Skocz do zawartości

E60 523i - kopci przy odpalaniu


siwysdz20021981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dopadl mnie dzisiaj rano zaskakujacy problem mianowicie odpalilem jak co rano samochod a tu z rury kleby dymu.

Pojechalem do pracy a tu nagle chwilowy brak mocy , ponownie kleby dymu i dalej ciagnie.

Olej wymieniony 2000km temu wczesnej byl castrol ale zalalem go tym razem Motulem i wszystko bylo ok do dzisiaj.

Odma wymieniona ok 10000km temu

Podjechalem do mechaniora i zaugerowal ze moze to byc wina tego nowego oleju

Sprawdzilismy spaliny i sa idealne.

Zostawilem do na 3 godz odpalilem, dymek jest znacznie mniejszy, przegonilem ja troszeczke i po postoju znow mnijszy.

Macie jakies sugestie w takiej sprawie??

Przebieg 150000 ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mechanik powiedział, że to wina oleju (jeśli był tej samej specyfikacji) to znaczy, że czas zmienić mechanika!!!

 

Nie wynika to bezpośrednio z Twojego posta czy silnik stracił moc jak kopcił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mechanik powiedział, że to wina oleju (jeśli był tej samej specyfikacji) to znaczy, że czas zmienić mechanika!!!

 

Nie wynika to bezpośrednio z Twojego posta czy silnik stracił moc jak kopcił?

 

Tak tej samej specyfikacji Motul Specific LL-04 5W-40

Tak poczulem brak mocy zaczal troszke szarpac i ogromy bąk w lusterku, po bąku jechal normalnie

 

Odma wymieniona max 10000 km temu w kwietniu zaszlego roku

Ale sprawdzalem spaliny i jest ok, a poza tym spalane oleju jest caly czas takie samo ok 1l/4000-5000km

 

Dzisiaj rano po przestanej nocy wszystko idealnie jak zawsze

Co mu zaszkodzilo??

 

ps. sprawdzajac olej stoje w miejscu gdzie przod jest lekko do dolu. Odpalam auto i czekam na wynik, jest max, ruszam wskakuje na droge i po jakis 10 km spada na 3,2 kreski roznie

ps2, po wymianie oleju poci sie w okolicy podstawy oleju, tylko ciezko mi zloklizowac gdzie napewno moze oringiem pokrywy, a uszczelkami 4 i 5??

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NE31&mospid=48461&btnr=11_3753&hg=11&fg=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wiec po calym tygodniu jazdy i odpalaniu auta nie zaobserwowalem juz tego nieszczesnego dymu z rury wydechowej.

Mam nadzieje ze wszystko wrocilo do normy, choc jestem ciekawy co mu zaszkodzilo??

 

ps. powiedzcie mi ktora uszczelka odpowiada za pocenie sie oleju . Link podalem dwa posty wyzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam problem znow dzisaj powrocil. jade sobie na 3 biegu wciskam gaz do podlagi 4500 obr. zaczyna szarpac , zaswiecila sie kontrolka silnika i zaczal znow kopcic.

Bialy gesty dym. Po podlaczeniu kompa blad http://zapodaj.net/557ef6508d223.jpg.html

Sproawdzilem dzisiaj swiece mialy nagar przy gwincie, elektrody koloru szarego.

W kolektorze dolotowym jest troche oleju , odma wymieniona

Wszystko zaczelo sie po 2000km gdy wymienilem olej na MOTUL

Pomozcie Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób diagnostykę dynamiczną! Tzn. podłącz kompa i w drogę. Spróbuj wywołać ten efekt. Wtedy zobaczysz czy któreś parametry spadają.

 

Trudno gdybać tutaj co się dzieje. Na 100% wina nie leży po stronie oleju. Chyba, że któreś uszczelki nie trzymają. Wówczas lepszy olej (rzadszy) może znaleźć sobie drogę ucieczki... Ale to nadal nie jest wina oleju tylko kondycji uszczelki.

 

Sprawdzałeś kompresję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobote jde na diagnoze. Z tego co sam zaobserwowalem mam olej w kolektorze dolotowym, odme wymienialem ok 10000tys temu. Dlaczego odma zaciaga olej do kolektora?

Jak jezdze delikatnie wszystko jest ok, ale gdy pokrece ja wyzej olej z kolektora zaciaga do komory spalania i efekt chmury da sie zauwazyc (to tylko moja opinia)

ps. jakie cisnienie powinien miec na tlokach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odme wymienialem ok 10000tys temu.
10 mln kilometrów temu? To i tak nieźle, masz super - wytrzymały silnik i trzaskasz straszne przebiegi :)

 

 

Jak jezdze delikatnie wszystko jest ok, ale gdy pokrece ja wyzej olej z kolektora zaciaga do komory spalania i efekt chmury da sie zauwazyc (to tylko moja opinia)
równie dobrze powodem mogą być zapieczone pierścienie tłokowe (kiedyś tak miałem w pewnej benzynie) lub uszczelka pod głowicą. Pomiar sprężania jak najbardziej wskazany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie kopci w czasie jazdy tylko jak po ostrej jezdzie zostawie autko na noc to ten olej z kolektora widocznie kapnie na tlok i jak odpalam rano tk jest dym. Jak jezdze do 3000 obr to widocznie nie ma tam takiego cisnienia i nie zaciaga oleju.

Jestem ciekawy jak przerobic ta odme zeby nie zaciagal kolektor oleju z niej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Sprezanie wyszlo 14 15 14 14 15 15.5 mechanik twierdzi ze wartosc na ostatnim cylindrze jest za wysoka i zebym sie szykowal na remont- ma racje czy gada glupoty. Jak zmienilem 2000 km temu olej z castrola na motula filtr oleju strasznie wyglada jakby zaczelo go skrecac , no i do tego olej w kolektorze. Kupilem spowrotem castrola i mam nadzieje ze wszystko wroci do normy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.