Skocz do zawartości

silnik kreci i dostaje paliwo ale nie odpala 320d 136KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
sam nie przeskoczy tylko jak zanim wyciagnelem ten sterownik to kazali mi go sprobowac wlasnie na plaka i przy takiej wlasnie probie cos zaje... stuknelo w silniku. i tak sie zastanawiam czy to nie moglo byc przyczyna. A teraz na plaka chyba nie odpala takze
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
aha to poczekam co oni wymysla i jak nic nie zrobia to wyciagne pompe i wysle do was i sprawdzicie czy do regeneracji czy nie
Opublikowano
aha to poczekam co oni wymysla i jak nic nie zrobia to wyciagne pompe i wysle do was i sprawdzicie czy do regeneracji czy nie

nie ma problemu , jesli do regeneracji wtedy mamy na stanie i nie musisz czekać na regenerację ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A wiec tak auto juz mam i z tego co mi powiedzieli to przyczyna byl sterownik pompy wtryskowej, czujnik czy tam zawor pompy wtryskowej i wtrysk sterujacy i przestawiony kat na pompie wtryskowej o caly cykl. A teraz najlepszy strzal. po wymianie tych czesci jak i wymianie wtrysku sterujacego ustwaili na kompie kat wtrysku i auto chodzilo tak jakby na dwoch garach. Dawke wtrysku pokazywalo chyba jakos z 20. I z tego co zauwazyli pompa nie dawala paliwo wedlug kolejnosci wtryskow tylko 2 sie zgadzaly. I pomoglo zamiana przewodow idacych od pompy do wtrysku dogieli je po swojemu i zlozyli wszystko i niby chodzi ok moc jest tez ok. Tylko teraz pytanie czy mozna tak jezdzic jak oni to zrobili. Zapytalem ich z kad takie cos moglo sie wziasc to odpowiedzieli ze ktos musial kiedys cos tam kombinowac i przestawil kolejnosc a pozniej tez przewody. Masakra normalnie ci mechanicy malo mnie nie wykonczyli. Napiszcie prosze czy mozna tak jezdzic i skad takie cos moglo sie wziasc. Pozdrawiam
Opublikowano (edytowane)

kolego , jeśli przewody nie były wcześniej przeginane, w co wątpię żeby tak było bo tak to kowal naprawia samochody, to dali ciała i przestawili pompę w ten sposób że tłoczenie na pierwszy cylinder nie przypadało w czasie jego suwu sprężania/pracy. Dali po prostu d.... Pompa w BMW to vp44 PSG 5 po zdjęciu kółka z wałka pompy i jej niezablokowaniu można obrócić pompę tak że będzie tłoczyła w innym miejscu, a ustawianie na czujnik zegarowy nic nie da. Trzeba ustawić rozrząd na blokady, pompa na tłoczenie 1 cylindra, kąt wyprzedzenia statyczny na czujnik zegarowy (wartość nabita na tabliczce pompy) i będzie jak powinno. No i warunek to wrócić do oryginalnej kombinacji przewodów.

Wiesz no wszystko jest możliwe i być może rzeczywiście było tak że ktoś mieszał tymi przewodami. Najlepiej to jakbyś włożył telefon pod kolektor i zrobił zdjęcie jak jest teraz połączone.

Pozdrawiam

Edytowane przez Tomek1983asd
.
Opublikowano
skoro jeździ, odpala to pewnie można... tylko skąd taki cyrk? pewnie najstarsi górale tego nie wiedzą i wiedzieć nie będą :(
Opublikowano
Przewody na bank nie sa tak jak w oryginale bo nie założyli tych blaszek które mocują je do silnika. A doginali przewody przy mnie bo powiedzieli ze tak na być. Czyli teraz rozrząd nie jest na znakach jak powinien być? Nie wiem co teraz zrobić oddać im żeby poprawili to jeszcze gorzej zepsują a gdzie indziej to skasuja za ta poprawę od cholery kasy.
Opublikowano
Przewody na bank nie sa tak jak w oryginale bo nie założyli tych blaszek które mocują je do silnika. A doginali przewody przy mnie bo powiedzieli ze tak na być. Czyli teraz rozrząd nie jest na znakach jak powinien być? Nie wiem co teraz zrobić oddać im żeby poprawili to jeszcze gorzej zepsują a gdzie indziej to skasuja za ta poprawę od cholery kasy.

 

zawsze możesz z fakturą za poprawną naprawe zaskarżyć w sądzie poprzedni warsztat

Opublikowano
kolego , jeśli przewody nie były wcześniej przeginane, w co wątpię żeby tak było bo tak to kowal naprawia samochody, to dali ciała i przestawili pompę w ten sposób że tłoczenie na pierwszy cylinder nie przypadało w czasie jego suwu sprężania/pracy. Dali po prostu d.... Pompa w BMW to vp44 PSG 5 po zdjęciu kółka z wałka pompy i jej niezablokowaniu można obrócić pompę tak że będzie tłoczyła w innym miejscu, a ustawianie na czujnik zegarowy nic nie da. Trzeba ustawić rozrząd na blokady, pompa na tłoczenie 1 cylindra, kąt wyprzedzenia statyczny na czujnik zegarowy (wartość nabita na tabliczce pompy) i będzie jak powinno. No i warunek to wrócić do oryginalnej kombinacji przewodów.

Wiesz no wszystko jest możliwe i być może rzeczywiście było tak że ktoś mieszał tymi przewodami. Najlepiej to jakbyś włożył telefon pod kolektor i zrobił zdjęcie jak jest teraz połączone.

Pozdrawiam

widzisz błędne myslenie , na czujnik zegarowy zgodnie z tabliczką można sobie ustawiać jak jest nowy łańcuch... jesli jest choć trochę wyciągnięty należy sprawdzić zgodnosć ze wskazaniem wtrysku sterującego i wtedy według niego skorygować wartosć ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano (edytowane)

kolego TC z tym łańcuchem masz rację że się wyciąga , ale mi chodzi o ustawienie na blokady rozrządu. Czyli jak wskakuje blokada w wał to ma byc dana wartość na czujniku zegarowym. Jak łańcuch jest wyciągnięty to po to jest napinacz żeby go napiął. A jak blokada wałków nie wchodzi to luzujesz kółka i korygujesz. co do wtrysku sterującego i informacji z niego to wiesz przecież jak regenerujesz te pompy po co w niej jest elektryczny przestawiacz kąta wtrysku , z naciskiem na słowo elektryczny.

 

Co do wyciągniętego łańcucha to nie ma on wpływu na ustawienie na czujnik zegarowy, wiekszość ludzi nie sprawdza ustawienia jeszcze raz po ostatecznym dokręceniu koła pompy. Kolego TC zwróć uwage że w momencie kiedy ustawia się pompę na czujnik , to wykonuje się obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tak więc koło pompy jest ciągnięte przez (wyciągnięty łańcuch) po NIEzmiennym co do długości ślizgu prawym rozrządu, przez koło wału korbowego, więc jak ktoś dobrze ustawi pompę na czujnik i skoryguje ewentualne położenie wałków rozrządu względem dolnych kół (najlepiej mieć blokady, choć sa inne sposoby) to ma być dobrze i auto może mieć i 400 tyś i łańcuch nie ma nic do gadania.

 

Co do niewłaściwego początku tłoczenia to wpływ może mieć wyeksploatowanie pompy, w końcu nie tylko tłok przestawiacza się w niej zużywa.

Edytowane przez Tomek1983asd
.
Opublikowano
tak ustawiasz według czujnika zegarowego , ale pompa z regeneracji powinna być zawsze ustawiona ... póxniej korygujesz ze wskazaniami komputera, ponieważ może się róznic ze względu na zuzyty łańcuch ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
to ustawianie pompy przy regeneracji to o dup.. potłuc bo i tak większość mechaników przy dokręcaniu koła pompy ją przestawia i jest problem, silnik pali itp , ale łapie błąd regulacji poza zakresem, bo nie może skorygować takiego odchylenia. Najważniejsze to ustawić im na tłoczenie pierwszego cylindra a oni niech pomyślą i wezmą w reke czujnik zegarowy i ustawią, tylko z myśleniem czasem ciężko.
.
Opublikowano
to ustawianie pompy przy regeneracji to o dup.. potłuc bo i tak większość mechaników przy dokręcaniu koła pompy ją przestawia i jest problem, silnik pali itp , ale łapie błąd regulacji poza zakresem, bo nie może skorygować takiego odchylenia. Najważniejsze to ustawić im na tłoczenie pierwszego cylindra a oni niech pomyślą i wezmą w reke czujnik zegarowy i ustawią, tylko z myśleniem czasem ciężko.

tego już się nie ustawia na zegar tylko według wtrysku sterującego trzeba cofnać lub przyspieszyć zapłon ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Panowie jak byście mi więc napisali co teraz po kolei mają zrobić to byłbym bardzo bardzo

wdzięczny. I jeszcze jedno pytanie co może się stać jak bym jeździł z taka kombinacja jak teraz

mam. :(

Opublikowano

Tomek niby się zgadza, ale kiedy ja brałem udział w ustawianiu pompy niestety nie obeszło się bez korekty kąta wtrysku odnosząc go do pomiaru z czujnika wzniosu iglicy rozpylacza, czyli tak naprawdę do RZECZYWISTEJ wartości, a nie teoretycznej. Tutaj Marcin dobrze zaznaczył, że pompy po dużych przebiegach i po naprawach tak naprawdę mają nieaktualną informację na tabliczce i pompa wymaga precyzyjnej kalibracji.

 

Do autora wątku, nie wiem w jaki sposób udało im się powyginać przewody bez ich uszkodzenia, ale tak nie powinno być! Ich długości, oraz kształt są ściśle obliczone i zaprojektowane dla zoptymalizowania pracy układu wtryskowego. Spójrz na obrazek i sprawdź jak pozamieniali kolejność przewodów:

http://realoem.com/bmw/diagrams/v/f/176.png

 

-Muszą zblokować silnik w GMP pierwszego cylindra (po otwarciu korka oleju krzywka będzie skierowana w górę).

-na zblokowany silnik muszą zamontować zblokowaną pompę w wartość z tabliczki znamionowej. Jeśli sobie z tym nie radzą, niech oddadzą do BOSCHa na ustawienie i tak zblokowaną pompę niech założą do zblokowanego silnika.

 

Cała filozofia. Można także po montażu wyczyścić pamięć błędów i zresetować ustawienia sterownika pompy wtryskowej.

Opublikowano

no będę musiał to poprawić tylko ciekawe jakie koszty tego będą. Bo ci co tak narobili nie poczuwają się do winy bo mówią ze tak ma być i ze oni naprawili a jak powiedzialem im ze mają to

poprawić to powiedzieli ze szukam dziury w całym i się rozłączył ten ich szef. A który z którym zamienili to musze zobaczyć przy aucie jak ściagnę osłony ale chyba 2 z 3

Opublikowano
Oni zrobili dobrze? No jakby któryś idiota takie coś przy moim aucie próbował zrobić to bym chyba zabił. Podrukuj jakieś zdjęcia jak to wygląda w oryginale i niech te matoły ci oddają kasę za nowe przewody. Mi kiedyś całkowicie źle wyważyli koła po to żeby mi wmówić że felgi są krzywe i namówić na zakup nowych felg od nich. Wizyta w innym warsztacie, prawidłowo wyważyli, napisali mi nawet taki papierek że felgi proste i przybili pieczątką. Jak wróciłem do matołów to bez mrugnięcia okiem kasę oddali.
Opublikowano

Kolego, masz BD service we Wroclawiu jak chcesz, zeby to ktos dobrze zrobil.

Polecam Ci tez Adriana z ADT Tunning, on dobrze temat VP44 ogarnia.

 

Albo czeka Cie dalsza wycieczka do Bydgoszczy do Marcina.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.