Skocz do zawartości

530d zerwany pasek wieloklinowy, olej w płynie chłodniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich,dziś stojąc na światłach zerwał mi się pasek wieloklinowy który napędza wspomaganie i pompe wody ,ujechałem może ok 50 m po tym zjeżdżając na bok zgasiłem silnik wezwałem pomoc,zobaczyłem ze w zbiorniczku wyrównawczym mam olej silnikowy co to moze oznaczać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

olej w zbiorniczku chłodnicy?

Uszczelka pod głowicą albo głowica

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
tak w zbiorniczku jest,zastanawia mnie tylko czy mozliwe ze w tak krótkim czasie tzn pokonanie tylko tylu metrów mogło się to stać? i teraz co potrzeba zrobić?pytam bo nie jestem w pl od czego zacząć?
Opublikowano
sorki głupio napisałem ,,co trzeba zrobic!!!!!! wiadomo naprawić ale chodzi mi oto jakie czynnosci zalecacie ,pytam bo tu gdzie jestem nie ma za duzo speców od ropniaków
Opublikowano
tak w zbiorniczku jest,zastanawia mnie tylko czy mozliwe ze w tak krótkim czasie tzn pokonanie tylko tylu metrów mogło się to stać? i teraz co potrzeba zrobić?pytam bo nie jestem w pl od czego zacząć?

Na pewno po przejechaniu takiego dystansu nic nie powinno się stać, musiałeś mieć tę usterkę już wczesniej tylko po prostu nie zwróciłeś na to uwagi.

Podobnie miałem w swojej TDSce gdy urwało mi się ramię napinacza, tylko że mi akurat przytrafiło się to w szczycie komunikacyjnym na jednym z najruchliwszych skrzyżowań w mieście przez co musiałem przejechać jeszcze z 400 metrów zanim mogłem zjechać na chodnik. Mimo tego po wymianie napinacza nie miałem żadnych problemów z silnikiem.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Najpierw wymień pasek oraz płyn chłodzący. Później obserwuj co się będzie działo. Przy niepracującej pompie wody przez 50 min nie mogło się nic stać chyba że jechał byś na wysokich obrotach z wielką prędkością to wtedy MOŻE by głowica/uszczelka mogła dostać. Jeśli jest coś nie tak to raczej było już wcześniej, ale tego nie zauważyłeś/.
Opublikowano

Witam

U mnie przyczyna tkwiła w wymienniku ciepła, tzn uszczelka padła po lekkim przegrzaniu. Oczywiście wskazówka nie stanęła na czerwonym polu, tylko trochę za połową. Kupiłem w ASO nową chłodniczkę wraz z uszczelką. Koszt ok 500 zł. Możliwe, że u Ciebie wystarczy wymienić samą uszczelkę. Oleju miałem bardzo dużą ilość w układzie chłodzenia. Ja bym zaczął od wymiany tej uszczelki, a pozniej bym płukał cału układ. Ja musiałem to zrobić kilkanascie razy, żeby był czysty płyn. Kiedyś miałem podobny problem, olej się pojawił w układzie chlodzenia, ale po płukaniu już go nie było. Zrobiłem po tym jakieś 3 tyś km i było ok. Nie wiem co wtedy było przyczyną. Silniki to 3.0d 193km 2001 i 2002 rok, skrzynie manual. Pozdrawiam

Opublikowano
czyli wymienić pasek i przepłukać układ chłodzenia i zalać plynem i obserwować?czy jest mozliwe ze olej dostał się do ukałdu chlodzenia jednorazowo i to zaniknie? mechanior mówił mi ze albo pęknięty blok albo uszczelka
Opublikowano

Jak już teraz masz olej w układzie chłodzenia, to bez sensu jest go zalewać nowym płynem, bo zaraz się zasyfi. Sprawdź czemu ten pasek się zerwał i wymień go.

 

Co do oleju, to masz dwie możliwości:

 

uwalona uszczelka pod głowicą - test na zawartość CO2 w warsztacie albo nawet na stacji diagnostycznej;

uszczelka podstawy filtra oleju, lub uszczelka między podstawą a wymiennikiem ciepła - wymieniać w ciemno.

 

Jak sprawdzisz, to dopiero płucz układ i wymieniaj płyn.

 

Co do uszczelki pod głowicą, to nie wiem co trzeba zrobić żeby ją szlag trafił. W tym silniku jest wyjątkowo pancerna, to nie VW, że wymieniasz profilaktycznie co 200tys ;)

 

 

Jeszcze mi się przypomniało. Jak wygląda ten olej w płynie? Biała maź czy może tłuste plamy czy coś? Dużo tego jest?

Opublikowano
w zbiorniczku wyrównawczym dosyc dużo wygląda jak kawa z mlekiem coś takiego taka maź syf taki,mechanik obstawia uszczelkę albo pęknięty blok ale raczej nie wieze że blok,autem jezdzę jak emeryt zero żyłowania na zimnym powoli nie przekraczam 2ryś obrotów,korek od oleju czysty bagnet to samo ubyło oleju tylko
Opublikowano
ak105 czy możesz mi podesłac gdzie szukać tych dwóch częsci w katalogu realoem ,com chodzi o te dwie uszczelki co piszesz podstawy filtra oleju i wymiennik ciepła,dziękuje
Opublikowano
a sprawdzałeś w ogóle stan oleju w silniku? jak olej jest w płynie chłodniczym to i w drugą stronę też, masz jakąś jasną maź pod korkiem oleju?
Opublikowano
korek czysciutki zapach taki jak ma być bagnet czysty ,ubyło troszke oleju bo poszedł do płynu,najprawdopodobniej tak ja przedmówca pisał chlodniczka oleju ,wymiennik ciepła zwał jak zwał uszczelki poszły jutro wymienie pasek urwany a we wtorek wezmę się za uszczelki i płukanie obiegu,dam znać o efektach
Opublikowano
a czy ktoś wie jak dobrze wypłukać obieg cały? napewno do węza zbiorniczku podłączę gorącą wode,ale który potem wąz odpiąć żeby obieg był i wylewało wodę na zewnątrz?
Opublikowano
mam radiator cleaner marki liqui moli,tylko nie wiem który wąz odpiąc tak zeby woda przeszła cały obieg i uchodziła z silnika itak w kólko żeby obieg zrobić
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może wepnij się do zbiorniczka, a zwal wąż powrotu z nagrzewnicy?

Wtedy wywali też syf z webasta i nagrzewnicy, tylko króciec przy silniku będziesz musiał przytkać, a potem na zmianę, węża przytkaj i niech króćcem wywali.

A jak nie pójdzie, to pewnie od strony chłodnicy trzeba sie będzie wpiąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No kurcze, popatrz sobie pod maskę, to zobaczysz gdzie węże wchodzą do nagrzewnicy, 2 zasilające idą od zaworów wodnych do nagrzewnicy, a jeden jest powrotem, i leci na silnik.

Wystarczy popatrzeć, wszystko masz na widoku.

Opublikowano
auto ,naprawione,wielki szacun i wielkie dzieki dla ak105,postawił od razu pozytywna diagnozę czyli uszczelki 2 w wymienniku ciepła,widać ze gość zna sie na rzeczy ,inaczej zapłacił bym za uszczelki pod glowicą i cuda świata wycenili mi robotę na 1000euro,a tak zapłaciłem 30 za uszczelki i dzień roboty mojej,wszystkich pozdrawiam,dzięki
Opublikowano
auto ,naprawione,wielki szacun i wielkie dzieki dla ak105,postawił od razu pozytywna diagnozę czyli uszczelki 2 w wymienniku ciepła,widać ze gość zna sie na rzeczy ,inaczej zapłacił bym za uszczelki pod glowicą i cuda świata wycenili mi robotę na 1000euro,a tak zapłaciłem 30 za uszczelki i dzień roboty mojej,wszystkich pozdrawiam,dzięki

Nie ma za co :) chyba nie czytałeś mojego pierwszego posta, bo już wtedy byś wiedział, że to uszczelki na 99% :) ale spoko. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.