważać. Wypinamy wtyczkę z przełącznika świateł i rozbieramy ją tak by było widać gdzie wpinać piny(sprytny patent, jak załapiemy jak to działa to inne wtyki tak samo się otwiera):

http://5series.net/forums/attachments/diy-do-yourself-14/128615d1322629406-rear-foglight-activation-headlightharnessdisassembly.jpg

3.Identyfikujemy pin nr 9 (będzie pusty) oraz wpinamy jeden koniec naszego zakupionego przewodu (pasuje idealnie)

http://5series.net/forums/attachments/diy-do-yourself-14/128617d1322629517-rear-foglight-activation-pos9headlightharness.jpg

3.Dochodzimy do modułu świateł, wyjmujemy go i odpinamy te 2 wtyki (niebieska i brązowa), znowu rozbieramy na części aby widzieć piny :

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=444823&d=1402252049

4. Interesuje nas niebieska wtyczka z modułu świateł:

http://5series.net/forums/attachments/diy-do-yourself-14/128618d1322629532-rear-foglight-activation-pos33lcmharness.jpg

Szukamy pinu nr 33 (będzie wolny); następnie odmierzamy drogę po jakiej poprowadzimy nowy przewód oraz skracamy go na odpowiednią dł.; lutujemy oba końce zakupionego przewodu by utworzył jedną całość oraz zgrzewamy koszulką termokurczliwą lut;

UWAGA: końcówka przewodu który wpinamy w pin 33 niebieskiej wtyczki jest nie do końca właściwa i należy ją przypiłować nieco, bądź ten "zac" przegiąć i wtedy gładko wchodzi w pin 33.

5.Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, upewniamy się że nowy przewód nie będzie nigdzie ocierał, przeszkadzał. Nie trzeba kodować, musi działać!

PS. Zalecane odłączenia akumulatora! Wszystko sprawdzane na schematach WDS niezależnie od rocznika produkcji.

Efekt:

http://5series.net/forums/attachments/diy-do-yourself-14/100850d1268277390-e60-rear-fog-img_2366.jpg

Edytowane przez damascus7
Opublikowano
100% popieram. ŻADNEGO KODOWANIE. Jak kolega napisał. 30min dla kogos kto pierwszy raz to robi to max.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Może komuś sie przyda przy samodzielnej przeróbce kierunków z USA---->ECE

Wycinamy element jak na rysunku uprzednio odkrecając 3 śróbki typu TORX i odpinajac przewód od kierunków oraz ściągając uszelke która jest przyklejana

http://images75.fotosik.pl/509/9330a9f6a8172958.jpg

http://images78.fotosik.pl/509/21134501a91be037.jpg

lutujemy nowe diody ( http://www.sm-elektronik.pl/index.php?d=szukaj&szukaj=LED%20SMD%20PLCC-4%20&x=0&y=0&szukaj_opis=1 )

http://images78.fotosik.pl/509/8dfb6dac3a1c9c8a.jpg

składamy do kupy

http://images76.fotosik.pl/510/dd382ffd507918ee.jpg

spawamy wklejamy szczelke i po robocie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.