Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pisze w imieniu samochodziku mojej siostry.

I mam 2 pytania, czy to auto każdemu hamuje słabo na śniegu ? np. porównując stare pajero 3 kontra x5 to dotknięcie hamulca w beemce powoduje od razu interwencje ABS no i auto ślizga się po śniegu zamiast hamować. Pajero dużo lepiej hamuje. Wiadomo że inne opony zimowe mają ale czy to ma aż taki wpływ czy ten typ tak ma ? bo od paru osób już słyszałem o tym że hamowanie na śliskim tym autem jest niezłym wyczynem.

 

A teraz do sedna, wyłączam kontrole trakcji bo wiadomo śniegu dużo i myśle sobie rusze z kopyta, no to staje, gaz do dechy no i tutaj zdziwko. Spodziewałem się że może troche oponami zamieli, troche sie poslizga mimo xdrive a tutaj jedno koło się blokuje na amen, czasem prawe tylne czasem lewe tylne. Specjalnie wyszedłem z auta zobaczyć co się dzieje no i sytuacja wyglada tak, obroty powiedzmy na 1 biegu 6tys, kreca się trzy koła w tym prawe przednie i lewe tylne (po przekątnej kreca się szybko), lewe przednie kreci się wolniej, prawe tylne stoi w miejscu i auto do przodu jedzie ale zaraz stawia je bokiem przez to zablokowane koło i nic nie da się zrobić.

 

Czy ktoś coś takiego widział ? błedów na komputerze brak, to chyba nie usterka mechaniczna zacisku bo wystarczy stanac i ruszyć delikatnie i hamulec nie trzyma. Dzieje się tak tylko z wyłączoną kontrolą trakcji (czy to poprzez jedno naciśniecie czy odłączenie całkowite) przy ruszaniu jak się wciśnie gaz do podłogi na śniegu.

 

Jakiś trop co się dzieje ?

szukam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

opony inne zamówione wiec zobaczymy czy coś sie poprawi.

 

Ktoś ma jakiś trop o co chodzi z tym gorszym problemem ? może ktoś sprawdzi jak auto się zachowuje bez kagańca przy wciśnieciu gazu do dechu podczas ruszania na śniegu ?

szukam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Moze to nie jest wada, ale z opisu działania systemu xdrive wynika, ze dziala on w polaczeniu

z systemem DSC/DTC. Wykrycie poslizgu ktoregokolwiek koła powoduje odłączenie sprzegła

slizgowego dla tego koła. Zatem wyłączajac DSC, system xDrive nie jest poprawnie

sterowany, zatem działa tylko układ różnicowy na przodzie i dyferencjał na tyle.

Opublikowano

hamowanie i trakcja się poprawiła na nowych oponach.

 

No ale to aż tak by to źle działało że jedno koło w ogóle się nie kręci i całe auto stawia bokiem ? poza tym są filmiki jak auta z xdrive latają bokami po torze czy parkingu z wyłączoną kontrolą trakcji (chyba) i mielą kołami zdrowo :D chyba że da się tak zrobić tylko po odłączeniu tego ASC czy jak się to zwie w nowszych beemkach które zapobiega buksowaniu kół, a całkowite wyłączenie "ESP" powoduje zgłupienie systemu i dlatego takie zachowanie auta.

szukam
Opublikowano

W bmw masz dwustopniowe wyłączenie systemu antyposlizgowego.

Najbardziej krytyczny dla nogi kierowcy to DSC. Nie pozwoli na zbyt duzy uslizg kol,

blokuje obroty silnika. Po nacisnieciu przycisku DCS, system przełącza sie

na DTC, pozwala juz "mielic" kolami i robic drifty, jednakze wciaz będzie dbał, aby nie obrócić samochodu,

lekko wspomaga kierowce. Trzeci tryb to po przytrzymaniu dluzszym DSC deaktywuje sie cały system

wspomagania jazdy, pozostaje tylko ABS.

 

Pytanie, który tryb włączyłeś.

Opublikowano
całkowicie poprzez przytrzymanie guzika przez kilka sekund. Wiem że jest dwustopniowe. Bo nie potrzebuje kagańca bo właśnie chciałem auto wyobracać na wszystkie strony no i niestety się nie dało bo się koło blokuje albo nawet oba.
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moze to nie jest wada, ale z opisu działania systemu xdrive wynika, ze dziala on w polaczeniu

z systemem DSC/DTC. Wykrycie poslizgu ktoregokolwiek koła powoduje odłączenie sprzegła

slizgowego dla tego koła. Zatem wyłączajac DSC, system xDrive nie jest poprawnie

sterowany, zatem działa tylko układ różnicowy na przodzie i dyferencjał na tyle.

musze cie poprawic bo to nie jest prawda.w x5 nie ma zadnych sprzegiel slizgowych na dane kolo.regulowanie napedu jest tylko przod-tyl. system x-drive plynnie dozuje moment na dana os.DSC natomiast blokuje kolo, ktore traci przyczepnosc.

Opublikowano

czyli jak powinno być z wyłączonymi systemami ? powinny według mnie mielić wszystkie 4 koła.

 

macie auta i nikt nie próbował się poślizgać po śniegu nigdy ?

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie jestem zwolennikiem latania jak malolat moim xem po sniegu.nie mam 18tu lat aby autem za 70tys bokiem latac.ja wykorzystalem zalety systemu x-drive na sniegu i to jaka daje przyczepnosc i z tego mialem frajde najbardziej. najbardziej jak na zimowych vredestainach wyprzedzalem malotaow w 3kach latajacych bokami.sorry no offence
Opublikowano

teoretycznie, nie majac szpery, nie majac blokady układu roznicowego, nie uda Ci się

wyrwac 4 kol jednocześnie. System DSC blokując jedno kolo powoduje, ze układ roznicowy

uruchamia drugie kolo (po drugiej stronie). Jeśli wylaczyles układ DSC/DTC zapomnij

o wyrwaniu kol. Możesz to tylko zrobić z aktywnym DTC.

 

Ps. możesz latac bokiem, ale nie zapomnij porządnie rozgrzać silnika/skrzyni biegow, inaczej szkoda sprzetu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu znowu sie mylisz.jesli wylaczysz systemy to normalnie,bynajmniej x5 rwie z wszystkich 4rech kol od samego poczatku.reszta jest prawda.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

pisze w imieniu samochodziku mojej siostry.

I mam 2 pytania, czy to auto każdemu hamuje słabo na śniegu ? np. porównując stare pajero 3 kontra x5 to dotknięcie hamulca w beemce powoduje od razu interwencje ABS no i auto ślizga się po śniegu zamiast hamować. Pajero dużo lepiej hamuje. Wiadomo że inne opony zimowe mają ale czy to ma aż taki wpływ czy ten typ tak ma ? bo od paru osób już słyszałem o tym że hamowanie na śliskim tym autem jest niezłym wyczynem.

 

A teraz do sedna, wyłączam kontrole trakcji bo wiadomo śniegu dużo i myśle sobie rusze z kopyta, no to staje, gaz do dechy no i tutaj zdziwko. Spodziewałem się że może troche oponami zamieli, troche sie poslizga mimo xdrive a tutaj jedno koło się blokuje na amen, czasem prawe tylne czasem lewe tylne. Specjalnie wyszedłem z auta zobaczyć co się dzieje no i sytuacja wyglada tak, obroty powiedzmy na 1 biegu 6tys, kreca się trzy koła w tym prawe przednie i lewe tylne (po przekątnej kreca się szybko), lewe przednie kreci się wolniej, prawe tylne stoi w miejscu i auto do przodu jedzie ale zaraz stawia je bokiem przez to zablokowane koło i nic nie da się zrobić.

 

Czy ktoś coś takiego widział ? błedów na komputerze brak, to chyba nie usterka mechaniczna zacisku bo wystarczy stanac i ruszyć delikatnie i hamulec nie trzyma. Dzieje się tak tylko z wyłączoną kontrolą trakcji (czy to poprzez jedno naciśniecie czy odłączenie całkowite) przy ruszaniu jak się wciśnie gaz do podłogi na śniegu.

 

Jakiś trop co się dzieje ?

Odnosnie hamowania to x5 na sniegu hamuje jak otepiale jesli masz zimowki o conamniej 5mm glebokosci.bez zimowek, co zreszta zrozumiale jest tragicznie

Opublikowano

Opis działania systemu xDrive jest na stronie bmw.

Jeśli wyłączysz systemy wspomagania, to pozostaja Ci

układy różnicowe, których działanie powinienes znać

(kk5) -

a on nie da Ci tego, aby wszystkie koła sie rwały.

Polecam troche wiedzy o układach róznicowych i działaniu

xdrive.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

oj kolego.wiedzy to mi nie brakuje. nawet tej praktycznej.uwierz mi.juz wczesniej babola strzeliles w swojej wypowiedzi o sprzegle slizgowym na kola :D i tym razem tez sie mylisz.nie wiem jakie auto posiadasz, domyslam sie ze bmw :oops: prosze jesli sucha wiedza to zbyt malo to prosze pojedz na snieg, szutr i zobacz czy bedzie dwoma kolami krecila? zrobisz dwa slady? napewno zrobisz, z latwoscia, baaa przeciez mozna na asfalcie kapcie do felg spalic. nieprawdaz? :?: a nie posiadasz blokady tylego mostu. jesli masz auto przednionapedowe to czy nim nie zerwiesz przyczepnosci dwoma kolami? oczywiscie, bez problemow. konkluzja: jesli zerwiesz tyl i zerwiesz przod to uwierz mi ze zerwiesz obie osie. wyciagnij wieksze dziala nastepnym razem jesli piszesz do kogos, ze brakuje mu wiedzy :nienie: na dowod czy mozna? mozna:

albo to

Opublikowano

I to sie zgadza, przy założeniu, że oba koła mają identyczną przyczepność do podłoża.

Jeśli nie, to jedno koło się bedzie kręciło a drugie stało w miejscu (to o większej przyczepności)

(chyba ze jest szpera). To tylko fizyka :)

Filmiki pokazujące poslizgi bmw nie sa dowodem :)

System xDrive wspomaga się DSC/DTC z powodu braku blokady układu różnicowego.

Odnoście sprzegła posłizgowego. pomylilem z awd subaru.

  • 8 lat później...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam czy udało się rozwiązać problem ???

Mam ten sam przypadek

Ręce opadają

Adaptacje porobione

Oleje w dyfrach skrzyni

Opony nowe z homologacja

I nadal jedno koło hamuje przy gwałtownym przyspieszaniu

W serwisie nikt się nie spotkał z takim przypadkiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.