Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od miesiąca mam tę bunie. Na początku śmierdziało mi z pod maski na gorącym silniku więc myślałem, że puszcza olej z pompy vacuum. A więc uszczelniłem ja i zamontowałem nowy oring łączący silnik z pompą . Po krótkiej jeździe testowej myślałem że już wszystko ok więc pozakładałem resztę plastików i jazda.

 

Dziś po dłuższej jeździe znów zobaczyłem dym z pod maski , temp na komputerze to max 104 i spada do 98 i znów 104 i spada gdy wiatrak się włączy.

Rozebrałem auto ponownie i nagrałem filmik, i na nim widać jak gdzieś z tyłu silnia cieknie niebieskawo zielony płyn i skrapla się na katalizator i stąd dym.

Nie wiem dokładnie skąd to cieknie bo nie mam jak podnieść samochodu ale na filmie widać jakby z okolic pompy vacuum.

 

Tutaj podaje link do filmu.

http://www.youtube.com/watch?v=imay0LtYPQw&feature=youtu.be

 

I moje pytanie czy może to być uszczelka nr 18

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VR71&mospid=48832&btnr=11_3178&hg=11&fg=15

 

I po co jest ta płyta zamykająca . Co ona zamyka .

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesteś pewien, że masz te uszczelke i ten kawał aluminium u siebie w N46 ??? Miałem ten silnik w poprzedniej e90 i tego czegoś tam nie było. Nie cieknie uszczelką pod głowicą ?? Praktycznie cały układ chłodzenie w N46 masz z przodu silnika, tam z tego co pamiętam nie ma nic z tyłu silnika.
Krzysztof
Opublikowano

ale mi chodzi o te plastikowa zasłonę . tj na schemacie nr 17 .

 

Według schematów to jedyne miejsce w którym może ciec . Jutro to sprawdzę - oby to było to bo nie wygląda na drogie w wymianie.

  • 4 lata później...
  • 1 rok później...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

wygląda na to że też cieknie mi z pod tej plastikowej płytki zamykającej i chciałbym ją sam wymienić


pytanie do tych którzy sami wymieniali - czy po odkręceniu starej płytki dużo płynu poleci? czy to jest płyn chłodniczy i trzeba spuścić go wcześniej z układu?

Opublikowano

Ja bym tak czy inaczej spuścił głównie z tego powodu żeby nie pochlapać silnika płynem.


Latem pękł mi wąż chłodnicy i lało się po całej komorze silnika. Teraz jak się silnik nagrzeje to czuję zapach płynu :/ a wszytko szczelne. Będę musiał wszystko umyć :/


Sprawdź inne węże i gumy bo na raczej na jednym elemencie się nie skończy. Taki urok tego silnika.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, czy może ktoś mi odpowiedzieć?

Jeśli odkręcę ten plastik płytę zamykająca ile płynu wyleci? Czy muszę wypuścić płyn z układu i dopiero to wymieniać czy wyleci troszkę i trzeba tylko uzupełnić potem.

Edit: wymieniłem uszczelke koszt 15zl i kilka godzin zabawy. Da się odkręcić od spodu jeśli ma się szczupłe ręce. Uszczelka była dosłownie przyklejona do bloku, trzeba było pobawić się chwilę aby to oderwać mimo że odkręciłem wszystkie śruby. Wywaliło mi z 1, 5 l. płynu tak na oko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.